handdator

Visa fullständig version : Hur blir man PT?


130kg finsk sisu
2006-05-16, 15:11
Denna tråd har säkert skrivits många ggr! Men nu undrar jag hur blir man PT?

Tacksam för svar...

rolf
2006-05-16, 15:13
Jag kommer att följa denhär tråden med intresse, eftersom jag själv har lekt med tanken och vi båda bor i samma område.

För att vara lite on-topic; jag har inte den blekaste aning. :(

Yankeee
2006-05-16, 15:14
Lite hjälp kanske.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=35976&highlight=pt+utbildning

Piranha
2006-05-16, 15:16
Denna tråd har säkert skrivits många ggr! Men nu undrar jag hur blir man PT?

Tacksam för svar...


Först införskaffar man sig en röd pikétröja.

Sen går man en instruktörsutbildning och vidare på en PT utbildning ( så funkar det för våra instruktörer iaf ).

Sen så finns SAFE som skall sätta en viss typ av standar på instuktörer.
( Dock så är vad jag vet SAFE ett företag med kommerciellt syfte med eget regelverk ).

Bite
2006-05-16, 15:21
Egentligen räcker det väl med att utge sig för att träna folk mot betalning. Rätta mig om jag har fel men det finns väl ingen vedertagen "examen", bara olika licensieringar från några utbildningar?

130kg finsk sisu
2006-05-16, 15:26
För mej skulle en sådan där instruktörsutbildning räcka till att börja med. Finns det t.ex i Umeå? Eller måste man till Stockholm?

bubbe
2006-05-16, 18:26
För mej skulle en sådan där instruktörsutbildning räcka till att börja med. Finns det t.ex i Umeå? Eller måste man till Stockholm?

Arne har ju kört någon vända till umeå har jag för mig. Mycket kunskap för lite pengar kan man säja. Kanske inte räcker med detta för att gå och lära ut hur tant agda med tennisarmbåge ska träna, men med den bakgrunden som du har så tror jag nog det funkar. Arne håller annars kurserna i löddeköping utanför malmö.

Arne Persson
2006-05-16, 22:29
Arne har ju kört någon vända till umeå har jag för mig. Mycket kunskap för lite pengar kan man säja. Kanske inte räcker med detta för att gå och lära ut hur tant agda med tennisarmbåge ska träna, men med den bakgrunden som du har så tror jag nog det funkar. Arne håller annars kurserna i löddeköping utanför malmö.

Inga problem att träna tant Agda! ;)