handdator

Visa fullständig version : Hjälp, hur ska jag göra!


Zippo
2006-05-14, 17:55
Hej!

Fråga jag fasnat på riktigt ordenlikt som jag inte har tänkt på ett dugg.Allt detta Kcal sakerna börjar jag fatta men, ska man ha så lite Kcal per dag eller så mkt Kcal som möjligt , FÖRLÅT ATT DET ÄR EN DUMM FRÅGA! :em: vet inte riktigt hur jag ska börja när jag ska börja med att gymma efter sommaren!
Måste se bra ut i Gymmnasiet m.m.

är:

190cm lång och väger 91,0 kg är en stor kille på 16 år för det mästa av fetten är på magen inte så att man ser det "OJÄVLAR VILKEN ÖL MAGE" kan liksom dra in magen så man inte märker :( äter inte skräp mat som godis och så men jag :eating: mkt i mängd.O detta ska jag minska på har funderat på att gymma 4 ggr i veckan, mäst ska jag fokusera på mage och bröst eftersom det är där all fett har samlats för det mässta. SÅ plz hjälp mig med frågan och btw i sommarstället simmar vi 16 timmar per dag så då ska jag (deffa) under lovet eftersom jag kommer förbränna som fasen på fettet.
Kcal=ska man ha mkt eller lite ? o vad e gränsen har hört nåt med 2500 å ligga -500 fattar inte det. *cry* Svara plz

Kurash
2006-05-14, 18:03
Vill du gå ner i vikt ska du äta lite KCAL, eftersom det är ett mått på energi. Sen borde du nog fundera på att träna hela kroppen, för punktförbränning funkar som sagt inte. Simma 16 timmar per dag? Då har du ju inte ens att tid att äta.

Zippo
2006-05-14, 18:10
heh jo ,, elle ok vaknar 08.00 simmar till typ 18.00 o solar kanske 2 timmar vi äter typ 20.00 vanligt på sommaren sedan sticker vi ut o festar sönder AKA "VI BEKNAR SYSTEMET" :cool:

Edit: asså 2 inom tiden jag simmar ok skriver direkt 08.00-16.00

Spannmål
2006-05-14, 18:17
vilken jävla text alltså...

Zippo
2006-05-14, 18:19
Men vad är gränsen om man ska ner hörde att man skulle typ 7500 i veckan så går man ner 1kg per vecka i en annan forum? rätt eller fel ?



/komigen nu alla deff proffs! *yourock*

Java_Java
2006-05-14, 18:25
Är du verkligen 16?

Zippo
2006-05-14, 18:30
vadåra , a jag e 16 men ,,,, är jag i skolan 2 sec hmmmmm............NOT näe jag var nog inte i skolan men ok ärskänner min skrivform är jävligt svag enligt lärarna haha men endå resten av alla ämnene är VG förutom matte idrot o engelska (gäller engelskan oxo det är skrivformen som e keff) men om ni vill kan vi talas vid över en kopp kaffe haha nae men fick VG på muntligt på NAtionella prov skriftlig blev G-:laugh:

King Grub
2006-05-14, 18:35
Du måste helt enkelt formulera dig bättre för att det skall gå att veta vad du frågar efter.

arnold2k5
2006-05-14, 18:35
helt ärligt, ,vill du ha hjälp får du fan bete dig normalt och åtminstonde försöka formulera dig ordentligt!

Jag har fan dyslexi och jag skriver mer sammanhängande än va du gör!

Zippo
2006-05-14, 18:38
ok förlåt lider av dyslexi väldigt hårt även när jag läser o skriver.


kan skriva t.ex Titta=titaa har hänt många gånger o svår att skriva t.ex MVG har jag märkt lustigt men förlåt aver att jag har dyslexi då ska försöka fixa det

King Grub
2006-05-14, 18:39
Det är helt okej - har man dyslexi kan man inte rå för det. Men samtidigt måste det gå att förstå vad det är du vill ha sagt. Annars blir det väldigt svårt att hjälpa. :)

Zippo
2006-05-14, 18:41
vadåra , a jag e 16 men ,,,, är jag i skolan 2 sec hmmmmm............NOT näe jag var nog inte i skolan men ok ärskänner min skrivform är jävligt svag enligt lärarna haha men endå resten av alla ämnene är VG förutom matte idrot o engelska (gäller engelskan oxo det är skrivformen som e keff) men om ni vill kan vi talas vid över en kopp kaffe haha nae men fick VG på muntligt på NAtionella prov skriftlig blev G-:laugh:


Sry !!! :( :( :(

arnold2k5
2006-05-14, 18:46
sorry ifall du kände dig påhoppad. .de va inte stavningen jag menade utan snarare hur du formulerade dig. .

Zippo
2006-05-14, 18:47
sorry ifall du kände dig påhoppad. .de va inte stavningen jag menade utan snarare hur du formulerade dig. .


Det är lungt nu ;) det är bra att du sege til så jag kans rätta til det jag har problem med

arnold2k5
2006-05-14, 18:59
Mitt tips till dig är: ät så du blir mätt
jag käkar själv
frukost typ filmjölk med müsli och kanske nån frukt
lunch de skolan bjuder på
mellis nån frukt
middag typ tonfisk med pasta
kvällsmål nån frukt och ett glas mjölk eller liknande

tycker att de e rätt lagom att äta 5 ggr per dag för då kan jag minska intagen eftersom jag vet att de inte är extremt lång tid tills nästa måltid.

vill du gå ner i vikt så¨måste du göra av med mer energi än du stoppar i dig.
du bör ligga på ett underskott på drygt 500 Kcal per dag för att gå ner så du väger runt 84-85 kilo lagom till skolan börjar

Mitt tips är att du äter lite mindre än tidigare och rör på dig mycket mer.

nu i sommar jogga kanske varannan dag 30 min och övriga dagar går du en promenad i högt tempo i kanske 60 minuter.

förutom att du isåfall kommer gå¨ner så får du dessutom bättre kondition vilket aldrig skadar.

är det nått mer du undrar över så fråga gärna. .men kom ihåg och formulera dig så gott du kan, king grub kan en hel del. . och jag rekommenderar dig att läsa viktminskningsguiden här på kollo, den e klart läsvärd, kolla även runt här på Kollo
och se hur andra gör när dom ska gå ner i vikt. .

Det absolut viktigaste är trots allt att du orkar röra på dig och äter mindre m.m

Och detta är något du själv måste övertala dig att göra. . ingen annan kan göra de åt dig!

Lycka till, och fråga om det är nått som är oklart

Zippo
2006-05-14, 19:33
arnold svara på min Private message xD o accept mig på MSN xD

emil123
2006-05-15, 10:27
Asså, läs King_Crubs guide, där finns allt du behöver veta! :thumbup:

emil123
2006-05-15, 10:28
Sorry, King_Grub, skrev fel och kunde inte fixa på edit! ;P

King Grub
2006-05-15, 10:31
http://www.zweg.com/ico/banned.gif

TrasMannen
2006-05-15, 11:30
http://www.zweg.com/ico/banned.gif

:D