handdator

Visa fullständig version : tatuera över hudbristningar


kromstah
2006-05-16, 18:31
Jag har en massa bristningar, men dom enda som stör mig är egentligen dom som finns på mina axlar och går ner mot biceps, eftersom dom är så långa och breda.

Jag undrar om någon har testat att tatuera över hudbristningar, hur blir det? blir färgen likadan över hudbristningen som resten av huden ?

annars får man väl lov att fixa nått "pro" som gör att hudbristningen blir en del av tatueringen istället för ett fult ärr ;D

nått tips på sätt att dölja bristningar tillfälligt skulle också uppskattas

ps. NEJ jag är inte stolt över mina bristningar och kommer aldrig vara det, tycker det ser förjävligt ut på folk. Då talar jag om stora bristningar, inte små små bristningar som bara syns när man är jättenära någon. ds.

peace out!

LadyInsane
2007-06-24, 00:11
Bumpar denna eftersom andra kanske undrar.

Ja, det går att tatuera över hudbristningar. Ska själv göra det i slutet av sommaren. :)

pony
2007-06-24, 00:45
Som ovan nämnt går det alldeles utmärkt att tatuera över bristningar men eftersom du även frågar efter alternativa sätt att dölja dem tänkte jag komma med en instickare.
Det finns en pryl som heter Dermablend och är som en sorts foundation, speciellt gjord för att dölja ärr och andra defekter på huden. Om du inte har något egentligt sug efter att tatuera dig och främst bara vill dölja bristningarna kanske det kan vara värt att prova ett tag?
Givetvis är det ingen permanent lösning men om man tycker att det är jobbigt att visa upp bristningarna på t.ex. sommaren så kan det vara ett alternativ till att binda sig till en tatuering som inte är 100% genomtänkt och främst ska dölja snarare än försköna.

LadyInsane
2007-06-24, 00:47
Som ovan nämnt går det alldeles utmärkt att tatuera över bristningar men eftersom du även frågar efter alternativa sätt att dölja dem tänkte jag komma med en instickare.
Det finns en pryl som heter Dermablend och är som en sorts foundation, speciellt gjord för att dölja ärr och andra defekter på huden. Om du inte har något egentligt sug efter att tatuera dig och främst bara vill dölja bristningarna kanske det kan vara värt att prova ett tag?
Givetvis är det ingen permanent lösning men om man tycker att det är jobbigt att visa upp bristningarna på t.ex. sommaren så kan det vara ett alternativ till att binda sig till en tatuering som inte är 100% genomtänkt och främst ska dölja snarare än försköna.

Är det den som brukar vara på Tv-shop eller kan man få tag på det i butik?:)

Raggis
2007-06-24, 00:48
Täckstift fungerar också.

pony
2007-06-24, 00:50
Är det den som brukar vara på Tv-shop eller kan man få tag på det i butik?:)

Jag tittar inte på TV så jag har ingen aning om huruvida det visas på TV-shop eller ej. Det bör finnas på välsorterade teatralsminkbutiker, annars finns allas vår älskade eBay. Plus en uppsjö andra inhandlingsställen online. Jag föreslår dock att man inhandlar ett par billiga små prover på eBay först, om man är osäker på vilken färg man behöver.

StarkeMats
2007-06-24, 01:19
Jag tittar inte på TV så jag har ingen aning om huruvida det visas på TV-shop eller ej. Det bör finnas på välsorterade teatralsminkbutiker, annars finns allas vår älskade eBay. Plus en uppsjö andra inhandlingsställen online. Jag föreslår dock att man inhandlar ett par billiga små prover på eBay först, om man är osäker på vilken färg man behöver.

Först vill jag säga att det är inga problem att tatuera över hudbristningar men i några få fall har det visat sig att färgen får en ljusare nyans där.. Snackade med min tatuerare om det häromdagen!
Så kör hårt och posta gärna bild på hur det blev ;)