handdator

Visa fullständig version : Brats! Yuk or Yum? (Poll)


Pata
2006-05-17, 17:46
Jaha, vad har folket för (bordeliner)syn på Brats? Vi snackar rosa skjortor, backslick och lite tendens till putröv. Gäller även kvinliga sådana. Stora hattar, manikyrnaglar, blonderat hår, uppumpade bröst och dyra Gucci väskor. Vi har alla sett dom ... vem vet ... dom kan finnas bland oss (fniss).

På eller av ?
Bra eller Bu?
Yum eller yuk?
Bra eller anus?
Boing! eller fjomp?

You get the picture....

mela
2006-05-17, 17:48
ehm.. alla brats som jag känner är underbara varelser..
Varför skulle jag ogilla någon för hur de klär sig?

Kwon
2006-05-17, 17:48
Putrövar? Bra! :thumbup:

Greg
2006-05-17, 17:49
Så länge de inte går och dillar om hur mycket pengar de har och hur mycket farsan tjänar så har jag inget emot dem. Men då är det ju personen, och inte brats-brigaden.

Pata
2006-05-17, 17:49
ehm.. alla brats som jag känner är underbara varelser..
Varför skulle jag ogilla någon för hur de klär sig?

Dåså, då vet du hur du ska rösta ... *rolleyes*

timoat
2006-05-17, 17:50
Fyfan, när jag behöver ett gott skratt går jag in på stureplan.se och garvar åt alla brudar som ser identiskt likadana ut, bara i mer eller mindre feta och fula konstellationer. Kan ingen lära dem att sminka sig så det inte ser ut som om dom blivit misshandlade?

keffat_liv
2006-05-17, 17:50
"Jag är kille. Brats make me go roid Rage!!!!" = "Jag är avundsjuk"


kanske ska kolla din stavning i pollen med. Både svenska och engelska. Nu ska jag träna, haaaaj

Nina L
2006-05-17, 17:52
Jag tycker inte att stilen är lockande. Killar med backslick ser slemmiga ut, och en hel del av tjejerna ser ut som läskiga överklassdockor. Sen kan de ju vara helt underbara personer ändå givetvis osv. osv. men om vi skall se till min spontana reaktionen så. Jag är troligtvis full av läskiga fördomar och avsundsjuka.

Pata
2006-05-17, 17:53
"Jag är kille. Brats make me go roid Rage!!!!" = "Jag är avundsjuk"

Inte nödvändigtvis, tror dock att det kan vara sant i vissa fall. Ska dock inte rösta eller kommentera med mina åsikter då jag är pollskapare. Mer kommentarer!

Daijmen
2006-05-17, 17:55
Brats är bara så ytliga och töntiga. De tror att de är bättre än alla andra bara för de har pengar. De klär sig alla likadant, har de ingen egen stil? Jag menar barbourjackor, lyle & scott och lacoste-pikeer, gucciväskor etc....Sen så betalar pappa alltid. Skaffa jobb.

Nina L
2006-05-17, 17:56
De klär sig alla likadant, har de ingen egen stil? Jag menar barbourjackor, lyle & scott och lacoste-pikeer, gucciväskor etc....
Till skillnad från gymråttorna som klär sig så orginellt i sina Gasp-jackor. :D

mela
2006-05-17, 17:57
Brats är bara så ytliga och töntiga. De tror att de är bättre än alla andra bara för de har pengar. De klär sig alla likadant, har de ingen egen stil? Jag menar barbourjackor, lyle & scott och lacoste-pikeer, gucciväskor etc....Sen så betalar pappa alltid. Skaffa jobb.

Fördomar. Majoriteten av mina bratskompisar jobbar själva..

Pata
2006-05-17, 17:57
Jag tycker inte att stilen är lockande. Killar med backslick ser slemmiga ut, och en hel del av tjejerna ser ut som läskiga överklassdockor. Sen kan de ju vara helt underbara personer ändå givetvis osv. osv. men om vi skall se till min spontana reaktionen så. Jag är troligtvis full av läskiga fördomar och avsundsjuka.


Om ni läste frågan i min post så skrev jag borderliner(syn). Dvs svart eller vitt, upp eller ner, bra eller anus. Alltså ingen gråskala. Annars skulle jag få göra fem hundra poll alternativ.

Nina L
2006-05-17, 17:58
Om ni läste frågan i min post så skrev jag borderliner(syn). Dvs svart eller vitt, upp eller ner, bra eller anus. Alltså ingen gråskala. Annars skulle jag få göra fem hundra poll alternativ.
Ok, i så fall är de underbara.

Yankeee
2006-05-17, 17:59
Var är "jag skiter väl för helvete i dem"-alternativet?

Pata
2006-05-17, 18:00
Var är "jag skiter väl för helvete i dem"-alternativet?

Fan! Jag visste att det var nåt jag glömt!*grr*

Daijmen
2006-05-17, 18:00
Fördomar. Majoriteten av mina bratskompisar jobbar själva..

Jag snackar om brat-brats. Såna med bratöverläpp som snackar nervärderande över folk med mindre pengar och som är smygrasister. Peder Fogstrand, den kände stureplansprofilen är ett bra exempel på en riktig brat. Såklart finns det brats som inte ser ner på andra etc etc, men riktiga brat-brats är bara för jävliga. Man kan väl vara rik och ha bra stil utan att ha den där feta backslicken och rosa skjortan? Jag känner en del brats lite halvt och jag vet hur mycke de driver med folk som inte är moderater, inte har pengar eller är invandrare.

Såklart finns det väl brats som jobbar själva, det är dock inget de jag känner talar högt om utan snarare är det mycke "ääh pappa betalar" som gäller.

Sheogorath
2006-05-17, 18:01
Generellt: yuk.

Alla brats-killar oavsett: yuk.

Kaxiga/bitchiga brats-tjejer: mega-yuk (typ stekt sill med kolasås)

Snälla/ödmjuka brats-tjejer: sexigt

Steetiga/hiphoppishga tjejer: mega-sexigt

Sebbe_H
2006-05-17, 18:09
Generellt: yuk.

Alla brats-killar oavsett: yuk.

Kaxiga/bitchiga brats-tjejer: mega-yuk (typ stekt sill med kolasås)

Snälla/ödmjuka brats-tjejer: sexigt

Steetiga/hiphoppishga tjejer: mega-sexigt

Jävlar sheo där slog du huvudet på spiken :D

mela
2006-05-17, 18:10
Jag gillar tjejbrat stilen, tycker att det är snyggt.
Dock förbannat obekvämt och jag är för fet för det :(

Sheogorath
2006-05-17, 18:11
Jävlar sheo där slog du huvudet på spiken :D

Jag tycker om listor. Min hjärna tycker om att jobba med strukturer. Jag gjorde nyss ett test för att se hur min hjärna är kopplad. Jag har en (relativt) högmaskulint kopplad hjärna (vänsterdominerad) :). 65 av 330. Lägre är mer maskulint. 150-180 är överlappning (okönad hjärna).

bluelight
2006-05-17, 18:12
Gillar inte stilen och snacket dom har (den där sliskiga rösten alla jag träffat och sett har haft) och att dom ser ner på vanliga, nä, yukk.

Kebab-Arne
2006-05-17, 18:12
Nu bor jag i en byhåla så har väl ingen större erfarenhet. Men jag tycker jämt de ser så sura ut när jag ser nån som passar in på beskrivningen så får bli yuk.

Sebbe_H
2006-05-17, 18:13
Killarna är sånna man bara vill hoppa på för att dom ser ut som dom gör..

egge
2006-05-17, 18:14
kanske ska kolla din stavning i pollen med. Både svenska och engelska. Nu ska jag träna, haaaaj

Men förfan, fattar du inte vad han menar med alternativen eller?*whatever*

mela
2006-05-17, 18:14
Killarna är sånna man bara vill hoppa på för att dom ser ut som dom gör..


:kinky: ohja

ugglan
2006-05-17, 18:14
Jag skiter väl i dem.

Sebbe_H
2006-05-17, 18:15
:kinky: ohja


HAHA men fan mela :D

Fyfan nu sitter jag här och blir äcklad.. :D hahaha

internethjälten
2006-05-17, 18:15
nice =)

Kwon
2006-05-17, 18:16
:kinky: ohja

Men Golddigger Melish! :laugh:

mela
2006-05-17, 18:22
HAHA men fan mela :D

Fyfan nu sitter jag här och blir äcklad.. :D hahaha
klenis :D

Men Golddigger Melish! :laugh:
hähähäh.. mina sugardaddys :naughty:

Sebbe_H
2006-05-17, 18:23
Vadå klenis, jag menade inte sexuellt, det gjorde du, klart som fan jag blir äcklad :D

mela
2006-05-17, 18:24
Vadå klenis, jag menade inte sexuellt, det gjorde du, klart som fan jag blir äcklad :D

eh..dom kan säkert sitt dom också.. och huvudet kan man dölja med en papperpåse :thumbup:


nej fyfan... :D

Jay-Z
2006-05-17, 18:26
Var är "jag skiter väl för helvete i dem"-alternativet?

+1

scythe
2006-05-17, 18:57
Var är "jag skiter väl för helvete i dem"-alternativet?
+1

dared
2006-05-17, 19:29
Fördelen med brats är väl att de röstar blått. En liten del klär sig snyggt, när det matchar, passar tillfället och när det inte är för överdrivet. Sen finns det brats som går omkring som de håller på att skita på sig, de är speciellt fula när de har kort hår och ändå slickat i en liten Hitler-frisyr fast kortare. Sen har de en ful liten sidennäsduk som inte ens matchar kavajen som inte matchar jeansen och skorna i första taget. Men wtf det är ju D o G då måste det va snyggt? Missförstå inte köper själv "designer"-kläder och tycker det är snyggast men folk som sätter på sig vadsomhelst helt omatchat bara för att det är dyrt ser ju fan ut som skit.

dared
2006-05-17, 19:36
Bratbrudar nämnde jag inte enns, fördelen är också där att de röstar blått.

Däremot så vet jag om två bratbrudar som jobbar två extra jobb, ica och Donken (inget fel iofs) men de har köpt 2 Goose-jackor var och glider runt som de äger världen. Man är ju cp om man sliter arslet av sig för att köpa 2 jäkla gåsjackor. Liknande tjejer brukar också bara prata med folk de tycker är tillräckligt fina för dem och de har en äckligt överdriven solarieproduktsbränna till deras blonda hår så de ser ut som morötter och helt förstör deras vanligtvis relativt fina ansikte.

Däremot brukar de vara rätt snygga, utseendefixerade, modeintresserade och slampiga och det har jag inte så mycket emot.

Däremot har de bitchig attityd kan de dra åt helvete för allt vad jag bryr mig om.

Sheogorath
2006-05-17, 19:38
Dared: Jag sammanfattade det hela mycket väl. Uppfinn inte hjulet igen. Onödigt :).

Papi
2006-05-17, 19:38
We hates them, precious! Yes, yes... *rolleyes*
Nasty! False!

keffat_liv
2006-05-17, 19:42
Jag snackar om brat-brats. Såna med bratöverläpp som snackar nervärderande över folk med mindre pengar och som är smygrasister. Peder Fogstrand, den kände stureplansprofilen är ett bra exempel på en riktig brat. Såklart finns det brats som inte ser ner på andra etc etc, men riktiga brat-brats är bara för jävliga. Man kan väl vara rik och ha bra stil utan att ha den där feta backslicken och rosa skjortan? Jag känner en del brats lite halvt och jag vet hur mycke de driver med folk som inte är moderater, inte har pengar eller är invandrare.

Såklart finns det väl brats som jobbar själva, det är dock inget de jag känner talar högt om utan snarare är det mycke "ääh pappa betalar" som gäller.

Vafan är det för fel med rosa skjorta och backslick??? Vad går du själv i?

dared
2006-05-17, 19:44
Dared: Jag sammanfattade det hela mycket väl. Uppfinn inte hjulet igen. Onödigt :).

:bow:

Du har så rätt. Det var mycket onödigt av mig.

:D

keffat_liv
2006-05-17, 19:44
Men förfan, fattar du inte vad han menar med alternativen eller?*whatever*

nä.

Var det svaret du var ute efter?

Bronkitkorv
2006-05-17, 19:45
"Jag är kille. Brats make me go roid Rage!!!!" = "Jag är avundsjuk"


kanske ska kolla din stavning i pollen med. Både svenska och engelska. Nu ska jag träna, haaaaj
Så är det för dej kanske din förortstönt.... *grr27*

keffat_liv
2006-05-17, 19:47
Så är det för dej kanske din förortstönt.... *grr27*

Och din mamma säljer sig för att du ska ha råd att köpa kläder på second hand, eller hur var det nu?

dared
2006-05-17, 20:09
"Jag är kille. Brats make me go roid Rage!!!!" = "Jag är avundsjuk"


Ne inte direkt, gillar inte kommunister, är jag avundsjuk på dem också?

Jag skulle helst rösta "skiter väl i brats". För jag varken älskar eller hatar dem.

keffat_liv
2006-05-17, 20:12
Ne inte direkt, gillar inte kommunister, är jag avundsjuk på dem också?

Jag skulle helst rösta "skiter väl i brats". För jag varken älskar eller hatar dem.

Det är ändå ofta så. Folk stör sig för att man har dyra kläder eller nåt när de själv knappt kan handla kläder eftersom allt de får i månaden är studiebidraget som ska täcka en massa saker. Titta bara på denna tråden. En del avundsjuka här.

Snake
2006-05-17, 20:14
ehm.. alla brats som jag känner är underbara varelser..
Varför skulle jag ogilla någon för hur de klär sig?

Klädstilen är det sista jag irriterar mig på, det är attityden "jag är bättre än dig din jävla bonde" som jag stör mig på, samt att dom inte kan dricka sprit - fjollor.

Edit: dom tränar som fjollor också.

Sheogorath
2006-05-17, 20:23
Klädstilen är det sista jag irriterar mig på, det är attityden "jag är bättre än dig din jävla bonde" som jag stör mig på, samt att dom inte kan dricka sprit - fjollor.

Edit: dom tränar som fjollor också.

Handskar, pec-dec och fötterna på bänken. Inga marklyft eller magnesium så långt ögat kan nå. "Päronkonjak! Har ni inte päronkonjak?" Liksom: dö. Eller nått.

dared
2006-05-17, 20:24
Det är ändå ofta så. Folk stör sig för att man har dyra kläder eller nåt när de själv knappt kan handla kläder eftersom allt de får i månaden är studiebidraget som ska täcka en massa saker. Titta bara på denna tråden. En del avundsjuka här.

Jovisst till viss del kanske. Jag stör mig dock aldrig på snygga kläder som är dyra. Fan om en kille har råd att lägga t o m 4000 på ett par jeans och dem typ är de snyggaste jag skulle sett skulle jag själv vilja har sådanna, sure. Men allt som oftast tycker jag endel brats har så jäkla tråkig stil. Som Goose-fenomenet. Alla köper likadana jackor för ett visst antal tusen och ser precis likadana ut.

(Va en Japansk utbytesstudent som trodde Goosejackorna va Östra Reals skoljackor, likt de som finns i USA)

Finns sjukt många andra jackor i samma prisklass som har bättre kvalite och ser snyggare ut. Sen finns de personer som bara går efter priset när de köper kläder och det syns så tydligt. Ogillar när personer går i kläder som inte matchar. Ska man lägga ner mycket pengar på kläder tycker jag att man ska kunna klä sig ordentligt. Är man klädblind själv kan man ta med sig en kompis eller släkting som hjälper till att välja ut saker som matchar. Varför inte klädbutiksbiträdet?

dared
2006-05-17, 20:26
Handskar, pec-dec och fötterna på bänken.

haha rätt roligt, de 3 sakerna hänger jämt ihop.

jwzrd
2006-05-17, 20:27
Generellt: yuk.

Alla brats-killar oavsett: yuk.

Kaxiga/bitchiga brats-tjejer: mega-yuk (typ stekt sill med kolasås)

Snälla/ödmjuka brats-tjejer: sexigt

Steetiga/hiphoppishga tjejer: mega-sexigt

Men du är ju en brat själv Sheo?

Sheogorath
2006-05-17, 20:28
Men du är ju en brat själv Sheo?

Inte det minsta. Du har inte träffat mig, Wizard. Det märks :).

jwzrd
2006-05-17, 20:29
Inte det minsta. Du har inte träffat mig, Wizard :).

Kom förbi mitt arbetarklassgym med dina bratlistor då så gör vi upp! :)

keffat_liv
2006-05-17, 20:29
Jovisst till viss del kanske. Jag stör mig dock aldrig på snygga kläder som är dyra. Fan om en kille har råd att lägga t o m 4000 på ett par jeans och dem typ är de snyggaste jag skulle sett skulle jag själv vilja har sådanna, sure. Men allt som oftast tycker jag endel brats har så jäkla tråkig stil. Som Goose-fenomenet. Alla köper likadana jackor för ett visst antal tusen och ser precis likadana ut.

(Va en Japansk utbytesstudent som trodde Goosejackorna va Östra Reals skoljackor, likt de som finns i USA)

Finns sjukt många andra jackor i samma prisklass som har bättre kvalite och ser snyggare ut. Sen finns de personer som bara går efter priset när de köper kläder och det syns så tydligt. Ogillar när personer går i kläder som inte matchar. Ska man lägga ner mycket pengar på kläder tycker jag att man ska kunna klä sig ordentligt. Är man klädblind själv kan man ta med sig en kompis eller släkting som hjälper till att välja ut saker som matchar. Varför inte klädbutiksbiträdet?

Well. Det är mestadels fjortisar och "wannabe something" som köper sådana saker som t.ex. goosejackor. Absolut de som är korta, de längre är väl något bättre. Dessutom är ju goosejackor grymt förfalskade.

Och sen är det klart det ska matcha. Ska ju se snyggt ut i helhet annars kan man lika bra klä sig som vilken pundare som helst.

Sheogorath
2006-05-17, 20:30
Kom förbi mitt arbetarklassgym med dina bratlistor då så gör vi upp! :)

På lördag kommer jag vara totalt utslagen så den här veckan är omöjlig att pricka in. Men jag kommer inte skämmas på ditt gym. Jag har magnesium på skuldrorna och valkar i händerna ;).

dared
2006-05-17, 20:31
En sak till, synd att bratsen har förstört Batemans-frillans ryckte. Christian Bale klär sig utmärkt i den, men nu drar den ju bara paraleller till bratsen.

olle lindblad
2006-05-17, 20:32
De brats jag jobbat med och träffat i jobbet har med ett undantag varit dryga människor som levt i sin egen värld. Klara övermänniskoideal, omogenhet, och total oförmåga att sätta sig in i andras villkor är andra trevliga egenskaper de haft. O vad jag älskar brats!

Bite
2006-05-17, 20:34
Klädstilen är det sista jag irriterar mig på, det är attityden "jag är bättre än dig din jävla bonde" som jag stör mig på, samt att dom inte kan dricka sprit - fjollor.

Edit: dom tränar som fjollor också.
Väl talat

Baan
2006-05-17, 20:37
Jag irriterar mig inte på klädstilen direkt, det vore väl ganska ytligt, men nu har ju en del brats jag träffat visat sig vara människor jag inte direkt funkar bra ihop med, så kan hända att man dömmer i förhand. Att jag råkade rösta ja beror mest på att jag tolkade det som att svara ja var samma sak som att man gillade stora bröst :em:

Kurash
2006-05-17, 20:41
Gah! Hata pentabrudar! Dom ger intrycket av att vara modemedvetna men egentligen är dom helt fantasilösa eftersom dom klär sig EXAKT som alla sina andra vänner. En polare från irland på besök i stockholm frågade ifall alla tjejerna gick på samma skola eftersom dom hade samma uniform. På riktigt. Givetvis va det vintern 2004/2005 och alla hade Kanacka Mås jackan.

Den andra nackdelen är att dom inte röstar rött. Alla vet ju att man inte kan låna till välfärd om man vill ha ett stabilt samhälle, utom bratsen.

olle lindblad
2006-05-17, 20:42
Vad skönt att se att nio av tio hatar brats här...

devi
2006-05-17, 20:44
Jag röstar på Albatross.

Diggler
2006-05-17, 20:46
Brats är coola, nu är iofs jag för gammal (28) och helt fel sammhällsklass för att vara en brat, men hade jag vart 18 och stenrik hade håret kammats bakåt (över flinten för mig) och den rosa skjortan åkt på, sen hade det vart farsans kreditkort, dekadens och helrör hela helgen lång.

Bite
2006-05-17, 20:51
Brats är coola, nu är iofs jag för gammal (28) och helt fel sammhällsklass för att vara en brat, men hade jag vart 18 och stenrik hade håret kammats bakåt (över flinten för mig) och den rosa skjortan åkt på, sen hade det vart farsans kreditkort, dekadens och helrör hela helgen lång.
Inget fel med det sålänge du inte rankar dig själv som "bättre" än vanliga arbetarjävlar för att familjen har pengar. Jag skulle också gärna glida på räkmackan och semestra i troppan, det är attityden Snake pratar om som motiverar en propp.

dared
2006-05-17, 21:02
det är attityden "jag är bättre än dig din jävla bonde" som jag stör mig på, samt att dom inte kan dricka sprit - fjollor.


Ungefär samma fenomen som Universitetskommunister - know it all, fast på andra sidan skalan.

egge
2006-05-17, 21:44
nä.

Var det svaret du var ute efter?

Eh, om det är det rätta svaret så visst, det var det jag var ute efter.
Tycker det var en omogen kommentar av dig bara för att du inte gillar hans frågeställning.
"Var det vad du ville höra, eller?"

Fartman
2006-05-17, 21:56
Den sterotype braten verkar knappast vara en speciellt sympatisk prick, och sen har jag alltid tyckt att folk som flashar med kosing (speciellt om det nu inte ens är de som tjänat in dom) är fruktansvärt löjliga. Det blir som "billigt" på något vis att hävda sig med stålar.

Fast i stora B-town finns det ju inte precis brats, så det är inget jag tänker på. typ "skiter väl förfan i dom". Men jag kan ju säga att om jag hälsar på i hufvudstaden ska jag då fan inte stå och hora i någon kö på stureplan som något annat offer.

jwzrd
2006-05-17, 22:00
Brats är coola, nu är iofs jag för gammal (28) och helt fel sammhällsklass för att vara en brat, men hade jag vart 18 och stenrik hade håret kammats bakåt (över flinten för mig) och den rosa skjortan åkt på, sen hade det vart farsans kreditkort, dekadens och helrör hela helgen lång.

Well-spoken my friend in white trash!


(Engelskan tillängnas Kwone Capushonge).

TrasMannen
2006-05-18, 09:42
Generellt: yuk.

Alla brats-killar oavsett: yuk.

Kaxiga/bitchiga brats-tjejer: mega-yuk (typ stekt sill med kolasås)

Snälla/ödmjuka brats-tjejer: sexigt

Steetiga/hiphoppishga tjejer: mega-sexigt
+123456789

hahavaffan
2006-05-18, 09:46
Var är "jag skiter väl för helvete i dem"-alternativet?:D

Diana
2006-05-18, 12:33
Dom är fina :love:
trist att många(majoriteten) brats har en attityd utåt som gör att folk får en sån negativ uppfattning om dom, som avspeglas här i tråden. Men lär man känna personen under ytan så är det annat(ok att det finns vissa hopplösa hjärnurblåsta fall men men :laugh: ). Hemläxa till samtliga - LÄR KÄNNA EN TVÄTTÄKTA JÄVLA BRAT! :D

Kaew
2006-05-18, 12:43
Kanns som att manga manniskor har bryr sig alldeless for mycket om vad andra personer gor /tycker. Idioter finns i alla samhallsgrupper , vart man an gar stoter man pa dessa olika typer. Att bry sig for mycket ger bara huvudvark.