handdator

Visa fullständig version : Ni byggare och idrottsmän som har barn


Gimp
2006-05-14, 21:08
Min far är en mycket välrenomerad snickare och min mor har ett stort intresse av hantverk också vilket har gjort att jag inte har tummen mitt i handen så att säga, tack vare dem.

Hur är det med er som tränar hårt och är eller har varit framgångsrika samt har barn, som är av någorlunda ålder, tränar ni mycket med dem eller låter ni de tar sin egen väg och själva upptäcka vad de är intresserade av? Jag blev ingerlunda påtvingad något av mina föräldrar men var ändå mycket intresserad och ville själv lära mig.

Med tankte på att det finns flera här på forumet som säkert skulle kunna lära sina barn både det ena och det andra vore det skoj att veta hur de har gjort eller kanske rent utav tänker att göra när de blir lite äldre?

hahavaffan
2006-05-14, 21:55
Min syrra gick i farsans fotspår, och min brorsa gör det... gissa om jag gör det. Nej, jag är det svarta fåret.

devi
2006-05-14, 22:06
Jag ska flytta utomlands till typ Kanarieöarna och bli något soft, typ dyklärare. Pengar är idag oviktigt. Farsan är utbildad civilingenjör och morsan arbetade förut som butikschef. Inte ens i närheten alltså.

hahavaffan
2006-05-14, 22:07
Jag ska flytta utomlands till typ Kanarieöarna och bli något soft, typ dyklärare. Pengar är idag oviktigt. Farsan är utbildad civilingenjör och morsan arbetade förut som butikschef. Inte ens i närheten alltså.Softish! Jag hänger på.

devi
2006-05-14, 22:24
Softish! Jag hänger på.
Tydligen ett helt gäng som vill. :D

Gimp
2006-05-14, 23:02
Hmm, jag tänkte snarast på om det fanns några föräldrar som just nu höll på att träna sitt barn till världsmästare i styrkelyft eller liknande eftersom det här är ett träningsforum och det finns både en del föräldrar här och även en del som tränar (faktiskt). :)

mini
2006-05-14, 23:06
Jag planerar att sy mjukishantlar i jersey till mitt kommande systerbarn. :em:

ugglan
2006-05-14, 23:06
mina barn ska drillas hårt.

devi
2006-05-14, 23:06
Hmm, jag tänkte snarast på om det fanns några föräldrar som just nu höll på att träna sitt barn till världsmästare i styrkelyft eller liknande eftersom det här är ett träningsforum och det finns både en del föräldrar här och även en del som tränar (faktiskt). :)
Men det var ju inget roligt. :D

mathor
2006-05-14, 23:07
Hmm, jag tänkte snarast på om det fanns några föräldrar som just nu höll på att träna sitt barn till världsmästare i styrkelyft eller liknande eftersom det här är ett träningsforum och det finns både en del föräldrar här och även en del som tränar (faktiskt). :)

Inte i styrkelyft, men väl i gitarr. Det fungerade dock inget bra. Barn tappar intresse för saker lätt, och jag är inte den som tvingar någon till något. Möjligen är problemet att jag inte är hans förebild.

Gimp
2006-05-14, 23:19
Jaja, vilka färdigheter ska ni lära era knoddar när de kommer till världen då?

Ett tag hade jag tanken att bli den där påtryckande fotbollsfarsan som bara vill att min son (nej tack, inga flickor) ska bli bäst på fotboll och jag pressar honom genom allt även mot hans vilja. Till slut kommer han dock hata mig, bli homosexuell och jag kommer att dö ensam och olycklig. Som tur är spelar jag inte fotboll och är tämligen ointresserad av det. :thumbup:

Tänk er om King Grub hade en son (har han en?), han skulle kunna gått runt och vara optimal hela tiden. Eller de hundra andra forumprofiler som är fruktansvärt kunniga, framtidens styrkelyftar- och kroppsbyggarsverige ligger kanske och ruvar i någon här, weeeei!

ugglan
2006-05-14, 23:27
Eller de hundra andra forumprofiler som är fruktansvärt kunniga, framtidens styrkelyftar- och kroppsbyggarsverige ligger kanske och ruvar i någon här, weeeei!

Det krävs gener för det också.

Ironbabe
2006-05-15, 07:59
Min äldsta son har gått i sin pappas fotspår och spelar hockey. Men nu har han börjat visa intresse för att bygga muskler *flex* iofs är det ett komplement till hockeyn men ändå. Det är lite gulligt när han frågar mig om råd o tips :)

Min lillbabe har inte visat några tendenser till träning än mer än att sparka o vifta med armarna. Men jag tycker att hans kroppsform påminner om hans far *rolleyes* . (de har inte samma pappa) Självklart hoppas jag att han får lite av mina talanger i framtiden och blir en fitnesschampion om han vill :D

Cilia
2006-05-15, 08:31
jag är det svarta fåret i min familj

Alla andra jobbar eller har jobbat inom reklam/media
alla har gått på Beckmans i den närmaste familjen, moster på Berghs.
själv är jag ekonom och centralbyråkrat.
Själv är jag utbildad på Stockholms universitet.
den enda akademikern också.

jag får vara glad att dom ens pratar med mig.

Gimp
2006-05-15, 08:50
Min äldsta son har gått i sin pappas fotspår och spelar hockey. Men nu har han börjat visa intresse för att bygga muskler *flex* iofs är det ett komplement till hockeyn men ändå. Det är lite gulligt när han frågar mig om råd o tips :)

Min lillbabe har inte visat några tendenser till träning än mer än att sparka o vifta med armarna. Men jag tycker att hans kroppsform påminner om hans far *rolleyes* . (de har inte samma pappa) Självklart hoppas jag att han får lite av mina talanger i framtiden och blir en fitnesschampion om han vill :D

Med SM i blodet måste det nästan bli framgång för knoddarna. :thumbup:
Du har inga planer på att börja träna med din äldsta son och bygga upp världens kraftpaket till son?

Ironbabe
2006-05-15, 09:09
Med SM i blodet måste det nästan bli framgång för knoddarna. :thumbup:
Du har inga planer på att börja träna med din äldsta son och bygga upp världens kraftpaket till son?
Den äldsta sonens pappa har vunnit SM guld i hockey och mamma (lilla jag såklart) SM guld i AF..där borde det ju kunna bli nåt SM guld i nåt i framtiden kan man tycka :D Jag hjälper honom självklart om han vill ha min hjälp. Har försökt få med honom till gymmet men hockeyn tar ju sån jäkla tid!!

Ang minstingen så har bara mamma vunnit SM guld hitills :) Inte så bara kan tyckas..

Ang gener o mina egna föräldrar så var min pappa ingen atlet utan en allkonstnär. Han kunde nästan allt min lilla pappa. Min mamma däremot var en hejare på friidrott och hade en fin atletisk kropp. Så lite har jag nog ärvt från mina föräldrar :bow:

Gimp
2006-05-15, 09:39
Den äldsta sonens pappa har vunnit SM guld i hockey och mamma (lilla jag såklart) SM guld i AF..där borde det ju kunna bli nåt SM guld i nåt i framtiden kan man tycka :D Jag hjälper honom självklart om han vill ha min hjälp. Har försökt få med honom till gymmet men hockeyn tar ju sån jäkla tid!!

Ang minstingen så har bara mamma vunnit SM guld hitills :) Inte så bara kan tyckas..

Ang gener o mina egna föräldrar så var min pappa ingen atlet utan en allkonstnär. Han kunde nästan allt min lilla pappa. Min mamma däremot var en hejare på friidrott och hade en fin atletisk kropp. Så lite har jag nog ärvt från mina föräldrar :bow:

Fast hemma serveras det endast byggarkost av den bästa kvaliteten förstår jag då? ;) Kanske vore något att ge ut en kokbok för barnfamiljer som vill ha framtida SM-medajörer.

Jag hade nog tyckt att det skulle varit nästan hur bra som helst ifall någon av mina föräldrar hade varit framgångsrika idrottsmän och tränat mig. Istället blev jag en ganska händig person som kan laga både det ena och det andra och det är väl inte illa. Mina barn ska blå både händiga och starka. *flex*

När skulle du kunna tänka dig att, i ålder alltså, börja träna med dina barn på gymmet?