handdator

Visa fullständig version : Twinlab Super Gainers Fuel?


Cerberus
2002-12-01, 21:33
Tjena, jag e ny här på forumet :).
I fredags köpte jag Twinlab Super Gainers Fuel i stan för jag tänkte att jag kanske behöver kosttillskott eftersom jag tränar 2-3ggr i veckan på gym och jag vill öka mer i massa(vilket går ganska segt nu om jag får säga).

Men är det kosttillskottet bra? På burken och i Twinlabs broschyr så verkar det vara helt skitbra men ni andra som har testat tillskottet på längre tid, vad tycker ni om det? Ger det några effekter?

Sen i fredags så har jag bara tagit en portion varje dag för burken tar slut för snabbt om jag tar fler portioner om dagen och jag är jävligt fattig :(.

spinkoo
2002-12-01, 21:34
Ät den bara efter träning, den blir drygare då och dessutom är det nyttigare för dig.

Mycket vanlig mat övriga dagar:)

Cerberus
2002-12-01, 21:43
Har du kört med tillskottet?? Hur länge och hur många kg har du gått upp i muskler?

Men enligt burken så är det bra om jag dricker en gång om dagen även de dagar jag inte tränar eftersom kroppen bygger upp och reparerar muskulaturen.

spinkoo
2002-12-01, 21:49
Jag har inte kört med exakt den prudukten regelbundet, håller mig till billigare alternativ men uppbyggnaden av en "gainer" har för mig alltid varait i princip identisk. Har använt protein-pulver + en annan gainer (star) och blandat, och har kört denna blandningen efter träning. Alltid annars dricker jag bara rent budget protein, altlså ingen gainer då den bara skulle peaka insulinet och hålla på och muppa sig. Det vill jag bara efter träning, eller allmänt ansträngande saker.

Äter du motsvarande kalorier kommer du slippa nackdelarna med blodsockret och få samma uppbyggnad dagarna du inte tränar. "hard-gainers" dricker gainers om dagarna, har du svårt att gå upp i fett?

Eftersom du frågar. Jag väger 75-76 kilo nu! Jag vägde lite under 60 kilo innan jag började träna. Jag började träna 1-2 månader innan jag reggade mig här. Och det var i mars detta året. Jag är fortfarande i samma/hyfsat god form fettmässit.

You do the math...bara eftersom du frågar...:)

EDIT: Lite av viktuppgången ligger nog i att jag slutade långdistanslöpa (hobby) ovh gav kroppen en chans att lägga på sig lite vikt!

mvh/SPINKOO

Cerberus
2002-12-01, 23:44
Om jag har svårt att gå upp i fett? Vad menar du riktigt? Självklart vill jag inte lägga på mig extra fettvalkar för jag har en del såna redan men jag är inte kraftigt överviktig utan har kanske några par kilo fett som jag stör mig så otroligt på.

Börja träna i början av september och jag har väl inte direkt sett några superresultat även om jag känner att mina bröstmuskler har blivit lite större men dock ändå rätt marginellt. Tränar runt 2-3ggr i veckan.

Men asså du dricker såna dära billiga protein-grejer på alla andra dagar va? Är det inte rejäl skillnad på kvaliten på såna om man jämför med dyra burkar som t.ex Twinlab gör???

Såg nån billig burk på 1,2kg i en hälsokost-affär i stan som kosta typ 89 spänn hehe...var inte så övertygad om kvaliten på det men det kanske är nåt att checka in som komplement till min vanliga Gainer?Eller vad tror du?

drpepper
2002-12-02, 00:07
skippa supergainer. mest socker. du måste tänka långsiktig. ger träningen resultat? tja kolla om ett halvår och jämför.
ät vanlig mat. ska du ha proteinpulver? köp nåt med så mkt protein i som möjligt per krona. kolla t ex excell 150kr per kg är ju bra pris bara slå till.
dyrare märken som twinlab är inte alltid bäst nej.

Cerberus
2002-12-02, 00:43
ok, ska kika på dessa kosttillskotten men då får jag nog beställa på internet för på hälsokostbutikerna i stan är det typ nästan bara Twinlab-produkter sen så ser man väl några andra märken också. Godnatt!

drpepper
2002-12-02, 00:55
ja hälsokosterna springer mest twinlabs ärenden dom satsar ju överhuvudtaget inte på kosttillskott ofta, och dom som ändå gör det har mest twinlab.
men satsa på att ät riktig mat först och ge träningen tid, det är enda sättet tyvärr. ät mkt pasta, potatis eller ris (kolhydrater) och till det rätter som innehållet protein (kött, fisk) och drick mkt mjölk (protein)...

Lord_X
2002-12-02, 10:33
Super Gainer är dyrt skit.. bara en massa snabba kolhydrater som inte lämpar sig till något annat än efter träning samt alldeles för lite protein (ägg och mjölk som inte är någon höjdare i pulverform enligt mig)
Kolhydrater är inte svårt att få i sig tillräckligt om man äter ordentligt, vad gäller proteintillskott så är Vassle det enda som duger.

muskelbyggarn
2002-12-02, 11:30
"bara en massa snabba kolhydrater som inte lämpar sig till något annat än efter träning"

Det är ju det produkten är framtagen för...

Vänl,,,
Tobbe

Cerberus
2002-12-02, 15:44
Ni som kan sånt här, vad för produkter rekommenderar ni att jag ska använda? Twinlab-burken jag har nu ska jag bara använda efter träningen som ni säger, blir för dyrt om jag ska dricka det varje dag.

Jag är rätt pank oftast så jag vill hellst ha billiga grejer, men de ska samtidigt vara jävligt bra.

Tänker nu mest på gainers och protein-burkar. Ska vara mycket protein i dom också.


Jag tränar enbart för att gå upp i muskelmassa.

EiseltUK
2002-12-02, 21:51
Originally posted by Cerberus
Ni som kan sånt här, vad för produkter rekommenderar ni att jag ska använda? Twinlab-burken jag har nu ska jag bara använda efter träningen som ni säger, blir för dyrt om jag ska dricka det varje dag.

Jag är rätt pank oftast så jag vill hellst ha billiga grejer, men de ska samtidigt vara jävligt bra.

Tänker nu mest på gainers och protein-burkar. Ska vara mycket protein i dom också.


Jag tränar enbart för att gå upp i muskelmassa.

Jag tror att du borde satsa på att äta protein mer regelbundet och kanske komplettera med en banan till. Gainers blir ofta lite dyra, och den du har innehåller ganska lite protein som kan leda till att du lägger på dig mer fett än du önskar. Det är i o f lite individuellt och beroende på hur din kost ser ut i övrigt. Ta den bara efter träning och försök att äta 5 bra måltider per dag med relativt mycket protein. När förpackningen är slut skulle jag rekommendera ett rent proteinpulver och att du kompletterar med lite frukt. Det blir vanligen billigare.

/ Henrik

Cerberus
2002-12-05, 18:05
Lite protein? Står att det är 25g per servering, är inte det typ standard? Iaf är den för dyr så jag kan inte fortsätta med den.

Kan nån rekommendera billiga o bra proteiner(tillskott)?

z_bumbi
2002-12-05, 18:29
Cerberus: Just nu är det nog svårt att slå priset på protein här från kolozzeum...kolla i webshopen.

Annars finns ju alltid tillskottet "bra mat"(TM), inhandlas från närmaste matvaruaffär.