handdator

Visa fullständig version : Frågor till DrPepper


Allan
2002-12-02, 14:38
Nu börjar det bli sådär rörigt igen.

Vad betyder det här


Fråga 1


--------------------------------------------------------------------------------
det finns nämligen gott om folk med stora armar som inte tränar dom knappt. det är oftast genetiskt betingat
dom flesta har inte 50+ armar. inte ens på bodybuilding tävlingsnivå
--------------------------------------------------------------------------------




Hur kan det finnas gott om folk som har stora armar, vilket skulle vara genetiskt betingat, när tydligen inte ens bodybuilders på tävlingsnivå har det? Ska jag tolka det som att

- de som tränar bodybuilding inte har de rätta genetiska förutsättningarna men bra psyke så de orkar nöta på
- de som har de korrekta genetiska förutsättningarna är för slöa för att dra nytta av det?

Fråga 2 Och - komprimerat - hur ser ditt optimala träningsprogram ut? Hur stöds det av forskare? Finns det några defacto bevis för att just den träningsformen fungerar? Bilder,resultat? Andra tränande som kör så...?

Fråga 3. Jag envisas med att vilja veta vad du har för formell kompetens. Det är inte så bara att ha tränat själv och läst mycket, det finns många som är kompetenta med bara de meriterna - så skäms inte för det om det nu skulle vara fallet.

Fråga 4. Varför tycker du inte att kunskap om anatomi är viktigt om man satsar hårt? (ref. t inlägg)

Fråga 5. Kan du räkna upp de bästa basövningarna - enligt ditt förmenande - så att alla kan ta del av det. kontra gärna det mot MuscleMeetsMagnet - eftersom du själv hänvisade till den.

Fråga 6. Är det inte paradoxalt att den kunskap som bl a jag besitter emanerar från just det faktum att jag tränat hårt och länge själv. Eller att just den typen av kunskap har deriverats fram av åratal av try-and-error. Jag är medveten om att just den frågeställningen är lite ledande, men samtidigt oerhört viktig för våra kommande meningsutbyten, eftersom du på flera ställen - jag kan återkomma med ref - hävdar att den bästa kunskapen inte nödvändigtvis kommer från de som tränat hårdast

Fråga 7. Lite beroende på ditt svar på ovanstående skulle jag vilja be dig kommentera varför i såna fall jag, m fl, trots allt har nått bra resultat, utan att vi skulle vilja betrakta oss själva som genetiska freaks (ref t fråga 1)

De flesta av oss skulle vilja se lite mer handfasta råd - typ de du gav i ett par trådar - eftersom det här forumet i stor utsträckning fungerar så. Alltså - hur gör man när man står där i gymet?

Jag skriver inte det här för att lägga ut en glidmina utan jag vill faktiskt veta, eftersom jag - tyvärr - är mer av en do-coach än en think-coach.

allan

Grahn
2002-12-02, 15:14
Misstänker att han inte kommer att svara pga naturliga orsaker.

Officer
2002-12-02, 15:31
Han är minnsan BANNAD!! Hörde jag ifrån vår allas kära Janna :smokin:

Linnet
2002-12-02, 15:33
E det sant? Kan någon moderator dementera eller styrka detta påstående?

Daemon
2002-12-02, 15:44
Jag som VERKLIGEN ville läsa hans svar på Allans frågor,,,

Grahn
2002-12-02, 16:10
Dock kanske vi kan ta en lärdom från hans visit, om vi skapar fler trådar på saker vi läst om eller funderar på blir det lite mer fart i forumet.

Linnet
2002-12-02, 16:21
Håller med dig Grahn, han satte åtminstone fart på forumet, det får man erkänna. Tycker att det faktiskt varit lite sämre fart på sistone och det skulle inte skada om folk tog upp lite mer saker!

Åse Columbus
2002-12-02, 16:41
Fart i all ära......men gärna kvalitet som utgångspunkt.

Åse

dietcoke
2002-12-02, 16:49
"varför ta livet av sig när man inte får höra snacket efteråt"

jo det stämmer att dr pepper blivit bannad. han sitter och tjurar i köket nu och tröstäter.

"du får ta över nu brorsan!"

skriker han med tårar i ögonen.

dietcoke
2002-12-02, 16:51
men det är lite lågt att banna dr pepper utan att komma med en förklaring tycker jag, man bör kunna motivera sitt agerande med konkreta exempel på eventuella regelbrott.

Grahn
2002-12-02, 16:53
Man kan faktiskt bryta andemeningen i reglerna utan att bryta en enda regel, det är inte en lagbok.

dietcoke
2002-12-02, 16:54
"Fart i all ära......men gärna kvalitet som utgångspunkt."

kvalitet är ju relativt, det som är kvalitet för dig kanske är kvantitet för någon annan och vice versa.

alla har vi olika tycke och smak.

själv tycker jag ett forum bör kunna ha både seriösa och mindre seriösa inlägg/inslag

det står ju faktist folk fritt att välja vad dom vill läsa och vilka trådar dom vill vara verksamma i - passar det inte galocherna så kan man faktist hoppa över och göra nåt annat...

Jarod
2002-12-02, 16:54
Jag ville hälsa drpepper tillbaka till oss.....nu dock under namnet dietcoke... :D

Välkommen tillbaka!! :thumbup:

Mvh

Jarod
2002-12-02, 17:15
Ovanstående inlägg va givetvis fyllt av ironi....tyvärr gick det inte fram till vissa....:smash:

Mvh

Officer
2002-12-02, 17:16
Jo, körde en check på dietcoke det är ju samma snubbe..

Tänker ni inte banna han igen på det namnet??

Jarod
2002-12-02, 17:22
Han ÄR bannad igen under namnet dietcoke.... Nästa gång så bannar jag faan ALLA som surfar via Chello....:devil: (stackars Pez) :D

Mvh

clash
2002-12-02, 17:57
Fan var inte så stingsliga nu, det är alltid sån jävla *krami-kramis* fjoll stämning på alla forum. Killen var ju klart trött i huvet men åandrasidan så visst levde stället upp?
Det har diskuterats mer saker senaste dagarna än under de senaste månaderna nästan. Heta känslor är kul

Grahn
2002-12-02, 18:52
*host* mobba inte chello!

Apan Koko
2002-12-02, 18:58
Håller med clash_pb, det är nyttigt med någon som ifrågasätter.

Grahn
2002-12-02, 18:59
Man kan ifrågasätta kontruktivt och man kan ifrågasätta destruktivt.

Niclaaas
2002-12-02, 19:01
doktorn var inte helt menlös.....men sättet han diskuterade på var bland det drygaste jag nånsin sett. och att han vägrade ta åt sig nåt och vissa uttlanden från honom gjorde att man blev väldigt irriterad....det är vad jag tycker

matrix
2002-12-02, 19:05
Va gött... nu kan man logga in utan att det finns hur många olästa trådar som helst :hbang: :hbang: :hbang:

Jorgen
2002-12-02, 19:30
Men lite tråkigt är det. Jag har en massa frågor som jag ville ha svar på. Man kan ju alltid lära sig ngt nytt. :laugh:

//jörgen

Sve
2002-12-02, 21:41
han kommer nog snart igen.
vad man kan undra är om personen i fråga lider av nån sorts störning. han verkar ju manisk i skrivandet av inlägg.
hastigheten och debatterandet får mig att tänka på "Landser" som härjat på många forum och irc-kanaler.

Grahn
2002-12-02, 21:42
Vad får dig att tro att han inte är tebax redan?
"Welcome to our newest member, cokeisit "

Sve
2002-12-02, 21:43
ursäkta att jag inte har sån järnkoll på alla :rolleyes:

Grahn
2002-12-02, 21:45
Heheheh snarlikt namn samma dag som hans dubbla ban. Det KAN vara ett samanträffande givetvis.

Sve
2002-12-02, 21:45
du har säkert rätt. men konstigt att han inte postat än isf

Grahn
2002-12-02, 21:46
Han kanske bidar sin tid, eller så blev han tystad redan innan han hunnit med att posta ngt.

Sve
2002-12-02, 21:47
ser fram emot nästa inlägg av honom.
de brukar ju börja rätt bra men sedan spåra ut totalt.
fattar inte hur han orkar skriva så mycket heller.
därför tror jag han är lite störd.

Grahn
2002-12-02, 21:49
Vet inte, som sagt så hoppas jag att det är hans avsikt att vara ett troll.
Annars tycker jag synd om honom.

Sve
2002-12-02, 21:49
som sagt han är misstänkt likt Landser...

Linnet
2002-12-02, 21:50
Jag saknar honom redan(snyft):rolleyes:

clash
2002-12-02, 22:58
Hur orkar han skriva så mycket:

Mina pengar är helt klart på amfetamin!

Men jag tycker som dagt att forumet kom igång lite mer, alla skrev lite mer kä'nndes det som.

Föreslog faktisk Jarod att ifall man kunde sätta en gräns på hur många inläg herr pepper fick per dag ...säg 50 stycken :D så skulle han bli rvungen att skriva mer meningsfulla inlägg om han ville framföra nått

Allan
2002-12-02, 23:29
Håller till viss del med dig Clash, och tycker kanske inte heller att alla som högg mot honom ska vara så där jättestolta. En del av era tillmälen var helt klart på hans nivå. Skäms :stick:

Men man får inte som han gå till personangrepp och vara osaklig intill parodi. Reglerna för forumet finns klart angivna. har man synpunkter på det kan man ta det med de som upplåter bandbredd.

Men visst blev det fart. Killen måste ha haft säkert 150 nedslag per minut på tg-bordet. Ett tag hade jag tre fönster öppna samtidigt för att hinna läsa. Undrar om det var två snubbar. Såg två inlägg - rätt långa - som var inlagda samma minut. Och själv blev jag helt yr i mössan av att försöka posta i rätt tråd.

allan

Grahn
2002-12-02, 23:46
Måste ha blivit ett rekord satt idag på antalet nyregistrerade nick som anspelar på kända läskedrycker dock.

vanillacoke

Niclaaas
2002-12-03, 00:36
får väl erkänna att jag sjönk till hans nivå vid några tillfällen....men den här killen var så IRRITERANDE, aldrig träffat nån tjockskalligare människa.....ingen ursäkt för att bege sig till sandlådan dock

Linnet
2002-12-03, 06:39
Det stämmer att man inte alltid höll en så väldigt hög nivå! Men varje gång man försökte mildra tonen eller få igång något konstruktivt slog han det bara ifrån sig.

Lord_X
2002-12-03, 09:39
Lägg ner denna diskussion nu, det är för fan ingen jävla syjunta här.

Sve
2002-12-03, 17:57
varför svarar du då?
:smash:

Baha
2002-12-03, 18:09
jag tyckte det var skoj att läsa, bara att skita i tråden om man inte var intresserad

Lord_X
2002-12-03, 18:48
Originally posted by Sve
varför svarar du då?
:smash:
Jag antar att det är mig du menade, och i så fall så kan man ju undra om du är sådär jävla dum i huvudet på riktigt.. För hur fan ska jag kunna delge min åsikt om jag inte svarar?! Om du inte förstod det så var det det jävla skitsnacket, efter den huvudsakliga diskussionen om drpepper som inte ens är kvar och kan försvara sig, jag blev irriterad på. Hålla på och snacka sådär är det bara ohyffsade skvallerkärringar som gör, (naturligtvis riktat till alla som gjort på detta sättet)!

Sve
2002-12-03, 18:51
jaha då kan vi förvänta oss att lord x blir avstängd efter dessa grova personangrepp.

Lord_X
2002-12-03, 18:59
Mig veterligen så ska personangrepp innehålla påståenden, det gör det inte.

Jag skulle inte bli alltför ledsen om jag blev avstängd här.

Jorgen
2002-12-03, 19:08
Så så. Lite mer :love: nu.

//jörgen

Arne Persson
2002-12-03, 22:54
Bara en liten undran: Har drpepper återvänt som Doktor V?

The Dwag
2002-12-03, 23:29
Originally posted by Arne Persson
Bara en liten undran: Har drpepper återvänt som Doktor V?

Nej !

Doktor V är från PowerBoard !

Arne Persson
2002-12-04, 00:10
Tack! Jag bara undrade eftersom han har registrerat sig idag och startat upp ganska hårt.