handdator

Visa fullständig version : Angående utfall


Radiohead
2006-05-14, 11:22
Sitter och kikar på övningsbanken men har en grej som är lite oklart. Jag är under sommaren bara intresserad av att underhållsträna, inte att bygga. Jag vill effektivisera träningen så att jag kan spendera så lite tid som möjligt = köra övningar som involverar så många muskelgrupper som möjligt.

Då undrar jag hur effektiv övningen "utfall" är. Jag har förstått att den tar mest på framsida av lår men kan jag även räkna in rumpan och baksida av lår i denna övningen? Eller måste jag komplettera med någon annan övning som kör specifikt dessa muskelgrupper?

Vesseldahl
2006-05-14, 11:35
Du böjer ju i höftleden och knäleden, så den borde ju involvera stora delar av underkroppen.

Radiohead
2006-05-14, 11:49
Du böjer ju i höftleden och knäleden, så den borde ju involvera stora delar av underkroppen.

kanske allt utom möjligtvis vader? eller även vader?

Radiohead
2006-05-14, 12:54
nån som vet? *popcorn*

Baha
2006-05-14, 13:38
Tar bra på hela benen, jaförutomvadernadåkanske

mångasom kör den som baksida lår övning med vad jag vet.

egon
2006-05-14, 13:40
Av egna erfarenheter så tar det mest i arslet och baksida lår.

z_bumbi
2006-05-15, 08:58
kanske allt utom möjligtvis vader? eller även vader?

Vaderna är med de också (Främst soleus), det är svårt att göra ett frånskjut med främre benen utan att använda vaden. För underhållsträning duger det bra.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBLunge.html

Radiohead
2006-05-15, 13:37
Vaderna är med de också (Främst soleus), det är svårt att göra ett frånskjut med främre benen utan att använda vaden. För underhållsträning duger det bra.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBLunge.html

Men då involveras ju mer eller mindre samtliga muskelgrupper i ben och rumpa? Isåfall kan man ju underhållsträna hela underkroppen med utfall?

z_bumbi
2006-05-15, 15:33
Men då involveras ju mer eller mindre samtliga muskelgrupper i ben och rumpa? Isåfall kan man ju underhållsträna hela underkroppen med utfall?

Det beror på hur tränad du är men utfall räcker nog väldigt långt för de flesta i det fallet.