handdator

Visa fullständig version : Malin tränar


[Malin]
2006-05-17, 19:28
Hallå där!

Nu ska jag få bättre koll på min träning mha en träningsdagbok.

Jag är 26 år, 174 cm lång och väger ca 58 kg.

Jag har i stort sett alltid konditionstränat på lagom motionärsnivå. Jag har simmat,
gått på spinning och step/gympapass, sysslat med bollsporter. Förra hösten satte jag min fot i
gymmet för första gången.

Nu blir det styrketräning sisådär 3 ggr i veckan, kombinerat med joggning, box
simning och annan konditionsträning. Det här tänkte jag för min egen skull försöka strukturera
upp med en träningsdagbok.


Dagens aktivitet:
Cykeltur jobbet t/r 14 km
Simning 30 min på lunchen

lauria
2006-05-17, 19:33
Välkommen, det är kul med lite mer tjejer här på forumet...


Rocka på!!*flex*

Fed up
2006-05-17, 19:36
Välkommen hit! Vi har hyffsat lika ålder/längd/vikt (-2/-4/-2) så då är det extra kul att följa träningen, så jag kommer fortsätta kika i din journal!

Ryska_raketen
2006-05-17, 19:38
Mja välkommen. Vart tränas det i götet?

Jay-Z
2006-05-17, 19:44
Hallå där! ;)

Kul att du startar journal. Oväntat men kul. :)

[Malin]
2006-05-17, 20:36
TACK för alla välkomnande.

lauria: Tack. Öh, ok, ska rocka på så gott jag kan. :-)

Fed Up: Kul att vi har så lika förutsättningar, jag ska hålla koll på din journal också.

Ryska raketen: Jag tränar på Fysiken just nu, men kanske inte så länge till.
Det är ganska trångt där. Några tips på bra ställen?

Jay-Z: Ja, det var oväntat va? Säg som det är, jag är den klenaste du känner. :cryout:
Jag tänkte att det skulle kunna peppa mig lite att redovisa min träning.

Jay-Z
2006-05-17, 20:51
']

Jay-Z: Ja, det var oväntat va? Säg som det är, jag är den klenaste du känner. :cryout:
Jag tänkte att det skulle kunna peppa mig lite att redovisa min träning.

Journaler är bra för peppning. Det vet jag som har haft fyra stycken. Hittills. :D

Äsch då, jag har träffat betydligt klenare! Och du kommer säkert öka fort. :)

Eva_E
2006-05-17, 20:57
Hej och välkommen hit Malin!
Alltid kul med nya tjejer, ska hålla ett öga på dig - lovar!

Eva

Pinglan
2006-05-18, 06:35
Välkommen Malin!

Stumpis
2006-05-18, 07:36
Hej och välkommen! :)
Vad har du för mål med din träning? Kort- och långsiktiga, finns det?

Zera
2006-05-18, 07:52
Välkommen hit! :)

emmzan
2006-05-18, 08:56
Välkommen välkommen! :)

cam
2006-05-18, 11:18
Välkommen!:) Har samma fråga som Stumpis: mål med träningen?

[Malin]
2006-05-18, 20:39
Tack tack Eva_E, Pinglan, Stumpis, Zera, emmzan och cam.

Stumpis och cam: Jag har inget konkret mål. Jag vill orka mera konditionsmässigt, lyfta tyngre. Sen vore det kul att ha någon synlig muskel. :-)

Idag har jag cyklat till jobbet 14 km t/r. Sen har jag varit på 75 min box. Det är skoj det!

shadowfire
2006-05-18, 21:47
Fixa mål tjejen! *uppmana*
Vill du utvecklas och se/känna på resultatet så bara måste du ha mål, sätt hellre ett "fjantigt" mål o sikta på det än inget alls! ... du vet väl hur högt en höjdhoppare skulle hoppa om det inte fanns någon ribba där? :D
Välkommen hit iaf!

Kurash
2006-05-18, 21:52
Du är som en kvinnlig variant av mig. Lite lättare, lite längre, liiiiite yngre. Och jag har också som mål att få en synlig muskel, helst på magen. Vore ball o pressa 100kg bänk också, men det tar nog ett halvår till.
Själv har jag märkt att målen spelar mindre roll om man bara strukturerar upp sin träning ordentligt. Har gjort ett detaljerat 4 veckorsschema med träning 6 dar i veckan. Nu, 3 veckor in i schemat, har det blivit så enormt roligt att träna igen, vilket gör målen än mer "onödiga". Men, men, alla är väl olika.

shadowfire
2006-05-18, 22:05
Du är som en kvinnlig variant av mig. Lite lättare, lite längre, liiiiite yngre. Och jag har också som mål att få en synlig muskel, helst på magen. Vore ball o pressa 100kg bänk också, men det tar nog ett halvår till.
Själv har jag märkt att målen spelar mindre roll om man bara strukturerar upp sin träning ordentligt. Har gjort ett detaljerat 4 veckorsschema med träning 6 dar i veckan. Nu, 3 veckor in i schemat, har det blivit så enormt roligt att träna igen, vilket gör målen än mer "onödiga". Men, men, alla är väl olika.
Kör du utan mål är risken att du fastnar på en vikt eller inte kämpar lika hårt som du egentligen hade kunnat. Dessutom får du en enorm mental belöning då du klarar ett mål, o är det något som är viktigt när det gäller träning förutom kost, vila osv så är det "rätt mental inställning". Så att ha målsättning är definitivt att rekommendera.

[Malin]
2006-05-20, 15:03
Ok, det var det här med mål. Mål 1 är att komma igång med gymträningen och komma underfund med
vilka övningar som passar mig. När det är avklarat kanske jag kan definiera nåt mindre "fjantigt" mål.

Kurash: Kul att det går så bra med din träning. 100 kg i bänk fixar du i oktober. Jag tror att jag också kommer långt på att jag tycker det är kul att träna.

Blev ingen träning igår, var på AW istället och det var väldigt skoj.
Blir ingen träning idag heller för jag har grym träningsvärk i armarna efter torsdagens boxpass.
Men imorrn hoppas jag att jag är i form igen.

Semiramis
2006-05-20, 17:52
Inte alls något fjantigt mål tycker jag, snarare ett utmärkt första-mål:thumbup:

[Malin]
2006-05-21, 13:44
Dagens träning: Axlar och armar

Uppvärmning: 12 minuter på löpbandet

Konc.curl
1x8 6 kg
2*8 7 kg

Hantelcurl
1x8 6 kg
1x10 7 kg
1x8 8 kg

Hantelpress
2x10 6 kg
1x8 7 kg

Hantellyft åt sidan
3x6 5kg

Cablecurl
2x8 7,5 kg
1x5 10 kg

Axelpressmaskin
1x8 20 kg
2x7 25 kg

Cable pushdown
1x10 7,5 kg
1x8 10 kg
2x10 12,5 kg

Enarms hantelextention
3x8 4 kg


Imorgon börjar vi med stegtävling på jobbet. Grabbarna mellan 50 och 60 år tänker snitta på 16000 steg så om jag ska hänga med får det bli en hel del promenader framöver.

[Malin]
2006-05-24, 19:49
22/5
17000 steg och ett lönesamtal som gav 1500 extra i lön framöver.

23/5
20000 steg och ett bröst- och ryggpass. Var inte speciellt pigg och så var det extremt trångt i gymmet.

Nedre rygg i maskin
1x8 35 kg
2x8 40 kg

Sittande rodd
3x8 27,5 kg

Lat pulldown
1x10 25 kg
2x8 30 kg

Bröstpress variant 1
3x8 10 kg

Bröstpress variant 2
2x8 6 kg
1x10 7 kg

Pec deck
3x8 10 kg


24/5
Simmade på lunchen, och så tog jag en massa steg idag också, men
det är nog inte så intressant att läsa om vid det här laget.

shadowfire
2006-05-24, 19:58
Sådärja, nu är du ju igång med ett par bra pass! Kul med stegtävling också! Har ni ett stillasittande jobb?

[Malin]
2006-05-28, 19:23
Kul med stegtävling också! Har ni ett stillasittande jobb?

Oftast har vi inte så stillasittande jobb, utan man är ute och gör tester och springer runt på möten. Sen vissa dagar sitter man framför datorn HELA dagen och skriver rapport, men det är inte så ofta som tur är.


Jag har varit hemma hos föräldrarna hela helgen, långt från hantlar och skivstänger. Jag har roat mig med promenader morgon, middag och kväll och fått MASSOR med steg. :)
Men imorgon blir det en tur till gymmet igen och det ser jag fram emot.

Stumpis
2006-05-28, 19:45
Du kämpar på bra, Malin! Keep it up! :thumbup:

[Malin]
2006-05-30, 18:48
Igår blev det ett benpass. Extremt genomtänkt att försöka träna ben efter att ha gått minst 10 km om dagen den senaste veckan. Det blev så fånigt så det tänker jag inte ens skriva upp.

Idag har jag tränat axlar, biceps och mage.

Uppvärmning: 12 minuter på löpbandet

Konc.curl
1x8 7 kg
2*6 8 kg

Hantelcurl
2x8 7 kg
1x8 8 kg

Hantelpress
1x8 6 kg
2x6 7 kg

Hantellyft åt sidan
3x6 5kg

Cablecurl
1x8 7,5 kg
2x6 10 kg

Sen en massa situps, inversa situps och plankan.

Jay-Z
2006-05-30, 19:02
Bra att du ligger i, Malin! :thumbup:

[Malin]
2006-06-04, 17:24
Dåligt med uppdateringen här.

I onsdags 75 min box

Torsdag simning

Idag - bröst, triceps och magträning

Uppvärmning 12 min löpbandet

Bröstpress variant 1
3x8 15 kg

Bröstpress variant 2
2x8 7 kg
1x8 7,5 kg

Kryssdrag
3x8 7,5 kg

Cable pushdown
3x8 10 kg

Enarms hantelextention
1x8 4 kg Usch, det här var bara tråkigt så jag la ner.

Liggande tricepsextention
2x10 6 kg
1x8 7 kg

Stående tricepsextention i cable
3x8 7,5 kg

Situps

Var ingen höjdare det här. Jag känner mig allmänt matt när jag kommer till gymet. Jag kommer inte på några bra övningar och jag orkar inte ta i. Skulle behöva några kilo ork, motivation och kraft.


Bra att du ligger i, Malin! :thumbup:

Vet inte om jag ligger i så mycket.
Ska gå in och spana i din journal och se om du sköter dig. ;)

Stumpis
2006-06-04, 17:29
Vad är det för varianter du kör med i bröstpressen? Nyfiken... :em:
Det var inte svårt att läsa din omotivation mellan raderna i passet, var kommer detta ifrån? Du ska inte känna dig matt när du kommer till gymmet; har du laddat ordentligt med energi innan träningen? Livsviktigt! + en nödvändighet för att kunna prestera på gymmet.

Behöver du uppslag för nya övningar så kika i övningsbanken som Jörgen (tror jag det är) har sammanställt under styrketränings-delen. Många bra tips. Annars kan du ju alltid läsa i andras journaler, och fråga gärna om något verkar oklart. Har man dålig motivation kan man behöva andras hjälp för att hitta tillbaka! :)

[Malin]
2006-06-04, 17:44
Vad är det för varianter du kör med i bröstpressen? Nyfiken... :em:
Det var inte svårt att läsa din omotivation mellan raderna i passet, var kommer detta ifrån? Du ska inte känna dig matt när du kommer till gymmet; har du laddat ordentligt med energi innan träningen? Livsviktigt! + en nödvändighet för att kunna prestera på gymmet.

Behöver du uppslag för nya övningar så kika i övningsbanken som Jörgen (tror jag det är) har sammanställt under styrketränings-delen. Många bra tips. Annars kan du ju alltid läsa i andras journaler, och fråga gärna om något verkar oklart. Har man dålig motivation kan man behöva andras hjälp för att hitta tillbaka! :)

Idag körde jag bröstpress liggande med hantlar och sen en bröstpress i maskin.
Idag tror jag att jag blev omotiverad när jag märkte hur varmt och skönt väder det var ute på väg till gymmet. Det kändes som jag längtade ut till gräsmattan under hela passet.
Jag sitter faktiskt precis och kollar i övningsbanken. Den är super!
Sen kan jag nog erkänna att jag nog åt lite för dåligt innan också. Ska skärpa mig till nästa gång. :em:

[Malin]
2006-06-05, 20:42
Idag var jag på ett styrketräning/spinningpass. Det var rätt skoj, och jobbigt var det definitivt, 90 minuter totalt.

För övrigt har jag träningsvärk i triceps från igår. Alltså måste passet ha varit till någon nytta...inbillar jag mig.

Ledigt imorrn, jippi! Om solen skiner ska jag ut och glassa i skärgården.

Fed up
2006-06-05, 21:13
']

Hantelcurl
2x8 7 kg
1x8 8 kg

Cablecurl
1x8 7,5 kg
2x6 10 kg




Kör du cablecurl med en arm eller har ni ovanligt trög kabel? Du borde ju rimligen ta minst det dubbla du tar i hantelcurl eftersom du använder båda händerna menar jag.

Du kämpar på bra annars, tappa inte taget nu, bruden! :thumbup:

[Malin]
2006-06-08, 20:51
Idag: Joggade 5 km med en kompis.
Det tog ca 29 minuter. Vi sprang och småpratade hela sträckan, och så fick vi håll för vi åt potatismos innan vi gav oss ut.

Clara: Det är en trööög kabel. Jag tycker också det är störande att jag inte orkar dubbelt med båda händerna.

[Malin]
2006-06-11, 18:43
Fredag: spinning 75 min

Lördag: Axlar och biceps +mage

Uppvärmning: 12 minuter på löpbandet

Konc.curl
2x6 8 kg
1x6 7,5 kg
1x6 10 kg (fick lite hjälp här, annars tror jag min vänstra handled hade gått av...)

Hantelcurl
1x8 6 kg
1x8 7,5 kg
1x7 8 kg

Hantelpress
1x10 6 kg
1x8 7 kg
1x6 8 kg

Hantellyft åt sidan
3x7 5kg

Cablecurl
2x8 10 kg
1x6 12,5 kg

Axelpressmaskin
2x8 20 kg
1x5 25 kg

100 Situps


Idag: Cykeltur på 3,5h. Cyklade ut till en fin badplats, men jag badade aldrig. Jag är och förblir en badkruka...om det inte skulle vara 25 grader eller så för då går jag gärna i. :-)

heraso
2006-06-11, 18:45
Välkommen till kollo

shadowfire
2006-06-11, 18:56
Härligt pass!
Får du i dig några kolhydrater eller så efter spinningen?... själv hade jag nog varit rätt död av att trampa cykel i 75 min, puh... :)

Jay-Z
2006-06-11, 19:10
Badkruka!

Lycka till med att gå imorgon efter 3,5 timmes cykling. :D

[Malin]
2006-06-17, 17:22
Jajaja, jag erkänner. Jag är en badkruka. Inga problem att gå efter cyklingen. Kanske måste anmäla mig till nästa års vätternrunda.
:-)

Efter 75 minuters spinning (eg. 60 minuter effektivt cyklande) är man bra hungrig, och törstig. Mat och massor med vatten behövs.


Ooopps, extremt dåligt med uppdateringar här...och dåligt med träning också.
Det har varit så mycket annat i veckan så träningen har blivit åsidosatt. Men
stegtävlingen pågår fortfarande så även om det verkar som jag inte tränar alls så går jag i alla fall
ca 20 000 steg om dagen, ungefär 15 km. Till jobbet, på lunchen, hem från jobbet...
I onsdags simmade jag också.

Idag tränade jag bröst, triceps och mage

Bröstpress
1x8 7 kg
2x8 7,5 kg (Först med hantlar sen hittade jag en stång med vikter på som jag körde sista setet med. )

Pec deck
3x8 15 kg

Kryssdrag
3x8 9 kg

Cable pushdown
1x8 10 kg
2x8 12,5 kg

Liggande tricepsextention
3x8 5 kg med stång, så 5 kg på varje sida + stång. Det var tuuungt.

Stående tricepsextention i cable
3x8 9 kg

En annan lite smått komisk sak. Vi hade läkarundersökning på jobbet för några veckor sen och då tyckte läkaren att
jag hade för högt blodtryck. Igår fick jag provsvar från blodprovet och enligt det så har jag högt kolestrol också. Bara pensionärssymptom! Sen hade läkaren skrivit en mindre uppsats om att jag skulle tänka på att äta allsidig kost, mer frukt och grönsaker.
Att jag skulle stressa mindre. Och sen, att motion i alla former är nyttigt.
Jag äter inte dåligt, jag är inte stressad och jag VET att motion är bra. Jag undrar om hon har blandat ihop mig med någon annan...

[Malin]
2006-06-18, 18:19
75 min box. Det var både kul och svettigt.

[Malin]
2006-06-21, 20:16
Idag var jag på gymmet med en kompis som inte brukar styrketräna. Vi körde ett allt-i-allopass utan dess like. Det blir ingen redovisning av vikter, jag kommer inte ihåg allt. MEN, det känns lite överallt nu att jag har tränat och det kan ju vara positivt. Helt plötsligt var jag tokstark (ok,allt är relativt) i axlarna. Det var kul!

[Malin]
2006-06-27, 17:58
Igår var jag uppe med tuppen och morgontränade.
Axlar, biceps och mage. Hade tänkt träna ben, men mitt ena knä känns instabilt så jag pauser ben ett tag till.

Uppvärmning: 7 minuter på löpbandet

Konc.curl
1x8 7,5 kg
2x8 8 kg

Hantelcurl
1x8 6 kg
1x8 7,5 kg
1x8 8 kg

Cablecurl
2x8 10 kg
1x8 12,5 kg

Hantelpress
1x8 6 kg
1x8 7 kg
1x8 8 kg

Hantellyft åt sidan
3x7 5kg

Drag till hakan med stång
3x8 5+5+stång


100 Situps

Jay-Z
2006-06-27, 18:09
Varför gör man 100 sit-ups frivilligt? :D

Hade du kul i helgen?

[Malin]
2006-06-27, 19:29
Varför gör man 100 sit-ups frivilligt? :D

Hade du kul i helgen?


Sit-ups är skiiitenkelt, det kan jag göra många frivilligt. :-)

Ja, det var kul i helgen. Mycket trevligt att träffa linköpingsfolk igen. Vi spelade volleyboll med en stenhård boll så vi blev blå om både fingrar och armar. Och bara för att inte du var där så snackade vi skit om dig. Jag fick veta att du minsann har fått nytt jobb. Massor med grattis! Verkar som ett riktigt bra jobb ju.

[Malin]
2006-06-28, 20:06
Idag har jag satsat på det där med kondition.
Cyklade till jobbet, simmade på lunchen, sprang efter jobbet.
OCh så har jag kollat på Hello Saferide på Liseberg. :-)

Stumpis
2006-06-29, 08:12
Örk, morgonträning! *spy* Hur orkar du?
Jag har alldeles för dålig energi innan x antal mål mat, och knappt känsel i händerna till att hålla någon vikt. Men jag hade tyckt att det var kanon att kunna träna på morgonen så man fick resten av dagen fri. :)

[Malin]
2006-07-02, 19:32
Örk, morgonträning! *spy* Hur orkar du?
Jag har alldeles för dålig energi innan x antal mål mat, och knappt känsel i händerna till att hålla någon vikt. Men jag hade tyckt att det var kanon att kunna träna på morgonen så man fick resten av dagen fri. :)

Jag tycker det är skönt med morgonträning, en bra start på dagen. Jag är mer morgonmänniska än kvällsmänniska. I och för sig kanske jag inte är starkast just vid den tiden på dygnet, men jag känner mig inte helt utan ork heller.


Nu är det alldeles för glest mellan träningarna här. Jag får för mig att det är så mycket annat jag måste göra. Och sen har jag hamnat i ofas med gymmet. När jag har tid, har inte gymmet öppettid.

Idag var jag i alla fall på 75 min box. Lika kul som vanligt.

[Malin]
2006-07-13, 18:25
Oopps, har inte rapporterat här på ett bra tag, så nu blir det mycket på en gång.

v27 onsdag: Ben

Det var sjukt länge sen jag tränade ben så jag tog det väldigt lugnt.
Körde knäböj, utfall och marklyft. Körde även några bröstövningar.

[Malin]
2006-07-13, 18:25
v27 lördag: Rygg, axlar och mage

Sittande rodd
1x8 27,5 kg
2x8 30 kg

Ryggdrag
3x8 25 kg

Reversed pecdeck (aldrig kört den förut)
3x6 läge2 som jag inte har en aning om vad det betyder för vikt

Hantelpress
2x8 6 kg
2x8 7 kg

Drag till hakan med stång
3x8 5+5+stång

Axelpress
2x8 20 kg
1x6 25 kg

Ryggresningar
3x15

Diverse magövningar

[Malin]
2006-07-13, 18:26
v27 söndag: Bröst och biceps

bröstpress
2x8 7,5 kg (på varje sida + stång)
2x8 9 kg

Flyes
3x8 4 kg

Kryssdrag
3x8 9 kg

Konc.curl
2x8 8 kg

Bicepscurl i hiss
3x8 10 kg

Biceps i Cable crossover
3x8 5 kg

Och dessutom:
Box 75 min

[Malin]
2006-07-13, 18:29
v28 onsdag: Ben, triceps och axlar.
Körde även denna gång knäböj, utfall och marklyft. Och sen lekte jag lite med hantlarna och körde triceps och axlar.


En dag kvar att jobba, sen är det SEMESTER!

petersson
2006-07-13, 18:49
']v28 onsdag: Ben, triceps och axlar.
Körde även denna gång knäböj, utfall och marklyft. Och sen lekte jag lite med hantlarna och körde triceps och axlar.


En dag kvar att jobba, sen är det SEMESTER!

Haha när jag läste vad du kört tänkte jag att det var du som var och tränade i uppsala idag men sen såg jag att du är från göteborg :)

[Malin]
2006-07-13, 19:07
Haha när jag läste vad du kört tänkte jag att det var du som var och tränade i uppsala idag men sen såg jag att du är från göteborg :)

Haha. Nä, jag har då inte varit i Uppsala, och dessutom var det igår jag tränade. Jag känner mig inte helt bekväm på gymmet när jag kör utfall och knäböj. Fånigt egentligen, men det känns som jag ser lite löjlig ut. :em:

Jay-Z
2006-07-13, 19:16
']Haha. Nä, jag har då inte varit i Uppsala, och dessutom var det igår jag tränade. Jag känner mig inte helt bekväm på gymmet när jag kör utfall och knäböj. Fånigt egentligen, men det känns som jag ser lite löjlig ut. :em:

Det ser nog inte fånigt ut. Men du vet att alla killar kollar in din rumpa när du kör utfall och knäböj, va? Det är en naturlag på gym. :D

petersson
2006-07-13, 19:20
']Haha. Nä, jag har då inte varit i Uppsala, och dessutom var det igår jag tränade. Jag känner mig inte helt bekväm på gymmet när jag kör utfall och knäböj. Fånigt egentligen, men det känns som jag ser lite löjlig ut. :em:

Haha nej då var det inte du :)
Äh men knäböj och utfall är bra övningar som även ser häftiga ut tycker jag :thumbup:

[Malin]
2006-07-13, 19:22
Det ser nog inte fånigt ut. Men du vet att alla killar kollar in din rumpa när du kör utfall och knäböj, va? Det är en naturlag på gym. :D

Ha ha, det har jag inte märkt. Jag brukar passa på att träna tidigt på dagen, innan rusningen till gymmet har börjat och de som är där ser nog fortfarande lite suddigt.

När byter du jobb biffen?

Jay-Z
2006-07-13, 19:28
']Ha ha, det har jag inte märkt. Jag brukar passa på att träna tidigt på dagen, innan rusningen till gymmet har börjat och de som är där ser nog fortfarande lite suddigt.

När byter du jobb biffen?

Ja, inbilla dig det du. ;)

4 september slutar jag, men mentalt har jag redan slutat. http://forum.body.se/images/smilies/whistle.gif

[Malin]
2006-07-13, 19:35
Ja, inbilla dig det du. ;)

4 september slutar jag, men mentalt har jag redan slutat. http://forum.body.se/images/smilies/whistle.gif

Nä, det finns väl ingen större anledning att jobba järnet nu. Men du ska väl ha semester också, så det kan inte vara jättemånga dagar kvar för dig på "samhall för ingenjörer".
Kul med nytt coolt jobb, rätt åt dig.

Jay-Z
2006-07-13, 19:39
']Nä, det finns väl ingen större anledning att jobba järnet nu. Men du ska väl ha semester också, så det kan inte vara jättemånga dagar kvar för dig på "samhall för ingenjörer".
Kul med nytt coolt jobb, rätt åt dig.

Ska "jobba" till 19 augusti. Sedan blir det två veckors semester med lillbejben. Och nej, du får inte kidnappa henne i år heller. Bibbi har allt berättat om att du har försökte röva bort barn på midsommar. ;)

Känns kul att komma till ett riktigt företag. Samhall för ingenjörer står sig rätt slätt i jämförelse. Du känner säkert likadant.

[Malin]
2006-07-13, 19:45
Ska "jobba" till 19 augusti. Sedan blir det två veckors semester med lillbejben. Och nej, du får inte kidnappa henne i år heller. Bibbi har allt berättat om att du har försökte röva bort barn på midsommar. ;)

Känns kul att komma till ett riktigt företag. Samhall för ingenjörer står sig rätt slätt i jämförelse. Du känner säkert likadant.

Du är så hård, du kan väl dela med dig lite. Jag har ingen att åka farfars bilar på Liseberg med ju.
Jag försökte inte röva bort ett enda barn, det är bara falska rykten. ;)

[Malin]
2006-07-20, 16:58
Tisdag: Armpass i värmen på gymmet.

Uppvärmning: 15 min på löpbandet

Bicepscurl i hiss
2x8 10 kg
1x8 12,5 kg

Biceps i Cable crossover
3x8 10 kg

Curl med skivstång
3x7 18 kg+stång

Cable pushdown
1x10 12,5 kg
2x8 15 kg

Liggande tricepsextention
3x8 9 kg

Stående tricepsextention i cable
1x10 15 kg
2x8 20 kg
2x8 15 kg

Åh, vad det är skönt med semester. Jag har semestrat utmed Bohuskusten några dagar, och haft besök några dagar.
Imorgon ska jag hinna med ett träningspass, sen åker jag till Kroatien i två veckor och då blir det nog inte mycket aktivitet.

Jag lyckades vinna över 3 kg choklad på Liseberg häromdagen. Jag var chokladberoende redan innan, jag undrar hur det kommer bli nu. :eating:

sulle_bulle
2006-07-20, 17:05
:)

[Malin]
2006-07-21, 14:01
Fredag: Axlar och bröst

Rotatorcuff
3x8 3 kg

bröstpress
3x10 15 kg
1x5 18 kg

Kryssdrag
3x8 10 kg

Pec deck
3x8 15 kg

Hantelpress
2x9 7 kg
2x6 8 kg

Drag till hakan med stång
1x10 10 kg
2x8 15 kg

Stång rakt fram
3x8 10 kg