handdator

Visa fullständig version : Sänka kvaliten på filmen?


Salltun
2006-05-14, 16:04
Kan man på något sätt sänka kvaliten på en film(Prison Break)? Min dator är såååå slö att filmen hackar lite då och då, väldigt störigt.

Spelar upp filmen i VLC. Men det är bara de stora avsnitten som hackar.. finns det inget sätt att sänka kvaliten på de stora avsnitten så jag slipper hackandet?

*flex*

MasterChief
2006-05-14, 16:26
Om du menar att kapa xvid ytterligare så visst går det, men krångligt och mycket tidsödande med en seg dator (som du uppenbarligen har). Stäng ner alla program som kör i bakgrunden istället (brandväg och dylikt) och stäng ner internet medans du kollar. Kör en defragmentering av hårddiskarna om du inte gjort det. Kör gärna en ordentlig rensning med ett "optimizer"-program som Ashampoo Winoptimizer (trial på download). Med den kan man leta rätt på massa windowsskit som kör i bakgrunden helt i onödan och stänga av dessa (finns många andra bra funktioner i detta prorgram).

Salltun
2006-05-14, 16:29
Om du menar att kapa xvid ytterligare så visst går det, men krångligt och mycket tidsödande med en seg dator (som du uppenbarligen har). Stäng ner alla program som kör i bakgrunden istället (brandväg och dylikt) och stäng ner internet medans du kollar. Kör en defragmentering av hårddiskarna om du inte gjort det. Kör gärna en ordentlig rensning med ett "optimizer"-program som Ashampoo Winoptimizer (trial på download). Med den kan man leta rätt på massa windowsskit som kör i bakgrunden helt i onödan och stänga av dessa (finns många andra bra funktioner i detta prorgram).


Stängde ganska mkt, men vet inte riktigt vad jag ska stänga ner. Men ska testa de där Ashampoo Winoptimizer.. hoppas det funkar : )

internethjälten
2006-05-14, 16:36
Kan man på något sätt sänka kvaliten på en film(Prison Break)? Min dator är såååå slö att filmen hackar lite då och då, väldigt störigt.

Spelar upp filmen i VLC. Men det är bara de stora avsnitten som hackar.. finns det inget sätt att sänka kvaliten på de stora avsnitten så jag slipper hackandet?

*flex*

vart får man tag på dessa avsnitt utan att bryta
mot någon lag om copyright ?

berätta det och du får en gui om hur man sänker
bitraden på film.

Salltun
2006-05-14, 16:42
vart får man tag på dessa avsnitt utan att bryta
mot någon lag om copyright ?

Jag vet inte, fråga TV3 som sänder programmet och som jag betalar 400kr/månad till.

Inte är det väl förbjudet att spela in program som sänds på Tv? :/



berätta det och du får en gui om hur man sänker
bitraden på film.

Så, var lite snäll nu och berätta! : )

internethjälten
2006-05-14, 16:46
Jag vet inte, fråga TV3 som sänder programmet och som jag betalar 400kr/månad till.

Inte är det väl förbjudet att spela in program som sänds på Tv? :/

Så, var lite snäll nu och berätta! : )

Eftersom Du spelar in det så ställ ner bitraden
på video samt audio till nästa avsnitt.

För det är väl inte så att du laddat ner skiten ? :whipped:

Kwon
2006-05-14, 16:49
MasterChief

Vill tacka för Ashampoo-tipset!

Salltun
2006-05-14, 16:52
Eftersom Du spelar in det så ställ ner bitraden
på video samt audio till nästa avsnitt.


Men jag vill sänka kvaliten på de avsnitt jag redan spelat in.


För det är väl inte så att du laddat ner skiten ? :whipped:

Med mitt extremt snabba 0,5 bredband? Shoovisst.

hahavaffan
2006-05-14, 16:59
MasterChief

Vill tacka för Ashampoo-tipset!+1

MasterChief
2006-05-14, 17:07
Kul att ni gillar Ashampoo. Det är RUGGIGT effektivt och oerhört snygg och lättarbetad layout. Min dator blev dubbelt så snabb vid uppstarten efter en genomgång.


Brasklapp: Optimizers kan "fucka" upp en dator om man har otur. Men antalet positiva på download säger väl det mesta (4,5 i betyg på 212 reviews och 5 av "professionella reviews").

reinholdsson
2006-05-14, 17:18
Nu blev jag nyfiken på ashampoo, måste kollas in, tack MasterChief.

aliquis
2006-05-14, 17:37
Kan man på något sätt sänka kvaliten på en film(Prison Break)? Min dator är såååå slö att filmen hackar lite då och då, väldigt störigt.

Spelar upp filmen i VLC. Men det är bara de stora avsnitten som hackar.. finns det inget sätt att sänka kvaliten på de stora avsnitten så jag slipper hackandet?

*flex*kommer ta en jäkla tid för dig att rencoda dem om du bestämmer dig för det, sluta tanka hdtv-rippar eller skaffa bättre dator.