handdator

Visa fullständig version : simning


The Fallen
2006-05-14, 17:44
jag tänkte köra lite simning som konditions träning för jag har hört att de ska vara bra träning för ryggen:) och på mitt nya gym så ingår det simning i kortet, men undrar om det är någon annan här som plaskar lite? och ungefär hur många längder ett simnings pass kan vara på?

Kurash
2006-05-14, 17:48
Brukar simma lite på min vilodag, typ en kilometer. Skönt, avslappnande, fettförbrännande. Tar det jäkligt lugnt dock, eftersom det är på vilodagen. Man får faktiskt ganska snygg pump av att simma.

King Grub
2006-05-14, 18:03
fettförbrännande.

Nja.

Simning är min favoritkonditionsträning för närvarande. 3-4 gånger i veckan brukar det bli, runt en timme eller mer per gång.

Pellefant
2006-05-14, 18:07
Brukar simma lite på min vilodag, typ en kilometer. Skönt, avslappnande, fettförbrännande. Tar det jäkligt lugnt dock, eftersom det är på vilodagen. Man får faktiskt ganska snygg pump av att simma.

Lite nyfiken bara. Kliar det i kroppen efter motion även på vilodagen, eller kan du avstå om du verkligen vill? :)

Kurash
2006-05-14, 18:19
På sistone har jag blivit nästan sjukligt exalterad av att lyfta saker upp och ner. Vill inget hellre än att knalla ner på gymmet idag också, men efter 6 dagars tränande måste man nog vila om man vill få någon effekt. Det är därför jag joggar, simmar eller promenerar på söndagarna. Har redan börjat ladda för benpasset imorgon, kommer bli grymt.

Kurash
2006-05-14, 18:24
Nja.

Simning är min favoritkonditionsträning för närvarande. 3-4 gånger i veckan brukar det bli, runt en timme eller mer per gång.

Jag menar fettförbrännande i det avseendet att det bränner mer än att sitta framför TVn, som är mitt alternativ till att simma på söndagar. Huvudsyftet för mig är mest att jag vill ha nåt att göra.