handdator

Visa fullständig version : Ökningar under deff.


Tjockisen
2002-06-24, 10:34
Har sen jag började deffa ökat i de flesta övningar konstigt nog.. Någon som har liknande erfarenheter? Kanske morgonpromenaderna som givit resultat i form av förbättrad kondition eller något.

muskelbyggarn
2002-06-24, 11:06
Det är ju detta jag tjatat om så länge nu :D

- DET GÅR ATT ÖKA ÄVEN UNDER EN DEFF !

Visst ökningarna blir inte lika stora som annars, men det är ingen omöjligthet att öka lite. Dock så när näringsintaget börjar bli väldigt lågt... under 2000 kcal, ja då börjar det tryta med ökningarna :D


Nåja, det du märker är det många andra som berättat och jag själv märkt ibland också. Tror det har att göra med att du är mer noga med vad du stoppar i dig och säkerligen ett schema med fler måltider vilket ger en jämnare näringstillförsel, samt säkert ett högt proteinintag :cool:


Kul att det började bra, nu väntar vi på minskning i BF också ;)

Vänl,,,
Tobbe

Tjockisen
2002-06-24, 11:37
Jag med =)
2 veckor utan ätardagar är inplanerat, brukar alltid ha en dag i veckan annars. Får se hur det går.. Har kommit på att morgonpromenader är en av de få gånger då jag är riktigt klar i huvudet så de är inte särskilt jobbiga. Det som suger nu är att jag planerat in 1 mål till under dagen tillsammans med 2 st proteindrinkar utan något annat till. Tror jag går och lägger mig tidigt ikväll för att slippa hunger.

Langster
2002-06-28, 23:33
Jag ökade faktiskt rätt rejält precis när deffen började! Sen gick det utför...
Det fortsatte gå utför även när jag avbröt deffen. Jag avslutade den för att jag blev sjuk och droppade 2 kg på en helg, var inte kul längre.
Jag trodde jag skulle öka som fan när jag ökade kcal intaget igen, men det var jävligt segt. Försökte proppa i mig en massa snabba kolisar och kreatin, men inget hände förutom lite viktökning. Nu börjar det så sakta gå uppåt igen =)