handdator

Visa fullständig version : rumplyft


sissa
2006-05-13, 12:28
Kan man träna rumpan så att den blir fastare/lyfts lite?

När jag läst här så får jag intrycket av att det det handlar om är andel fett och andel muskler. Vill du ha fastare rumpa; skaffa mer muskler och gå ner i fettvikt. Tex.

Är allt en muskel/fettfråga? Fråga mig inte vad det annars skulle vara för jag har inget svar. Det kan knappast vara en skelettfråga;)

Jag har dock en bild av att den som tränar "formar om kroppen". Är detta en myt bara?

Jorgen
2006-05-13, 12:33
Du kan träna den så att du får större muskler.
Utfall och djupa böj är bra grejor.

sissa
2006-05-13, 12:46
Du kan träna den så att du får större muskler.
Utfall och djupa böj är bra grejor.


Men man kan inte träna den så att den "lyfts upp en våning" utan att gå ner i fettvikt eller?

Pez
2006-05-13, 12:57
Men man kan inte träna den så att den "lyfts upp en våning" utan att gå ner i fettvikt eller?
Jao.. visuellt bli intrycket att rumpan blir fastare.. räknat mer muskelmassa/konstant fettmassa. Men det är 1+1=3 som gäller som du snuddade på där - ner i fett, upp i muskler ger en större förändring än endera allena.

sissa
2006-05-13, 13:07
Jao.. visuellt bli intrycket att rumpan blir fastare.. räknat mer muskelmassa/konstant fettmassa.

Ah:thumbup: Har liksom inte kunnat tänka vad det gör i praktiken ( eller vad det gör rent visuellt) Men det låter ju bra.