handdator

Visa fullständig version : Lång leveranstid från kolozzeum?

jodå
2006-05-15, 13:17
Beställde protein förra veckan och har ännu inte fått någon avi eller något meddelande om förseningar?

Hur lång tid brukar det ta att få hem varor från kolozzeum?

Pez
2006-05-15, 13:29
Beställde protein förra veckan och har ännu inte fått någon avi eller något meddelande om förseningar?

Hur lång tid brukar det ta att få hem varor från kolozzeum?
Förra veckan som i vilken dag? Viss skillnad på måndag och fredag. :)

I övrigt så är det väl punkt 4 i köpvillkoren som gäller:
"Normal leveranstid är tre - fem arbetsdagar från orderdatum (om varan inte är restnoterad hos leverantör.)".

jodå
2006-05-15, 13:35
Förra veckan som i vilken dag? Viss skillnad på måndag och fredag. :)

I övrigt så är det väl punkt 4 i köpvillkoren som gäller:
"Normal leveranstid är tre - fem arbetsdagar från orderdatum (om varan inte är restnoterad hos leverantör.)".

Sorry.. Skrev fel dessutom... Beställde grejerna den 4:e maj...

Har dock fått svar från Kolozzeum nu så det löser sig nog.. Mitt första mail till dem har förmodligen inte nått fram för nu kom svaret blixtsnabbt...

Fairing
2006-05-15, 13:42
Värt att tänka på:

Nästan alltid är det Posten som slarvar med avier så kontakta kollo om ni inte har fått ordern på 3-5 dagar

Det arbetas även för fullt med kolozzeum och under en tid var det strul med mailfunktionen

Torsdag 18/5 hoppas vi att massa nya grejer skall hända på kolozzeum

Ni lär inte behöva åka till mässan i Västerås för att shoppa billigt och den som väntar på något gott.........

jodå
2006-05-15, 13:50
Värt att tänka på:

Nästan alltid är det Posten som slarvar med avier så kontakta kollo om ni inte har fått ordern på 3-5 dagar

Det arbetas även för fullt med kolozzeum och under en tid var det strul med mailfunktionen

Ni lär inte behöva åka till mässan i Västerås för att shoppa billigt och den som väntar på något gott.........

En fråga till dig som verkar insatt i Kolozzeums rutiner... Varför får man en orderbekräftelse från kolozzeum trots att ordern inte gått fram?????

Fairing
2006-05-15, 13:57
En fråga till dig som verkar insatt i Kolozzeums rutiner... Varför får man en orderbekräftelse från kolozzeum trots att ordern inte gått fram?????

Misstänker att det beror på serverbyte osv.;)

jodå
2006-05-15, 13:58
Misstänker att det beror på serverbyte osv.;)

Okej, Skoj:furious:

jodå
2006-05-16, 16:14
Första och absolut sista gången jag beställde något från Kolozzeum!!!

Herkulez
2006-05-16, 16:45
nejdå

internethjälten
2006-05-16, 17:36
har beställt protein från kolozzeum ett antal gånger
och alltid varit nöjd med leveransen etc.

bara smaken på produkten jag inte gillar men det
hör inte hit.

Gimp
2006-05-16, 17:47

Hmm, hoppas verkligen att det det goda blir mycket gott för annars måste jag införskaffa förnödenheter hos någon annan, på fredagen kanske rent utav men det är den 19/5:e :)

mangemani
2006-05-16, 18:54
vissa ggr tar det 2 arbetsdagar,andra grr mer än 1 vecka,så det varierar stort kan jag lova.

jodå
2006-05-16, 19:49
Och vissa gånger får man tydligen svar att ordern kommit fram och drygt en vecka senare frågar man vad som hänt och får då endast ett svar från kundtjänsten att man får beställa igen för orderna som man skickat via mail som ett bevis på att man fått en bekräftelse på orderna inte kommit fram.. Ingen ursäkt eller liknande... Bara ett svar att man får göra en ny beställning om man vill ha grejerna..

Verkligen serviceminded personal...:bow:

Herkulez
2006-05-16, 20:21
Och vissa gånger får man tydligen svar att ordern kommit fram och drygt en vecka senare frågar man vad som hänt och får då endast ett svar från kundtjänsten att man får beställa igen för orderna som man skickat via mail som ett bevis på att man fått en bekräftelse på orderna inte kommit fram.. Ingen ursäkt eller liknande... Bara ett svar att man får göra en ny beställning om man vill ha grejerna..

Verkligen serviceminded personal...:bow:
har hänt mig på väldigt många shoppar jag beställt ifrån, kan bli krångel i vilket företag som helst.

Jorgen
2006-05-16, 21:04
Och vissa gånger får man.......
Alla företag gör misstag ibland. Dom drivs trots allt av människor.
Eller du är en av dom som är perfekta?

Trance
2006-05-16, 21:16
Ni gör inte direkt kolo en tjänst genom att käfta emot..

Pez
2006-05-16, 21:34
Ni gör inte direkt kolo en tjänst genom att käfta emot..
Fanns det inte en tråd om sånt här i "Allmänt.."? :D

Nåja.. det är tråkigt varje gång nån känner sig missnöjd med Kolozzeum, vare sig det är shoppen eller forumet även om jag enbart pysslar med den sista.
Gissningsvis så är det som sagt en hel del aktivitet som pågår just nu ute på kontoret/lagret med en hel del skiftande av ansvarsområden, arbetsuppgifter, serverbyte etc - vilket tyvärr ger att det finns mindre tid för service just nu. Att grabbarna då stressar ut mail med förklaringar kan ju vara en av anledningarna till att det blev..lite korthugget.
Det kommer funka mycket bättre nu när allt kommer igång som det ska och alla vet hur arbetsfördelningen ser ut.
Hur jag vet detta? Lasse (Fairing) tar över mer av driften av shoppen och Lasse är MYCKET mån om sina kunder och att ge bra service - bara det faktum att han bekostat detta forum under de år det funnits är mer än någon annan aktör på marknaden gjort för att sprida infomation och ge kunder/konsumenter/tränande möjligheten att diskutera runt träning, kost, tillskott etc.

"Jodå" - jag beklagar strulet och hoppas att du kan bortse från den miss som skett i ditt fall samt att du ger Kolozzeumshoppen en chans till, om inte nu så i framtiden. Kanske är det en bra grej att du inte fick din beställning förra veckan, för nu på torsdag kommer det en chans att göra finfina fynd här i shoppen! :thumbup:

Davil
2006-05-16, 21:50
kolozzeum är en shop och ett stoooort forum som tar stor datorkraft som samtidigt växer och växer.

Iom detta så var de tvugna att byta till annan server med ny hårdvara och i samband med flytten av detta kan jag mkt väl tänka mig att vissa förseningar och småstrul kan uppkomma.

Vilken annan internetshop har samtidigt i närheten av kolozzeums suveräna forum ?

Har själv hitills hunnit beställa 2 gånger och båda gångerna gick det snabbt och smidigt.

jodå
2006-05-16, 21:58
Självklart får man göra fel men enligt mig bör man då vara något trevligare än att enbart be kunden beställa igen utan att ens be om ursäkt för att man som kund kommer vara utan protein drygt två veckor.....

Pez
2006-05-16, 22:05
Självklart får man göra fel men enligt mig bör man då vara något trevligare än att enbart be kunden beställa igen utan att ens be om ursäkt för att man som kund kommer vara utan protein drygt två veckor.....
Jo, men i detta fallet blev det inte så. Tyvärr.
Är det första gången du beställer av Kolozzeum?

jodå
2006-05-16, 23:07
Jo, men i detta fallet blev det inte så. Tyvärr.
Är det första gången du beställer av Kolozzeum?

Japp, första gången....

rQx
2006-05-17, 13:50
Synd att du fick en dålig start då, kolozzeum är ur mitt tycke en av de bästa webshopar jag handlat av ;)

Jag börjar bli spänd på de här datumen nu!

denny
2006-05-17, 21:51
Japp, första gången....Det kommer att bli bättre ordning nu. Lasse Fairing är som sagt väldigt serviceminded.:hbang:

Guns n hoses
2006-05-17, 21:59
mes

jodå
2006-05-17, 22:34
mes

Antar att du inte har något yrke med serviceverksamhet involverat....

Fricken
2006-05-17, 23:02
Beställde från Kolo nu i lördags och fick varorna hem te min post/lämningscentral i förmiddags.
Snabbt och enkelt! - gott var det också!

mangemani
2006-05-17, 23:03
Beställde från Kolo nu i lördags och fick varorna hem te min post/lämningscentral i förmiddags.
Snabbt och enkelt! - gott var det också!

som sagt,ibland går det fort och ibland tar det mycket lång tid...det varierar.

AlexGBG
2006-05-18, 07:19
Fanns det inte en tråd om sånt här i "Allmänt.."? :D

Nåja.. det är tråkigt varje gång nån känner sig missnöjd med Kolozzeum, vare sig det är shoppen eller forumet även om jag enbart pysslar med den sista.
Gissningsvis så är det som sagt en hel del aktivitet som pågår just nu ute på kontoret/lagret med en hel del skiftande av ansvarsområden, arbetsuppgifter, serverbyte etc - vilket tyvärr ger att det finns mindre tid för service just nu. Att grabbarna då stressar ut mail med förklaringar kan ju vara en av anledningarna till att det blev..lite korthugget.
Det kommer funka mycket bättre nu när allt kommer igång som det ska och alla vet hur arbetsfördelningen ser ut.
Hur jag vet detta? Lasse (Fairing) tar över mer av driften av shoppen och Lasse är MYCKET mån om sina kunder och att ge bra service - bara det faktum att han bekostat detta forum under de år det funnits är mer än någon annan aktör på marknaden gjort för att sprida infomation och ge kunder/konsumenter/tränande möjligheten att diskutera runt träning, kost, tillskott etc.

"Jodå" - jag beklagar strulet och hoppas att du kan bortse från den miss som skett i ditt fall samt att du ger Kolozzeumshoppen en chans till, om inte nu så i framtiden. Kanske är det en bra grej att du inte fick din beställning förra veckan, för nu på torsdag kommer det en chans att göra finfina fynd här i shoppen! :thumbup:

nu är det torsdag, och jag väntar på dessa "fynd"

som det ser ut nu är det inte så många direkta fynd just nu, fast jag är kanske för morgonpigg :D

z_bumbi
2006-05-18, 07:46
som det ser ut nu är det inte så många direkta fynd just nu, fast jag är kanske för morgonpigg :D

Ja, gå och lägg dig några timmar och logga in när vaknar igen.

AlexGBG
2006-05-18, 07:51
ja, eller så går jag till skolan och gör mitt sista framträdande exklusive en tenta innan sommaren, och sen drar å tränar, och sen kollar jag? det kan ju kanske åxå fungera :)

Guns n hoses
2006-05-18, 09:27
Antar att du inte har något yrke med serviceverksamhet involverat....
Jo tack, jag står i butik.

Gimp
2006-05-18, 16:46
Nu är klockan nära gå-hem-dags och fortfarande ser jag inga riktigt riktigt bra erbjudanden. :(

Ska jag vänta tills kvällen eller tills imorgon?

Jorgen
2006-05-18, 16:48
Nu är klockan nära gå-hem-dags och fortfarande ser jag inga riktigt riktigt bra erbjudanden. :(

Ska jag vänta tills kvällen eller tills imorgon?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=70481

jodå
2006-05-18, 16:55
Jo tack, jag står i butik.

I rest my case vad det gäller dig o dina inlägg i den här tråden och hoppas att du kanske tar åt dig istället för att påstå att kommentarer om servicemedvetenhet är larviga.. Det brukar tyda på en viss brist i just det ämnet att skriva som du gjort..

I övrigt har jag nu fått ett samtal från Lasse på Kolozzeum som på ett mycket bra sätt framförde vad som gått fel i den här situationen...

Samish
2006-05-18, 19:09
Jag beställde gainer för två dagar sedan och fick det idag , blev fårvanad över den korta leveranstiden

Pez
2006-05-19, 00:22
I övrigt har jag nu fått ett samtal från Lasse på Kolozzeum som på ett mycket bra sätt framförde vad som gått fel i den här situationen...
Hot om brutna ben och knäckta knäskålar? ;)

Nej, skämt åsido - där ser du, Lasse är en klippa. :thumbup: