handdator

Visa fullständig version : Maximal viktökning.


megadavor
2006-05-15, 16:42
Hejsan det är så här att jag är 175cm lång och väger 65kg.
Jag skulle hemskt gära vilja lägga på mig 5kg till.
Jag äter mycket mat som fan, gröt pasta o.s.v.
2kebabrullar i veckan är minimum.
Gainer och kreatin mfl.

Tips på maträtter som gör det lättare att nå dem här extra 5kilon :em: ?

timoat
2006-05-15, 17:10
Vad ska du med 5 kilo fett till? Varför denna panikviktökningen? Är det inte en bättre plan att äta bra och träna hårt?
Jag kan ju rekommendera diverse nötter om du vill ha kaloritäta livsmedel, om det nu är sån extrempanik att fylla ut dina brallor, och få lite löövhandles och begynnande dubbelhaka. Glöm inte att det tar LÅNG tid att öka och minska kroppsvikten på ett vettigt sätt (tittta inte på min bantnings-sig, jag lever inte som jag lär...:em: jag ger upp mina muskler för en snabb viktnedgång med vilje) speciellt om man vill har muskelmassa istället för fett.

Trance
2006-05-15, 17:32
Det tråkiga svaret är att äta mer av bra mat, dock behöver du väl inte vara livrädd för fettet. Välj energitäta livsmedel som pasta/ris före potatis är väl också rätt bra.

megadavor
2006-05-15, 17:37
Jag gör väll om fettet på gymmet =D.
Jag har knappt något underhudsfett =/.
Tränar 4ggr i veckan.
Men typ vilka nötter =D ?
Jag vill bli tjock :) snabbt.
Det låter kanske sjukt att jag vill lägga på mig 5 kg snabbt men jag vill verkligen det.

Trance
2006-05-15, 17:40
Inte sjukt alls, jag är själv smal så jag vet hur det är.

Däremot så kan kroppen bara bygga ett visst antal kilo muskler på en viss tid resten lagras som fett. All träning, bra kosthållning etc är ju inriktad för att få denna del muskler så stor som möjligt.

Men är man smal så kan man lägga på sig lite fett utan att det ser dåligt ut eller är farligt, men akta dig så det inte rinner iväg.

jakkan
2006-05-15, 17:40
sådär är det många som säger för dom tror att allt fett kommer bli fint uppdelat så man bara ser större ut, men tänk om allt lägger sig på magen då.. det ser ju jättebra ut

megadavor
2006-05-15, 17:45
Jag bryr mig inte vart fettet lägger sig =D.
Konsekvenserna tar jag efter dem snabba 5kg.

Trance
2006-05-15, 17:49
sådär är det många som säger för dom tror att allt fett kommer bli fint uppdelat så man bara ser större ut, men tänk om allt lägger sig på magen då.. det ser ju jättebra ut

Helt klart sant, men om man är väldigt smal så kommer det hamna på andra ställen helt klart. Dock håller jag med dig att det är absolut inte snygg att vara riktigt smal och ha ölmage.

timoat
2006-05-15, 18:41
Jag bryr mig inte vart fettet lägger sig =D.
Konsekvenserna tar jag efter dem snabba 5kg.

Haha, varför vill du då gå upp 5 kilo? Vad är det för mening? Blir vågen gladare? Eller ska du hoppa bungy jump och de kräver att man väger 70 kg?

Fricken
2006-05-15, 19:16
Inte sjukt alls, jag är själv smal så jag vet hur det är.

Däremot så kan kroppen bara bygga ett visst antal kilo muskler på en viss tid resten lagras som fett. All träning, bra kosthållning etc är ju inriktad för att få denna del muskler så stor som möjligt.

Men är man smal så kan man lägga på sig lite fett utan att det ser dåligt ut eller är farligt, men akta dig så det inte rinner iväg.


Är också smal men börjat käka ordentligt nu.. näringsrikt, oraffinerat och i lagom mängd.. tränat hårt men överdriver inte förbränningsträningen..

nej.. man "gör inte om" fett på gymmet.. fett är fett, muskler är muskler.. de omvandlas inte på några villkor - för att citera gruben..

ha inte så bråttom.
läs min journal =)

Plastkasse
2006-05-16, 17:23
Är det enbart ökad kroppsvikt man är ute efter så är väl & äta/dricka socker bland det bästa. Gainers gjorda på strösocker & proteinpulver lär man ju lägga på sig ett antal kg med. Det är nog bra att inta en bra multivitamin & mineraltablett oxå.

MikeAlex
2006-05-17, 13:02
Att dricka rent socker är inte särdeles bra för blodsockernivån...

Håller med om att det handlar om var fettet lägger sig. Själv är jag 205 lång, och brukar väga mellan 80-85 kg. Är alltså väldigt tunn, har inte mycket muskelmassa etc. Men så fort jag ökar lite i fettvikt lägger det si direkt på magen, vill gärna ha lite grövre armar o ben etc. men vill fan inte gå o få kulmage... :(