handdator

Visa fullständig version : 70kg, vad gör jag nu?


Hjälten
2006-05-16, 18:56
Jag har lyckats bulka upp från en vikt på 50kg till 70kg på drygt 6 månader och gjort schyssta ökningar på gymet. Jag är bara 1.70cm lång och det mesta jag lagt på mig är ju fett, så förtillfället vill jag inte lägga på mig för mycket mer (max ~75kg), vill inte se fet ut.

Frågan nu är vad jag ska göra härnäst, deffa är det ju inte tal om med tanke på att jag inte byggt på mig tillräckligt med muskler. Helst vill jag ju lägga på mig muskler så effektvt som möjligt utan att gå upp för mycket i vikt. Jag tänkte något i stil med att ligga på ett kaloriöverskott på träningsdagar och lägga till cardiopass med ett eventuellt kaloriunderskott på vilodagar. Vad tycker ni?

nemd
2006-05-16, 20:02
Jag tycker du ska lägga dig på kanske 200-500kcal överskott, mycket kardio och träna inihelvete hårt. Sen låta musklerna komma när dem kommer.

Hjälten
2006-05-16, 20:29
Aight. Med kardion, är det intensiva pass på cykeln som gäller eller ut och gå en sväng? vad är skillnaden egentligen?

nemd
2006-05-16, 20:59
Aight. Med kardion, är det intensiva pass på cykeln som gäller eller ut och gå en sväng? vad är skillnaden egentligen?

Skillnaden kan jag inte förklara så bra. Men båda dem två är bra att göra. Alla former av konditionsträning, både intensivt och långdistans.

Cerberus
2006-05-17, 08:34
Lite väl extrem viktuppgång tycker jag, men trivs du med hur du ser ut så kan du ju fortsätta om du nu vill. Personligen skulle jag nog INTE bulka mer än så om jag var i ditt läge, mer fett är knappast önskvärt..

il_Duce
2006-05-17, 08:53
Jag har lyckats bulka upp från en vikt på 50kg till 70kg på drygt 6 månader

Jag skulle inte ha gått upp så fort. Skulle rekommenderat att gå upp saktare i vikt och samtidigt bygga muskler...

Beast
2006-05-17, 13:50
Ok och detta kallar du att lyckas när du med all sannorlikhet lagt på dig över 15kg fett på 6 månader?
Gör om, gör rätt.

tigerofsweden
2006-05-17, 14:18
Ok och detta kallar du att lyckas när du med all sannorlikhet lagt på dig över 15kg fett på 6 månader?
Gör om, gör rätt.

Är som Beast säger ingen bedrift att bli fet på kort tid. Jag gjorde precis som dig och det ångrar ja bittert.. Bättre är att lägga sig på ett hyffsat överskott o köra cardio ibland :thumbup:

z_bumbi
2006-05-17, 14:29
Från 50 till 70 kg på 170 cm = Från undervikt till normalvikt.
Det låter som en något så när vettig viktuppgång om man på sikt vill lägga på sig ännu mer muskler.

Nu är det bara att träna på och se vad som händer, börja med att ligga still i kroppsvikt och se vad som händer träningsmässigt. Styrkan bör fortsätta utvecklas ett bra tag till men vill du öka i muskler får du efter ett tag öka matintaget.

Fredrik_S
2006-05-17, 21:34
Jag har lyckats bulka upp från en vikt på 50kg till 70kg på drygt 6 månader och gjort schyssta ökningar på gymet. Jag är bara 1.70cm lång och det mesta jag lagt på mig är ju fett, så förtillfället vill jag inte lägga på mig för mycket mer (max ~75kg), vill inte se fet ut.

Frågan nu är vad jag ska göra härnäst, deffa är det ju inte tal om med tanke på att jag inte byggt på mig tillräckligt med muskler. Helst vill jag ju lägga på mig muskler så effektvt som möjligt utan att gå upp för mycket i vikt. Jag tänkte något i stil med att ligga på ett kaloriöverskott på träningsdagar och lägga till cardiopass med ett eventuellt kaloriunderskott på vilodagar. Vad tycker ni?

Vad har du ätit för sorts mat för denna ökning? Du har nog inga problem å äta tillräckligt, se bara till att det är bra mat.