handdator

Visa fullständig version : Lite hjälp ang. deff


doddio
2006-05-15, 22:21
Hej!

Jag har deffat / bantat ett tag nu, och det går åt rätt håll. Dock har lite problem att uppskatta ungefär hur mycket fläsk jag har kvar. Personligen skulle jag gissa på 3-4 kg, men jag skulle gärna vilja veta vad ni tror, då jag planerar mitt kostupplägg enligt hur mycket jag tror jag har kvar att "skala bort". Det mesta av mitt fett sitter på kärlekshandtagen samt på nedre mage, och de ska bort innan jag är nöjd!

Vad tror ni mitt kroppsfett ligger på? Jag skulle tippa på runt 10-15%, låter det rimligt?

/ Doddio

Edit: Jag är 184 cm och väger ca 75 kg.

doddio
2006-05-15, 22:21
En bild till:

Bozar
2006-05-15, 22:29
En bild till:

Här är en länk till sida som visar upp tränande med olika % kroppsfett, jämför dig med bilderna. Jag skulle gissa på att du ligger på 12% fett.

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?s=&threadid=214711

Mago
2006-05-15, 22:36
15,2% helt klart. *flex*

doddio
2006-05-15, 22:41
Bozar. tack för länken.
Mago. Tack för sarkasamen :D

Rock'nRoll
2006-05-15, 22:58
Runt 15?

doddio
2006-05-16, 09:10
Hmm, okej. Som sagt, jag tror att jag har typ 3-6 kg kvar. *cry*

Pez
2006-05-16, 09:41
Här är en länk till sida som visar upp tränande med olika % kroppsfett, jämför dig med bilderna. Jag skulle gissa på att du ligger på 12% fett.

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?s=&threadid=214711
Kroppsfettprocent - det är alltså en relativ siffra.
Större andel muskler - lägre bf%.
Mindre andel muskler - högre bf%.

Hiiiman
2006-05-16, 09:54
Kroppsfettprocent - det är alltså en relativ siffra.
Större andel muskler - lägre bf%.
Mindre andel muskler - högre bf%.

Precis, så en kille med lite muskler och en fett % på ca 15% ser tjockare ut än en med stor muskel massa men ändå 15% fett..

Kurash
2006-05-16, 10:12
Har man stor muskelmassa och ÄNDÅ BF på 15% har man ju rätt mycket mer fett än om man har liten muskelmassa och 15%, vilket torde resultera i att man ser rätt fet ut? Om man tänker sig att den lille killen har 50 kilo muskler och den store killen 100kg så har ju den stora killen dubbelt så mycket fett som den lilla dom dom ligger på samma procent, men eftersom han är så stor så kanske det sprids ut snyggare?

Mago
2006-05-16, 12:13
Precis, så en kille med lite muskler och en fett % på ca 15% ser tjockare ut än en med stor muskel massa men ändå 15% fett..

Tvärtom skulle jag påstå. :)

beckman88
2006-05-16, 17:50
Kanske inte är inom trådens ramar men, Tränar du rygg?

Hiiiman
2006-05-16, 18:37
Tvärtom skulle jag påstå. :)

med eller utan kläder ?

har en kille med bra muskel massa 15 % ser han mera rippad ut än en med dålig muskel massa med 15%

Bozar
2006-05-16, 20:57
Hmm, okej. Som sagt, jag tror att jag har typ 3-6 kg kvar. *cry*

Jag tror 3 kilo till räcker för att göra dig hård, vill inte krossa dina drömmar men du har tyvärr inte så jätte stor muskelmassa så om du blir allt för hård kommer du bara se smal ut. Om det är beachformen du vill ha, som jag misstänker, så räcker nog, enligt mig, 3 kg.

beckman88
2006-05-16, 21:43
Tror det komemr se konstigt ut att vara såpass osymetrisk och vara rippad*uppdate* *uppdate*

doddio
2006-05-16, 22:13
Beckman ja, jag tränar rygg. Dock syns det kanske inte så tydligt för tillfället. Jag har precis börjat träna igen, efter en resa på 2 månader helt utan träning eller bra kosthållning. Jag är mycket medveten om att jag inte har så mycket muskler för nuvarande, och det är just därför jag ska börja styrketräna ordentligt igen.

Jag har även bilder sen i vintras, då jag var betydligt fetare, men lite starkare:

beckman88
2006-05-17, 06:37
Beckman ja, jag tränar rygg. Dock syns det kanske inte så tydligt för tillfället. Jag har precis börjat träna igen, efter en resa på 2 månader helt utan träning eller bra kosthållning. Jag är mycket medveten om att jag inte har så mycket muskler för nuvarande, och det är just därför jag ska börja styrketräna ordentligt igen.

Jag har även bilder sen i vintras, då jag var betydligt fetare, men lite starkare:


Det förklarar saken, 2 månader kan göra mycket:cool:

doddio
2006-05-17, 12:11
Det förklarar saken, 2 månader kan göra mycket:cool:

Yes indeed. Har nog förlurat en tredjedel av min styrka. :D

chidde
2006-05-17, 16:46
jag tycker inte du ska deffa mer, och om jag hade varit i dina kläder hade jag inte deffat överhuvudtaget

bara kör hårt och regelbundet med bra mat och sömn så ska du se att musklerna kommer fram
går du en diet nu kommer de bara tynas bort

Spawn
2006-05-17, 17:18
Hej!

Jag har deffat / bantat ett tag nu, och det går åt rätt håll. Dock har lite problem att uppskatta ungefär hur mycket fläsk jag har kvar. Personligen skulle jag gissa på 3-4 kg, men jag skulle gärna vilja veta vad ni tror, då jag planerar mitt kostupplägg enligt hur mycket jag tror jag har kvar att "skala bort". Det mesta av mitt fett sitter på kärlekshandtagen samt på nedre mage, och de ska bort innan jag är nöjd!

Vad tror ni mitt kroppsfett ligger på? Jag skulle tippa på runt 10-15%, låter det rimligt?

/ Doddio

Edit: Jag är 184 cm och väger ca 75 kg.


Varför deffa när du knappt har muskler? Biffa upp dig *flex* sen kan du deffa..du är redan underviktig varför vill du bli smalare?

keffat_liv
2006-05-17, 17:22
jag tycker inte du ska deffa mer, och om jag hade varit i dina kläder hade jag inte deffat överhuvudtaget

bara kör hårt och regelbundet med bra mat och sömn så ska du se att musklerna kommer fram
går du en diet nu kommer de bara tynas bort

+1

Du har rutorna framme redan. Det finns ingen anledning till att gå ner mer, eftersom du inte har så mycker muskler. Visst man ska trivas med sin kropp, men det kommer bara se tanigt och fult ut.

doddio
2006-05-17, 17:55
Tack för kommentarerna. Jag är medveten om att jag inte har så mycket muskler, men det är på gång. Ska deffa någon vecka till och sen ska jag försöka hålla mig på -+0 resten av sommaren. Till hösten blir det nog till att äta lite mer.

Har inte tänkt på det innan, men anledningen till att jag inte riktigt är nöjd med deffen hittills är nog att jag haft för lite muskler. *grr27*

chidde
2006-05-17, 18:00
Tack för kommentarerna. Jag är medveten om att jag inte har så mycket muskler, men det är på gång. Ska deffa någon vecka till och sen ska jag försöka hålla mig på -+0 resten av sommaren. Till hösten blir det nog till att äta lite mer.

Har inte tänkt på det innan, men anledningen till att jag inte riktigt är nöjd med deffen hittills är nog att jag haft för lite muskler. *grr27*

låter som en bra idé!
så mata mer axlar, armar & rygg
(lite bröst också kanske)

och glöm inte benen!!

alexsingh
2006-06-08, 23:22
broooschaaan.. har inte vi sjukt lika överkroppar... trodde fan det va jag när jag först såg bilderna

inte på dom feta bilderna dårå :P

maxz
2006-06-09, 20:03
shiet, liknar mig på dom första bilderna :>

ålder på dig?

maximuscle
2006-06-09, 22:15
jag tycker inte du ska deffa mer, och om jag hade varit i dina kläder hade jag inte deffat överhuvudtaget

bara kör hårt och regelbundet med bra mat och sömn så ska du se att musklerna kommer fram
går du en diet nu kommer de bara tynas bort


word

doddio
2006-10-14, 13:13
*uppdate* *uppdate*

Har tagit lite nya bilder och tänkte lägga upp dem här. Har tränat på nu sen maj och har väl gått upp några kilo, ligger väl runt 76-77 kg nu. Styrkan har i alla fall förbättrats, så det är nog på rätt håll! *flex*

MrBoris
2006-10-14, 13:23
*uppdate* *uppdate*

Har tagit lite nya bilder och tänkte lägga upp dem här. Har tränat på nu sen maj och har väl gått upp några kilo, ligger väl runt 76-77 kg nu. Styrkan har i alla fall förbättrats, så det är nog på rätt håll! *flex*

sesåja, du valde bort deffen och fortsatte öka i styrka, och som synes ser du inte "fetare" ut för det inte.. Good work!:thumbup:

doddio
2006-10-14, 14:28
mrboris tack för kommentaren! Nix, blev ingen mer deff utan har sakta börjat öka i vikt istället. :)

tonedef
2006-10-14, 17:27
Vad vägde du på bilderna som "fet"? nyfiken hur många kilon du gick ner. Hur länge deffade du?

hultman
2006-10-14, 17:33
Hur i helsike kan du väga 76-77 kilo? Fungerar vågen?

doddio
2006-10-14, 20:51
tondef På de feta bilderna vägde jag väl 87-88 kg. Gick väl ner nästan 15 kg.
Hultman Ja, jag väger 76-77 kg. Hurså? Jag är ändå ganska lång också (184 cm), så det är väl inte så orimligt eller?

-Jocke-
2006-10-14, 23:23
tycker du borde vägt lite midre :P jag är 17 år, 182 cm lång och väger 73 ändå tycker jag att jag har både mer muskler o fett än dig :D

Cilia
2006-10-15, 09:56
sesåja, du valde bort deffen och fortsatte öka i styrka, och som synes ser du inte "fetare" ut för det inte.. Good work!:thumbup:
håller med du hade försvunnit om du deffat. Nu ser du ut och växa istället
nu är det bara att satsa på massa djupa knäböj så du får en rumpa också.
att ha jeansen sådär gör att det lilla du har försvinner helt.

Muskelbyggaren
2006-10-15, 10:43
håller med du hade försvunnit om du deffat. Nu ser du ut och växa istället
nu är det bara att satsa på massa djupa knäböj så du får en rumpa också.
att ha jeansen sådär gör att det lilla du har försvinner helt.
+1

Jwzrd sade det rätt bra tidigare: http://kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1611874&postcount=5723