handdator

Visa fullständig version : Har någon gång övervägt att överge kolozzeum


bubbe
2006-05-17, 23:06
Nå, har du i hysterin tänkt, jag orkar inte med dessa idioter nu ger jag fan i detta. Eller kanske ingen snackar med mig, nu skiter jag i detta. Eller vad nu nu kan tänkas.

Poll is coming up!

Zakath
2006-05-17, 23:08
Nja kanske nån gång, men inte vad jag kommer ihåg. En kom tänkte jag dock lämna kolo i förmån för skolarbete, men det gick ju som det gick :D Skolan gick bra nog ändå!

Dissector
2006-05-17, 23:09
Den tanken har inte hunnit slå mig ännu nej.

Coldsmith
2006-05-17, 23:10
Yep, gjorde det också en gång i tiden också då stämningen här var katastrofal.
Folk blev sågade och rent mobbade i träningstrådar för att dom inte vägde 100kg och moderatorerna bara tittade på och lät det vara. Nog för att det fortfarande finns samma efterblivna "äääät ääääät.. fan inte ska du deffa nåt.. finns ändå inget där.. äääät.." nuförtiden. Men då var det långt värre.

Långsint som man är så kommer man ihåg en del av arslena som betedde sig så också, dom finns kvar här än idag. Om än i en mer hunsad version

villemannen
2006-05-17, 23:10
Efter att man har läst ett tag här så märker man att det sällan dyker upp något som inte behandlats tidigare. Men tycker kolozzeum över överlägset de andra liknande communities, så ser ingen anledning att pysa iväg.

aliquis
2006-05-17, 23:24
flera ggr

villemannen
2006-05-17, 23:26
Yep, gjorde det också en gång i tiden också då stämningen här var katastrofal.
Folk blev sågade och rent mobbade i träningstrådar för att dom inte vägde 100kg och moderatorerna bara tittade på och lät det vara. Nog för att det fortfarande finns samma efterblivna "äääät ääääät.. fan inte ska du deffa nåt.. finns ändå inget där.. äääät.." nuförtiden. Men då var det långt värre.

Långsint som man är så kommer man ihåg en del av arslena som betedde sig så också, dom finns kvar här än idag. Om än i en mer hunsad version


Jo, känner igen det där. Har suttit och läst här myckte längre än jag varit registrerad. Fortfarande är här folk som inte kan göra annat än dissa, klanka ner, vara oartiga bara för sakens skull. Aldrig att man ser dessa personer ge någon som helst konstruktiv kritik, detta är trots allt personer som fått någon konstig upphöjd status här på kolo.

Coldsmith
2006-05-17, 23:27
Jo, känner igen det där. Har suttit och läst här myckte längre än jag varit registrerad. Fortfarande är här folk som inte kan göra annat än dissa, klanka ner, vara oartiga bara för sakens skull. Aldrig att man ser dessa personer ge någon som helst konstruktiv kritik, detta är trots allt personer som fått någon konstig upphöjd status här på kolo.

Yep. Tämligen tragiskt, och patetiskt måste man ju säga.
Forumet kan bli bättre fortfarande.

mathor
2006-05-17, 23:28
Ja, och jag gjorde det.

Metal_boy_
2006-05-17, 23:28
Ja, men å andra sidan var jag trött på allt då.

RajtanTajtan
2006-05-17, 23:34
Ja, och jag gjorde det.


Ja fan vad du har övergett kolo. Min kompis är nere och köper cigg nu och han slutade röka igår.

Snake
2006-05-17, 23:40
Ja fan vad du har övergett kolo. Min kompis är nere och köper cigg nu och han slutade röka igår.

Ha ha...försök inte! Du har ju inga kompisar!

hum
2006-05-17, 23:42
Tycker ämnet känns lite fånigt.

Min relation till forum i allmänhet är inte sån att jag överger dem och skriver avskedsbrev direkt.

Surfar runt lite när jag har tid och lust och skulle man tröttna är det väl inget mer med det. *screwy*

RajtanTajtan
2006-05-17, 23:44
Ha ha...försök inte! Du har ju inga kompisar!


Du kallar dig Snake, men du är ju allt annat än giftig :)

Bite
2006-05-17, 23:45
Nej det kan jag inte påstå att jag har, jag ids inte delta i fruktlösa debatter som ältas i oändlighet så jag skaffar mig inga fiender (tror jag), min närvaro är nog ganska osynlig och begränsar sig till frågor ibland men kanske mest till inlägg av typen "haha *peka* " när jag ser något kul. Jag kan inte påstå att kolo har en så central och viktig roll i mitt liv att jag skulle lägga energi på att fundera om jag ska lämna eller inte, jag loggar in ibland och kollar vad som händer. Nu på senare tid har jag av olika orsaker varit inloggad hela dagarna i princip, och följdaktligen har postcounten också rusat i höjden pga alla skitinlägg :D

Snake
2006-05-17, 23:46
Du kallar dig Snake, men du är ju allt annat än giftig :)


http://snake.istheshit.net/

Puss och gonatt!

mathor
2006-05-18, 00:25
Ja fan vad du har övergett kolo. Min kompis är nere och köper cigg nu och han slutade röka igår.

Det handlade om min användare, inte mitt fysiska jag.

RajtanTajtan
2006-05-18, 00:28
Det handlade om min användare, inte mitt fysiska jag.

Och? Är en av er inte här eller?

mathor
2006-05-18, 00:29
Och? Är en av er inte här eller?

Precis.

RajtanTajtan
2006-05-18, 00:33
Precis.


Då får jag och RajtanTajtan gratulera så mycket till att du lyckades lämna kolo. Trist att du inte är här längre så du kan se detta.

mathor
2006-05-18, 00:36
Då får jag och RajtanTajtan gratulera så mycket till att du lyckades lämna kolo. Trist att du inte är här längre så du kan se detta.

Jag ser allt härifrån ändå, från den andra sidan.

Löjtnant Blank
2006-05-18, 00:36
Har haft perioder då jag inte har loggat in på några månader. Vet inte varför riktigt, ibland tröttnar jag bara och hänger på andra forum. Skulle tro att fördelningen mellan Kolo och 2+2 är 25/75 idag. Det finns så mycket att läsa på 2+2, och jag brukar läsa där samtidigt som jag spelar, så det blir väl tre-fyra timmar på 2+2 och en timme på Kolo per dag.

Jag förstår att det här är fängslande fakta. Om jag vore som ni skulle jag anteckna.

Corpobal
2006-05-18, 00:48
Ja, sen började jag använda ignore mer så blev det bättre.

nemd
2006-05-18, 00:51
Har haft perioder då jag inte har loggat in på några månader. Vet inte varför riktigt, ibland tröttnar jag bara och hänger på andra forum. Skulle tro att fördelningen mellan Kolo och 2+2 är 25/75 idag. Det finns så mycket att läsa på 2+2, och jag brukar läsa där samtidigt som jag spelar, så det blir väl tre-fyra timmar på 2+2 och en timme på Kolo per dag.

Jag förstår att det här är fängslande fakta. Om jag vore som ni skulle jag anteckna.

*Tar fram rosa pälsboken och antecknar*


:D

Jay-Z
2006-05-18, 05:46
Ja, för att det tar sin beskärda del av tid. Men oftast kommer jag fram till att alternativen är så tråkiga.

MasterChief
2006-05-18, 07:05
Förresten, har Grahn övergivit kollo? Har inte sett han på evigheter.

Cinna
2006-05-18, 07:23
Japp och lyckades hålla mig borta i cirka två år.
Men nu är jag fast igen.

delta_mats
2006-05-18, 07:30
Nähh. Än så länge tycker jag om kolozzeum. Blir jag tvärless en vacker dag så blir det väl ett break.

bojen
2006-05-18, 07:39
Ja tycker att inställningen till nybörjare är förkasslig..inte för att jag är det, men jagv et många nybörjare som känner sig helt utmobbade här och då även från moderatorer.. dålig stil

bubbe
2006-05-18, 07:39
Jag har ett antal ggr låtit kolo få vila ett tag, då det har tagit för mycket tid och kraft. Sen börjar man titta lite i styrkedelen efter intressanta trådar, skriver någon post och börjar bevaka svaren på det idiotiska inlägget man gjorde. Så är man fast igen, sitter på arbetstid och kvällstid och väntar på nya roliga trådar.

delta_mats
2006-05-18, 07:48
Ja tycker att inställningen till nybörjare är förkasslig..inte för att jag är det, men jagv et många nybörjare som känner sig helt utmobbade här och då även från moderatorer.. dålig stil


Nåja, så är det för alla. Kommer ihåg att jag fick utstå en del hån i början när det diskuterades kampsport på gatan. Alla får sin beskärda del av mobbing i början, det går över:)

mini
2006-05-18, 07:58
Har inte varit borta från kollo mer än när jag varit på semester eller liknande. Har inte ens övervägt det.

MasterChief
2006-05-18, 07:59
Ja tycker att inställningen till nybörjare är förkasslig..inte för att jag är det, men jagv et många nybörjare som känner sig helt utmobbade här och då även från moderatorer.. dålig stil

Länkar, tack!

Diana
2006-05-18, 08:02
Jag ser vääldigt få personangrepp här nuförtiden,tycker det är ett mkt välmodererat forum =) har hört från folk att andra forum är långt mkt värre.. men det är jävla trist att vissa fortfarande känner sej illa behandlade..

Nej har aldrig retat upp mej såpass på kolo att jag övervägt att dumpa fanskapet :love:
Ja, men å andra sidan var jag trött på allt då.
Döwn't ever leave us!!!! :whipped: :D *kissass*

delta_mats
2006-05-18, 08:04
Jag ser vääldigt få personangrepp här nuförtiden,tycker det är ett mkt välmodererat forum =) har hört från folk att andra forum är långt mkt värre.. men det är jävla trist att vissa fortfarande känner sej illa behandlade..

Nej har aldrig retat upp mej såpass på kolo att jag övervägt att dumpa fanskapet :love:

Döwn't ever leave us!!!! :whipped: :D *kissass*


Kanske är det så att det någon tar som personangrepp och mobbing tar andra som spydiga kommentarer. Alla reagerar ju olika på "påhopp"

bubbe
2006-05-18, 08:09
Ja tycker att inställningen till nybörjare är förkasslig..inte för att jag är det, men jagv et många nybörjare som känner sig helt utmobbade här och då även från moderatorer.. dålig stil

Det finns en viss nivå, sätt eller socialt beteende på kolozzeum där dom som har varit med längre både behärskar och till viss del styr över.
Och när vi pratar om nybörjare kan man säja att det är indelat i två generaliseringar, styrketränings-nybörjare och forum-nybörjare. Om en person med rätt starka åsikter och kunskaper men som ändå är forum-nybörjare så kan det bli rätt hårt kritiserat då dom flesta tror det är bullshit för dels sin nybörjarstatus dels för ingen av det högre klassade medlemmarna har skrivit samma sak innan. När det kommer till styrketräningsnybörjarna så är det i allra flesta fall sommar träningstipsen som blir kritiserade, då dom flesta som skriver här är mer intresserade av träning som en större del av sitt liv än se snygg ut på stranden.

Men utöver det, ja jag håller med dig!

Diana
2006-05-18, 08:11
Kanske är det så att det någon tar som personangrepp och mobbing tar andra som spydiga kommentarer. Alla reagerar ju olika på "påhopp"
Precis! folk som är bra på att själva ta spydigheter som skämt och inte ta åt sej personligen, förutsätter många ggr automatiskt att andra oxå är det.. omdömet kan va skevt därför tror jag inte det är menat att såra någon i många fall.

Baan
2006-05-18, 08:12
Nej, har inte tänkt tanken. Förvånad att yankee övervägt lämna med tanke på antalet posts men tanken kanske var "nä nu har jag postat 17k posts, nu har jag sagt mitt, hej" ;)

bojen
2006-05-18, 08:13
finns något som heter ödmjukhet

Johan86
2006-05-18, 08:24
det kändes lite jobbigt när sökfunktionen försvann;)

bubbe
2006-05-18, 08:27
finns något som heter ödmjukhet

vilken post svarar du på?

bojen
2006-05-18, 08:37
komleterade min egen bara

Jacksatan
2006-05-18, 08:46
Det är en hemsida, Bubbe, det är inte en flickvän...

bubbe
2006-05-18, 08:47
komleterade min egen bara

Aha, jo det finns något sånt ord ja. Rätt ovanligt innan man har fått någon sorts acceptans bara. I verkliga livet (finns det?) pejlar man mycket snabbare av sånt tycker jag, en mycket större försiktighet att råka hamna i konflikt. Här är i princip varje tråd en konflikt, vilket också ger utrymme för utveckling och nya synvinklar.

bubbe
2006-05-18, 08:48
Det är en hemsida, Bubbe, det är inte en flickvän...

Har du huvudvärk nu igen? Det har ju gått en vecka sedan sist nu, snart tröttnar jag på dig!


edit:fan vad kass jag är......

hultman
2006-05-18, 09:50
Äh, varför skulle man göra det? Så otroligt jobbigt är det inte att hänga här, även om jag tycker att det finns folk som är störda, och det finns folk som tycker att jag är störd :D

Nina L
2006-05-18, 11:43
Jag har funderat på att överge Kolozzeum många gånger, på samma sätt som en gemmal alkoholist funderar över att tömma alla sina flaskor, ta en riktig dusch eller ringa sin tonårsdotter.

Diana
2006-05-18, 11:51
Jag har funderat på att överge Kolozzeum många gånger, på samma sätt som en gemmal alkoholist funderar över att tömma alla sina flaskor, ta en riktig dusch eller ringa sin tonårsdotter.
:D Underbar liknelse.

Karl_alfred
2006-05-18, 11:53
Varje dag i princip. är sjukt dåligt forum o tar allt för mycket tid men jag är beroende.

Diana
2006-05-18, 12:14
Varje dag i princip. är sjukt dåligt forum o tar allt för mycket tid men jag är beroende.
Om du är beroende kan du inte tycka det är dåligt. Du far med osanning.

Metal_boy_
2006-05-18, 12:20
Jag ser vääldigt få personangrepp här nuförtiden,tycker det är ett mkt välmodererat forum =) har hört från folk att andra forum är långt mkt värre.. men det är jävla trist att vissa fortfarande känner sej illa behandlade..

Nej har aldrig retat upp mej såpass på kolo att jag övervägt att dumpa fanskapet :love:

Döwn't ever leave us!!!! :whipped: :D


Jasså, det finns en nål i hö-stacken som har samma humor!:laugh: :thumbup:

Diana
2006-05-18, 12:39
Jasså, det finns en nål i hö-stacken som har samma humor!:laugh: :thumbup:
Of course :D :love:

Spawn
2006-05-18, 13:24
Aldrig it's the place to be!

mini
2006-05-18, 13:27
Aldrig it's the place to be!
Och ändå har du försvunnit så många gånger?

mathor
2006-05-18, 13:27
Oj, två inlägg i samma tråd från Diana som inte innehållit smileys! Vad har hänt?

Lallle
2006-05-18, 13:30
Varför skulle man överväga det? Om man inte känner för att vara inne så behöver man ju inte. Meningslöst att avregga sig.

Pez
2006-05-18, 14:00
Jag ser vääldigt få personangrepp här nuförtiden,tycker det är ett mkt välmodererat forum =) har hört från folk att andra forum är långt mkt värre.. men det är jävla trist att vissa fortfarande känner sej illa behandlade..

Ja - det är för jävla trist att det finns de som känner sig illa behandlade, även om det nog aldrig går att komma ifrån helt då Kollo är såpass stort som det är i dagsläget. :/

Nu kan jag bara tala för mig själv, men efter en del självrannsakan så har jag kommit fram till att jag var rätt dålig som moderator de första åren, med en rätt spydig attityd mot en del medlemmar - ett förhållningssätt som jag försöker jobba bort, men som fortfarande kan lysa igenom "from time to time" sas. Man är ju inte mer än människa liksom. :)
Men - knäckfrågan är iallafall att den första tiden var det lattjolajban - lekstuga helt enkelt, det senaste året/åren har Kollo dock vuxit till nåt såpass stort att i vart fall jag känner att man bör skilja på sak och person i det avseendet att man faktiskt sysslar med nåt som kan påverka andra personer. Vilket gör att jag försöker ha en mer objektiv syn på mitt beteende.
Jag försöker vara rättvis, trevlig och välkomnande helt enkelt. Sen är det bara att hoppas att det framgår. :thumbup:

Låter väldigt pretto, men det var inte meningen - meningen var att ge min syn på hur man som medlem eller mod kan hjälpa Kollo behålla den fina stämning vi trots allt har. Sen ska humorn absolut inte offras för det. :D

Nina L
2006-05-18, 14:03
Jag försöker vara rättvis, trevlig och välkomnande helt enkelt. Sen är det bara att hoppas att det framgår. :thumbup:Du är en rolig moderator som ger intryck av att vara både rättvis och snäll. Det är inte lätt, så det skall du ha cred för.

Tricklev
2006-05-18, 14:03
Så mycket tänker jag inte på kolo, jag sitter här när jag är vid datorn ibland, har jag annat att göra så gör jag det. Visa perioder så sitter man mindre vid kolo, inget jag någonsin planerat bara blir så.

Kwon
2006-05-18, 14:35
När Metal_Boy hotade att lämna Kollo, började tårarna välla upp och jag tänkte "HOPPAS HOPPAS ......


































INTE att han lämnar...."

Om Metal_Boy hade lämnat (for realz) , då hade jag övervägt att lämna..

Rune är mitt allt! :thumbup:

mangemani
2006-05-18, 14:36
japp,nån gång pga idioter,men så slog tanken mej "varför ska jag sluta hänga här,det är ju roligt att surfa in och skratta åt dom och deras inlägg",så det blev att man fortsatte att surfa här.
detta var ju för ett tag sen,men än idag så får man sej ett gott skratt åt dessa mäniskor:thumbup:

Diana
2006-05-18, 22:11
Oj, två inlägg i samma tråd från Diana som inte innehållit smileys! Vad har hänt?
Mm.. måste säga att det tog emot.... :D
Du är en rolig moderator som ger intryck av att vara både rättvis och snäll. Det är inte lätt, så det skall du ha cred för.
Håller med!
det kommer alltid finnas gråzoner, och man kan inte alltid pleeza exakt alla =)


Sötis Kwon :D :love:

Sultanen
2006-05-18, 22:35
ja försvann ju ett tag men e tebax nu typ =)

MasterChief
2006-05-19, 08:02
Ja - det är för jävla trist att det finns de som känner sig illa behandlade, även om det nog aldrig går att komma ifrån helt då Kollo är såpass stort som det är i dagsläget. :/

Nu kan jag bara tala för mig själv, men efter en del självrannsakan så har jag kommit fram till att jag var rätt dålig som moderator de första åren, med en rätt spydig attityd mot en del medlemmar - ett förhållningssätt som jag försöker jobba bort, men som fortfarande kan lysa igenom "from time to time" sas. Man är ju inte mer än människa liksom. :)
Men - knäckfrågan är iallafall att den första tiden var det lattjolajban - lekstuga helt enkelt, det senaste året/åren har Kollo dock vuxit till nåt såpass stort att i vart fall jag känner att man bör skilja på sak och person i det avseendet att man faktiskt sysslar med nåt som kan påverka andra personer. Vilket gör att jag försöker ha en mer objektiv syn på mitt beteende.
Jag försöker vara rättvis, trevlig och välkomnande helt enkelt. Sen är det bara att hoppas att det framgår. :thumbup:

Låter väldigt pretto, men det var inte meningen - meningen var att ge min syn på hur man som medlem eller mod kan hjälpa Kollo behålla den fina stämning vi trots allt har. Sen ska humorn absolut inte offras för det. :D

Kan ju säga att din attityd har blivit klart mer "neutral och proffsig".
Förr fick man höra sånt här av dig: "MC, ditt inlägg ryker av förbittringens unkna gödselstank". Skulle nog inte hända idag, även om jag var en aning bitter i den tråden. :D (jag försvann väl i en 6-10 mån eller nåt efter det).

Även jag har lugnat ner mig avsevärt och försöker inte ta saker så allvarligt. Ibland kan det dock vara svårt.

Pez
2006-05-19, 08:35
Även jag har lugnat ner mig avsevärt och försöker inte ta saker så allvarligt. Ibland kan det dock vara svårt.
A win - win situation.. så du menar att min gamla stil bet på dig? ;)

MasterChief
2006-05-19, 09:05
A win - win situation.. så du menar att min gamla stil bet på dig? ;)

Jepp. Så egentligen...ryck upp dig och bli dryg igen. :smokin: