handdator

Visa fullständig version : Behöver tips och råd!


davvvan
2006-05-15, 16:17
Hej, jag skulle behöva lite tips och råd på vad jag ska investera till min nystartade gymsatsning. Jag är smal, alltid haft svårt att gå upp i vikt vilket medför problem med muskelmassan...

186 cm
75 kg

är måtten nu...fast vikten varierar pendlar väl mellan 74-76...Jag vill ligga runt 80 pannor iaf å kunna pumpa på som bara fan =) Jag funderar på att köpa vegetabilisk bulk så jag får lite massa att jobba med samt protein av något slag, whey-80 eller exell-protein kanske? Vad tycker ni? Inte alls insatt i något, allt jag vet är att jag vill få mer massa, som i sin tur leder till mer muskler... Tack på förhand *flex*

davvvan
2006-05-15, 16:18
...att jag spelar fotboll, träning 3 ggr/vecka + match, gymningen varierar mellan 2-3 ggr/vecka...Hjälp mig gott folk!

apa_ola
2006-05-15, 19:30
gainer funkar efter träningen (både fotboll och gym):
http://www.kolozzeum.com/index.php?cPath=23

aldrig som mellanmål dock, bara i samband med träning...

davvan
2006-05-15, 19:40
Gym: Gainer precis innan & Protein (ex whey 80) ca 1 h efter.

Fotboll: Ät mat ~1h innan träningen och sedan en gainer efter för återhämtningen

EDIT: schysst namn såg jag nu btw ;)

davvvan
2006-05-15, 20:13
Gym: Gainer precis innan & Protein (ex whey 80) ca 1 h efter.

Fotboll: Ät mat ~1h innan träningen och sedan en gainer efter för återhämtningen

EDIT: schysst namn såg jag nu btw ;)

Okej, tack för kommentarerna. Men gainer, är inte det samma som protein (då tar vi whey 80 som exempel igen) blandat med t. ex dextropur eller något liknande? eller är jag helt ute och cyklar...rookie var ordet! va säger ni om planerna på det vegetabiliska bulket då? har läst runt lite om gainer å allas åsikter verkar gå isär...endel köper färdiga endel blandar eget...vad funkar bäst, ekonomiskt som kroppsligt?

:bow:

davvan, schysst var ordet ;)

BigForre
2006-05-15, 21:14
Jag skulle råda till att inte stoppa något i munnen som du inte vet vad det är. Lär dig äta mat och lär dig grunderna i kost & näring, när du fått lite förståelse för hur saker och ting hänger samman och vad du behöver få i dig för att må/prestera bra. Det är, även senare, mat som ska vara din bas för att öka i vikt och tillskott användas just som tillskott.

davvvan
2006-12-29, 01:29
Jag skulle råda till att inte stoppa något i munnen som du inte vet vad det är. Lär dig äta mat och lär dig grunderna i kost & näring, när du fått lite förståelse för hur saker och ting hänger samman och vad du behöver få i dig för att må/prestera bra. Det är, även senare, mat som ska vara din bas för att öka i vikt och tillskott användas just som tillskott.

Tack för tipset, känner nu att jag har hyfsat koll på kost och näring, så jag vet hur jag ska gå upp osv.

(Ligger runt 80-81 kg i skrivande stund så än finns det hopp...!)