handdator

Visa fullständig version : Sheo - etapp 1 avklarad!


Sheogorath
2006-05-13, 00:19
Sådär!

Nu har jag skickat in min sista grej för Komvux den här terminen, och när jag talade med min handledaren idag såg det ut att vara grönt ljus för mitt MVG även i detta ämne.

I korthet: efter 1.5 år på biologprogrammet insåg jag att jag ville bli läkare: det var det enda sättet för mig att bli lycklig i min tillvaro. Jag hoppade av min utbildning och läser nu upp mina gymnasiesynder. Den här terminen har jag MVG:at:


Matematik B
Naturkunskap A
Biologi B
Teknologi A


och därmed gått från 18.45 -> 18.97

Nästa termin tar jag förhoppningsvis mina sista fyra kurser och sen har jag 20.0.

Jag är sjukt stolt över mig själv just nu :hbang:.

Pursue your dreams.

Kwon
2006-05-13, 00:20
Vad för slags läkare har du tänkt dig?

Narkosläkare?

Sonny
2006-05-13, 00:21
Good on you Sheo, jag siktar på ett G i Ma B ;)

Snake
2006-05-13, 00:21
Är man garanterad en plats om man har 20.0, hur funkar det? Personliga samtal kanske?

Kwon
2006-05-13, 00:21
Good on you Sheo, jag siktar på ett G i Ma B ;)

Everyone's gotta have a dream Bro! :thumbup:

Sheogorath
2006-05-13, 00:22
Vad för slags läkare har du tänkt dig?

Narkosläkare?

Tack för den du, din lilla invandrare :bow:! Sövande tråkig är man, eh?

Psykriatiker, faktiskt ;). Jag tycker det är roligt med piller som gör människor glada :D.

Kwon
2006-05-13, 00:23
You ain't messin' wit MY head!!!

http://img512.imageshack.us/img512/7015/smileygoofy5xe.gif
http://img512.imageshack.us/img512/7015/smileygoofy5xe.gif
http://img512.imageshack.us/img512/7015/smileygoofy5xe.gif
http://img512.imageshack.us/img512/7015/smileygoofy5xe.gif

Sonny
2006-05-13, 00:24
Everyone's gotta have a dream Bro! :thumbup:You said it :)

edgen_ÖSD
2006-05-13, 00:24
Snyggt jobbat! Läsar upp FyB just nu, och det går mycket bättre än jag trodde.

Förresten, någon här som vet vad intagningsbetyget till Handelshögskolan i sthlm var i år?

Sheogorath
2006-05-13, 00:25
Är man garanterad en plats om man har 20.0, hur funkar det? Personliga samtal kanske?

Man är inte garanterad plats fast man har 20.0. Det sköts via lottning. Här i Lund är det så hårt tryck att det endast är 1/3 av alla sökande med 20.0 som kommer in per antagning.

Man kan komma till speciellt test och intervju till läkarutbildningen i Stockholm om man har 1.7 eller högre på Högskoleprovet, men det är inget jag orkar ta tag i. Jag tror det blir lättare för mig att få 20.0 än 1.7. För att ta gymnasiekurser behöver man inte vara smart på riktigt, till skillnad från Högskoleprovet ;).

Snake
2006-05-13, 00:27
Man är inte garanterad plats fast man har 20.0. Det sköts via lottning. Här i Lund är det så hårt tryck att det endast är 1/3 av alla sökande med 20.0 som kommer in per antagning.

Man kan komma till speciellt test och intervju till läkarutbildningen i Stockholm om man har 1.7 eller högre på Högskoleprovet, men det är inget jag orkar ta tag i. Jag tror det blir lättare för mig att få 20.0 än 1.7. För att ta gymnasiekurser behöver man inte vara smart på riktigt, till skillnad från Högskoleprovet ;).

Ugh, då kan du mao. få sitta med rövskägget i brevlådan och vänta ett år eller mer om du har redig otur?

Sheogorath
2006-05-13, 00:31
Ugh, då kan du mao. få sitta med rövskägget i brevlådan och vänta ett år eller mer om du har redig otur?

Fast söker jag över hela Sverige är chanserna väldigt goda att jag kommer in någonstans. Men jag vill så djävla gärna stanna här i Lund/Malmö med min Anna *cry*.

Snake
2006-05-13, 00:32
Fast söker jag över hela Sverige är chanserna väldigt goda att jag kommer in någonstans. Men jag vill så djävla gärna stanna här i Lund/Malmö med min Anna *cry*.

Du har förbrukat din tur. För mycket tur i kärlek, så då vet du vad som väntar :devil:

sgtbarnes
2006-05-13, 00:33
i umeå är det ännu lättare än sthlm att ta sig in på läkarlinjen

de använder även de intervjubaserad intagning, med 20,0 kommer du lätt in där. en polare kom in med 19,4 och ca 1,8 på hp genom intervju och då behövdes eg inte hp.

tror nedre gräns på hp är 1,5-1,6 i umeå.

Sheogorath
2006-05-13, 00:35
Du har förbrukat din tur. För mycket tur i kärlek, så då vet du vad som väntar :devil:

Fast jag är skuldsatt ner i skorna å andra sidan, så med någon rättvisa kan jag väl få stanna här med min tilltänkta. Djävla fascister som ska bryta upp älskande par hur som helst. Spöstraff borde dom ha. Dom kan väl sätta alla ensamma, bittra gamla oskulder i Umeå eller nått och låta folk få bo kvar hos varandra där de kommer ifrån.

*raljerar*

NiXPhoenix
2006-05-13, 00:42
Snyggt jobbat! Läsar upp FyB just nu, och det går mycket bättre än jag trodde.

Förresten, någon här som vet vad intagningsbetyget till Handelshögskolan i sthlm var i år?



Har läst att färre sökt till högskoleutbildningar i år, men jag skulle gissa på det går upp till 20,0 i just det fallet. 19,90 som det var förra året var tydligen bara vissa som kom in på, inte alla.

Sheogorath
2006-05-13, 00:45
Yay! Hela säsong 10 av South Park nere. Nu blir det flera timmars mys i sängen med mig själv och en påse Sloow. *popcorn*

Bolio
2006-05-13, 00:46
Du är duktig Sheo. Way to go!

Caixa**
2006-05-13, 00:56
Sök in till danmark då! Där är det lättare att komma in! Har fyra kompisar som läser där just nu..så har du nära hem till tjejen å allt;)

Sheogorath
2006-05-13, 00:56
Sök in till danmark då! Där är det lättare att komma in! Har fyra kompisar som läser där just nu..så har du nära hem till tjejen å allt;)

Har du hört hur dom pratar där?! Just det. *spy*

cosmo
2006-05-13, 01:10
Grötspråk som grötspråk?

Zakath
2006-05-13, 01:16
Sök in till danmark då! Där är det lättare att komma in! Har fyra kompisar som läser där just nu..så har du nära hem till tjejen å allt;)

Har också en kompis som sökt till Danmark, håller tumarna för att han kommer in :)

foxx
2006-05-13, 02:08
Starkt jobbat sheo! :)

Själv siktar man på 10.0 .

Fyfan för o plugga.

Slartibartfast
2006-05-13, 08:39
Good work!

Lycka till med gynekologstudierna sen! :thumbup:

stenis
2006-05-13, 10:23
Grattis som fan Sheo, detta du gjort är hur starkt gjort som hellst, respekt! :bow:

Aslan
2006-05-13, 10:34
Lycka till Sheo!

Vad gäller Danmark så räknas dem "höjda" betygen inte där.

Sheogorath
2006-05-13, 10:36
Lycka till Sheo!

Vad gäller Danmark så räknas dem "höjda" betygen inte där.

I know. Dessutom, tja. Ja men lyssna på dom.

Jä skä bäääära hä en liden pöööölse. Me remouläääääääde.

Stoltz
2006-05-13, 10:37
Men...Får man lov att läsa upp ämnen man inte fått IG i? Eller du hade kanske fått IG i de du läste upp?
Känns bara som ett jävla hopp - från IG till MVG :D

Edit: Grattis förresten! Riktigt härligt att se!

Sheogorath
2006-05-13, 10:38
Men...Får man lov att läsa upp ämnen man inte fått IG i? Eller du hade kanske fått IG i de du läste upp?
Känns bara som ett jävla hopp - från IG till MVG :D

Jag är inte inskriven på Komvux i bemärkelsen att jag "går" kurserna och typ får komma på lektioner och så. Jag läser hemma och köper provplats på skrivning för 200 kr / ämne :).

Stoltz
2006-05-13, 10:39
Din smarte fan...:) Det är så jag ska göra med de där skitämnena jag vill ha upp!

Tack! :hbang:

Baan
2006-05-13, 10:41
du är lite för glad, så tänk istället på att du har cirkus 6 år skola framför dig innan du tjänar pengar ;) :booty:

Sheogorath
2006-05-13, 10:45
du är lite för glad, så tänk istället på att du har cirkus 6 år skola framför dig innan du tjänar pengar ;) :booty:

Bara tanken att få studera till något som leder fram till en yrkestitel kommer göra att jag kommer njuta av varje stund på läkarlinjen. När jag sitter där och tragglar om nefroner och kappilärnystan eller försöker få rätt på aktionspotentialen i nervbanorna så kommer det bara att kännas som mental masturbation.

(eller inte riktigt: men meningsfullt kommer det kännas, i vart fall)

Baan
2006-05-13, 10:52
Bara tanken att få studera till något som leder fram till en yrkestitel kommer göra att jag kommer njuta av varje stund på läkarlinjen. När jag sitter där och tragglar om nefroner och kappilärnystan eller försöker få rätt på aktionspotentialen i nervbanorna så kommer det bara att kännas som mental masturbation.

(eller inte riktigt: men meningsfullt kommer det kännas, i vart fall)

Meningsfullt, mycket möjligt, det är inte världens dummaste jobb om man känner att man vill göra något för människor. Sen om alla ämnen kommer vara klockrena, samt särskilt praktiktillfällen med all pappershantering, vette fan. En kompis som precis blivit klar (tror det var någon vecka sen) var ändå väldigt motiverad i början, men hade ändå en del ämnen han inte uppskattade, plus att han whinade alltid om organisationen på sjukhus osv, så praktiken var inte så kul för honom.

Caixa**
2006-05-13, 11:55
Har du hört hur dom pratar där?! Just det. *spy*

Jag har bott i Lund i två år. Det är inte sååå stor skillnad;)

Sheogorath
2006-05-13, 12:03
Jag har bott i Lund i två år. Det är inte sååå stor skillnad;)

Skärp sig! *slap*

Big_Vik
2006-05-13, 12:07
Som jag sa: Grymt. Din drivkraft motiverar :thumbup:

I know. Dessutom, tja. Ja men lyssna på dom.

Jä skä bäääära hä en liden pöööölse. Me remouläääääääde.

Jaooo skao baoore hao en leiten pöölse mei remooulääde

Inte så stor skillnad va? :D Skånska och danska är väl i grunden samma språk?

Sheogorath
2006-05-13, 12:09
Som jag sa: Grymt. Din drivkraft motiverar :thumbup:



Jaooo skao baoore hao en leiten pöölse mei remooulääde

Inte så stor skillnad va? :D Skånska och danska är väl i grunden samma språk?

Ja men dom är BLEKA och RÖDHÅRIGA och har FRÄKNAR. 1 + 1 = 3 liksom.

Och nej, jag har icke glömt ditt PM. Jag vill bara softa lite här nu när jag blivit ledig innan jag tänker börja känna mig allvarlig igen. Är det brådis?

Kwon
2006-05-13, 12:15
Satansprästen skall bli psykdoktor, å gud bevare mig! :laugh: :thumbup:

Big_Vik
2006-05-13, 12:28
Ja men dom är BLEKA och RÖDHÅRIGA och har FRÄKNAR. 1 + 1 = 3 liksom.

Och nej, jag har icke glömt ditt PM. Jag vill bara softa lite här nu när jag blivit ledig innan jag tänker börja känna mig allvarlig igen. Är det brådis?

HAHAHA :D

Njaera, take this weekend off :)

hallar
2006-05-13, 12:47
Ja men dom är BLEKA och RÖDHÅRIGA och har FRÄKNAR. 1 + 1 = 3 liksom.

Och nej, jag har icke glömt ditt PM. Jag vill bara softa lite här nu när jag blivit ledig innan jag tänker börja känna mig allvarlig igen. Är det brådis?

Passa dig din jäkel. Är det något fel med bleka fräkniga rödhåriga personer.

Ville bara påminna dig om att du har 9% (nu till våren)chans att komma in i lund din brunbrände zigenare. Hoppas du hammnar i umeå och får leka med Renar eller vad fan de har där uppe.

Sitter här och läser om de rackarns nefronenen. Och du *pekar på Sheo* är alldeles för glad. *grr*

Sheogorath
2006-05-13, 12:49
Passa dig din jäkel. Är det något fel med bleka fräkniga rödhåriga personer.

Ville bara påminna dig om att du har 9% (nu till våren)chans att komma in i lund din brunbrände zigenare. Hoppas du hammnar i umeå och får leka med Renar eller vad fan de har där uppe.

Sitter här och läser om de rackarns nefronenen. Och du *pekar på Sheo* är alldeles för glad. *grr*

Ey, gay. Titta i hångeltråden igen. Viktigt meddelande om nästa fredag.

grisbil3n
2006-05-13, 13:05
Hajar inte hur fan folk orkar, motivation och drivkraft är en jävla lyx...

Sheogorath
2006-05-13, 13:06
Hajar inte hur fan folk orkar, motivation och drivkraft är en jävla lyx...

Jepp. Livet är orättvist. Men farbror doktorn hjälper mig också. Annars hade jag inte klarat det :).

Caixa**
2006-05-13, 13:32
Passa dig din jäkel. Är det något fel med bleka fräkniga rödhåriga personer.

Ville bara påminna dig om att du har 9% (nu till våren)chans att komma in i lund din brunbrände zigenare. Hoppas du hammnar i umeå och får leka med Renar eller vad fan de har där uppe.

Sitter här och läser om de rackarns nefronenen. Och du *pekar på Sheo* är alldeles för glad. *grr*

Det är fan inge fel på Umeå! *grr27* Det är dit jag ska upp å fjanta hela sommaren.. Strålande studentstad dessutom.

Gerdahallen VS. IKSU liksom...det kallar jag klasskillnad!

Sheogorath
2006-05-13, 13:35
Det är fan inge fel på Umeå! *grr27* Det är dit jag ska upp å fjanta hela sommaren.. Strålande studentstad dessutom.

Gerdahallen VS. IKSU liksom...det kallar jag klasskillnad!

Malmöflickor VS. SAMER. Där har vi klasskillnad.

Fartman
2006-05-13, 13:53
Bra jobbat!
Vad är det för kurser du har kvar nu då?

och btw, alla vet att det inte finns några kvinnliga samer.

Sheogorath
2006-05-13, 14:33
Bra jobbat!
Vad är det för kurser du har kvar nu då?

och btw, alla vet att det inte finns några kvinnliga samer.

Kvar har jag några tämligen sunkiga kurser:


Historia A
Samhällskunskap A
Fördjupningskurs samhäll
Franska BC (nybörjarfranska steg 2)

Mille L
2006-05-13, 15:05
Kul med en med samma mål!
Jag har själv läst upp ämnen denna och förra terminen. Tentar Svenska B nästa vecka, och har förhoppningsvis 20.0 efteråt. Satsar också på att komma in på läkarutbildningen i Lund. Vi kanske ses där! :)

Mille L
2006-05-13, 15:13
Kvar har jag några tämligen sunkiga kurser:


Historia A
Samhällskunskap A
Fördjupningskurs samhäll
Franska BC (nybörjarfranska steg 2)


Jag har sammanfattat min historia A-bok, vilken jag nu dock inte minns namnet på. Men skulle sammanfattningen vara intressant får du höra av dig på msn. lompar@hotmail.com

Longshot
2006-05-13, 15:21
Jag är inte inskriven på Komvux i bemärkelsen att jag "går" kurserna och typ får komma på lektioner och så. Jag läser hemma och köper provplats på skrivning för 200 kr / ämne :).

Har dem sänkt priserna på komvux? Läste upp lite G:n och VG:n 2004 och då kostade det 500:-/skrivning :MrT:

timoat
2006-05-13, 16:21
Du är duktig Sheo! Jag undrar mest hur du ska finansiera 6 års heltidsstudie? Du har väl redan förbrukat en del av de 240 veckorna på biologistudierna?

hallar
2006-05-13, 18:38
Du är duktig Sheo! Jag undrar mest hur du ska finansiera 6 års heltidsstudie? Du har väl redan förbrukat en del av de 240 veckorna på biologistudierna?

Gigolo (Tips från coachen)

eller skriva böcker

"Sheos 101 tips till att behöva byta lakanen efter varje gång ni haft könsumgänge"

"Fontänorgasmer for dummies"

"Hitta dina körtlar du också"

Bara några idéer. Självklart kommer jag att ställa upp och korrekturläsa dem.

Nydelaw
2006-05-13, 21:39
Nu har jag inte läst hela tråden...
Men om det skiter sig i Danmark så kan du ju alltid åka ner te Ungern...