Visa fullständig version : GI-artikel
King Grub
2006-05-15, 20:24
Klinisk evidens saknas för GI mot övervikt och diabetes. Läkartidningen nr 7 2006 volym 103 (http://www.lakartidningen.se/store/articlepdf/3/3227/LKT0607s471_472.pdf)
Tack så mycket, uppskattar verkligen inlägg som dessa.
Fredrik_S
2006-05-15, 21:41
Hon glömde ange king grub som referens. Tycke mig läst det mesta redan på detta forum :).
Pellefant
2006-05-15, 21:56
Det där lär inte Expressen skriva om. *rolleyes*
(Expressen har mutat in GI för sin "Viktklubb" eftersom Aftonbladet redan hade tagit "räkna kcal" till sin.)
Intressant läsning, tackar.
Tack för den :thumbup:
Bra sammanfattning, insiktsfullt skrivet även om det inte var några direkta nyheter.
Pellefant
2006-05-15, 22:31
"Läs mer, sidorna 466 och 473 i detta nummer"
Vilken enormt tjock tidning, verkar snarare vara tjock som en bok! Är den inbunden?
King Grub
2006-05-16, 04:41
"Läs mer, sidorna 466 och 473 i detta nummer"
Vilken enormt tjock tidning, verkar snarare vara tjock som en bok! Är den inbunden?
Vetenskapliga tidskrifter går efter volymer med löpande sidnumrering över volymerna. Senaste numret av Läkartidningen börjar med sidan 1488. Det är enklare om man skall ange referens - man behöver bara ange sida och volym, inte något speciellt nummer eller årgång.
Strålande. Intressant och läsvärd artikel.
Vetenskapliga tidskrifter går efter volymer med löpande sidnumrering över volymerna. Senaste numret av Läkartidningen börjar med sidan 1488. Det är enklare om man skall ange referens - man behöver bara ange sida och volym, inte något speciellt nummer eller årgång.
Som med gamla hederliga vinylskivor:
Sida: A, Volym: MAX!
Från Nöjessidan i DN, tisdag 16 maj:
http://www.body.se/forum/antilop.gif
negative
2006-05-17, 18:25
Kanske nån ska maila Fredrik Paulún för en kommentar ? *popcorn*
Tycker dock det där exemplet med grönsaker är väldigt uttröttande, rättar i och för sig inte mina matvanor efter GI men i böckerna skriver paulun gång på gång att grönsaker och knäckebröd är bra livsmedel och att man inte ska bry sig om dess GI. Vem har egentligen verkligen sagt att kokt morot är onyttigt pga dess höga GI?
Tycker dock det där exemplet med grönsaker är väldigt uttröttande, rättar i och för sig inte mina matvanor efter GI men i böckerna skriver paulun gång på gång att grönsaker och knäckebröd är bra livsmedel och att man inte ska bry sig om dess GI. Vem har egentligen verkligen sagt att kokt morot är onyttigt pga dess höga GI?
Potatis har fått väldigt dåligt rykte i onödan.
Potatis har fått väldigt dåligt rykte i onödan.
Och fruktos har fått ett bra rykte. =/
Jag har läst den här innan vill jag min minnas, måste vara andra gången den postas på Kolozzeum eller så hittade jag den på SLV:s hemsida.
King Grub
2006-05-17, 19:33
Jag har läst den här innan vill jag min minnas, måste vara andra gången den postas på Kolozzeum eller så hittade jag den på SLV:s hemsida.
Jag har postat den i ett inlägg i en annan tråd tidigare, men jag tyckte, att den var värd en egen tråd.
Klinisk evidens saknas för GI mot övervikt och diabetes. Läkartidningen nr 7 2006 volym 103 (http://www.lakartidningen.se/store/articlepdf/3/3227/LKT0607s471_472.pdf)
Sticky ffs!
Metal_boy_
2006-05-19, 13:15
Kanske nån ska maila Fredrik Paulún för en kommentar ? *popcorn*
Nä, varför det? Han har ju inte haft fel förut innan det bevisades. Även om han har haft sina egna utsvävningar och "teorier". Men vilken affärsman vill inte sticka ut från andra i konkurrens-syfte?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.