Visa fullständig version : knasigt godis
Jag gick i affären häromdan, då jag brukar gå och titta på innehållsförteckningen på många produkter, så kollade jag på Eldorados choklad över dragna toppar (Kom inte ihåg namnet) Men de ser ut Som stora polly godisar. Och till min stora förvåning innehöll dessa mer än 66 gram protein per påse! (33g/100 gram) Nog var det en del fett i också över 18 gram har jag för mig. Men ändå, är det inte rätt skumt att så höga proteinhalter finns i godis? *screwy* Från och med nu skall jag kolla på alla godis innehållsförteckningar ;)
Deceiver85
2006-05-18, 11:43
Fy fan! :D Ska genast åka ut till Eldorado och köpa godis!
King Grub
2006-05-18, 11:44
Gelatin är ett protein som ofta ingår i godis. Det ger energi, men kan inte användas i proteinsyntesen. Det är slaktavfall, har ett biologiskt värde på 0 och är helt värdelöst. Du kan inte använda det till muskeluppbyggnad.
Gelatin är ett protein som ofta ingår i godis. Det ger energi, men kan inte användas i proteinsyntesen. Det är slaktavfall, har ett biologiskt värde på 0 och är helt värdelöst. Du kan inte använda det till muskeluppbyggnad.
Är det bättre sämre eller likvärdigt med olika sockersorter? Glukos, fruktos, sackaros?
King Grub
2006-05-18, 12:29
Ovannämnda är kolhydrat...
Ovannämnda är kolhydrat...
Jag vet, men du sa ju att gelatinent togs upp som energi. Det jag undrar är hur denna energi används i jämförelse med vanliga kolhydrater som finns i godis? Men det kanske inte går att jämföra alls.
TylerDurden84
2006-05-18, 12:36
Jag har för mig att Eldorados Polly-variant innehåller en del kasein. Den som har en påse i närheten får gärna dubbelkolla!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.