handdator

Visa fullständig version : Sportbladet gör narr av zlatan


Radiohead
2006-05-14, 14:29
Läst i sportbladets live-bevakning av reggina-juventus (matchen startade 15.00)

Ibrahimovic får Nedveds frispark rakt på sig och försöker klacka (vad annars?) bollen i mål. Svenskens avslut går flera meter utanför.

LOOOOL:laugh:

devi
2006-05-14, 14:33
Va? Försöker killen ens göra mål?

Radiohead
2006-05-14, 14:35
Va? Försöker killen ens göra mål?

nämn något han INTE försöker göra? killen upphör aldrig att förvåna.

mistermr
2006-05-14, 15:40
Han är en överskattad spelare!

Inget landslag-material precis.

mvh

RajtanTajtan
2006-05-14, 15:42
Han är en överskattad spelare!

Inget landslag-material precis.

mvh


Vem var det som avgjorde och som nästan på egen hand tog sverige till VM?? Har ni glömt det eller?


*popcorn*

Jense
2006-05-14, 15:43
Han är en överskattad spelare!

Inget landslag-material precis.

mvh


ahaha.. ja elmander eller nån annan med total brist på teknik och fotbollsöga kanske passat hern bättre.

Antosh
2006-05-14, 15:43
Han är en överskattad spelare!

Inget landslag-material precis.

mvh

nä ok
vi tar med niklas skoog istället så vinner vi nog VM :thumbup:

mistermr
2006-05-14, 15:44
Vem var det som avgjorde och som nästan på egen hand tog sverige till VM?? Har ni glömt det eller?


*popcorn*

Jag har svårt för den killen, han missköter sig gång efter gång. Han måste komma ihåg att det inte är på skolgården han spelar, utan inför miljontals tittare.

mvh

sundvall
2006-05-14, 15:45
Han är en överskattad spelare!

Inget landslag-material precis.

mvh

Inget landslagsmaterial?

Ok *rolleyes*

Sebbe_H
2006-05-14, 15:46
Han har för bra självförtroende, det är problemet.

mistermr
2006-05-14, 15:46
Inget landslagsmaterial?

Ok *rolleyes*


Måste jag gilla honom eller?

mistermr
2006-05-14, 15:47
Han har för bra självförtroende, det är problemet.

Han har ont i hövet - det är nog det riktiga problemet!

RajtanTajtan
2006-05-14, 15:47
Jag har svårt för den killen, han missköter sig gång efter gång. Han måste komma ihåg att det inte är på skolgården han spelar, utan inför miljontals tittare.

mvh


Det är du som ska komma ihåg fakta, han behöver inte komma ihåg ngt. Ta dig en titt på vad han gjorde i kvalet, så kommer du inte kunna annat än att hålla käften efteråt. Minns du inte soloprestationen mot Ungern på övertid!?

Ingen trodde ju att det var mål, för man kan ju inte göra mål på det sättet. Men inget är omöjligt med Zlatan i laget.

mistermr
2006-05-14, 15:48
Det är du som ska komma ihåg fakta, han behöver inte komma ihåg ngt. Ta dig en titt på vad han gjorde i kvalet, så kommer du inte kunna annat än att hålla käften efteråt. Minns du inte soloprestationen mot Ungern på övertid!?

Ingen trodde ju att det var mål, för man kan ju inte göra mål på det sättet. Men inget är omöjligt med Zlatan i laget.

Oj, oj oj, har jag kommit in i en förbjuden zon där jag inte får ge kritik om zlatan?

Trance
2006-05-14, 15:48
Han är ju helt klart grymt duktig och förmodligen den bästa spelaren vi har. Men han är även hyfsat hypad av svenska journalister samt han verkar hyfsat slut i huvudet.

mistermr
2006-05-14, 15:49
samt han verkar hyfsat slut i huvudet.

Exakt vad jag menar!

Bite
2006-05-14, 15:49
Oj, oj oj, har jag kommit in i en förbjuden zon där jag inte får ge kritik om zlatan?
Kritik är väl en sak, men "inte landslagsmaterial"...i Sverige? Kom igen...

egge
2006-05-14, 15:52
Inget landslag-material precis.

Skulle han inte platsa i svenska landslaget? Sådär säger du endast för att provocera.

mistermr
2006-05-14, 15:52
Kritik är väl en sak, men "inte landslagsmaterial"...i Sverige? Kom igen...

Jag tycker att man skall uppföra sig när man spelar i ett landslag. Det han gör och inte gör kan många unga påverkas av ty fotbollsspelare kan av vissa betraktas som förebilder.

En bra förebild är Henrik Larsson, en person som jag har stor respekt för. Han vet hur man sköter sig och är en bra förebild.

Det är vad jag menar och inget annat.

mvh

RajtanTajtan
2006-05-14, 15:53
Oj, oj oj, har jag kommit in i en förbjuden zon där jag inte får ge kritik om zlatan?


Klart att du får, men du får ju räkna med att få motargument från de som inte håller med dig. Eller trodde du att alla skulle hurra för dig?

Bolio
2006-05-14, 15:54
Jag tycker att man skall uppföra sig när man spelar i ett landslag. Det han gör och inte gör kan många unga påverkas av ty fotbollsspelare kan av vissa betraktas som förebilder.

En bra förebild är Henrik Larsson, en person som jag har stor respekt för. Han vet hur man sköter sig och är en bra förebild.

Det är vad jag menar och inget annat.

mvh

Skulle inte du sluta skriva på kolozzeum? För övrigt håller jag med RajtanTajtan.

mistermr
2006-05-14, 15:55
Klart att du får, men du får ju räkna med att få motargument från de som inte håller med dig. Eller trodde du att alla skulle hurra för dig?

Nä absolut inte, men "håll käften" som du skrev innan är inget motargument. Det är bara ett bevis på att man ej kan motargumentera!

mistermr
2006-05-14, 15:56
Skulle inte du sluta skriva på kolozzeum? För övrigt håller jag med RajtanTajtan.

Varför skulle jag sluta här då?

Brukar mina inlägg påverka dig på ngt sätt?

RajtanTajtan
2006-05-14, 15:59
Nä absolut inte, men "håll käften" som du skrev innan är inget motargument. Det är bara ett bevis på att man ej kan motargumentera!


Jag säger att han var en av de 3 viktigaste spelarna i kvalet och du säger att han är dålig och dum i huvudet.

Du stör dig på honom och på hans färgstarka personlighet, och det gör att amatören i dig inte kan hålla isär begreppen och därför går det ut över hans briljanta prestationer på planen.

Han är grym och du är sur.

Spawn
2006-05-14, 15:59
Palla trycka ner honom..Han är en suverän fotbollsspelare thats it!

Zarrtosht
2006-05-14, 16:12
Jag tycker att man skall uppföra sig när man spelar i ett landslag. Det han gör och inte gör kan många unga påverkas av ty fotbollsspelare kan av vissa betraktas som förebilder.

En bra förebild är Henrik Larsson, en person som jag har stor respekt för. Han vet hur man sköter sig och är en bra förebild.

Det är vad jag menar och inget annat.

mvh

Jag förstår hur du menar, men för att spela i ett landslag är personlighet inte det viktigaste precis, utan spelarens skicklighet... och Zlatan är nog skickligast i laget.

reinholdsson
2006-05-14, 16:17
Tycker han veerkar vara en bra fotbollsspelare, helt klart landslagsmaterial.

RajtanTajtan
2006-05-14, 16:18
Romario var ju en pest för alla när han spelade i PSV, men på planen var han kungarnas kung. Han gjorde ett solomål där som är mycket vassare än det Zlatan gjorde i Ajax, det som även blev årets mål det året.

Oftast har de bästa spelarna väldigt speciella personligheter.

internethjälten
2006-05-14, 16:42
zlatan är bara med för att lugna media, sen får de andra 9
utespelarna göra jobbet.

Metal_boy_
2006-05-14, 16:43
Avundsjukan lyser som vanligt på kolozzeum. Zlatan är en enormt bra spelare med lite jävlar-anama i attityden. Han är rak, ärlig och har bra självförtroende. Jag tror att det är något som är enormt viktigt om man vill bli bäst. Han säger vad han tycker om svensk media, han erkänner att han själv tycker att han är bra. Jag beundrar Zlatan, han är en ärlig och rak människa och därför är han bra i det han gör.

devi
2006-05-14, 16:43
Vem var det som avgjorde och som nästan på egen hand tog sverige till VM?? Har ni glömt det eller?


*popcorn*
Gamla meriter. Vad spelar de för roll idag?

devi
2006-05-14, 16:44
Jag tycker inte heller att Zlatan i DAGSLÄGET platsar i det svenska landslaget. Jag tycker att Lägerbäck skulle satsa på Henrik Larsson och Markus Rosenberg på topp och Johan Elmander som offensiv mittfältare/släpande anfallare.

Allan
2006-05-14, 16:44
Zlatan är den ende svenske fotbollsspelare som kommer att bli världsspelare. Bättre än Ljungberg, bättre än Larsson.


allan

Metal_boy_
2006-05-14, 16:45
Gamla meriter. Vad spelar de för roll idag?


Spelar en jävla stor roll att veta vad en spelare är kapabel till?

Metal_boy_
2006-05-14, 16:46
Zlatan är den ende svenske fotbollsspelare som kommer att bli världsspelare. Bättre än Ljungberg, bättre än Larsson.


allan


Han är redan större och bättre än Ljungberg.

internethjälten
2006-05-14, 16:47
Gamla meriter. Vad spelar de för roll idag?

I second that ! :hbang:

devi
2006-05-14, 16:48
Spelar en jävla stor roll att veta vad en spelare är kapabel till?
Skämtar du eller?

Metal_boy_
2006-05-14, 16:50
Skämtar du eller?


En spelare med mindre meriter är inte lika självklar för ett landslag t.ex. Vad är det du inte förstår?

devi
2006-05-14, 16:52
En spelare med mindre meriter är inte lika självklar för ett landslag t.ex. Vad är det du inte förstår?
Vad en spelare som tidigare gjort bra ifrån sig, men som nu spelar sitt livs sämsta fotboll, ska göra i ett världsmästerskap i fotboll. Lagerbäck är alldeles för feg för att peta Zlatan. Kolla bara på Van Basten. Inga skitspelare han har petat.

Metal_boy_
2006-05-14, 16:56
Vad en spelare som tidigare gjort bra ifrån sig, men som nu spelar sitt livs sämsta fotboll, ska göra i ett världsmästerskap i fotboll. Lagerbäck är alldeles för feg för att peta Zlatan. Kolla bara på Van Basten. Inga skitspelare han har petat.


Formationen i Juventus är inte densamma som i landslaget. Att en spelare har spelat dåligt ett tag behöver inte innebära att det är han personligen som har en formsvacka. I fotboll( och andra lagsporter) är det ett helt lags sammanhållning som ger resultat och möjligheter för de bästa att göra bra ifrån sig.

RajtanTajtan
2006-05-14, 16:57
Skämtar du eller?


Skämtar du eller? En spelare med hans kapacitet, som vunnit italienska ligan två ggr av två möjliga, som i stort sett avgjort kvalet på egen hand, ska han petas för en vilsen Johan Elmander??

En tönt kan aldrig peta en kung *popcorn*

RajtanTajtan
2006-05-14, 16:59
Vad en spelare som tidigare gjort bra ifrån sig, men som nu spelar sitt livs sämsta fotboll, ska göra i ett världsmästerskap i fotboll. Lagerbäck är alldeles för feg för att peta Zlatan. Kolla bara på Van Basten. Inga skitspelare han har petat.


Zlatan är aldrig så dålig som en vanlig spelare är, när han är dålig. Han har varit dålig nu, med Zlatan-mått mätt. Men Zlatan är Zlatan och han kan göra saker på planen som Elmander och grabbarna endast lyckats med i sina drömmar.

devi
2006-05-14, 17:00
Formationen i Juventus är inte densamma som i landslaget. Att en spelare har spelat dåligt ett tag behöver inte innebära att det är han personligen som har en formsvacka. I fotboll( och andra lagsporter) är det ett helt lags sammanhållning som ger resultat och möjligheter för de bästa att göra bra ifrån sig.
Ni får lita på Zlatan precis hur mycket ni vill för att han gjorde viktiga mål för flera år sedan. Hur tror du att han ska lyckas göra mål på England, Argentina, Spanien, Brasilien m.fl, om han inte lyckas näta mot Treviso, Cagliari, Reggina osv? Och försök inte ens jämföra spelare han har bakom i Juventus, med dem han har i landslaget.

devi
2006-05-14, 17:01
Skämtar du eller? En spelare med hans kapacitet, som vunnit italienska ligan två ggr av två möjliga, som i stort sett avgjort kvalet på egen hand, ska han petas för en vilsen Johan Elmander??

En tönt kan aldrig peta en kung *popcorn*
Elmander som AMC, och Rosenberg samt Larsson som SC. Läs mina inlägg lite bättre nästa gång!

devi
2006-05-14, 17:02
Zlatan är aldrig så dålig som en vanlig spelare är, när han är dålig. Han har varit dålig nu, med Zlatan-mått mätt. Men Zlatan är Zlatan och han kan göra saker på planen som Elmander och grabbarna endast lyckats med i sina drömmar.
Zlatan KAN göra det. Så han är bra för att han KAN göra någonting? Han har inte gjort någonting han KAN på flera månader nu.

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:03
Elmander som AMC, och Rosenberg samt Larsson som SC. Läs mina inlägg lite bättre nästa gång!


Rosenberg har ju inte ens lyckats göra en Zlatan i Ajax ju, visst är han okej, men har ändå fortfarande långt kvar till sin idol.

Vem tror du försvararna har mest respekt för?

shadowfire
2006-05-14, 17:04
Zlatan är bra på vissa saker och en fullkomlig katastrof på andra saker.
Att jämföra honom med Ljungberg är bara patetiskt eftersom de varken har samma kroppshydda, spelarposition eller spelstil. Mycket o jämföra? Ögonfärg eh?

Ljungberg är dock bra mkt mer mogen på och utanför planen och hanterar såväl medspelare, motspelare o media bättre än vad Zlatan "jag-har-inte-kapat-navelsträngen-till-mamma-ännu" Ibrah. gör. Sedan går det inte o säga annat än att Z har bra bollteknik o spelsinne, men som en komplett fotbollsspelare har han mkt kvar att lära. Är man så dum så man käftar med italiens mest respekterade manager så har man en hel del kvar på det mentala att jobba med.

Allan
2006-05-14, 17:05
Du menar på allvar att en snubbe som bara platsar i ett pissigt lag i danska ligan skulle ersätta en snubbe som är ordinarie i ett av världens kanske fem bästa lag? Oavsett hur usel Zlatan är finns det icke en förbundskapten i världen som skulle våga ställa över honom. I det svenska landslaget med alla dess världsspelare?


allan

devi
2006-05-14, 17:06
Rosenberg har ju inte ens lyckats göra en Zlatan i Ajax ju, visst är han okej, men har ändå fortfarande långt kvar till sin idol.
Rosenberg KAN göra mål, och det gör han. Larsson KAN göra mål, och det gör han. Zlatan KAN göra mål, men det gör han inte. Sen om han kan trixa med ett tuggummi spelar väl fan ingen roll? Han är en anfallare, och han ska göra mål. Att han assisterar till många, är en rent ut sagt usel bortförklaring.

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:07
Zlatan är bra på vissa saker och en fullkomlig katastrof på andra saker.
Att jämföra honom med Ljungberg är bara patetiskt eftersom de varken har samma kroppshydda, spelarposition eller spelstil. Mycket o jämföra? Ögonfärg eh?

Ljungberg är dock bra mkt mer mogen på och utanför planen och hanterar såväl medspelare, motspelare o media bättre än vad Zlatan "jag-har-inte-kapat-navelsträngen-till-mamma-ännu" Ibrah. gör. Sedan går det inte o säga annat än att Z har bra bollteknik o spelsinne, men som en komplett fotbollsspelare har han mkt kvar att lära. Är man så dum så man käftar med italiens mest respekterade manager så har man en hel del kvar på det mentala att jobba med.


Bedöm honom efter vad han gör/gjort på planen och efter vad han åstadkommit i sin karriär. Hur han är utanför planen, i köket och i sängen, hör ju faktiskt inte hit.

devi
2006-05-14, 17:07
Du menar på allvar att en snubbe som bara platsar i ett pissigt lag i danska ligan skulle ersätta en snubbe som är ordinarie i ett av världens kanske fem bästa lag? Oavsett hur usel Zlatan är finns det icke en förbundskapten i världen som skulle våga ställa över honom. I det svenska landslaget med alla dess världsspelare?


allan
Men har jag sagt att Zlatan ska spela som en offensiv mittfältare eller!!!???

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:08
Rosenberg KAN göra mål, och det gör han. Larsson KAN göra mål, och det gör han. Zlatan KAN göra mål, men det gör han inte. Sen om han kan trixa med ett tuggummi spelar väl fan ingen roll? Han är en anfallare, och han ska göra mål. Att han assisterar till många, är en rent ut sagt usel bortförklaring.


Rosenberg är en charmig junior i jämförelse med Zlatan, han skulle bli otroligt smickrad om han såg denna tråden och att du jämför honom med kungen från Rosengård.

Metal_boy_
2006-05-14, 17:11
Ni får lita på Zlatan precis hur mycket ni vill för att han gjorde viktiga mål för flera år sedan. Hur tror du att han ska lyckas göra mål på England, Argentina, Spanien, Brasilien m.fl, om han inte lyckas näta mot Treviso, Cagliari, Reggina osv? Och försök inte ens jämföra spelare han har bakom i Juventus, med dem han har i landslaget.


Ju mer ansedda toppspelare i ett och samma lag är det bästa menar du alltså. Det receptet funkar inte alltid, även om alla ser bra ut individuellt.

devi
2006-05-14, 17:12
Rosenberg är en charmig junior i jämförelse med Zlatan, han skulle bli otroligt smickrad om han såg denna tråden och att du jämför honom med kungen från Rosengård.
Zlatan är ett rent skämt till anfallare. Försvararna vet hur man tar honom. Han är knappast snabb vid en mot en, farlig utanför straffområdet, eller bra som huvudspelare. Han skjuter som en kratta, men dribblar som en gud. Sen några nedvärderande ord, så är han totalt ur balans och börjar klacka varenda boll som närmar sig.

devi
2006-05-14, 17:13
Ju mer ansedda toppspelare i ett och samma lag är det bästa menar du alltså. Det receptet funkar inte alltid, även om alla ser bra ut individuellt.
Att han ett av världens bästa mittfält bakom sig, och möta några av Italiens sämsta lag försvarsmässigt och inte kunna göra mål, fungerar inte riktigt. Att sedan spela med ett hyffsat mittfält, och möta några av världens bästa försvar. Ja, du kan väl göra matten?

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:13
Ni får lita på Zlatan precis hur mycket ni vill för att han gjorde viktiga mål för flera år sedan. Hur tror du att han ska lyckas göra mål på England, Argentina, Spanien, Brasilien m.fl, om han inte lyckas näta mot Treviso, Cagliari, Reggina osv? Och försök inte ens jämföra spelare han har bakom i Juventus, med dem han har i landslaget.


De finns de som lyckas i landslagsdressen och så finns de dem som aldrig gör det. Zlatan trivs när det är mycket som står på spel, då är han som bäst. Precis som vilken annan storstjärna som helst.

Allan
2006-05-14, 17:15
Jag tror nog Capello och Lagerbäck har mer koll på Zlatans kvaliteter än du har...


allan

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:16
Zlatan är ett rent skämt till anfallare. Försvararna vet hur man tar honom. Han är knappast snabb vid en mot en, farlig utanför straffområdet, eller bra som huvudspelare. Han skjuter som en kratta, men dribblar som en gud. Sen några nedvärderande ord, så är han totalt ur balans och börjar klacka varenda boll som närmar sig.


Vem har gjort mest spektakulära saker på planen? Mest otroliga mål? Jag kan luta mig tillbaka på fakta, men du har ju bara din egen åsikt som stöd.

devi
2006-05-14, 17:16
De finns de som lyckas i landslagsdressen och så finns de dem som aldrig gör det. Zlatan trivs när det är mycket som står på spel, då är han som bäst. Precis som vilken annan storstjärna som helst.
Jo, visst är Champions League en liten obetydlig skitturnering och Serie A kan väl jämföras med superettan? En stor fotbollsspelare presterar oavsett motstånd, press och förutsättningar.

devi
2006-05-14, 17:17
Vem har gjort mest spektakulära saker på planen? Mest otroliga mål? Jag kan luta mig tillbaka på fakta, men du har ju bara din egen åsikt som stöd.
Han skulle vara given i nästan vilket landslag som helst, om han skulle gjort precis likadant DEN HÄR SÄSONGEN! Gamla meriter som sagt...

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:18
Jo, visst är Champions League en liten obetydlig skitturnering och Serie A kan väl jämföras med superettan? En stor fotbollsspelare presterar oavsett motstånd, press och förutsättningar.


Står du fast vid att Serie A är som superettan, eller ska du erkänna att du bara sa det för att det låter bra?

Allan
2006-05-14, 17:19
Är man ordinarie i Juventus lär man vara ordinarie i precis vilket landslag som helst. Kolla hur många från Juventus trupp som är VM-aktuella (och som skulle ha varit det om deras lag gått till VM). Och tala om vilka andra som borde ha ställts över....


allan

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:20
Han skulle vara given i nästan vilket landslag som helst, om han skulle gjort precis likadant DEN HÄR SÄSONGEN! Gamla meriter som sagt...


Du har ju missat det mest väsentliga av allt ju. Det handlar ju om vad man kan, vad man är kapabel till. Där är han outstanding i landslaget. Han är den som kan avgöra för sverige på egen hand.

devi
2006-05-14, 17:21
Står du fast vid att Serie A är som superettan, eller ska du erkänna att du bara sa det för att det låter bra?
Serie A är väl viktigt, och Zlatan har inte presterat där? Precis som Champions League. Du påstod att en världsspelare presterar när det gäller, och det verkar då som att Champions League är just en liten oviktig skitturnering, och att Serie A är lika viktig som Superettan?

devi
2006-05-14, 17:22
Är man ordinarie i Juventus lär man vara ordinarie i precis vilket landslag som helst. Kolla hur många från Juventus trupp som är VM-aktuella (och som skulle ha varit det om deras lag gått till VM). Och tala om vilka andra som borde ha ställts över....


allan
Sparka favoriseraren Capello, så får vi se hur många matcher Zlatan får spela. Eller köp in en anfallare i klass med Trezeguet, så har en Zlatan en garanterad plats på bänken. Juventus har i dagsläget inte så värst mycket att välja på, och om Zlatan är färdig att säljas, sätter man väl fan inte honom på bänken och drar ner värdet med ett tiotal miljoner?

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:24
Serie A är väl viktigt, och Zlatan har inte presterat där? Precis som Champions League. Du påstod att en världsspelare presterar när det gäller, och det verkar då som att Champions League är just en liten oviktig skitturnering, och att Serie A är lika viktig som Superettan?

I Juve är det inte lika viktigt att vara bra, uppenbarligen inte för de vann ju ligaguld ändå. Men i landslaget är det större press på honom, för där är han den störste och det gillar han. Han är ju som bäst då. Han är den där stjärnan som alla i landslaget skulle vilja vara. Alla hade den drömmen.

devi
2006-05-14, 17:24
Du har ju missat det mest väsentliga av allt ju. Det handlar ju om vad man kan, vad man är kapabel till. Där är han outstanding i landslaget. Han är den som kan avgöra för sverige på egen hand.
Jag förstår precis vad du menar, men jag tycker inte att det är rätt att välja en spelare på grund av vad denne tidigare presterat och vad denne är kapabel till, då det finns spelare som presterar bättre i dagsläget. Du tycker att gamla meriter är viktiga. Inte jag.

Metal_boy_
2006-05-14, 17:24
Att han ett av världens bästa mittfält bakom sig, och möta några av Italiens sämsta lag försvarsmässigt och inte kunna göra mål, fungerar inte riktigt. Att sedan spela med ett hyffsat mittfält, och möta några av världens bästa försvar. Ja, du kan väl göra matten?


Formationerna i svenska landslaget kan mycket väl bli mycket bättre än det Juventus visat den senaste tiden. Du glömmer också en viktig del, Zlatan är inte ensam där uppe. Det är en anfalls-linje som ska fungera bra också och den formationen i landslaget kanske gynnar honom bättre.

devi
2006-05-14, 17:25
I Juve är det inte lika viktigt att vara bra, uppenbarligen inte för de vann ju ligaguld ändå. Men i landslaget är det större press på honom, för där är han den störste och det gillar han. Han är ju som bäst då.
Är du helt bäng eller? Så du kan i princip spela hur jävla dåligt som helst i ett av världens bästa klubblag, om alla andra sköter sina plikter på planen och vinner? Lägg ner nu.

devi
2006-05-14, 17:27
Formationerna i svenska landslaget kan mycket väl bli mycket bättre än det Juventus visat den senaste tiden. Du glömmer också en viktig del, Zlatan är inte ensam där uppe. Det är en anfalls-linje som ska fungera bra också och den formationen i landslaget kanske gynnar honom bättre.
Saken är den att en anfallare av världsklass inte spelar så uselt på grund av att delar av laget gör det. Det fungerar inte att vara så otroligt beroende av vissa andra spelare, för att inte kunna prestera själv. Del Piero och Trezeguet gör mål för Juventus med precis samma mittfält och uppställningar. Fiorentinas mittfält har väl varit sådär under säsongen, men det har inte hindrat Toni från att stänka in en sisådär 30 mål.

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:28
Är du helt bäng eller? Så du kan i princip spela hur jävla dåligt som helst i ett av världens bästa klubblag, om alla andra sköter sina plikter på planen och vinner? Lägg ner nu.


Om man vet med sig att det finns flera som är lika bra, som kan avgöra stormatcher osv, så är det ju självklart att den egna prestationen inte är lika viktig. Det är ju det som är skillnaden mellan ett storlag med massa stjärnor, och ett mindre lag med kanske bara en eller två stjärnor. Strular en där i det mindre laget så är ju 50% borta av lagets stjärnor. Fattar du nu då?

cortez
2006-05-14, 17:28
Rosenberg KAN göra mål, och det gör han. Larsson KAN göra mål, och det gör han. Zlatan KAN göra mål, men det gör han inte. Sen om han kan trixa med ett tuggummi spelar väl fan ingen roll? Han är en anfallare, och han ska göra mål. Att han assisterar till många, är en rent ut sagt usel bortförklaring.

Alla kan inte göra mål hela tiden.Det fattar väl vem som helst och Zlatan är en ung spelare och utvecklas hela tiden. När han inte gör mål så assisterar han och vad då anfallare? Anfallare kan också assistera till andra spelare.

Allan
2006-05-14, 17:29
Man måste ju säga att det är rätt bra att ha varit ordinarie i Juventus i ett helt år, spelat de flesta matcherna och fått ta italienskt ligaguld - för att vara en svensk pajas som borde sättas på bänken...*rolleyes*


allan

devi
2006-05-14, 17:30
Om man vet med sig att det finns flera som är lika bra, som kan avgöra stormatcher osv, så är det ju självklart att den egna prestationen inte är lika viktig. Det är ju det som är skillnaden mellan ett storlag med massa stjärnor, och ett mindre lag med kanske bara en eller två stjärnor. Strular en där i det mindre laget så är ju 50% borta av lagets stjärnor. Fattar du nu då?
Ja, men ditt påstående är ren idioti.

sundvall
2006-05-14, 17:30
Man måste ju säga att det är rätt bra att ha varit ordinarie i Juventus i ett helt år, spelat de flesta matcherna och fått ta italienskt ligaguld - för att vara en svensk pajas som borde sättas på bänken...*rolleyes*


allan

Word! Som man säger...
:thumbup:

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:30
Saken är den att en anfallare av världsklass inte spelar så uselt på grund av att delar av laget gör det. Det fungerar inte att vara så otroligt beroende av vissa andra spelare, för att inte kunna prestera själv. Del Piero och Trezeguet gör mål för Juventus med precis samma mittfält och uppställningar. Fiorentinas mittfält har väl varit sådär under säsongen, men det har inte hindrat Toni från att stänka in en sisådär 30 mål.

Toni är grym, men vad spelar det för roll när du jämför Zlatan med Rosenberg och Co.

Inse att han är en kung, som haft det trögt på sistone, men som alltid kommer vara den som kan avgöra och vända på det omöjliga.

devi
2006-05-14, 17:31
Alla kan inte göra mål hela tiden.Det fattar väl vem som helst och Zlatan är en ung spelare och utvecklas hela tiden. När han inte gör mål så assisterar han och vad då anfallare? Anfallare kan också assistera till andra spelare.
Klart anfallare kan assistera till mål, men det är inte anfallarens primära uppgift. Zlatan köptes till Juventus för att göra mål, och när han nu inte gör detta används assisterna som en bortförklaring.

devi
2006-05-14, 17:33
Man måste ju säga att det är rätt bra att ha varit ordinarie i Juventus i ett helt år, spelat de flesta matcherna och fått ta italienskt ligaguld - för att vara en svensk pajas som borde sättas på bänken...*rolleyes*


allan
Juventus anfall - Trezeguet (klar, gjort fler mål än Zlatan), Zalayeta (dålig, gjort fler mål än Zlatan), Del Piero (avdankad föredetting, gjort fler mål än Zlatan), Zlatan (ung spelare som troligtvis kommer att säljas inför nästa säsong). Vilka sätter du i anfallet?

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:33
Klart anfallare kan assistera till mål, men det är inte anfallarens primära uppgift. Zlatan köptes till Juventus för att göra mål, och när han nu inte gör detta används assisterna som en bortförklaring.


Verm avgör om assisterna är en bortförklaringar? Fattar du inte att det är naturligt att en målgörare blir en framspelare bland massa andra målgörare? Eller ska alla göra mål hela tiden?

devi
2006-05-14, 17:33
Toni är grym, men vad spelar det för roll när du jämför Zlatan med Rosenberg och Co.

Inse att han är en kung, som haft det trögt på sistone, men som alltid kommer vara den som kan avgöra och vända på det omöjliga.
Därför att Zlatan är alldeles för beroende av sina medspelare, och när Larsson gör mål, kan han lika gärna skita i det.

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:34
Ja, men ditt påstående är ren idioti.


Nej, för ju mer press vissa har, desto bättre blir dem.

Metal_boy_
2006-05-14, 17:34
Saken är den att en anfallare av världsklass inte spelar så uselt på grund av att delar av laget gör det. Det fungerar inte att vara så otroligt beroende av vissa andra spelare, för att inte kunna prestera själv. Del Piero och Trezeguet gör mål för Juventus med precis samma mittfält och uppställningar. Fiorentinas mittfält har väl varit sådär under säsongen, men det har inte hindrat Toni från att stänka in en sisådär 30 mål.


Del Piero och Trezeguet är två andra, olika spelare. Zlatan är en spelare som behöver mycket understöd, han är teknisk men inte snabb. Får han det bra serverat så kan han visa vad han går för. Så skitsnack att ett lag inte kan påverka en toppspelare.

devi
2006-05-14, 17:35
Verm avgör om assisterna är en bortförklaringar? Fattar du inte att det är naturligt att en målgörare blir en framspelare bland massa andra målgörare? Eller ska alla göra mål hela tiden?
Jag vill veta den idiotklubb som köper in en anfallare som passningsspelare. Och ja, en anfallare, striker, målskytt, forward, ska göra mål hela tiden.

Metal_boy_
2006-05-14, 17:35
Man måste ju säga att det är rätt bra att ha varit ordinarie i Juventus i ett helt år, spelat de flesta matcherna och fått ta italienskt ligaguld - för att vara en svensk pajas som borde sättas på bänken...*rolleyes*


allan

Allan min man! :thumbup:

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:35
Därför att Zlatan är alldeles för beroende av sina medspelare, och när Larsson gör mål, kan han lika gärna skita i det.


Nu har du tappat stinget. Kom igen nu, för du kan väl bättre?

devi
2006-05-14, 17:36
Del Piero och Trezeguet är två andra, olika spelare. Zlatan är en spelare som behöver mycket understöd, han är teknisk men inte snabb. Får han det bra serverat så kan han visa vad han går för. Så skitsnack att ett lag inte kan påverka en toppspelare.
Precis. Så om Sveriges mittfält kollapsar - Vad gör Zlatan då? En Denilson? Alla anfallare som får pass serverade på guldfat gör mål...

devi
2006-05-14, 17:36
Nu har du tappat stinget. Kom igen nu, för du kan väl bättre?
Men du skrev ju precis, att om laget vinner och de andra spelar bra, kan Zlatan lika gärna skita i sitt spel?

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:37
Jag vill veta den idiotklubb som köper in en anfallare som passningsspelare. Och ja, en anfallare, striker, målskytt, forward, ska göra mål hela tiden.


Ja han ska se till så att de blir mål ja. Vad fan är det för skillnad om jag sätter den själv, eller ser till så du gör det? Jag ligger ju fortfarande bakom målen i båda fallen.

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:38
Men du skrev ju precis, att om laget vinner och de andra spelar bra, kan Zlatan lika gärna skita i sitt spel?


Jag har aldrig sagt att han ska skita i det, men i ett lag fyllt till bristningsgränsen av storstjärnor, så är det inte lika avgörande med EN spelares prestation, som det är i ett lag med färre stjärnor.

devi
2006-05-14, 17:39
Ja han ska se till så att de blir mål ja. Vad fan är det för skillnad om jag sätter den själv, eller ser till så du gör det? Jag ligger ju fortfarande bakom målen i båda fallen.
Så, Trezeguet blir skadad och där står Zlatan med sopan Zalayeta vid sin sida. Om han Zlatan gör mål, så passar han väl snällt bollen till motstånderförsvaret eller deras målvakt?

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:39
Precis. Så om Sveriges mittfält kollapsar - Vad gör Zlatan då? En Denilson? Alla anfallare som får pass serverade på guldfat gör mål...


Vi kan väl ta den diskussionen efter VM?

devi
2006-05-14, 17:40
Jag har aldrig sagt att han ska skita i det, men i ett lag fyllt till bristningsgränsen av storstjärnor, så är det inte lika avgörande med EN spelares prestation, som det är i ett lag med färre stjärnor.
Men vad han bevisat denna säsong? Att om han spelare med världsstjärnor, så blir han plötsligt urdålig? Vad har han i Real Madrid, Juventus eller Chelsea att göra i? Flytta tillbaka till Malmö FF eller Ajax istället då.

devi
2006-05-14, 17:41
Vi kan väl ta den diskussionen efter VM?
Absolut.

Santiago
2006-05-14, 17:41
Klart anfallare kan assistera till mål, men det är inte anfallarens primära uppgift. Zlatan köptes till Juventus för att göra mål, och när han nu inte gör detta används assisterna som en bortförklaring.

Håller med om att det är oroande att Zlatan varit så dålig på få bollen i nät den här säsongen, men förstår inte riktigt hur du resonerar när du vill bänka honom... Mitt sätt o se på saken är att endera får Zlatan ordning på sitt spel lagom till vm, i vilket fall Sverige har en chans att hävda sig hyfsat... Eller så får han det inte, o då går inte Sverige vidare från gruppspelet... Sad but true... Att byta ut Zlatan mot ngn av de spelare du nämner ser jag inte som en möjlighet... Det vore att ge upp på förhand... Tror du verkligen på allvar att t.ex. Rosenberg skulle kunna hävda sig i ett VM? En bra inhoppare, visst, men ngn att hoppas på som ordinarie? Jag tror inte det...

Metal_boy_
2006-05-14, 17:41
Precis. Så om Sveriges mittfält kollapsar - Vad gör Zlatan då? En Denilson? Alla anfallare som får pass serverade på guldfat gör mål...


Jag sa att det finns chans att formationerna är bättre i Sverige, som kan göra att han kanske spelar bättre än i Juventus. Det är du som har pratat om individuella prestationer, att världspelare resulterar i bättre uppsättningar.

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:42
Så, Trezeguet blir skadad och där står Zlatan med sopan Zalayeta vid sin sida. Om han Zlatan gör mål, så passar han väl snällt bollen till motstånderförsvaret eller deras målvakt?


Du har tappat tråden nu. Zlatan gjorde mer mål i början, men på senare tid har han spelat fram till fler än han gjort själv. Det har flera förklaringar, dels att han är omgiven av andra som är minst lika bra och dels för att han inte varit i toppform.


Och?

devi
2006-05-14, 17:42
Precis som Glenn Strömberg sade en gång i tiden - "Vilken Serie C-spelare som helst hade gjort fler mål än Zlatan i Juventus denna säsong."

devi
2006-05-14, 17:43
Du har tappat tråden nu. Zlatan gjorde mer mål i början, men på senare tid har han spelat fram till fler än han gjort själv. Det har flera förklaringar, dels att han är omgiven av andra som är minst lika bra och dels för att han inte varit i toppform.


Och?
Yes! Han har inte varit i toppform! Vem fan ska trolla fram den till VM då? Hoppas att allting vänder bara sådär?

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:44
Men vad han bevisat denna säsong? Att om han spelare med världsstjärnor, så blir han plötsligt urdålig? Vad har han i Real Madrid, Juventus eller Chelsea att göra i? Flytta tillbaka till Malmö FF eller Ajax istället då.
`

Jag säger som dem som vet en mästares kapacitet. Once a champ, always a champ.

Han är en kung när han får till det och därför ska han ha den platsen han förtjänar. Det han gjort är oförglömligt och det går aldrig att ställa över en kille med den kalibern.

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:45
Precis som Glenn Strömberg sade en gång i tiden - "Vilken Serie C-spelare som helst hade gjort fler mål än Zlatan i Juventus denna säsong."


Glenn har sgt mycket i sina dagar, de mesta har ju varit bra. Zlatan väcker känslor och oftast är det avundsjuka.

devi
2006-05-14, 17:46
Så allting är bara en chansning. Antingen blir det ett fiasko om Zlatan spelar som han gör idag. Eller så vänder han på allting, bara sådär, och spelar som han gjorde förra säsongen. Vilket jävla skämt.

shadowfire
2006-05-14, 17:46
När ska vissa i denna tråd fatta att en målgörare inte alltid behöver vara världsklass för att göra mål, det handlar även om övriga laget som i juventus fall skapar ytor och gör suveräna framspelningar som gör att mottagaren egentligen bara kan snava in ett mål? Vilket också märks på de som spelat fram till Zlatan. *hint* kolla assists.

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:47
Yes! Han har inte varit i toppform! Vem fan ska trolla fram den till VM då? Hoppas att allting vänder bara sådär?


Precis, har det vänt åt ena hållet så kan det ju lika gärna vända tillbaka. För om det skulle göra det... så kan ju vad som helst hända.

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:48
Så allting är bara en chansning. Antingen blir det ett fiasko om Zlatan spelar som han gör idag. Eller så vänder han på allting, bara sådär, och spelar som han gjorde förra säsongen. Vilket jävla skämt.

Spelar han dåligt så är det ju bara att byta ut honom. Måste man tala om en sån simpel sak för dig?

devi
2006-05-14, 17:48
`

Jag säger som dem som vet en mästares kapacitet. Once a champ, always a champ.

Han är en kung när han får till det och därför ska han ha den platsen han förtjänar. Det han gjort är oförglömligt och det går aldrig att ställa över en kille med den kalibern.
Svenska landslagledningen är alldeles för feg för att göra det. Det finns många världsspelare som idag är petade på grund av att tränare i de stora landslagen tycker att det är ointressant vad en spelare presterat hittils, och väljer därför de spelare som är i sitt livs form.

shadowfire
2006-05-14, 17:48
Glenn har sgt mycket i sina dagar, de mesta har ju varit bra. Zlatan väcker känslor och oftast är det avundsjuka.
Ser inget o vara avundsjuk på mer än hans ferrari, men vilken fotbollspelare i de divisionerna har inte råd med ett antal sådana? Neh, ska Zlatan klassas som überspelare så vill jag se Thomas Brolin i startelvan i WM med.

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:49
Svenska landslagledningen är alldeles för feg för att göra det. Det finns många världsspelare som idag är petade på grund av att tränare i de stora landslagen tycker att det är ointressant vad en spelare presterat hittils, och väljer därför de spelare som är i sitt livs form.


Svenska laget gör rätt i att inte ta efter alla andra i det här fallet.

devi
2006-05-14, 17:50
Spelar han dåligt så är det ju bara att byta ut honom. Måste man tala om en sån simpel sak för dig?
Men starta med Rosenberg tillsammans med Larsson då!? Om han spelar dåligt så är det ju bara att byta ut honom. Måste man tala om en sån simpel sak för dig?

devi
2006-05-14, 17:51
Svenska laget gör rätt i att inte ta efter alla andra i det här fallet.
Och därför kommer det aldrig att bli något guld för Sverige...

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:52
Men starta med Rosenberg tillsammans med Larsson då!? Om han spelar dåligt så är det ju bara att byta ut honom. Måste man tala om en sån simpel sak för dig?


Jag och Lasse får ta ett snack om det, så kan vi återkomma till dig.

Hoppas på överseende.

Santiago
2006-05-14, 17:52
`

Jag säger som dem som vet en mästares kapacitet. Once a champ, always a champ.

Han är en kung när han får till det och därför ska han ha den platsen han förtjänar. Det han gjort är oförglömligt och det går aldrig att ställa över en kille med den kalibern.

:thumbup: Dessutom, det är ju framförallt nu på våren som Zlatan har haft det tufft... Hans "fornstora" dagar ligger ju trots allt inte så långt tillbaka i tiden... Ser det på intet sätt som en omöjlighet att han hinner återfå formen (eller självförtroendet kanske man ska säga) innan VM... Är ju inte direkt som att förespråka att Tomas Brolin bör få en chans p.g.a. gamla meriter :) Zlatans meriter kan knappast sägas vara "gamla" i den meningen. Han är lika bra som alltid, gäller bara för honom att plocka fram det...

devi
2006-05-14, 17:52
Sverige har sin elva klar minst ett halvår innan själva turneringen börjar. Varenda spelare skitdåligt, men inte fan vågar man byta ut dem. Svenska landslagsledningen är rädda för stora förändringar.

RajtanTajtan
2006-05-14, 17:52
Och därför kommer det aldrig att bli något guld för Sverige...

Vilket inte alls skulle vara konstigt, för man kan ju knappast anklaga sverige för att vinna VM ofta.

Utan Zlatan kommer det gå som vanligt. Med Zlatan kan man komma långt.

devi
2006-05-14, 17:54
Jag och Lasse får ta ett snack om det, så kan vi återkomma till dig.

Hoppas på överseende.
Lasse Lagerbäck är en vekling. Det är dags att Sverige skaffar sig en tränare som vågar förändra. Precis som Finland äntligen lyckats göra. Ut med fegisen Muurinen och in med hårdingen Hodgson. Finns flera stjärnor i Finland som förtjänar en ordentlig petning för att vakna upp ur koman.

Jorgen
2006-05-14, 17:55
Och därför kommer det aldrig att bli något guld för Sverige...
Sverige kommer inte att ta guld oavsett vem som spelar på topp. Så bra är dom inte.

devi
2006-05-14, 17:55
Vilket inte alls skulle vara konstigt, för man kan ju knappast anklaga sverige för att vinna VM ofta.

Utan Zlatan kommer det gå som vanligt. Med Zlatan kan man komma långt.
Och med det helpundiga inlägget kan vi lika gärna avsluta diskussionen...

Metal_boy_
2006-05-14, 17:56
Sverige kommer inte att ta guld oavsett vem som spelar på topp. Så bra är dom inte.


Tror inte jag heller, men man hoppas ju att man har fel.

devi
2006-05-14, 17:57
Sverige kommer inte att ta guld oavsett vem som spelar på topp. Så bra är dom inte.
19.4% av svenskarna tror det. *rolleyes* Jag tycker bara att det finns andra spelare som förtjänar en plats i startelvan, istället för Zlatan.

Jorgen
2006-05-14, 17:57
Tror inte jag heller, men man hoppas ju att man har fel.
Absolut. Det hade varit en trevlig överaskning helt klart. I detta fallet har jag mer än gärna fel. :)

Baan
2006-05-14, 17:58
Blir också lite besviken på att zlatan inte gör fler mål, men det är inte det enklaste heller på hans nivå, gäller ju sätta sina chanser när man får dom, och zlatan har aldrig varit klockren och riktigt supersäker när det väl gäller, det är väl lite däri problemet ligger. Å andra sidan har han gjort mål när ingen förväntat sig det så det kanske jämnar ut sig lite.

Tror definitivt han har en plats i landslagtruppen, påstå något annat är befängt. Vem skulle ersätta honom i så fall?

Snake
2006-05-14, 18:00
Sverige kommer inte att ta guld oavsett vem som spelar på topp. Så bra är dom inte.

Jag minns (med glädje) alla pessimister som var så jävla kaxiga och spydde galla över Tre Kronors chans inför OS, dom skulle minsann inte ha ett pissa att hämta. Samma sak kan hända igen, men chansen är garanterat mindre än Tre Kronors chans.

Jorgen
2006-05-14, 18:02
19.4% av svenskarna tror det. *rolleyes* Jag tycker bara att det finns andra spelare som förtjänar en plats i startelvan, istället för Zlatan.
Då är risken stor att 19.4% av svenskarna kommer att känna sig besvikna när VM-finalen spelas.

Det är oroande att Zlatan inte är i toppform just nu, men platsar gör han fortfarande. Att jämföra tex den holländska ligan med den italienska är lite haltande. Henkes målsnitt är sämre i Barca än i Celtic, men han är minst lika bra som spelare nu som för tre år sedan. Man kan inte jämföra ligorna rakt av på det viset. Frågan är hur Rosenberg (som är en spelare jag gillar) hade presterat i ett storlag som Juve. Jag tror inte att han hade varit lika framgångsrik som Zlatan.

Jorgen
2006-05-14, 18:02
Jag minns (med glädje) alla pessimister som var så jävla kaxiga och spydde galla över Tre Kronors chans inför OS, dom skulle minsann inte ha ett pissa att hämta. Samma sak kan hända igen, men chansen är garanterat mindre än Tre Kronors chans.
Som sagt, jag har mer än gärna fel. :)

sundvall
2006-05-14, 18:04
Jag minns (med glädje) alla pessimister som var så jävla kaxiga och spydde galla över Tre Kronors chans inför OS, dom skulle minsann inte ha ett pissa att hämta. Samma sak kan hända igen, men chansen är garanterat mindre än Tre Kronors chans.

Aah, den där killen som påstod att Sverige inte hade en chans i världen att ta OS-guld samt att Kanada skulle krossa allt motstånd. Han var _helt_ säker på det också. Vad hette han föresten? Har han visat sig här sen OS-guldet?

Baan
2006-05-14, 18:13
Jag minns (med glädje) alla pessimister som var så jävla kaxiga och spydde galla över Tre Kronors chans inför OS, dom skulle minsann inte ha ett pissa att hämta. Samma sak kan hända igen, men chansen är garanterat mindre än Tre Kronors chans.

Samma visa varje år, även från folk som ska vara hyffsat insatta som verkar mer blinda än dom som inte följer hockeyn lika mycket. Verkar vara viss koppling mellan NHL-intresse och överskattning av det kanadensiska laget, samt underskattning av det svenska.

Måste dock säga att hjärnan ändå säger att VM-guld är tämligen omöjligt, vi är ju en stornation inom hockey och har alltid varit, men i fotboll? Nej, och kommer förmodligen aldrig att bli. Det är ju självklart så att ingenting är omöjligt (tack gunde) men jämförelsen hockey-fotboll är inte så klockren.

Baan
2006-05-14, 18:14
Aah, den där killen som påstod att Sverige inte hade en chans i världen att ta OS-guld samt att Kanada skulle krossa allt motstånd. Han var _helt_ säker på det också. Vad hette han föresten? Har han visat sig här sen OS-guldet?

babyshambles, tror inte han svarade på alla diss :)

evil
2006-05-14, 18:19
De finns de som lyckas i landslagsdressen och så finns de dem som aldrig gör det. Zlatan trivs när det är mycket som står på spel, då är han som bäst. Precis som vilken annan storstjärna som helst.

Jovisst är det då han trivs. Kanske därför han är osynlig i toppmötena i Italien (mot Inter och Milan bla), kanske därför han i princip aldrig gör mål i Champions League och kanske därför han var ganska värdelös i kvarten mot Holland i senaste VM:et.

Cilia
2006-05-14, 18:21
Zlatan är bra på vissa saker och en fullkomlig katastrof på andra saker.
Att jämföra honom med Ljungberg är bara patetiskt eftersom de varken har samma kroppshydda, spelarposition eller spelstil. Mycket o jämföra? Ögonfärg eh?

Ljungberg är dock bra mkt mer mogen på och utanför planen och hanterar såväl medspelare, motspelare o media bättre än vad Zlatan "jag-har-inte-kapat-navelsträngen-till-mamma-ännu" Ibrah. gör. Sedan går det inte o säga annat än att Z har bra bollteknik o spelsinne, men som en komplett fotbollsspelare har han mkt kvar att lära. Är man så dum så man käftar med italiens mest respekterade manager så har man en hel del kvar på det mentala att jobba med.
+1

Ljungberg är dessutomen lagspelare. Jag älskar att se Ljungberg spela.

Jag tror däremot på Zlatan och att han har en väldigt ljus framtid. Han måste mogna lite sen kommer han att bli hur stor som helst.

Baan
2006-05-14, 18:28
+1

Ljungberg är dessutomen lagspelare. Jag älskar att se Ljungberg spela.

Jag tror däremot på Zlatan och att han har en väldigt ljus framtid. Han måste mogna lite sen kommer han att bli hur stor som helst.

Zlatan är inte en lagspelare? Han har en del assist bakom sig i Juventus och har utvecklats enormt sen han var den unga divan i malmö, jag skulle knappast säga att det är någon sjuk skillnad på lagspelskänslan för dom två spelarna, ljungberg är inte alltid klockren på att passa heller t ex.

Jag undra själv om hans karriär inte gått lite för fort, att han inte riktigt hängt med i svängarna, verkar lite så om man kollar på den här säsongen. Å andra sidan dömmer jag inte zlatan om hans tränare väljer att spela honom i många matchar, jag tror tränaren vet vad han gör. Jag tror zlatans kreativitet och oberäknerlighet har gjort attt han blir extra hårt bevakad, något som kan vara en fördel för andra spelare, så att dom kommer fram och gör mål. Detta leder ju klart till färre mål för zlatan, men överlag kanske positivt för juventus om andra spelare får lättare att komma fram och göra mål.

Snake
2006-05-14, 18:31
Aah, den där killen som påstod att Sverige inte hade en chans i världen att ta OS-guld samt att Kanada skulle krossa allt motstånd. Han var _helt_ säker på det också. Vad hette han föresten? Har han visat sig här sen OS-guldet?

Nope, inte under samma användarnamn iaf. efter min fina sammanställning i den tråden över hans bloopers :devil:

Greg
2006-05-14, 18:40
Problemet, i mitt tycke, är att Zlatan har lagt på sig allt för mycket muskler på väldigt kort tid. Han har blivit alldeles för tung.

Zlatan har gjort ett mellanår, men han kommer tillbaka. Så länge han får förtroende och är i en klubb som kan handskas med honom så kommer han göra underverk.

egge
2006-05-14, 18:50
Och därför kommer det aldrig att bli något guld för Sverige...

Nä, men sätter vi in Elmander med sin enorma landslangserfarenhet bredvid Henke på topp så lär vi ju vinna.
Har inget emot Elmander eller Rosenberg men hur mycket har de visat sig tidigare när de fått chansen i landslaget?
Hoppas dock att Rosenberg får göra några inhopp.

Metal_boy_
2006-05-14, 18:53
Zlatan är inte en lagspelare? Han har en del assist bakom sig i Juventus och har utvecklats enormt sen han var den unga divan i malmö, jag skulle knappast säga att det är någon sjuk skillnad på lagspelskänslan för dom två spelarna, ljungberg är inte alltid klockren på att passa heller t ex.

Jag undra själv om hans karriär inte gått lite för fort, att han inte riktigt hängt med i svängarna, verkar lite så om man kollar på den här säsongen. Å andra sidan dömmer jag inte zlatan om hans tränare väljer att spela honom i många matchar, jag tror tränaren vet vad han gör. Jag tror zlatans kreativitet och oberäknerlighet har gjort attt han blir extra hårt bevakad, något som kan vara en fördel för andra spelare, så att dom kommer fram och gör mål. Detta leder ju klart till färre mål för zlatan, men överlag kanske positivt för juventus om andra spelare får lättare att komma fram och göra mål.
:thumbup:

Metal_boy_
2006-05-14, 18:55
+1

Ljungberg är dessutomen lagspelare. Jag älskar att se Ljungberg spela.

Jag tror däremot på Zlatan och att han har en väldigt ljus framtid. Han måste mogna lite sen kommer han att bli hur stor som helst.


Du är tjej, du gillar Ljungberg mer för att han är snyggare än Zlatan ;)

Och som sagt, lagspelare? Det är inte Zlatan då, även om han har en annan spelstil än att slå direktpass varje gång han får bollen? Vad vet du om fotboll? :D

Allan
2006-05-14, 18:58
Och därför kommer det aldrig att bli något guld för Sverige...

Och ungefär där kunde vi konstatera var devis kunskaper om internationell fotboll låg. Säg - hur många länder har lyckats vinna VM under de sista femtio åren utan att ha ett enda nationellt klubblag av någon som helst klass. Jag lovar - du kommer få leta!


allan

Cilia
2006-05-14, 19:25
Zlatan är inte en lagspelare? Han har en del assist bakom sig i Juventus och har utvecklats enormt sen han var den unga divan i malmö, jag skulle knappast säga att det är någon sjuk skillnad på lagspelskänslan för dom två spelarna, ljungberg är inte alltid klockren på att passa heller t ex.
jag håller med om att han har gjort det men jag anser ändå att det är en skillnad mellan dom. Särskilt när man ser dom spela i samma lag. Men jag har inte sagt att du behöver hålla med mig. Sen vore det väl konstigt om han var "klar" som spelare vid så unga år? Man måste ha ngt att jobba med också.

RajtanTajtan
2006-05-14, 19:34
Frågan är hur Rosenberg (som är en spelare jag gillar) hade presterat i ett storlag som Juve. Jag tror inte att han hade varit lika framgångsrik som Zlatan.


Den frågan är mycket bra och jag undrar varför jag inte kom på den själv :) När man ser framför sig hur lille Markus springer där i Juve, så inser man ju omgående att han inte ens hade varit i närheten av en plats på planen. Inget ont om lille Mackan, men där hör han inte hemma.

RajtanTajtan
2006-05-14, 19:37
Nä, men sätter vi in Elmander med sin enorma landslangserfarenhet.

*garvar så att grannarna bankar* :thumbup:

Baan
2006-05-14, 19:45
jag håller med om att han har gjort det men jag anser ändå att det är en skillnad mellan dom. Särskilt när man ser dom spela i samma lag. Men jag har inte sagt att du behöver hålla med mig. Sen vore det väl konstigt om han var "klar" som spelare vid så unga år? Man måste ha ngt att jobba med också.

du kan väl helt enkelt säga att du gillar ljungberg mer, jag hlåler med om att han är hetare, zlatan har ju en romersk näsa.

å andra sidan ska det inte vara något att tycka om, antigen är han lagspelare eller inte, och jag har svårt att se någon större skillnad, även om ljungberg kanske är liiiite bättre känns det fjuttigt att ta upp det i en jämförelsediskussion.

RajtanTajtan
2006-05-14, 19:50
Ljungberg är en fin människa och en duktig mittfältare, samt en värdefull lagspelare.

Zlatan är en artist, en fotbollskonstnär som skiter i alla och går sin egen väg. Det är mycket därför som större delan av svenska folket älskar honom. Han är fotbollens Persbrandt.

Metal_boy_
2006-05-14, 19:53
Det sägs att en fotbollsspelare generallt har sin bästa period i en ålder mellan 28-32. Så det är klart att Zlatan kan ha mycket kvar att utvecklas, men det innebär inte att han redan kan vara bra mycket bättre än andra och då även folk som är på sin topp i karriären.

Allan
2006-05-14, 19:57
Han är fotbollens Persbrandt.




Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeej!!!!!


allan

RajtanTajtan
2006-05-14, 20:01
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeej!!!!!


allan


Det har han iaf kallats av många och det har ju både han och Micke konstaterat. Micke tog ju emot Zlatans pris på fotbollsgalan och höll då ett jävligt bra tal. När han beskrev vem det var som skulle få priset, så lät det som om han talade om sig själv. Zlatan och Micke är bra vänner och de har ju onekligen en jävla massa likheter, förmodligen är det de som förde dem samman.

Allan
2006-05-14, 20:08
Det har han iaf kallats av många och det har ju både han och Micke konstaterat. Micke tog ju emot Zlatans pris på fotbollsgalan och höll då ett jävligt bra tal. När han beskrev vem det var som skulle få priset, så lät det som om han talade om sig själv. Zlatan och Micke är bra vänner och de har ju onekligen en jävla massa likheter, förmodligen är det de som förde dem samman.

*spy*


allan

RajtanTajtan
2006-05-14, 20:10
*spy*


allan


Det är aldrig bra att argumentera med spy i munnen. Det är förmodligen därför som inget vettigt blev sagt.

Baan
2006-05-14, 20:12
*spy*


allan

:confused: :confused: :confused:

RajtanTajtan
2006-05-14, 20:14
:confused: :confused: :confused:


Mitt inlägg var så klockrent att han fick kväljningar ;) Blir jag bannad nu igen, så är det ännu en gång med huvudet högt.

Metal_boy_
2006-05-14, 20:15
Allan är inte så förtjust i Persbrandt, det vet jag sedan tidigare :)

RajtanTajtan
2006-05-14, 20:18
Allan är inte så förtjust i Persbrandt, det vet jag sedan tidigare :)


Livet är hårt. Allan gillar Zlatan och Zlatan gillar Persbrandt. Alla(n) kan inte gilla alla ;)

Allan
2006-05-14, 20:20
Nu gillar jag inte Zlatan nå mer...*grr*


allan

Metal_boy_
2006-05-14, 20:23
Nu gillar jag inte Zlatan nå mer...*grr*


allan


För att han är kompis med Persbrandt? Sluta bete dig som du är över 40. :D

devi
2006-05-14, 21:32
Nope, inte under samma användarnamn iaf. efter min fina sammanställning i den tråden över hans bloopers :devil:
Jag bytte bara användarnamn. Sen skulle du ju kunna skaffa dig ett liv...

devi
2006-05-14, 21:33
Jag hade fel ang. OS i hockey. So What? Bara irriterad över alla nollor som skulle påpeka det varenda gång, så jag lämnde Kolozzeum ett tag.

devi
2006-05-14, 21:34
Men sen räknade jag aldrig med läggmatcher heller...

Trance
2006-05-14, 21:42
Och ungefär där kunde vi konstatera var devis kunskaper om internationell fotboll låg. Säg - hur många länder har lyckats vinna VM under de sista femtio åren utan att ha ett enda nationellt klubblag av någon som helst klass. Jag lovar - du kommer få leta!


allan

Det är ju helt klart sant, men en del har varit nära. Om man då tittar på vilka som fått brons/fjärde plats etc. Finalerna är ju rätt förutsägbara i modern tid. Men det roliga med VM är att det finns faktiskt möjlighet att skrälla och det är ju inte helt omöjligt att ett lag gör en Grekland i EM. Dock tror jag tyvärr inte att det blir Sverige.

Sedan är det ju självklart att Zlatan skall spela ja. Även om jag inte gillar hans personlighet så är det ju extremt viktigt för Sverige att locka fram det han kan i VM. Utan extremt bra organisation, försvar samt peak på personer som Zlatan så har ju Sverige verkligen inte en chans och tyvärr så verkar vi falla på alla punkter i år.

Kommer bli en grym sommar ändå hoppas jag med bra matcher på TV.

devi
2006-05-14, 21:46
Och ungefär där kunde vi konstatera var devis kunskaper om internationell fotboll låg. Säg - hur många länder har lyckats vinna VM under de sista femtio åren utan att ha ett enda nationellt klubblag av någon som helst klass. Jag lovar - du kommer få leta!


allan
Poängen är den att Zlatan inte har förtjänat en plats i Sveriges startelva i VM. Han lever på sitt namn, sitt rykte, och sin tidigare prestationer, precis som bla Beckham, Ronaldo, Van Niistelrooy, Adriano m.fl. De har knappast förtjänat en plats i landslaget, men deras namn är så otroligt stora och de spelar ju i världens bästa klubblag - såklart ska de få vara med.

devi
2006-05-14, 21:47
Det är så fjantigt att skriva, att bara för att någon spelar i ett klubblag av högre rang, ska denne ha en självskriven plats i ett landslag.

Solros
2006-05-14, 21:49
Poängen är den att Zlatan inte har förtjänat en plats i Sveriges startelva i VM. Han lever på sitt namn, sitt rykte, och sin tidigare prestationer, precis som bla Beckham, Ronaldo, Van Niistelrooy, Adriano m.fl. De har knappast förtjänat en plats i landslaget, men deras namn är så otroligt stora och de spelar ju i världens bästa klubblag - såklart ska de få vara med.

Kanada kommer KROSSA alla!

devi
2006-05-14, 21:51
Kanada kommer KROSSA alla!
Jag var 100% säker på det, men se hur det gick. Jag är iaf glad att nederlagstippade Finland tog ett silver. Alla kan ha fel, oavsett hur säker man än är.

RajtanTajtan
2006-05-14, 21:51
Det är så fjantigt att skriva, att bara för att någon spelar i ett klubblag av högre rang, ska denne ha en självskriven plats i ett landslag.


Sluta nu din bittra flöjt. Du har ju tydligen hållit på så här innan och blivit uppäten efteråt, har du inte lärt dig av det, din hockeyexpert?

devi
2006-05-14, 21:53
Sluta nu din bittra flöjt. Du har ju tydligen hållt på så här innan och blivit uppäten efteråt, har du inte lärt dig av det, din hockeyexpert?
Jodå. Bara lite tufft när 25 pers tycker precis annorlunda. Tacka vet jag evil! Där är någon som vågar kritisera! :hbang:

Daniel Mattusch
2006-05-14, 21:54
Det är så fjantigt att skriva, att bara för att någon spelar i ett klubblag av högre rang, ska denne ha en självskriven plats i ett landslag.

Håller med!

Zlatan i år har ju inte visat någonting, han gick väl mållös 15 matcher irad från och med mitten i februari. Han har ju inte glänst på planen direkt, däremot skall han med till VM och jag hoppas att han visar nått där. Men jag tycker inte han är spikad i start 11an.

RajtanTajtan
2006-05-14, 21:55
Jodå. Bara lite tufft när 25 pers tycker precis annorlunda. Tacka vet jag evil! Där är någon som vågar kritisera! :hbang:


Det handlar ju inte om att våga, man måste ju ha fog för det man säger också ;)

devi
2006-05-14, 21:55
Håller med!

Zlatan i år har ju inte visat någonting, han gick väl mållös 15 matcher irad från och med mitten i februari. Han har ju inte glänst på planen direkt, däremot skall han med till VM och jag hoppas att han visar nått där. Men jag tycker inte han är spikad i start 11an.
Äntligen någon som visar lite förstånd i den här tråden! :thumbup:

devi
2006-05-14, 21:57
Det handlar ju inte om att våga, man måste ju ha fog för det man säger också ;)
Jag är säker på det jag säger, men ändå lyckas jag i 9/10 fall ha fel. Hoppas Zlatan iaf kan vara den återstående tiondelen där jag har rätt. :D

evil
2006-05-14, 21:58
Poängen är den att Zlatan inte har förtjänat en plats i Sveriges startelva i VM. Han lever på sitt namn, sitt rykte, och sin tidigare prestationer, precis som bla Beckham, Ronaldo, Van Niistelrooy, Adriano m.fl. De har knappast förtjänat en plats i landslaget, men deras namn är så otroligt stora och de spelar ju i världens bästa klubblag - såklart ska de få vara med.

Van Nistelrooy kom tvåa i PL:s skytteliga i år, trots att han var petad under den andra halvan av säsongen.

devi
2006-05-14, 22:00
Van Nistelrooy kom tvåa i PL:s skytteliga i år, trots att han var petad under den andra halvan av säsongen.
Sant, men även om han skulle ha misslyckats totalt denna säsong skulle Van Basten INTE ha vågat lämnat honom utanför truppen.

Greg
2006-05-15, 08:31
Sant, men även om han skulle ha misslyckats totalt denna säsong skulle Van Basten INTE ha vågat lämnat honom utanför truppen.

Tror jag nog.

Zlatan har gjort en mellansäsong. Men att spela flera matcher från start i Juve, gjort 7 mål och spelat fram till en hel drös ser jag ändå som ett rätt så hyfsat facit.

Frågan är bara vem de ska sätta in? De enda jag ser som backups till Zlatan och Henke är Mackan och Elmander. Mackan ser jag som en väldigt bra ersättare till Henke. Han jobbar över stora ytor och har, som villa vill säga ett "internationellt steg". Elmander är en rivig och stor forward.

Men det Zlatan har, utöver alla dessa, är ett artisteri. Likt alla andra nationer så är Zlatan en person som kan vara skillnad mellan förlust och vinst i en jämn match. Han är stor, tar plats och gör oftast det oväntade.

Problemet i Juve, skulle jag vilja säga, är att Capello vill att Zlatan ska göra det enkelt för sig. Detta är inte Zlatan och det syns verkligen att det inte är hans kvaliteter. Zlatan är en person som kan vinna matcher på egen hand. Likt Rooney, Henry, Ronaldinho.

Cilia
2006-05-15, 08:41
du kan väl helt enkelt säga att du gillar ljungberg mer, jag hlåler med om att han är hetare, zlatan har ju en romersk näsa.

å andra sidan ska det inte vara något att tycka om, antigen är han lagspelare eller inte, och jag har svårt att se någon större skillnad, även om ljungberg kanske är liiiite bättre känns det fjuttigt att ta upp det i en jämförelsediskussion.
du har en enorm förmåga att konstant visa din manschauvinism.

Bara för att jag är tjej så utgår du ifrån att jag bara bedömmer fotbollsspelare utifrån utseendet. Och vem är du att bestämma huruvida de skillnader jag ser vara fjuttiga eller inte?

Noodles
2006-05-15, 09:05
Zlatans kapacitet är inget att diskutera. Han är given i landslaget och med tanke på vårt övriga utbud av anfallare är det löjligt att diskutera en petning av honom. Däremot har han inte haft sin bästa säsong bakom sig. Klart att det är oroande när finterna inte riktigt fungerar och målen inte kommer som de ska. Att utgående från det peta en spelare med hans potential är däremot befängt.

Jag har gillat Zlatan ända sedan han började bli omskriven. Han var en frisk fläkt i svensk fotboll och det var inte oväntat att en del blev provocerade av hans attityd. Tyvärr har Zlatan ibland visat sidor som oroar. Att som vissa krönikörer (*host* Mats Olsson) alltid prata om rasism och konspirationer så fort Zlatan får kritik i svensk media är dåligt. Zlatan har ibland fått omotiverad skit men han har också betett sig illa ibland. På hans nivå måste han kunna motstå provokationer utan att försöka skalla spelare och han ska inte ge onödiga efterslängar i CL-matcher. Att han sedan försöker bojkotta varje svensk media som kritiserar honom är också löjligt. Hittills verkar han inte våga bojkotta de italienska tidningarna. Om han tycker att svenska journalister är oproffsiga så måste han själv bete sig som ett proffs, både på plan och mot media.

hasse36
2006-05-15, 09:08
Zlatan får skynda sig om han skall bli bäst i världen - han fyller 25 i år. Av dem som blivit utsedda till världens bästa, har de flesta varit 25-28 år.

FIFA World Player of the Year (http://en.wikipedia.org/wiki/FIFA_World_Player_of_the_Year)

Maradona fyllde 26 1986.
Tomas Brolin fyllde 25 1994.

Tomas Brolin var inte världens bästa fotbollsspelare men han är Sveriges bästa fotbollsspelare genom tiderna.

Baan
2006-05-15, 09:55
du har en enorm förmåga att konstant visa din manschauvinism.

Bara för att jag är tjej så utgår du ifrån att jag bara bedömmer fotbollsspelare utifrån utseendet. Och vem är du att bestämma huruvida de skillnader jag ser vara fjuttiga eller inte?

Eller så är det du som känner dig underlägsen.

Hur menar du att man skulle tolka någons inlägg som "jag tycker som jag tycker du får tycka vad du vill" om saker som egentligen faktiskt har svar; låter ganska mycket som man arbetat fram en teori i så fall som inte vilar på så mycket grund. Jag kan helt enkelt inte se hur ljungberg kan vara ljusår bättre lagspelare (hans position ger han långt bättre möjligheter med) och det ser jag inte heller som något subjektivt.

devi
2006-05-15, 10:02
Tror jag nog.

Zlatan har gjort en mellansäsong. Men att spela flera matcher från start i Juve, gjort 7 mål och spelat fram till en hel drös ser jag ändå som ett rätt så hyfsat facit.

Frågan är bara vem de ska sätta in? De enda jag ser som backups till Zlatan och Henke är Mackan och Elmander. Mackan ser jag som en väldigt bra ersättare till Henke. Han jobbar över stora ytor och har, som villa vill säga ett "internationellt steg". Elmander är en rivig och stor forward.

Men det Zlatan har, utöver alla dessa, är ett artisteri. Likt alla andra nationer så är Zlatan en person som kan vara skillnad mellan förlust och vinst i en jämn match. Han är stor, tar plats och gör oftast det oväntade.

Problemet i Juve, skulle jag vilja säga, är att Capello vill att Zlatan ska göra det enkelt för sig. Detta är inte Zlatan och det syns verkligen att det inte är hans kvaliteter. Zlatan är en person som kan vinna matcher på egen hand. Likt Rooney, Henry, Ronaldinho.
Knappast. Heter man Ruud van Niistelrooy och spelar i Manchester United, blir man inte petad. Titta bara vad som hände när Ferguson valde att spela med Louis Saha istället för Van Niistelrooy. Om van Basten skulle ha petat Ruud pga. en dålig säsong, så skulle det ha varit hans sista match i landslaget. Du petar helt enkelt inte en världsstjärna som Van Niistelrooy.

Min åsikt är den att en spelare inte ska kunna ha en garanterad plats i landslaget baserat på tidigare meriter och vilken klubb denne spelare i. Finland har precis samma problem som Sverige. Båda har 3 spelare som aldrig kommer att petas, oavsett hur jävla dåligt de än spelare. I Sverige har Larsson, Ljungberg och Zlatan garanterade platser, och i Finland har Hyypiä, Litmanen och Forssell varsin plats.

Problemet är inte Zlatan. Problemet är klubben. Ingen här vet, eller kommer någonsin att få veta, vad som pågår bakom stängda dörrar i Juventus. Om Zlatan skulle spela i vilken annan toppklubb som helst i Europa skulle han ha varit bänkad för länge sen. Titta bara på just Van Niistelrooy i Man United, Adriano i Inter och Ronaldo i Real Madrid. Juventus är en klubb utöver det vanliga.

egge
2006-05-15, 11:35
Poängen är den att Zlatan inte har förtjänat en plats i Sveriges startelva i VM. Han lever på sitt namn, sitt rykte, och sin tidigare prestationer, precis som bla Beckham, Ronaldo, Van Niistelrooy, Adriano m.fl. De har knappast förtjänat en plats i landslaget, men deras namn är så otroligt stora och de spelar ju i världens bästa klubblag - såklart ska de få vara med.

Landslagsrutin kanske? Fattar du hur stor pressen är på en spelare under VM?
Elmander kommer ju få men för livet om kan gör ett litet misstag och sen blir sågad av hela Sverige mediekår.

Nudlar: Bra skrivet.:thumbup:

egge
2006-05-15, 12:04
På tal om VM, blev just uppringd av Mc Donalds och ombedd att rabbla upp så många av deltagarnationerna i årets VM jag kunde på 30 sek. Satan vad nervös jag han bli. Rabblade jag upp flest så blir det VM. *hoppas hoppas* *smiley som biter på naglarna*

egge
2006-05-15, 15:30
På tal om VM, blev just uppringd av Mc Donalds och ombedd att rabbla upp så många av deltagarnationerna i årets VM jag kunde på 30 sek. Satan vad nervös jag han bli. Rabblade jag upp flest så blir det VM. *hoppas hoppas* *smiley som biter på naglarna*

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAA!!!!!!!!!
"Vi ska till VM o stå på pallen...."
Vunnit 2 piljetter nyss ja.:hbang: :D *flex* *uppdate*

Metal_boy_
2006-05-15, 15:33
du har en enorm förmåga att konstant visa din manschauvinism.

Bara för att jag är tjej så utgår du ifrån att jag bara bedömmer fotbollsspelare utifrån utseendet. Och vem är du att bestämma huruvida de skillnader jag ser vara fjuttiga eller inte?


Håll dig till damfotboll!:whipped:

Metal_boy_
2006-05-15, 15:34
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAA!!!!!!!!!
"Vi ska till VM o stå på pallen...."
Vunnit 2 piljetter nyss ja.:hbang: :D *flex* *uppdate*


Grattis som fan! Hoppas du har lite cash till ett luder också:)

Jense
2006-05-15, 15:45
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAA!!!!!!!!!
"Vi ska till VM o stå på pallen...."
Vunnit 2 piljetter nyss ja.:hbang: :D *flex* *uppdate*

STORT grattis min vän. ge mig en biljett!

adis
2006-05-15, 16:15
HHAHAHAHHAHAHAAH!

Fattar inte hur folk skriver att han är överskattad osv . Att han suger bla bla.
Sportblandet har inget annat för sig , darför!...

Samt att Zlatan är UTAN TVEKAN Sveriges absolut bäste spelare.. så hur fan kan man säga att han inte platsar i landslaget... det var han som tog sverige till VM ffs.

egge
2006-05-15, 18:32
Tack så mkt grappar. Den andra biljetten har min kompis prenumererat på.:) *flex*

RajtanTajtan
2006-05-16, 08:54
Znacka om att Zlatan är kung. Efter att Pontus Kåmark (kommentatorn för tv-sändningen) bevittnat hur han spottat ut sitt tuggummi inför en match och trixat med det, för att sen jonglera upp det till munnen igen, så blir nu detta Nikes nya reklamfilm. När de ber honom försöka igen, så gör han om det på första försöket.

Killen föddes till stjärna, killen föddes till artist. Just därför kan jag inte annat än älska honom.


http://www.expressen.se/index.jsp?a=586721

myggan
2006-05-16, 10:22
Zlatan är ett rent skämt till anfallare. Försvararna vet hur man tar honom. Han är knappast snabb vid en mot en, farlig utanför straffområdet, eller bra som huvudspelare. Han skjuter som en kratta, men dribblar som en gud. Sen några nedvärderande ord, så är han totalt ur balans och börjar klacka varenda boll som närmar sig.

På riktigt.. har du ens sett en match med zlatan eller läser du sportbladet och har bildat dig din uppfattning där ?
Du har ju ingen aning vad du pratar om.

myggan
2006-05-16, 10:29
Här t.ex leker han med några av världens bästa backar:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1410331777972980523&q=zlatan

Tror du en sån talang i fötterna och ett sådant sinne för spelet bara försvinner för att man har en formsvacka?

devi
2006-05-16, 17:10
På riktigt.. har du ens sett en match med zlatan eller läser du sportbladet och har bildat dig din uppfattning där ?
Du har ju ingen aning vad du pratar om.
*rolleyes* Yawn...

devi
2006-05-16, 17:12
Vad skickar det egentligen för signaler till övriga svenska spelare, som mer än gärna skulle representera Sverige i VM?

-"Tyvärr grabben. Du har gjort en fantastisk säsong, och du förtjänar verkligen en plats i laget, men din största konkurrent om platsen spelar i ett storlag och gjorde bra ifrån sig förra året."

Baan
2006-05-16, 17:22
Vad skickar det egentligen för signaler till övriga svenska spelare, som mer än gärna skulle representera Sverige i VM?

-"Tyvärr grabben. Du har gjort en fantastisk säsong, och du förtjänar verkligen en plats i laget, men din största konkurrent om platsen spelar i ett storlag och gjorde bra ifrån sig förra året."

Eller så ser man det så här: zlatan spelar kass, men spelar ändå bättre än spelare x som haft sin livs säsong

devi
2006-05-16, 17:27
Eller så ser man det så här: zlatan spelar kass, men spelar ändå bättre än spelare x som haft sin livs säsong
Då tycker jag faktiskt synd om det svenska landslaget...

Baan
2006-05-16, 17:30
Då tycker jag faktiskt synd om det svenska landslaget...

:confused:

du menar att det är synd att man inte byter ut zlatan mot spelare x som haft en grym säson i bonnetorps IK ?

Dumleman
2006-05-16, 17:31
Znacka om att Zlatan är kung. Efter att Pontus Kåmark (kommentatorn för tv-sändningen) bevittnat hur han spottat ut sitt tuggummi inför en match och trixat med det, för att sen jonglera upp det till munnen igen, så blir nu detta Nikes nya reklamfilm. När de ber honom försöka igen, så gör han om det på första försöket.

Killen föddes till stjärna, killen föddes till artist. Just därför kan jag inte annat än älska honom.


http://www.expressen.se/index.jsp?a=586721
Är du säker på att det är äkta? Jag menar Nike brukar förfalska sina reklamfilmer. Ta bara den med Ronaldinho som skjuter 3 gånger i ribban, den är fejk.

devi
2006-05-16, 17:37
:confused:

du menar att det är synd att man inte byter ut zlatan mot spelare x som haft en grym säson i bonnetorps IK ?
Det är synd att Zlatan är Sveriges bästa anfallare för tillfället. Du kanske är lite bakom flötet, men jag tänkte mer på allsvenskan, högsta divisionerna i Belgien, Portugal, Danmark, Norge m.fl.

devi
2006-05-16, 17:38
Är du säker på att det är äkta? Jag menar Nike brukar förfalska sina reklamfilmer. Ta bara den med Ronaldinho som skjuter 3 gånger i ribban, den är fejk.
Tror du på allt du ser och läser? Om RajtanTajtan var på plats och såg Zlatan göra det, så kanske det kan vara sant.

Snake
2006-05-16, 17:41
devi verkar ha undgått att förstå varför man tar ut fixstjärnor. Även fast dom inte spelat på topp så är deras lägstanivå ändå bättre än många andras toppnivå.
På samma vis tog Beng-Å ut Peter Forsberg till OS än fast han bara spelat ett fåtal matcher under den gågna säsongen.

Baan
2006-05-16, 17:44
Det är synd att Zlatan är Sveriges bästa anfallare för tillfället. Du kanske är lite bakom flötet, men jag tänkte mer på allsvenskan, högsta divisionerna i Belgien, Portugal, Danmark, Norge m.fl.

Du kanske är lite efterbliven som inte förstår att zlatan är bättre än något alternativ oavsett form, och bonnetorps IK var att driva med dig, för det finns inga alternativ till zlatan.

devi
2006-05-16, 17:45
devi verkar ha undgått att förstå varför man tar ut fixstjärnor. Även fast dom inte spelat på topp så är deras lägstanivå ändå bättre än många andras toppnivå.
På samma vis tog Beng-Å ut Peter Forsberg till OS än fast han bara spelat ett fåtal matcher under den gågna säsongen.
Ja, och Peter Forsberg hade spelat mycket bra hockey under de få matcher han medverkat. Zlatan har däremot haft en rent ut sagt usel säsong...

devi
2006-05-16, 17:47
Du kanske är lite efterbliven som inte förstår att zlatan är bättre än något alternativ oavsett form, och bonnetorps IK var att driva med dig, för det finns inga alternativ till zlatan.
Jag måste vara lite efterbliven då jag inte kan förstå vad Zlatan ens överhuvudtaget har att göra i landslaget idag. Jag får bara inte ihop det. Tyvärr.

Baan
2006-05-16, 18:03
Jag måste vara lite efterbliven då jag inte kan förstå vad Zlatan ens överhuvudtaget har att göra i landslaget idag. Jag får bara inte ihop det. Tyvärr.

Ja det ska ju inte vara en smaksak, vi ska kunna komma fram till något. Vem skulle kunna ersätta zlatan och göra ett bättre jobb?

devi
2006-05-16, 18:05
Ja det ska ju inte vara en smaksak, vi ska kunna komma fram till något. Vem skulle kunna ersätta zlatan och göra ett bättre jobb?
Jag står fast vid mitt förslag att Rosenberg spelar med Larsson på topp, med Elmander som en släpande anfallare/offensiv mittfältare bakom Rosenberg och Larsson. Zlatan på bänken.

Metal_boy_
2006-05-16, 18:06
Ja, och Peter Forsberg hade spelat mycket bra hockey under de få matcher han medverkat. Zlatan har däremot haft en rent ut sagt usel säsong...


Under de få matcher han hade medverkat vart?

Greg
2006-05-16, 18:07
Jag står fast vid mitt förslag att Rosenberg spelar med Larsson på topp, med Elmander som en släpande anfallare/offensiv mittfältare bakom Rosenberg och Larsson. Zlatan på bänken.

Känns lite tunt måste jag säga. Saknar tyngd. Däremot är Mackan den som kommer ta över efter Henke. Båda två är väldigt kloka spelare.

devi
2006-05-16, 18:09
Under de få matcher han hade medverkat vart?
NHL?

devi
2006-05-16, 18:09
Känns lite tunt måste jag säga. Saknar tyngd. Däremot är Mackan den som kommer ta över efter Henke. Båda två är väldigt kloka spelare.
Är det matchtaktik ala' Sverige - Turkiet du vill att de ska spela eller?

Greg
2006-05-16, 18:13
Är det matchtaktik ala' Sverige - Turkiet du vill att de ska spela eller?

Utveckla gärna vad du menar.

Men det som jag vill se det är en anfallare som är stor och stark, kan ta för sig och suger åt sig och håller bollen bra. I pressade situationer är det otroligt viktigt att så snabbt som möjligt få upp bollen till denna person. Zlatan är ypperlig när det kommer till att själv hålla i bollen, mottagningar och att hålla bollen inom laget.

devi
2006-05-16, 18:15
Utveckla gärna vad du menar.

Men det som jag vill se det är en anfallare som är stor och stark, kan ta för sig och suger åt sig och håller bollen bra. I pressade situationer är det otroligt viktigt att så snabbt som möjligt få upp bollen till denna person. Zlatan är ypperlig när det kommer till att själv hålla i bollen, mottagningar och att hålla bollen inom laget.
Spela 4-4-2, eller kanske till och med 5-4-1, extremt defensiv mentalitet, och hoppas på en kontring. Så vinner Sverige aldrig ett VM. Jag vill se en 4-3-1-2 uppställning.

devi
2006-05-16, 18:16
Iofs skulle Zlatan kunna passa bra som släpande anfallare.

egge
2006-05-16, 18:47
Iofs skulle Zlatan kunna passa bra som släpande anfallare.

Troligtvis det första vettiga du säger i denna diskutionen. Det skulle vara kul att testa med Rosenberg och Henke på topp med Zlatan på Ronaldinho position.

Metal_boy_
2006-05-16, 18:49
NHL?


Varför ett frågetecken på svaret? Jag ställde bara en fråga.

devi
2006-05-16, 19:27
Varför ett frågetecken på svaret? Jag ställde bara en fråga.
Ja, de få matcher han spelade i NHL innan OS.

devi
2006-05-16, 19:27
Troligtvis det första vettiga du säger i denna diskutionen. Det skulle vara kul att testa med Rosenberg och Henke på topp med Zlatan på Ronaldinho position.
Någonstans måste man väl placera stackaren. Eftersom han inte gör mål, kan han lika gärna passa fram till dem genom sin position som släpande forward.

Cilia
2006-05-16, 20:48
Eller så är det du som känner dig underlägsen.

Hur menar du att man skulle tolka någons inlägg som "jag tycker som jag tycker du får tycka vad du vill" om saker som egentligen faktiskt har svar; låter ganska mycket som man arbetat fram en teori i så fall som inte vilar på så mycket grund. Jag kan helt enkelt inte se hur ljungberg kan vara ljusår bättre lagspelare (hans position ger han långt bättre möjligheter med) och det ser jag inte heller som något subjektivt.
måste vara du som känner dig underlägsen eftersom du inte kan hålla dig till ämnet utam måste blanda in spelarnas utseende i diskussionen istället för deras spelkapacitet.

Förutom det så påpekar du det jag tog upp var så fjuttigt så att det inte ens är värt att diskutera men jag anser det eftersom jag tog upp det och det är inte upp till dig att påpeka huruvida mina argument är värda att skriva eller inte.

Baan
2006-05-16, 20:54
måste vara du som känner dig underlägsen eftersom du inte kan hålla dig till ämnet utam måste blanda in spelarnas utseende i diskussionen istället för deras spelkapacitet.

Förutom det så påpekar du det jag tog upp var så fjuttigt så att det inte ens är värt att diskutera men jag anser det eftersom jag tog upp det och det är inte upp till dig att påpeka huruvida mina argument är värda att skriva eller inte.

Det var ju du som på något sätt kände dig klämd för jag var kritisk till dina åsikter, ska jag vara extra snäll eftersom du är tjej menar du? Det är inte helt långsökt blanda in utseendet hos just ljungberg som är en sexsymbol (no doubt about it), men om du menar att det inte påverkar din åsikt det minsta så för all del, stryk utsendefaktorn.

Angående lagspelandet så ser jag inte riktigt hur du kan se det så; ljungberg har en bättre position om man vill vara lagspelare sas, plus att han själv kan vara lite individualist, så i dagsläget känns skillnaden hårfin. Vore mer intressant ta upp andra faktorer om du vill jämföra spelarna, särskilt med tanke på att zlatan vuxit upp och inte är samma spelare som han var som ung spelare i malmö.

Herkulez
2006-05-16, 20:55
Håll dig till damfotboll!:whipped:
din perversa attraktion och besatthet av cilia börjar gå överstyr

Cilia
2006-05-16, 20:56
Det var ju du som på något sätt kände dig klämd för jag var kritisk till dina åsikter, ska jag vara extra snäll eftersom du är tjej menar du? Det är inte helt långsökt blanda in utseendet hos just ljungberg som är en sexsymbol (no doubt about it),
varför tog du inte upp utseendet i killarnas poster då?
jag känner mig inte ett dugg klämd men är trött på småkillar som inte kan hålla sig till ämnet.

Baan
2006-05-16, 20:58
varför tog du inte upp utseendet i killarnas poster då?
jag känner mig inte ett dugg klämd men är trött på småkillar som inte kan hålla sig till ämnet.

Jag fick en bra känsla av att du inte har någon koll öht, och småkillar brukar äga kärringar (och nu menar jag inte kvinnofolk generellt utan äldre gnälliga kvinnor) i fotbollskunskap.

Metal_boy_
2006-05-16, 21:00
din perversa attraktion och besatthet av cilia börjar gå överstyr


Phah! Fan har du stoppat i boden-pipan ikväll herk? :)

shibi
2006-05-17, 20:02
Man får inte bli för bra på något i det här landet.
Då blir alla bara avundsjuka och börjar kritisera en.

Noodles
2006-05-18, 07:39
Man får inte bli för bra på något i det här landet.
Då blir alla bara avundsjuka och börjar kritisera en.

Det där är å andra sidan medelmåttornas försvarstal. Så fort de får kritik beror det på avundssjuka. Zlatan har definitivt fått sitt erkännande i Sverige. Det är skitsnack att säga något annat. Bara för att en del inte gillar honom så handlar det inte automatiskt om avundssjuka. En del verkar tro att man kan bete sig som en idiot och sedan skylla på Jantelagen när man får kritik.

myggan
2006-05-18, 09:49
devi verkar ha undgått att förstå varför man tar ut fixstjärnor. Även fast dom inte spelat på topp så är deras lägstanivå ändå bättre än många andras toppnivå.
På samma vis tog Beng-Å ut Peter Forsberg till OS än fast han bara spelat ett fåtal matcher under den gågna säsongen.

+ att dom oftast har mycket rutin som väger väldigt tungt i stora mästerskap.
Dessutom höjer dom ofta moralen i laget och får andra att höja sig ett par snäpp och sen drar dom på sig motståndarens väldiga respekt och drar dessutom på sig mycket markering.

Sen är zlatan dessutom van att spela mot världsspelare av VM kvalite.

AngelLove
2006-05-18, 13:32
För att reda ut ett eller annat som du inte verkar ha koll på:

Om Zlatan inte platsar pga en sämre säsong (och skall vi vara ärliga så är det VÅRsäsongen som gått trögt spel- och målmässigt för både honom OCH hela Juve som lag) så hur ställer du dig till ex Isaksson i målet som varit skadad bra länge, Ljungberg som väl inte gjort ett mål i PL i år (vilket med hans mått är fruktat dåligt) eller Chippen som väl knappt har synts i media för att nämna några. HAde vi haft bredden och materialet till det som ex Spanien, Italien eller Brasilien så förstår jag din tankegång, men i vårt fall så är Zlatan en så pass unik spelare så han kan du inte ställa utanför. Ta mot både Ungern och Italien, han var skitkass under större delen av de matcherna men så.. 10 sek av ren magi och det förändrade allt..

I Ronaldinho-position.. Det är dock inte 1an i 4-3-1-2 som är den positionen. Barca spelar ett rent 4-3-3 där de tre topparna skiftar position under match. Hans startposition är som vänsterytter. Andra lag med liknande spelsystem är Chelsea men där är det bara Cole/Robben/Duff som skiftar. Låt dig mao inte förledas av att han har #10 på ryggen.............

När Fergie petade Ruud så vann vi fortfarande matcher och vi fortsatte göra mål. Men som sagt, Ruud blev ändå tvåa i skytteligan trots att han pga interna problem fick sitta på bänken stora delar av säsongen sen Carling Cup-finalen spelades. Ur målskyttsögon sett finns det inte vassare än Ruud och Henry. Har man ~0.77 gjorda mål per match så talar statistiken för sig själv. Den spelaren bänkar man inte om man bara har Van Hooijdonk, Hasselbaink eller Kuiyt att tillgå.....

hultman
2006-05-18, 13:50
Han är sjukt dryg och har ett alldeles för bra självförtroende. Tyvärr är han jävligt bra också.

Cilia
2006-05-18, 14:47
Jag fick en bra känsla av att du inte har någon koll öht, och småkillar brukar äga kärringar (och nu menar jag inte kvinnofolk generellt utan äldre gnälliga kvinnor) i fotbollskunskap.
och vid vilken ålder blir man äldre kvinna?
och hur gammal är jag?
och du antar att jag inte har ngn kunskap därför att jag är äldre kvinna?
och du är inte full av fördomar?

Trance
2006-05-18, 14:51
Man får inte bli för bra på något i det här landet.
Då blir alla bara avundsjuka och börjar kritisera en.

1. Det är inte så isolerat till "detta" landet som alla idioter vill få det till.
2. Det är fan inte ens relevant, Zlatan är grym som fotbollspelare men skall det göra att jag inte får tycka han verkar slut i huvudet när det kommer till andra sammanhang. Dags att kamma sig nu va?

shibi
2006-05-18, 16:17
En del verkar tro att man kan bete sig som en idiot och sedan skylla på Jantelagen när man får kritik.

Jag tror inte det. Tycker bara att det är synd att klaga på en sådan klar fotbollstalang talang.

shibi
2006-05-18, 16:20
1. Det är inte så isolerat till "detta" landet som alla idioter vill få det till.
2. Det är fan inte ens relevant, Zlatan är grym som fotbollspelare men skall det göra att jag inte får tycka han verkar slut i huvudet när det kommer till andra sammanhang. Dags att kamma sig nu va?

Om du eller andra tycker han är "slut i huvudet" eller stör sig på hans attityd- Visst. Men då man börjar klaga på hans fotbolls talang och han inte har gjort mycket för landslaget- Där går gränsen.

Jag säger inte att du har sagt det. Men andra har.

Baan
2006-05-18, 16:22
1. Det är inte så isolerat till "detta" landet som alla idioter vill få det till.
2. Det är fan inte ens relevant, Zlatan är grym som fotbollspelare men skall det göra att jag inte får tycka han verkar slut i huvudet när det kommer till andra sammanhang. Dags att kamma sig nu va?

angående tvåan så är det just där det ligger en del, alla håller inte med om att zlatan är "slut i huvudet" för han käftar lite med dagstidningarna. jag tycker inte det är det minsta konstigt att inte ställa upp på intervjuer med någon som baktalar en, ungefär som jag skulle veta att du snackar skit bakom ryggen på mig och ändå sätlla upp och vara kompis, för mig går det inte ihop.

jag kan gå med på att han inte verkar vara den snällaste och trevligaste fotbollsspelaren men slut i huvudet är lite väl hårt.

Noodles
2006-05-18, 16:34
Jag har aldrig sagt att Zlatan är slut i huvudet. Jag tycker däremot att han har betett sig idiotiskt vid vissa tillfällen. Exempel är när han försökt skalla motståndare och dumma efterslängar. Han är dessutom naiv när han säger "Ni behöver mig men jag behöver inte er" till media. Om han tänker efter inser han (kanske) vad fotbollen är utan mediaexponeringen. Det finns en del som försvarar Zlatans beteende med att alla andra är avundssjuka när han beter sig illa.

Som sagt: Innan han klagar på att media är oprofessionella får han se till att själv bete sig professionellt. Vissa av hans tvister med media kan vara berättigade men ibland har han bojkottat så fort någon är kritisk. Dessutom hycklar han när han inte vågar käfta med de mäktigare italienska tidningarna.

Och som förtydligande kan jag säga att jag tycker Zlatan är en underbar spelare som har gjort massor för landslaget. Han har imponerat genom att ta en plats i Juventus och fått Capellos förtroende. Att han har bra självförtroende och är "kaxig" är bara kul. Jag gillar dock inte allt i hans beteende.

shibi
2006-05-18, 20:06
Jag har aldrig sagt att Zlatan är slut i huvudet. Jag tycker däremot att han har betett sig idiotiskt vid vissa tillfällen. Exempel är när han försökt skalla motståndare och dumma efterslängar. Han är dessutom naiv när han säger "Ni behöver mig men jag behöver inte er" till media. Om han tänker efter inser han (kanske) vad fotbollen är utan mediaexponeringen. Det finns en del som försvarar Zlatans beteende med att alla andra är avundssjuka när han beter sig illa.

Som sagt: Innan han klagar på att media är oprofessionella får han se till att själv bete sig professionellt. Vissa av hans tvister med media kan vara berättigade men ibland har han bojkottat så fort någon är kritisk. Dessutom hycklar han när han inte vågar käfta med de mäktigare italienska tidningarna.

Och som förtydligande kan jag säga att jag tycker Zlatan är en underbar spelare som har gjort massor för landslaget. Han har imponerat genom att ta en plats i Juventus och fått Capellos förtroende. Att han har bra självförtroende och är "kaxig" är bara kul. Jag gillar dock inte allt i hans beteende.


Ingen har påstått att du har sagt att Zlatan är slut i huvudet.
Då jag säger "Andra har" menar jag inte bara folk på brädan, utan även i allmänhet.

Men jag förstår vad du menar, med hans attityd mot andra. Bra att vi är överens om att han är en sjuh_lvetes duktig spelare. :)