handdator

Visa fullständig version : Mönstring imorgon, vågar man ner och träna?


Beecher
2006-05-18, 10:25
Borde jag träna?

Borde jag inte träna?
Är rädd för att jag kommer göra sämre ifrån mig med träningsvärk, kanske jag helt enkelt ska ta och vila för att samla mig inför morgondagen?

Pepparkakssmurfen
2006-05-18, 10:26
Vila och satsa på mönstringen ist. *flex*

Mental
2006-05-18, 10:28
vila och ladda med kolhydrater, och ge gärnet på mönstringen.

Vad vill du tjänstgöra som?

Beecher
2006-05-18, 10:32
vila och ladda med kolhydrater, och ge gärnet på mönstringen.

Vad vill du tjänstgöra som?

jag skulle bli helt skogstokig ifall jag fick jägarutbildning, är väl det som jag suktar efter...

Men ni andra kanske har några andra tips på bra och intressanta utbildningar?

Nog för att jag är lite starkare än genomsnittet tack vare att jag tränar (amatörmässigt dock), men dom bryr sig inte så jättemkt om att man har lite mer kroppsfett och så hoppas jag, sålänge ens testresultat är bra? ;)

Beecher
2006-05-18, 10:57
Nu visar det sig att det var idag jag skulle mönstrat.
Jahapp, jag är mirakelpojken med koll på allt :furious:
Nu måste jag ringa och förklara mig, får väl dra till med att jag har inflammation i knäet (har lite ont iaf)

FAN vad jag suger

Drfg
2006-05-18, 11:09
Nu visar det sig att det var idag jag skulle mönstrat.
Jahapp, jag är mirakelpojken med koll på allt :furious:
Nu måste jag ringa och förklara mig, får väl dra till med att jag har inflammation i knäet (har lite ont iaf)

FAN vad jag suger

Förlåt men jag sitter här och skrattar åt dig nu *yourock*

Trance
2006-05-18, 11:14
Nu visar det sig att det var idag jag skulle mönstrat.
Jahapp, jag är mirakelpojken med koll på allt :furious:
Nu måste jag ringa och förklara mig, får väl dra till med att jag har inflammation i knäet (har lite ont iaf)

FAN vad jag suger

Varför inte bara säga att du försov dig?

Beecher
2006-05-18, 11:15
Varför inte bara säga att du försov dig?

sant...


jag känner mig så jävla dålig och dampig och adhdig nu, så ni har all rätt att skratta åt mig, skratta på bara :naughty: ;D
ringer om en kvart när deras lunchrast är slut...

men då hinner jag ju bättra på min kropp lite om det är ett par månader till det nya datumet!
plus att jag får åka med någon man känner iaf...

har varit nervös inför det där smith-maskin testet faktiskt, nån som vet vad knepet att göra bra ifrån sig med den är?

Mental
2006-05-18, 11:16
sant...


jag känner mig så jävla dålig och dampig och adhdig nu, så ni har all rätt att skratta åt mig, skratta på bara :naughty: ;D
ringer om en kvart när deras lunchrast är slut...

tja, nu har du ingen ursäkt för att inte träna idag i alla fall :D
Samt lite mera tid till att träna konditionen och öva för jägartestet.

sgtbarnes
2006-05-18, 11:16
hehe du lär ju inte bli befälselev iaf :D

hangatyr
2006-05-18, 11:25
hahaha!!!!


ja, att du tog fel på datumet är ju ett ypperligt bevis på att du har vad som krävs avseende personlig mognad och ansvarskänsla för att bli jägare. :laugh:

norsk_gadd
2006-05-18, 11:26
hihi.... så rolig tråd! :laugh:

Mental
2006-05-18, 11:31
hahaha!!!!


ja, att du tog fel på datumet är ju ett ypperligt bevis på att du har vad som krävs avseende personlig mognad och ansvarskänsla för att bli jägare. :laugh:

Nah, onödigt att tracka ned på honom, att han missade ett datum säger absolut inget om hans duglighet som befälselev eller jägarsoldat.
Har man bara rätt inställning och en skaplig grundfysik så ser försvarsmakten till att banka in resten under utbildningens gång :)

Beecher
2006-05-18, 11:32
hahaha!!!!


ja, att du tog fel på datumet är ju ett ypperligt bevis på att du har vad som krävs avseende personlig mognad och ansvarskänsla för att bli jägare. :laugh:

menar det, typ en av de viktigare dagarna i en mans/pojkes liv, och jag missar det *screwy*

jag är jävligt omogen och jävligt dålig på att ta ansvar, dags att jobba på det nu!

jag är jääävligt glad att det inte var förgäves iaf, ni verkar tycka det var lite halvkul :naughty:


Nah, onödigt att tracka ned på honom, att han missade ett datum säger absolut inget om hans duglighet som befälselev eller jägarsoldat.
Har man bara rätt inställning och en skaplig grundfysik så ser försvarsmakten till att banka in resten under utbildningens gång

du har rätt, ett datum liksom...
får fixa inställningen och fysiken :)

hangatyr
2006-05-18, 11:32
Nah, onödigt att tracka ned på honom, att han missade ett datum säger absolut inget om hans duglighet som befälselev eller jägarsoldat.
Har man bara rätt inställning och en skaplig grundfysik så ser försvarsmakten till att banka in resten under utbildningens gång :)

jaja, förlåt då, bror duktig.:D

Beecher
2006-05-18, 11:35
jaja, förlåt då, bror duktig.:D


haha, men seriöst, morsan trodde också att det var imorrn (jag vet, inte hennes ansvar att få iväg mig).

jag ser mig själv som en lallare *rolleyes*

har väl inte varit motiverad enough och så antar jag...
för om jag skulle varit det, så skulle jag nog gått och väntat på denna dag, måste bättra på motivationen och satsa nu istället för att bara skita i allt ;)

sgtbarnes
2006-05-18, 12:13
kör hårt på nästa mönstring bara och glöm det som hänt. även om du var en dag sen. låt inte det hindra dig.

dessutom är det ett nytt system nu, 11 månaders värplikt som alla gör nästan samma. befälssystemet är på väg bort för värnpliktiga.

gör bara allt du kan på mönstringen, sen väl på regementet får du chansen att visa vad du går för!!

Beecher
2006-05-18, 14:51
kör hårt på nästa mönstring bara och glöm det som hänt. även om du var en dag sen. låt inte det hindra dig.

dessutom är det ett nytt system nu, 11 månaders värplikt som alla gör nästan samma. befälssystemet är på väg bort för värnpliktiga.

gör bara allt du kan på mönstringen, sen väl på regementet får du chansen att visa vad du går för!!

Kommer få reda på när det är dags via brev, ska se till att vara förberedd :hbang:

Bjorn
2006-05-18, 14:59
jag skulle bli helt skogstokig ifall jag fick jägarutbildning, är väl det som jag suktar efter...

Men ni andra kanske har några andra tips på bra och intressanta utbildningar?

Nog för att jag är lite starkare än genomsnittet tack vare att jag tränar (amatörmässigt dock), men dom bryr sig inte så jättemkt om att man har lite mer kroppsfett och så hoppas jag, sålänge ens testresultat är bra? ;)

Ett tips är att kolla upp lite andra tjänster som du kan tänka dig att söka, för du kommer vara tvungen att välja 3. Sedan så får man söka FJS/KJ eller liknande jägarutbildning utöver det om man är lämpad för det. Oavsätt hur bra det går för dig så kommer de försöka erbjuda dig "skit"tjänster som ingen vill ha så därför är det viktigt att du kollar upp vad du kan tänka dig.

Trident
2006-05-18, 15:15
TID PLATS UTRUSTNING

Jisses, håll koll på hjärnan om du vill in på jägeriet. Men kör på du! Lycka till med racet :thumbup:

rQx
2006-05-18, 15:56
Ett tips, ska du upp tidigit så ta med mat! Jag var vrålhungrig hela dagen och mådde illa flera gånger för att jag inte fick mat ;)