handdator

Visa fullständig version : breakdance.


ilikeu
2006-05-17, 12:15
nån som vet hur man ska gymma om man håller på med det?

har dansat i 6-7 år nu.

själv vill jag ha muskler som syns, men inte för stora så att man blir stel.

maRRtin
2006-05-17, 12:37
Kan du göra som den här killen?
Kanske skulle fråga efter hans träningsprogram.

http://www.youtube.com/watch?v=pq2xCHS4SxU&search=breakdancing

Han är GRYM! :bow:

Mago
2006-05-17, 14:21
Tror knappast du behöver oroa dig för att bli stel p.g.a. för stor muskelmassa.
Killen på min avatar gick ner i split som ingenting och var duktig på Tae Kwon Do. Ronnie Coleman går också ner i split. Många gymnaster är riktigt stora och sjukt rörliga.

ilikeu
2006-05-17, 14:34
jjaa sånt har jag inga problem med.. det e lätt, kan lyfta mycket mer än jag väger.

split o sånt kan många göra.. men jag tror inte att han e speciellt vig på överdelen av kroppen.. o det är där det mesta sitter.

devi
2006-05-17, 15:48
Kan du göra som den här killen?
Kanske skulle fråga efter hans träningsprogram.

http://www.youtube.com/watch?v=pq2xCHS4SxU&search=breakdancing

Han är GRYM! :bow:
Tycker faktiskt han inte var så värst bra.

Elwyndaz
2006-05-17, 16:29
Tycker faktiskt han inte var så värst bra.

Tycker faktiskt Coleman inte är så värst stor.

kan du förklara varför han inte skulle vara bra? :)

rQx
2006-05-17, 16:31
Junior inte bra!? Hmz, han har skillz i alla fall :P

Beast
2006-05-17, 16:50
Du låter som en tjej som inte vill ha bulliga muskler och tränar därför aldrig.
Hur stor chansen är att du ens kommer bli grov?

devi
2006-05-17, 17:03
Tycker faktiskt Coleman inte är så värst stor.

kan du förklara varför han inte skulle vara bra? :)
Tycker att han var lite enformig. Mest handstands och freezes. Men jag har ju inte sett honom göra andra moves, men just de i videon var ganska trista.

Spannmål
2006-05-17, 17:49
Tycker att han var lite enformig. Mest handstands och freezes. Men jag har ju inte sett honom göra andra moves, men just de i videon var ganska trista.

både han o zlatan är alltså kassa...

maRRtin
2006-05-17, 18:01
Tycker att han var lite enformig. Mest handstands och freezes. Men jag har ju inte sett honom göra andra moves, men just de i videon var ganska trista.
Jag är hur som helst grymt impad av hans styrka.

ilikeu
2006-05-17, 19:07
men han har ju den styrkan eftersom att hans ena ben e avkapad, från knät o neråt. så han tränat överdelen sen dess
.
killen (junior) är typ 165-170cm o e bredare än en bodybuilder..

devi
2006-05-17, 19:37
både han o zlatan är alltså kassa...
I den videon visade han runt 25% av det han kan... *rolleyes*

Kimball
2006-05-17, 22:02
Kan du göra som den här killen?
Kanske skulle fråga efter hans träningsprogram.

http://www.youtube.com/watch?v=pq2xCHS4SxU&search=breakdancing

Han är GRYM! :bow:

Seriöst, någon annan här på brädan som kan göra armhävningar utan fötterna i marken? Skulle kunna döda för tutorial på de!

wahad
2006-05-18, 09:22
Tycker faktiskt han inte var så värst bra.


Hur kan du inte tycka han var "så värst bra"????

Att kunna ha sådan kontroll på sin kropp är bland det grymmaste jag vet!

Danne
2006-05-18, 11:51
Det vill jag ha källa på.
Har svårt att tro att man har sån kontroll på en protes...

men han har ju den styrkan eftersom att hans ena ben e avkapad, från knät o neråt. så han tränat överdelen sen dess

wahad
2006-05-18, 12:12
Det vill jag ha källa på.
Har svårt att tro att man har sån kontroll på en protes...


Har han protes?
Oavsätt även utan protes har han SJUK kroppskontroll!!!

rQx
2006-05-18, 14:32
men han har ju den styrkan eftersom att hans ena ben e avkapad, från knät o neråt. så han tränat överdelen sen dess
.
killen (junior) är typ 165-170cm o e bredare än en bodybuilder..
Var har du hittat den informationen? Ser då inte ut som om ett ben skulle vara avkapat, grym kontroll på protesen isåfall :P


EDIT: lite seg :P

ilikeu
2006-05-18, 19:38
jag har ju träffat killen när jag har varit på battle of the year, olika jams,

ni kan ju kolla upp de, hans crew är :Spin Kingz o Wanted (france) Han kallas för Junior

blasr
2006-05-18, 19:56
Hans hemsida.
http://www.b-boyjunior.com/

devi
2006-05-18, 19:59
Hur kan du inte tycka han var "så värst bra"????

Att kunna ha sådan kontroll på sin kropp är bland det grymmaste jag vet!
Jag såg 1 minut och 56 sekunder av allt han kan, och på den tiden blev jag inte så värst imponerad. Jag har sett ett hundratal minst lika bra.

wahad
2006-05-19, 06:43
Jag såg 1 minut och 56 sekunder av allt han kan, och på den tiden blev jag inte så värst imponerad. Jag har sett ett hundratal minst lika bra.

Möjligt att det finns ett hundratal, om inte tusental, minst lika bra som personen i fråga. Men det tar inte bort dennes prestation!
Hur kan du inte vara imponerad av en människa som gör armhävningar på fingertopparna med benen rakt ut ovanför marken?

ilikeu
2006-05-19, 16:22
inom breaking så här alla sina olika stilar vissa kör mycket powermoves, andra toprocks,downrocks alla har sina specialliteter, men helst så föredrar jag stil o dans. om man nu tänker efter så e det ju en dans, som man lagt till akrobatik.

devi
2006-05-19, 17:23
Möjligt att det finns ett hundratal, om inte tusental, minst lika bra som personen i fråga. Men det tar inte bort dennes prestation!
Hur kan du inte vara imponerad av en människa som gör armhävningar på fingertopparna med benen rakt ut ovanför marken?
Tydligen måste man vara imponerad av allt man ser på det här forumet...

Fatcan
2006-05-19, 18:41
jjaa sånt har jag inga problem med.. det e lätt, kan lyfta mycket mer än jag väger.

split o sånt kan många göra.. men jag tror inte att han e speciellt vig på överdelen av kroppen.. o det är där det mesta sitter.

Haha! Vadå det mesta sitter på överdelen? Kolla hans ben är ett tips.

Varför skulle man inte vara vig för att man har stora muskler?

wahad
2006-05-19, 18:50
Tydligen måste man vara imponerad av allt man ser på det här forumet...

Nej verkligen inte!
Men jag tror inte du känner särskilt många som kan göra ens en armhävning på fingertopparna och med benen rakt ut från kroppen ovanför marken...

Krampus
2006-05-21, 21:16
Kan du göra som den här killen?
Kanske skulle fråga efter hans träningsprogram.

http://www.youtube.com/watch?v=pq2xCHS4SxU&search=breakdancing

Han är GRYM! :bow:

Pure style!
För mig handlar inte breaking om vem som kan göra flest powermoves.
Hur kul är det att se en kille som toprockar fyra steg och sen slänger sig ner i en windmill-headspin-flares-99 sen var det klart lixom..
Som Ken Swift sa - It´s the STYLE...

Brownboy
2006-05-21, 21:36
nån som vet hur man ska gymma om man håller på med det?

har dansat i 6-7 år nu.

själv vill jag ha muskler som syns, men inte för stora så att man blir stel.

Är nog bara att träna på och tänka på att stretcha ordentligt bara.Det är väldigt lätt att bli stel, iaf tycker jag det.
Jag har själv tränat breakdance, iofs länge sedan..efter det capoeira 2-3 år men slutade förra året. För närvarande tränar jag bara styrketräning, och har väl inte stretchat ordentligt som förr.. bröt nästan ryggen när jag provade att gå upp i brygga för någon vecka sedan som på den gamla goda tiden.. :)

Starfighter
2006-08-14, 20:24
Junior är en av världens bästa dansare. Styrka som en jävla häst, och med i världens nästan bästa breakdance grupp "Wanted posse"

cammen
2006-08-15, 01:37
Hur lyckas man göra armhävningar utan att ha fötterna i golvet? Det skulle jag gärna lära mig:D

jewzie
2006-08-15, 08:12
Tycker faktiskt han inte var så värst bra.
du är bara avundsjuk :D

Blaine
2006-08-15, 14:16
En rätt gammal artikel med grova bilder: http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=04-080-feature

Kolla "Planche push up". Ungefär som Juniors armhävningar, men snäppet värre.

Vanni
2006-08-18, 11:58
Min bror breakar och tränar på som vanligt på gym. Inga problem alls. Bra att strecha men det vet du redan.

Junior har sin egen stil , grymt bra stil vill jag säga. Han verkligen har känslan när han breakar det tycker jag är otroligt viktig.

Fan videon får en att få komplex*cry*

maRRtin
2006-09-27, 07:59
Kom över en ganska trevlig filmsnutt

http://www.youtube.com/watch?v=wXzkg2hr320&NR

Gpajpen
2006-09-27, 11:02
Seriöst, någon annan här på brädan som kan göra armhävningar utan fötterna i marken? Skulle kunna döda för tutorial på de!

word :cool:

Blaine
2006-09-27, 11:13
Kom över en ganska trevlig filmsnutt

http://www.youtube.com/watch?v=wXzkg2hr320&NR

Jävlar, de var ganska duktiga. Bisarra moves som korsar barriären av vad en människa fysiskt ska kunna klara av. :)

Doctor Snuggles
2006-09-27, 12:15
Tydligen måste man vara imponerad av allt man ser på det här forumet...

Vilken blåst kommentar.
Folk kanske gnäller över att du inte är imponerad eftersom de är imponerade av just DEN videon.

Smaken är som baken (stor och hårig), och i mitt tycke, förutom att hans överkroppsstyrka är grymt imponerande, så har junior den skönaste stilen av alla breakare jag sett. Kanske inte gör de mest avancerade movesen men de han gör, gör han med grymt flow.

DavidN
2006-09-27, 15:29
Det är en sån kommentar man helst kan ge fan i att posta.
Imponerande indeed.
Jag är själv gammal breakare och känner de flesta svenska i "gemet" :)

Det är bara att träna på och gymma. Ofta löser det sig själv med dansare eftersom träning kontra kost alltid blir ett problem. Kost kommer precis som för alla andra dansare vara en begränsande faktor för dig.

ilikeu
2006-12-29, 13:32
http://www.bboytube.com/view_video.php?viewkey=3ed2ab08e18053ae6dc5


jätteduktig *flex*