handdator

Visa fullständig version : Träning under lång bilresa


Tolle
2006-05-13, 23:42
Under sommaren ska jag och tre polare ta oss an en lång bilresa. Vi ska åka runt i Europa: Tyskland, Bulgarien, Grekland, Spanien och så vidare ska besökas med en kombi årsmodell 1994.

Utöver all vanlig packning (kalsonger, tält och plats till spritimport på hemvägen) tänkte vi snickra ihop en fin bänk och köpa hantlar. Det jag behöver är:

1 st hantlar
2 st 10 kg vikt
2 st 5 kg vikt
2 st 2,5 kg vikt
allt detta gånger två så klart.

Är det någon som kan sälja detta för billig peng? Är det annars någon som vet vars jag kan köpa det billigast? Kanske i Tyskland?

Har man inga hantlar och sälja så är jag tacksam för alla tips om hur man tränar effektivt på resande fot jag kan få!

MilkmaN
2006-05-13, 23:50
Besök gym är mitt tips. Lagom dumt att släpa på vikter.

Tolle
2006-05-14, 00:00
Besök gym är mitt tips. Lagom dumt att släpa på vikter.

årka besöka gym ty det kostar en del för fyra om man ska gymma 6 av 7 dar och man ska ta sej dit. att kunna plocka fram bänken och hantlarna på morgonen när man går upp från tältet lär ju funka kanon.

tips på kosttillskott vore också kanon. något som man kan ta efter man tränat för att stimulera återhämtningen tänkte jag mej. helst billigt

Krampus
2006-05-14, 00:03
Marklyft bilen i kofångaren.
Vill ni ha lite utmaning så kan en sitta i och gasa samtidigt.

hahavaffan
2006-05-14, 00:14
Marklyft bilen i kofångaren.
Vill ni ha lite utmaning så kan en sitta i och gasa samtidigt.hahaha :D fina resultat med lite koloxid i blodet :devil:

jontahontas
2006-05-14, 01:39
tips på kosttillskott vore också kanon. något som man kan ta efter man tränat för att stimulera återhämtningen tänkte jag mej. helst billigt

Får jag äran att tipsa om den goda och billiga maten utomlands istället för lite sketet pulver :)

Jaws
2006-05-14, 21:03
Varför inte bara ta en vecka ledigt? Är det så tvunget med träning?*screwy*

jakke
2006-05-14, 21:10
Varför inte bara ta en vecka ledigt? Är det så tvunget med träning?*screwy*
mm. Skulle max ha 2 feta dunkar som enkelt fylls med vatten/sand.. Sedan kanske 1gång/veckan besöka gym.

sunkan
2006-05-14, 21:23
alltså hur längre är ni borta? Lägg ner träningen så länge ni är borta.

Spannmål
2006-05-14, 21:36
Sen behöver man inte träna 6 dagar i veckan när man är på semester...

Ni lär ändå inte leva optimalt i övrigt så någon uppbyggnadsfas kan man nog inte se er resa som.

Det vore nog vettigare att gå in för att behålla existerande muskelmassa genom att äta vettigt och köra ett par gympass (1 helkroppspass per vecka räcker)

Tolle
2006-05-14, 22:27
kom igen nu folket. jag är inte ute efter att höra era åsikter om vad jag ska göra eller inte göra på resan, det kommer vi planera själva. om jag vill träna 6 dagar i veckan för att det är kul kan jag väl få göra det!? jag vill träna hårt äh vafan jag årkar inte skriva nå mer suck

nemd
2006-05-14, 22:49
kom igen nu folket. jag är inte ute efter att höra era åsikter om vad jag ska göra eller inte göra på resan, det kommer vi planera själva. om jag vill träna 6 dagar i veckan för att det är kul kan jag väl få göra det!? jag vill träna hårt äh vafan jag årkar inte skriva nå mer suck

C'mon everybodddy, letts suck it like Tolle *suck*

Kolla på Cykelringen tror jag det heter, ligger lokaliserat på vänster sida om utgången ifrån 5an om man går mot kompassen. Om jag nu inte misstar mig. ÄR inte helt bra på geografin i gbg.

Dem brukar ha hyffsat billiga grejer, ibland har dem sånna däringa fina erbjudanden.

Baha
2006-05-15, 04:22
Rusta eller cykelringen för billiga hantlar skulle jag tro.

Annars får ni väl köra en massa kroppsviktsövningar bara, knäböj med en polarepå ryggen, utfall, pullups från träd, armhävningar med en polare på ryggen, kanske curls och triceps med en tung vattendunk/polare som håller emot manuellt motstånd, manuellt motstånt axellyft etc etc, skjuta bilen, sprinta etc etc

Purren
2006-05-15, 07:31
Om du är så fokuserad på din träning så kommer du gå miste om andra saker. Bara så du vet. En eller två veckor utan träning är inte mycket alls.

Spannmål
2006-05-15, 08:22
varför inte köra 7 dagar i veckan istället...

eller blir återhämtningen lidande då :laugh:

skaparn
2006-05-15, 10:59
Jag gråter inombords av tanken att ni ska släpa med er en massa extra last i bilen, när det finns gym att tillgå i Europa. Hoppas man hinner höja bensinpriset ytterligare så ni tänker om.

JJ
2006-05-15, 11:38
Prylarna tar en del plats också. Varför inte nöja sig med lite chins, armhävningar etc. Annars är det väl Rustas skitprylar som är tillräckligt billiga.

adis
2006-05-15, 16:35
Hade absolut inte gymmat när jag ska på semester =)
Men men tradera eller blocket annars om du vill hitta vikter och hantlar.

Tolle
2006-05-15, 18:36
Cykelringen, Rusta, Tradera och Blocket alltså

pecson
2006-05-15, 19:36
varför inte köra lite kroppsviktsövningar som ex armhävningar med kompisen på ryggen eller chins i ett träd eller lyckstolpe eller nånting det lär nog bibehålla eller bygga muskler under er sejour.

Allan
2006-05-15, 20:15
Skaffa dig en skipsnodd. Räcker bra för att i varje fall inte tappa alltför mycket..*rolleyes*


allan

Verni
2006-05-15, 20:34
Bröst, triceps - Armhävningar med kompis på rygg.

Rygg, biceps - Chins

Axlar - Sidolyft med resväska

Mage - Sittups

Ben, korsrygg - Böj med kompis(ar) på ryggen

tenchi
2006-05-16, 11:04
gör chins, pushups och situps. ta med en snodd som Allan föreslog. Chins går ju att göra i busskurer, fotbollsmål.... ja va du nu hittar. Jag hade skippat vikter iaf.