handdator

Visa fullständig version : Ja..nu är man ensam igen.


Angel
2006-05-17, 12:06
Nu har ja o sambon bestämmt att vi ska skiljas åt.

Tycker ni..

1. jag skall bo kvar här där ja inte känner någon + ej har någon lägenhet nu, för att gå färdigt skolan.

2. flytta hem till mina föräldrar och vänner (15mil bort) och försöka fortsätta plugga där?

jwzrd
2006-05-17, 12:08
Det som är säkrast för din framtid.

Cilia
2006-05-17, 12:10
det som gör att du mår bäst

Metal_boy_
2006-05-17, 12:12
Gör det som känns bäst för dig. Gå inte efter vad andra tycker.

Bamse79
2006-05-17, 12:12
Hur länge har du kvar i skolan då? *flex*

stenis
2006-05-17, 12:12
Som jwzrd säger, de som känns säkrast för din framtid.

Hur lång tid i skolan har du kvar?
Finns utbildningen i dina föräldrar och vänners kommun?

Om utbildningen fanns i mina föräldrars och vänners kommun så hade nog _jag_ provat att bli förflyttad dit och fortsatt studierna där.

Om det inte går att bli förflyttad och om jag kommit långt i utbildningen så hade jag nog försökt att kämpa vidare med utbildningen och försökt skaffat mig vänner i skola och så.

Men det handlar ju om hur DU känner. Välj det som känns bäst, så DU mår bra.

Tråkigt att höra om uppbrottet med sambon. Alltid jobbigt med sånt där :(

delta_mats
2006-05-17, 12:13
Du kanske kan hitta någon lgh där du bor nu? Har du länge kvar av skolan? Kan du fortsätta studera på annan ort, skola? Hur ser framtiden ut om du pluggar klart resp hoppas av skolan? Även om det är svårt så försök lägga det känslomässiga åt sidan en stund fundera och vad som blir bäst i slutändan.

Dipshit
2006-05-17, 12:14
låter som alternativ 2 eller norrköping..

Langster
2006-05-17, 12:19
Såg han snopp-tråden eller?

Mer on-topic kanske: Är du en sån tjej som tycker att det räcker att ha en kille och struntar i att skaffa vänner så hela världen rasar samman när det tar slut?

Angel
2006-05-17, 16:20
Langster: Nej, men mina vänner bor i Göteborg och jag i Jönköping. Ja har försökt skaffa vänner här men de e svårt när man inte redan är med i någon socialt sammanhang.


Jag har 1år kvar av skolan. vill helst gå kvar här tror ja, men på nått sätt käns de enklare att flytta hem till päronen igen istället för att flytta ensam här...ja har ingen lägenhet, inga möbler,ingen bil..och jävligt taskig ekonomi....

hampaN
2006-05-17, 16:23
Langster: Nej, men mina vänner bor i Göteborg och jag i Jönköping. Ja har försökt skaffa vänner här men de e svårt när man inte redan är med i någon socialt sammanhang.


Jag har 1år kvar av skolan. vill helst gå kvar här tror ja, men på nått sätt käns de enklare att flytta hem till päronen igen istället för att flytta ensam här...ja har ingen lägenhet, inga möbler,ingen bil..och jävligt taskig ekonomi....

Var tar alla dina saker vägen då, hade du inga grejer alls i lägenheten?

Lövbiffen
2006-05-17, 16:28
Jag beklagar verkligen.:(

Min flickvän lämnade mej idag, efter en tids osäkerhet.:(

Förlåt att jag inte inte tillade nånting i tråden, men tänkte att det nog kunde kännas bra med en klapp på ryggen.

Yankeee
2006-05-17, 16:28
Det är optimalt att vara ensam.

Mehdi
2006-05-17, 16:31
Snart är terminen slut och om du inte läser några sommarkurser slipper du iaf tänka på bostad nu över sommaren. Tänk över det hela men med förväntningar att fortsätta plugga kvar i Jkpg, bestämm inget Nu med andra ord.
Även om du olyckligen skulle missa någon kurs i början av nästa termin, och inte har alltför mycket rester kvar sen tidigare, lär du kunna mosa sista året ändå med lite vilja ifall du hoppar 'på' sent in i året.

Ps. vad läser du för ngt?

shadowfire
2006-05-17, 16:51
Följ ditt hjärta o magkänslan, din intuition lär tala om vad som är bäst för just dig... går inte o säga något generellt.. däremot så är ett år inte så lång period, det går fortare än vad man tror, så överväg att "bo i ett skyffe" i ett år, det har jag gjort många gånger i väntan på en "nystart" i livet.

Nina L
2006-05-17, 16:54
Gå kvar i skolan om du kan. :)

Stoltz
2006-05-17, 17:19
Tråkigt att höra att det gått så! Hoppas ni fortfarande kan vara vänner och att du mår bättre angående det snart.

Gör som du känner bäst, ifall du gillar det du studerar och det är något du kan se dig göra i framtiden/kan behöva - Jag skulle ha stannat.

Hoppas det går bra för dig!

adis
2006-05-17, 17:42
Ohh så typiskt Sverige :( tyvärr.

mini
2006-05-17, 17:47
Ohh så typiskt Sverige :( tyvärr.
Va?

Gimp
2006-05-17, 18:29
Beror väl lite på hur långt du har kvar i skolan. Är det bara fram tills sommaren ~3-4 veckor kan du väl flytta hem men om du ändå ska gå kvar ett år till eller längre kan du ju absolut inte sitta och penda 15 mil några gånger i veckan för att komma till skolan.

På tal om vänner så är det väl så att du träffar mängder av person i skolan eller går du på någon knepig skola där ni är isolerade från varandra? Ingen blir ju arg bara för att du säger "hej" och pratar lite (nästan ingen i alla fall).

Jag tycker inte att jag kan ha så mycket fel med mitt resonemang i alla fall. Om inget annat får du ha lycka till på vägen. :)

Sheogorath
2006-05-17, 18:30
Va?

Han har ju jätterätt. I supermånga kulturer runt om i världen gifter man sig med den första man inleder ett riktigt förhållande med.

Allan
2006-05-17, 18:33
Jag tycker du ska försöka klara av utbildningen. Du slet som ett djur för att komma in, minns du? Det vore ju tragiskt att hoppa av nu - och är han verkligen värd det?


Kom igen - du kommer klara det här!


allan

Diana
2006-05-17, 18:37
Det är optimalt att vara ensam.
:thumbup: :D


Angel, jag tycker du ska försöka hålla dej kvar där du bor nu om det känns bäst =) tänk på att det är alltid värst såhär preciiis i början när man brytit ju ;) om ett tag kommer du känna dej starkare och kanske tillochmed ångra att du inte bodde kvar om du agerar på den impulsen att flytta nu =)

GPa
2006-05-17, 18:39
Det är optimalt att vara ensam.
hahaahahahahahahahahaahha.... sorry.

Yankeee
2006-05-17, 18:39
hahaahahahahahahahahaahha.... sorry.

Sorry för vad? Att du inte är optimal?

adis
2006-05-18, 17:17
Va?

Det jag menar är att det är typiskt i Sverige detta händer... 70% av alla mina kompisars föreldrar är skilda.. Om ni inte kan leva livet med varandra, fan gifter ni är för herregud...

I detta fall menar jag inte dig Angel (K)

Angel
2006-05-18, 17:22
Det jag menar är att det är typiskt i Sverige detta händer... 70% av alla mina kompisars föreldrar är skilda.. Om ni inte kan leva livet med varandra, fan gifter ni är för herregud...

I detta fall menar jag inte dig Angel (K)


Vi är inte gifta :MrT: Bara sambos, men nu måste ja hitta en ny lya...*suckapucka*

nemd
2006-05-18, 17:37
Det är optimalt att vara ensam.

Wörd.

DTH
2006-05-18, 17:38
Det är optimalt att vara ensam.

Hahaa.. :-P

Löjtnant Blank
2006-05-18, 17:47
Bli ihop med mig. Jag har oräkneliga kvaliteter. Vi kan flytta till Hamburg.

Tricklev
2006-05-18, 18:23
Bo kvar om du känner att du klarar av det.

adis
2006-05-19, 07:06
Vi är inte gifta :MrT: Bara sambos, men nu måste ja hitta en ny lya...*suckapucka*


Du borde nog inte ha några problem med att hitta en ny ska du se.
Finns fler män än honom eller hur?
Lycka till med "huntingen" *kissass*

blida
2006-05-19, 08:23
terminen är snart slut så försök att bo kvar hemma hos din föredetta sambo dom sista veckorna om det inte skulle vara allt för på frestande för dig.
skulle det vara det,prata med dina lärare i skolan och hör om du kan studera dom sista veckorna nu på distans.
sen har du hela sommaren på dig att ta igen dig och hitta lösning på boende.
man behöver inte ha en super lya för at kunna bo där pga studierna,visst man ska ju trivas i bostaden.men lite färg och egna attiraljer gör sitt.
för vad du en gör,ge inte upp dina studier nu pga att du och din sambo gått skiljda vägar.

sen har du hela sommaren på dig att skaffa en ny bostad för att gå klart det sista året.
kanske tom går att hitta boende i nån form av student boende som samtidigt ger dig möjlighet att träffa annat folk du kanske inte vanligen träffar.
även om du inte trivs och så där nu så försök att beska med och slutför det hela så kommer allt kännas mycket bättre sen i efterhand.

beroende på hur upprivande det är för dig mellan dig och din (ex) sambo så får du försöka förgylla dina dagar med alla handa upptåg och saker som förgyller din dag med glädje.
och nu under sommaren har du alla dina gammla vänner hemma att umgås och ha kul med.

håller tummarna för dig och att allt kommer gå jätte bra för dig.
så ge inte upp studierna pga det som har hänt...du kommer bara ångra dig som fan sen.


*som några nämt så är det nog ingen bra lösning för din del nu att skaffa en ny kille igen..utan se till att låta det som varit lägga sig innom dig innan du gör det*

mvh

Angel
2006-05-19, 14:47
Ja nnån ny kille e ja inte intresserad av.

Jag går i skolan nu fram till 2 juni,inte lågt kvar, sedan kan jag åka hem till föräldrarna mycket. Och sen börjar jag jobba i slutet av juli och sen börjar skolan igen och tills dess har ja förhoppningsvis hittat nått.


Men en etra fråga, får ju sista studiebidraget nu i slutet av maj och det är ju lite mindre, o sen får ja ej lön förrän 25 aug. Hur löser man de egetligen?? Kan tänka mig att de e många studenter i den sisten?

hangatyr
2006-05-19, 14:50
tja, de som bestämmer över studeilånet har liksom inte tänkt på sådana saker. låna av släkt eller vänner är nog rätt svar. rika föräldrar...


tyvärr.

Papi
2006-05-19, 14:50
Klassiskt studentproblem. CSN förutsätter att du lägger undan pengar under året för semestermånaderna.

Angel
2006-05-19, 14:51
de va ju ingen höjdare...

Wain
2006-05-19, 14:59
Men en etra fråga, får ju sista studiebidraget nu i slutet av maj och det är ju lite mindre, o sen får ja ej lön förrän 25 aug. Hur löser man de egetligen?? Kan tänka mig att de e många studenter i den sisten?

Den som spar han har?;) Själv har jag pluggat slut på mina veckor och fick bara 14 veckors studiemedel denna termin
:cryout:

jakke
2006-05-19, 15:07
Hur löser man de egetligen?? Kan tänka mig att de e många studenter i den sisten?

Där jag har jobbat och får lönen 1mån i efterskott så brukar det fungera att be om förskott på ungefär ½lönen.

Metal_boy_
2006-05-19, 15:17
Ohh så typiskt Sverige :( tyvärr.
:laugh:

Angel
2006-05-19, 15:57
Där jag har jobbat och får lönen 1mån i efterskott så brukar det fungera att be om förskott på ungefär ½lönen.


Det är kommunjobb så de funkade ej tyvärr, dessutom timlön då

jakke
2006-05-19, 16:04
Det är kommunjobb så de funkade ej tyvärr, dessutom timlön då
Jo. Jag jobbade inom komunen(vården) med timlön, det gick alldeles utmärkt.