handdator

Visa fullständig version : Stefan Holm vs Jan Majlard


Yankeee
2006-05-16, 17:10
http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_12662953.asp

Holms svar.

http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_12671981.asp

Yankeee
2006-05-16, 17:13
Majlard är så sjukt pwned av Holm, McD OWNS!

devi
2006-05-16, 17:14
Holm pippade Majlard! :hbang:

MasterChief
2006-05-16, 17:30
Oj vad han knäckte tönten. Holm for statsminister!

grisbil3n
2006-05-16, 17:32
Härligt att han kunde freda sig. Han kastade ingen skit tillbaka heller det kan man ju berömma honom för.

hahavaffan
2006-05-16, 17:34
Holm ägde.

Baan
2006-05-16, 17:36
Härligt att han kunde freda sig. Han kastade ingen skit tillbaka heller det kan man ju berömma honom för.

Min tanke också, läste först "ägning" och sånt här, så tänkte att holm hade gått lite all out men det var visst ett rätt fint svar utan påhopp alls, medan mailards känndes mer som ett personpåhopp än mcdonaldskritik

devi
2006-05-16, 17:39
Holm hade ju rätt i det han skrev. Ingen tvingar en person att äta en Big Mac, en stor pommes frites, och en stor läsk. Det är ens egna val som avgör hur man ser ut.

JP
2006-05-16, 17:42
Att försöka ge sig in i debatt med Stefan Holm är ungefär lika korkat som att kissa på högspänningsledningar eller säga "Du är ful" till Mike Tyson. Det kommer att göra ont!

Dumleman
2006-05-16, 17:42
Gå in på vilken matvarubutik som helst och man inser snabbt att godispåsarna innehåller mer i dag än för några år sedan och som alltid placeras de strategiskt och förföriskt nära utgångskassorna.
Men det sägs ju bero på stöldrisken.

Dumleman
2006-05-16, 17:43
Holm hade ju rätt i det han skrev. Ingen tvingar en person att äta en Big Mac, en stor pommes frites, och en stor läsk. Det är ens egna val som avgör hur man ser ut.
:sleep: Nej ingen tvingar någon till något, egentligen. Om någon håller en pistol mot ditt huvud och säger åt dig "Gå!" så tvingar han dig inte att gå ;).

Yankeee
2006-05-16, 17:45
Men det sägs ju bero på stöldrisken.

Och det tror du på?

Yankeee
2006-05-16, 17:46
:sleep: Nej ingen tvingar någon till något, egentligen. Om någon håller en pistol mot ditt huvud och säger åt dig "Gå!" så tvingar han dig inte att gå ;).

Du menar alltså att devi har fel?

Tenzu
2006-05-16, 17:46
Jan borde faktiskt ha förstått att Holm, som inte direkt är dum, tänkte igenom beslutet att göra reklam för McD både en och femtielva gånger.
Då han helt säkert visste att den här typen av kritik skulle komma kan man anta att han slipat på argumentationen åtskilliga timmar och en trött sportjournalist blir inget mer är en mumsbit. Ändå väljer Jan att med den mest väntade typen av argument gå rakt in i lejonets käft.

dared
2006-05-16, 17:49
jag läste Martin Holm mot Jan Nortje.. trodde artikeln skulle handla om fighting lol.

devi
2006-05-16, 17:50
:sleep: Nej ingen tvingar någon till något, egentligen. Om någon håller en pistol mot ditt huvud och säger åt dig "Gå!" så tvingar han dig inte att gå ;).
Och då är det ju ens egna val som avgör? *rolleyes*

Kebab-Arne
2006-05-16, 17:50
Jan borde faktiskt ha förstått att Holm, som inte direkt är dum, tänkte igenom beslutet att göra reklam för McD både en och femtielva gånger.
Då han helt säkert visste att den här typen av kritik skulle komma kan man anta att han slipat på argumentationen åtskilliga timmar och en trött sportjournalist blir inget mer är en mumsbit. Ändå väljer Jan att med den mest väntade typen av argument gå rakt in i lejonets käft.

+1
Holm är ju inte direkt dum om man säger så. Såklart ligger ju $$$ bakom att Holm skrev på för McD men är ju inget fel i det. Han om nån unnar jag framgång.

Sen var det väl bara en tidsfråga innan Holm skulle gå ut och försvara sin sponsor, tråkigt för Jan så blev han Holms offer.

Yankeee
2006-05-16, 17:50
Och då är det ju ens egna val som avgör? *rolleyes*

Klart det är, du kan välja att inte gå.

devi
2006-05-16, 17:51
Klart det är, du kan välja att inte gå.
Precis det jag menade...

Jorgen
2006-05-16, 17:51
:sleep: Nej ingen tvingar någon till något, egentligen. Om någon håller en pistol mot ditt huvud och säger åt dig "Gå!" så tvingar han dig inte att gå ;).
Nej, inte förrän han säger "gå, annars skjuter jag" tvingar han dig.

Devi (och Holm för den delen) har ju helt rätt. Man väljer själv vad man skall äta.

Dumleman
2006-05-16, 17:51
Och det tror du på?
Delvis, jag tror att godis är mycket stöldbegärligt. Att placera godiset nära kassan så kassapersonalen kan ha ständig uppsikt borde minska stölderna och därmed öka vinsten, jag tror tom. att de tjänar mer på uteblivna godisstölder än på att folk som står i kö köper mer godis.

Yankeee
2006-05-16, 17:51
Precis det jag menade...

Läste lite fel såg jag nu :)

petersson
2006-05-16, 17:52
Men det sägs ju bero på stöldrisken.

Tror hemköp på test ska ta bort godiset från utgången vid kassorna.

Greg
2006-05-16, 17:53
Gillar verkligen inte Majlard.

devi
2006-05-16, 17:53
Nej, inte förrän han säger "gå, annars skjuter jag" tvingar han dig.

Devi (och Holm för den delen) har ju helt rätt. Man väljer själv vad man skall äta.
Han tvingar fortfarande inte personen att gå. Han ger ett ultimatum som troligtvis 99 av 100 skulle gå med på. Enkelt kan man säga att det inte finns några situationer där tvång förekommer. Allt handlar om beslut, och i vissa situationer kan "tvånget" bli alldeles för kraftigt för att ta ett visst beslut.

JP
2006-05-16, 17:54
Delvis, jag tror att godis är mycket stöldbegärligt. Att placera godiset nära kassan så kassapersonalen kan ha ständig uppsikt borde minska stölderna och därmed öka vinsten, jag tror tom. att de tjänar mer på uteblivna godisstölder än på att folk som står i kö köper mer godis.


Tro på en som jobbat med butiksinredning och varuplacering. Det säljer mer punkt. Har kassapersonalen tid att hålla uppsikt över området innanför kassorna, har butiken stora problem...

Yankeee
2006-05-16, 17:54
Delvis, jag tror att godis är mycket stöldbegärligt. Att placera godiset nära kassan så kassapersonalen kan ha ständig uppsikt borde minska stölderna och därmed öka vinsten, jag tror tom. att de tjänar mer på uteblivna godisstölder än på att folk som står i kö köper mer godis.

http://www.google.se/search?hl=sv&q=godis+vid+kassorna&btnG=S%C3%B6k&meta=

Läs lite och återkom med dina tankar.

Corpobal
2006-05-16, 17:55
Jan Majlard är en fåne som får för mycket utrymme, se Allsvenskans årskrönika från 2002 när han ska göra sig lustig över den skånska dialekten...

Dumleman
2006-05-16, 18:02
Tro på en som jobbat med butiksinredning och varuplacering. Det säljer mer punkt. Har kassapersonalen tid att hålla uppsikt över området innanför kassorna, har butiken stora problem...
Att lita på anonyma som lägger fram sina erfarenheter som absoluta sanningar aktar jag mig för, inget personligt mot dig. Det säljer säkert mer men jag tror de tjänar mer på minskade stölder än på ökad försäljning.

Hittade en tråd om ämnet, http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=53651. Ska inte gå mer oftopic förlåt :).

Baan
2006-05-16, 18:04
Han tvingar fortfarande inte personen att gå. Han ger ett ultimatum som troligtvis 99 av 100 skulle gå med på. Enkelt kan man säga att det inte finns några situationer där tvång förekommer. Allt handlar om beslut, och i vissa situationer kan "tvånget" bli alldeles för kraftigt för att ta ett visst beslut.

Att dö är inget alternativ för alla icke självmordsbenägna, så antalet val är ju ganska få.

devi
2006-05-16, 18:06
Att dö är inget alternativ för alla icke självmordsbenägna, så antalet val är ju ganska få.
Precis, men det är fortfarande inget tvång. Men som jag skrev - 99 av 100 skulle troligtvis gå.