handdator

Visa fullständig version : Tjejer och sex med samma kön


Callister
2006-05-12, 23:19
Är alla tjejer mer liberala till detta än killar? Enligt dem verkar som att bara för man är kille så är man livrädd för beröring av andra killar. Men jag menar, jag är MINST bögfobi och även om jag tycker en kille är extremt snygg så vill jag inte ens röra på denne. En generell inställning hos tjejer är ifall tjejen är snygg så går det bra med sex. Både min bästa tjejkompis och flickvän skulle ha sex med Angelina Jolie. :D Jag sa att de kunde ju ha sex med varandra, så kan jag kolla på. ;) Fick dock ett snabbt erbjudande om jag inte ville vara med istället, där kom flickvännen in och stoppade dock. ;)

aliquis
2006-05-12, 23:22
Jag tror inte det är generellt o så för alla tjejer, vet inte varför det är mer tabu för killar heller.

Det där sista var lögn va? (säg att det är så..)

Callister
2006-05-12, 23:23
Jag tror inte det är generellt o så för alla tjejer, vet inte varför det är mer tabu för killar heller.

Det där sista var lögn va? (säg att det är så..)
Det lär ju finnas något mer öppet i generna hos tjejer. Typ. ;)

Nej det var ingen lögn. :naughty:

pumpare
2006-05-12, 23:24
Lite statistik från rfsu som jag drog mig tillminnes:

Homosexualitet
Drygt 10% av samtliga intervjupersoner har fantiserat sexuellt om människor av samma kön. Skillnaderna mellan män och kvinnor är här påfallande. Drygt var sjätte kvinna mot endast några procent av männen har haft sådana fantasier.

(http://www.rfsu.se/sex_i_sverige.asp)

nemd
2006-05-12, 23:24
Jag är rätt neutral, jag kan erkänn att jag tycker nån kille är snygg och kan t.o.m kolla in han när jag går på stan får en example. Skulle kunna sträcka mig till att hångla med an. Men ALDRIG har sex. Det är äckligt, asså tjejer kan ju göra det, det är mer "naturligt". Men att få saker i sig, speciellt könsorgan, är INTE naturligt och saker ska inte upp där bak. Vare sig det gäller på en tjej, kille eller en "det".

Callister
2006-05-12, 23:26
Jag kan inte ens tänka mig att kyssa denne. Inte ens vara i närheten av att röra. *spy*

AFanatic
2006-05-12, 23:26
Är det därför det är fler killar än tjejer som kysst ngn av samma kön? :D


http://www.kolozzeum.com/forum/poll.php?do=showresults&pollid=1624

Tolkia
2006-05-12, 23:26
Jag undrar om inte det där med hur mycket man rör vid andra har mycket med uppfostran/inlärning/kultur att göra. Det skiljer ju en hel del mellan olika kulturer, och även mellan olika famlijer inom samma kultur. Jag skulle säga att killar i vår kultur fostras till att man "inte pillar på folk" överhuvudtaget, undantaget flickvän/fru och möjligen de egna barnen. Vilket jag tycker är lite trist, egentligen.

Papi
2006-05-12, 23:28
Jo, det är inte mycket kroppskontakt i vår kultur direkt. Mer kramar till folket!

Tolkia
2006-05-12, 23:28
Jo, det är inte mycket kroppskontakt i vår kultur direkt. Mer kramar till folket!
Jag skriver under på det där.

Callister
2006-05-12, 23:29
Att krama killkompisar är inte fel. Men om jag ser en snygg kille och tänker att han är snygg, så är det inge mer. Jag blir äcklad av att röra honom just för jag har haft tanken att han ser bra ut.

mangemani
2006-05-12, 23:30
nått som förvånar mej är att när det är 2 tjejer som står och hånglar med varandra på en fest så är det inget mer med det,inge lesbiskt eller nått,det är bara fylle hångel,men om 2 killar skulle hångla så skulle det vara jordens undergång för vissa,då är det bög stämpling direkt.
varför?varför blir inte tjejerna stämplade som homosexuella när dom gör nått liknande?
bara en tanke som slagit mej.

Papi
2006-05-12, 23:30
Det är under långa singelperioder man upptäcker hur sällan man faktiskt rör vid någon. Handslag räknas ej.

Tolkia
2006-05-12, 23:30
Att krama killkompisar är inte fel. Men om jag ser en snygg kille och tänker att han är snygg, så är det inge mer. Jag blir äcklad av att röra honom just för jag har haft tanken att han ser bra ut.
Hur gör du med snygga kompisar, då?

Callister
2006-05-12, 23:33
Hur gör du med snygga kompisar, då?
De känns annorlunda i förbifarten. Kan ju vara pga. känslomässiga band till kompisen.
Å andra sidan känns det som jag skulle vara minst lika äcklad om det var en ful kille också. Knepigt det där. ;)

Kwon
2006-05-12, 23:33
Avancerade frågor såhär i afton.

Jag har ingen aning, eller det är de säkert (mer liberala).

Tolkia
2006-05-12, 23:34
nått som förvånar mej är att när det är 2 tjejer som står och hånglar med varandra på en fest så är det inget mer med det,inge lesbiskt eller nått,det är bara fylle hångel,men om 2 killar skulle hångla så skulle det vara jordens undergång för vissa,då är det bög stämpling direkt.
varför?varför blir inte tjejerna stämplade som homosexuella när dom gör nått liknande?
bara en tanke som slagit mej.
Jag är antagligen inte rätt person att svara på det här, eftersom jag aldrig är full själv (så "fyllehångel" finns inte riktigt i min värld, även om jag i teorin vet vad det är), men jag skulle nog snarare tänka "lesbiskt par" än "fyllehångel" och jag såg två tjejer som stod och hånglade i något hörn. Inte för att det skulle vara jordens undergång för den skull, men jag tror faktiskt inte att jag skulle reagera mer/mindre på tjejer än på killar.

Sonny
2006-05-12, 23:36
Jag har inga som helst problem med att "röra" andra män. Jag kan krama en annan man utan att känna olust på något sätt oavsett om jag tycker att han ser bra ut elller inte. Det handlar väll hur säker man är i sin egen läggning.

Ang. kvinnor tror jag inte att det är någon större skillnad, vissa har inga problem med det medan vissa har det.

nemd
2006-05-12, 23:36
Jag jobbade med en Kurd förut och jag kan ju inte säga att alla kurder är så, det vet jag inte. Men han och hans familj hade väldigt bra syn på det här med närhet och sånt tjafs. Hälsade alltid med handslag, ibland kram, kanske en puss på kinden. Vad är för fel med det?! Fan gillar man personen ska man väll visa lite löv.

Också väldigt mycket löv innom familj, släkt och närmsta kompisarna. Jadu, det jag fick se blev jag imponerad av och fick mig att känna att svenska folker är ännu tråkigare. Men men.

Man kanske skulle bli kurd, kan man det tro? :D

Tolkia
2006-05-12, 23:36
De känns annorlunda i förbifarten. Kan ju vara pga. känslomässiga band till kompisen.
Å andra sidan känns det som jag skulle vara minst lika äcklad om det var en ful kille också. Knepigt det där. ;)
Jag tycker att det låter lite som om det är själva tanken på att eventuellt känna fysisk attraktion till en kille är frånstötande, inte att tycka att kíllen är snygg eller att ta i vederbörande. Det finns ju väldigt många sorters beröring som inte har någon sexuell laddning.

mangemani
2006-05-12, 23:39
Jag är antagligen inte rätt person att svara på det här, eftersom jag aldrig är full själv (så "fyllehångel" finns inte riktigt i min värld, även om jag i teorin vet vad det är), men jag skulle nog snarare tänka "lesbiskt par" än "fyllehångel" och jag såg två tjejer som stod och hånglade i något hörn. Inte för att det skulle vara jordens undergång för den skull, men jag tror faktiskt inte att jag skulle reagera mer/mindre på tjejer än på killar.


under mina yngre dar då man festade och höll på,så fick man se flera ggr att tjejer stog och tokhånglade med varandra och alla stog ohc tittade på och skrattade(tom tjejerna),precis som att det skulle vara en kul sak bara,inget lesbiskt utan just en kul sak....förstår det inte riktigt,det är ju inte bara nån kul sak,det är ju en lesbisk handling dom utför,men ingen verkar bry sej på det sättet....nått är det som inte går ihop

Tolkia
2006-05-12, 23:41
Mangemani: Jag måste nog hålla med dig där; jag tycker inte heller att det bara är en "kul sak", och jag har lite svårt att fatta varför man vill göra det. Å andra sidan tycker jag ju inte att heterosexuellt "fyllehångel" är någon "kul sak" heller, det känns mest pinsamt och tragiskt.

Kwon
2006-05-12, 23:42
Det är en sak som kan ses mer accepterat om två tjejer gör det ute på nattklubb än om två killar gör det. (vanlig nattklubb, inte Bakfickan et al) :D

Lite konstigt, men så har det varit och är väl så fortfarande i vårat samhälle.


Tolkia, har du svar på detta?

Tolkia
2006-05-12, 23:46
Tolkia, har du svar på detta?
Nää ... inget bra i alla fall, för jag tycker mest att det är konstigt. Och jag har rätt svårt att se mig själv "fyllehångla" med en tjej.

Det skall vara att det har historiska orsaker; något med den tidigare synen på mannen som det enda könet med sexdrift och lusta (kvinnosex var kanske på detta sätt inte ett "hot", eftersom kvinnans sexdrift ändå inte var riktigt "på riktigt"), jag vet inte?

Caixa**
2006-05-12, 23:58
Det är ändå intressant hur killar (och tjejer) ser på två tjejer som hånglar. Det är som om ingen tror att de är lesbiska på riktigt, utan snarare som att det är en invit till trekant. Var ute med två lesbiska väninnor för ett tag sen och killarna lämnade dem inte ifred på hela kvällen, trots att de klart och tydligt sa att de var lesbiska och faktiskt var tillsammans. Det var som om de inte trodde på att två snygga tjejer kunde vara lesbiska och att de bara ville provocera och trigga killarna..Väldigt respektlös tycker jag.

Kwon
2006-05-12, 23:58
Ute på krogen så är det generellt allmänt accepterat när två tjejer hånglar (jubel) men när två killar gör det (Pez o Krampus tex) så är det inte lika populärt (burop och usch och tvi).

Killar ska helt enkelt inte göra så, men det är ok om tjejer gör det.

Eller? :devil:

Kwon
2006-05-12, 23:59
Det är ändå intressant hur killar (och tjejer) ser på två tjejer som hånglar. Det är som om ingen tror att de är lesbiska på riktigt, utan snarare som att det är en invit till trekant. Var ute med två lesbiska väninnor för ett tag sen och killarna lämnade dem inte ifred på hela kvällen, trots att de klart och tydligt sa att de var lesbiska och faktiskt var tillsammans. Det var som om de inte trodde på att två snygga tjejer kunde vara lesbiska och att de bara ville provocera och trigga killarna..Väldigt respektlös tycker jag.

Ja, det där känner jag igen.

Jag var en av killarna... JK! (JUST KIDDING)

Folk tror ej på att de ej är lesbiska utan att de endast gör det för att egga oss!

Knasigt va? :naughty:

Snake
2006-05-13, 00:01
Ute på krogen så är det generellt allmänt accepterat när två tjejer hånglar (jubel) men när två killar gör det (Pez o Krampus tex) så är det inte lika populärt (burop och usch och tvi).

Killar ska helt enkelt inte göra så, men det är ok om tjejer gör det.

Eller? :devil:

Likaså ska dom gå och hålla handen när dom ska gå och "pudra näsan". Uppmärksamhet får dom iaf., och det är väl det dom är ute efter. Sen varför det är accepterat vetti fan.

Beats me :confused:

Kwon
2006-05-13, 00:03
Likaså ska dom gå och hålla handen när dom ska gå och "pudra näsan". Uppmärksamhet får dom iaf., och det är väl det dom är ute efter. Sen varför det är accepterat vetti fan.

Beats me :confused:

E väl lite Look at Me! I'm an Attention-Ho! :laugh:

Jak har inken anink, men uppmärksamhet får dom ju som sagt!

Det baserar sig nog på det.

Två tjejer stod precis framför baren och hånglade på en klubb. Ett antal killar satt i baren och stod runt om och kollade.

Vad var meningen?

Jag vet att dom ej var lesbiska :)

ATTENTZION!

Sonny
2006-05-13, 00:05
Håller med Master Kwon, de söker (och får) förmodligen uppmärksamhet när dem gör det.

Tolkia
2006-05-13, 00:06
Det är ändå intressant hur killar (och tjejer) ser på två tjejer som hånglar. Det är som om ingen tror att de är lesbiska på riktigt, utan snarare som att det är en invit till trekant. Var ute med två lesbiska väninnor för ett tag sen och killarna lämnade dem inte ifred på hela kvällen, trots att de klart och tydligt sa att de var lesbiska och faktiskt var tillsammans. Det var som om de inte trodde på att två snygga tjejer kunde vara lesbiska och att de bara ville provocera och trigga killarna..Väldigt respektlös tycker jag.
Instämmer till hundra procent. Man blir ibland förvånad över hur långt upp i åldrarna tonårsmyten om lesbiska tjejer som tjejer som bara inte "fått känna på hur det verkligen skall vara", färdiga att omvändas, faktiskt lever kvar.

mangemani
2006-05-13, 00:07
Killar ska helt enkelt inte göra så, men det är ok om tjejer gör det.




varför?

sen en till sak,det är typ bara på fester detta händer..skulle 2 nyktra tjejer stå och tokhångla mitt ute på stan så skulle folket titta snett på dom,men på fester så är det helt acceptabelt*screwy* ...why?

Kwon
2006-05-13, 00:08
varför?

sen en till sak,det är typ bara på fester detta händer..skulle 2 nyktra tjejer stå och tokhångla mitt ute på stan så skulle folket titta snett på dom,men på fester så är det helt acceptabelt*screwy* ...why?

Ja, varför undrar jag också, men detta är väl en generell uppfattning som folk har? :confused:

Kwon
2006-05-13, 00:08
varför?

sen en till sak,det är typ bara på fester detta händer..skulle 2 nyktra tjejer stå och tokhångla mitt ute på stan så skulle folket titta snett på dom,men på fester så är det helt acceptabelt*screwy* ...why?

Alla e ju FULLA juh!

Både dom och betraktarna.

Det mesta är acceptabelt då, förutom bögeri förstås (om det inte är på bakfickan)

Sonny
2006-05-13, 00:08
skulle 2 nyktra tjejer stå och tokhångla mitt ute på stan så skulle folket titta snett på dom,men på fester så är det heltacceptabelt*screwy* ...why?Förmodligen för att de flesta på festen intagit alkoholhaltiga drycker och blir lite mer frisläppta.

Metal_boy_
2006-05-13, 00:10
Som jag har upplevt det, så har tjejer i min omgivning alltid klängt på varandra. Sitter i varandras knän och pillar i håret m.m. Så det är säkert något som faller lite mer naturligt där. Vi killar slåss istället, även när vi visar vår vänskap och kärlek :D

Sonny
2006-05-13, 00:14
Vi killar slåss istället, även när vi visar vår vänskap och kärlek :DSant, inget säger "jag älskar dig kompis" bättre än en manlig spark i skrevet :)

mangemani
2006-05-13, 00:14
Förmodligen för att de flesta på festen intagit alkoholhaltiga drycker och blir lite mer frisläppta.


ok,men om nu alla är fulla och är frisläppta,varför kan inte då bögar också accepteras såsom dom lesbiska blir?

Kwon
2006-05-13, 00:15
Som jag har upplevt det, så har tjejer i min omgivning alltid klängt på varandra. Sitter i varandras knän och pillar i håret m.m. Så det är säkert något som faller lite mer naturligt där. Vi killar slåss istället, även när vi visar vår vänskap och kärlek :D

Vi brukar brottas och göra chokeholds på fyllan.

En gång var jag så berusad att jag (har svaga minnen) att jag hade en arbetskamrats man i en guillotine samt att vi hade kraschat rakt in i köksbordet hos värden (som föll ihop) och att ett antal vinflaskor hade ramlat ner på golvet och gått sönder.

Jag blev inte bjuden på fler fester hem till honom.

Haha hon (vars man jag hade busat med) var inte så jätteglad sen på jobbet dagarna efter.
-

Tänkte dra en till incident på en annan hemmafest men jag skippar det.

Helt galen.

Men jag har slutat med alkohol nu.

Caixa**
2006-05-13, 00:16
ok,men om nu alla är fulla och är frisläppta,varför kan inte då bögar också accepteras såsom dom lesbiska blir?

Lesbiska blir inte accepterade. De blir stämplade som lättfotade brudar som är ute efter trekant.

Sonny
2006-05-13, 00:19
Jag tror inte att dom blir accepterade som homosexuella utan snarare att hånglandet blir "en kul grejj".

Kwon
2006-05-13, 00:20
Tjejer som Hånglar = "En kul grej" Dom kanske vill vara med på trekant?

Killar som Hånglar = BÖGERI!FFSOMGWTFBBQ!!

mangemani
2006-05-13, 00:20
Jag tror inte att dom blir accepterade som homosexuella utan snarare att hånglandet är "en kul grejj".


det är ju just det det inte är...2 tjejer som står och hånglar ÄR en lesbisk handling.

Sonny
2006-05-13, 00:22
det är ju just det det inte är...2 tjejer som står och hånglar ÄR en lesbisk handling.Jag vet, jag säger inte emot dig. Jag menar att på festen när de flesta är mer eller mindre berusade så blir det för tillfället en kul grejj och inte en lesbisk handling.

Fartman
2006-05-13, 00:24
Det är ändå intressant hur killar (och tjejer) ser på två tjejer som hånglar. Det är som om ingen tror att de är lesbiska på riktigt, utan snarare som att det är en invit till trekant. Var ute med två lesbiska väninnor för ett tag sen och killarna lämnade dem inte ifred på hela kvällen, trots att de klart och tydligt sa att de var lesbiska och faktiskt var tillsammans. Det var som om de inte trodde på att två snygga tjejer kunde vara lesbiska och att de bara ville provocera och trigga killarna..Väldigt respektlös tycker jag.
De kan du ju tacka alla dom icke-lesibiska "kompishånglarna" för.. Inget skriker mer "vill ha uppmärksamhet" än hångel mellan två heterosexuella tjejer, och nog fan lyckas dom.

Caixa**
2006-05-13, 00:28
det är ju just det det inte är...2 tjejer som står och hånglar ÄR en lesbisk handling.

Jag har hånglat med flera av mina nära (och mindre nära) tjejkompisar. De flesta av oss hade pojkvänner som var fullt medvetna om vad vi höll på med och tyckte det var ok. De kände ingen som helst konkurrens. För oss var det bara lek. Jag vet inte riktigt vad vi ville visa med det, bara uppmärksamhet förmodligen, ville se hur folk reagerade. Jag kommer aldrig mer hångla med en tjej (om jag inte känner något för henne dvs) för jag tycker det även är respektlöst mot lesbiska tjejer att heterosexuella "dumhånglar" på krogen hela tiden..inte så konstigt att det blir missuppfattningar!

Sheogorath
2006-05-13, 00:29
Det hela är väldigt enkelt. Kvinnors sexualitet är en flytande skala mellan helt hetero till helt homosexuell. Det finns alla varianter däremellan, och därför kan man ha sex med varandra lite till höger och vänster.

Hos män är det mer vattentäta skott. Man är bög eller straight eller mittimellan.

Jag har absolut inga argument för detta eller stöd för min teori, bara en övertygelse och en vetskap om att så här är det.

Kwon
2006-05-13, 00:30
Är det inte så att det är en stor andel "heterosexuella" tjejer som har en viss del bisexualitet i sig som visar sig mer eller mindre (no inhibitions) pga berusningen / alkoholen?

Eller är jag helt ute o snurrar? :D

Eller gör alla det för ATTENZIONE?

Har du någon koll ang detta Caixa?

Metal_boy_
2006-05-13, 00:30
Vi brukar brottas och göra chokeholds på fyllan.

En gång var jag så berusad att jag (har svaga minnen) att jag hade en arbetskamrats man i en guillotine samt att vi hade kraschat rakt in i köksbordet hos värden (som föll ihop) och att ett antal vinflaskor hade ramlat ner på golvet och gått sönder.

Jag blev inte bjuden på fler fester hem till honom.

Haha hon (vars man jag hade busat med) var inte så jätteglad sen på jobbet dagarna efter.
-

Tänkte dra en till incident på en annan hemmafest men jag skippar det.

Helt galen.

Men jag har slutat med alkohol nu.

Så sjukt! :laugh:

Kwon
2006-05-13, 00:35
Så sjukt! :laugh:

En till kan jag dra, det var på en polares 30-års fest.

EN av vännerna var i hallen och försökte sätta på sig skorna (vi skulle dra vidare till något hak), plötsligt så kör jag en flygande som sedan blev en glidande tackling som till slut övergick till ett anklehold där han ramlar bak med huvudet i ena väggen samtidigt som jag tar tag i hans vänstra fot och håller den i greppet.

Helsjukt, men jag minns vissa saker.

Hajja att folk inte vågade bjuda mig på mer fester (OBS detta var flera år sedan).

Jag har slutat dricka sen flera år tillbaka.

Caixa**
2006-05-13, 00:37
Är det inte så att det är en stor andel "heterosexuella" tjejer som har en viss del bisexualitet i sig som visar sig mer eller mindre (no inhibitions) pga berusningen / alkoholen?

Eller är jag helt ute o snurrar? :D

Eller gör alla det för ATTENZIONE?

Har du någon koll ang detta Caixa?

Nejdå..det ligger nog något i attraktionen med.. jag skulle tex. aldrig hånglat med en tjej jag inte tyckte var attraktiv på något sätt. Däremot förväntar jag mig inte något mer av det, fantiserar inte om mina kompisar och så. Däremot har det hänt att jag fantiserat om andra tjejer, men gud, de skulle jag aldrig våga strula med! De är snarare "tjejer jag vill vara som" än "tjejer jag vill vara med"..om du förstår vad jag menar.. Man vill ju vara attraktiv som tjej.. (och som kille med troligtvis?) Jag vet inte hur killar tänker generellt, men jag tror nog att de fantiserar mer än vad de vågar erkänna..om andra killar alltså ;)

Metal_boy_
2006-05-13, 00:38
En till kan jag dra, det var på en polares 30-års fest.

EN av vännerna var i hallen och försökte sätta på sig skorna (vi skulle dra vidare till något hak), plötsligt så kör jag en flygande som sedan blev en glidande tackling som till slut övergick till ett anklehold där han ramlar bak med huvudet i ena väggen samtidigt som jag tar tag i hans vänstra fot och håller den i greppet.

Helsjukt, men jag minns vissa saker.

Hajja att folk inte vågade bjuda mig på mer fester (OBS detta var flera år sedan).

Jag har slutat dricka sen flera år tillbaka.

Haha, jävla nylle!:laugh:

Kwon
2006-05-13, 00:38
Nejdå..det ligger nog något i attraktionen med.. jag skulle tex. aldrig hånglat med en tjej jag inte tyckte var attraktiv på något sätt. Däremot förväntar jag mig inte något mer av det, fantiserar inte om mina kompisar och så. Däremot har det hänt att jag fantiserat om andra tjejer, men gud, de skulle jag aldrig våga strula med! De är snarare "tjejer jag vill vara som" än "tjejer jag vill vara med"..om du förstår vad jag menar.. Man vill ju vara attraktiv som tjej.. (och som kille med troligtvis?) Jag vet inte hur killar tänker generellt, men jag tror nog att de fantiserar mer än vad de vågar erkänna..om andra killar alltså ;)

Någon kändis du fantiserar om?

Metal_boy_
2006-05-13, 00:38
Nejdå..det ligger nog något i attraktionen med.. jag skulle tex. aldrig hånglat med en tjej jag inte tyckte var attraktiv på något sätt. Däremot förväntar jag mig inte något mer av det, fantiserar inte om mina kompisar och så. Däremot har det hänt att jag fantiserat om andra tjejer, men gud, de skulle jag aldrig våga strula med! De är snarare "tjejer jag vill vara som" än "tjejer jag vill vara med"..om du förstår vad jag menar.. Man vill ju vara attraktiv som tjej.. (och som kille med troligtvis?) Jag vet inte hur killar tänker generellt, men jag tror nog att de fantiserar mer än vad de vågar erkänna..om andra killar alltså ;)


Kan du inte komma till mig och hångla med en tjej?

Sheogorath
2006-05-13, 00:39
Nejdå..det ligger nog något i attraktionen med.. jag skulle tex. aldrig hånglat med en tjej jag inte tyckte var attraktiv på något sätt. Däremot förväntar jag mig inte något mer av det, fantiserar inte om mina kompisar och så. Däremot har det hänt att jag fantiserat om andra tjejer, men gud, de skulle jag aldrig våga strula med! De är snarare "tjejer jag vill vara som" än "tjejer jag vill vara med"..om du förstår vad jag menar.. Man vill ju vara attraktiv som tjej.. (och som kille med troligtvis?) Jag vet inte hur killar tänker generellt, men jag tror nog att de fantiserar mer än vad de vågar erkänna..om andra killar alltså ;)

Jag kan svara ärligt för mig själv att NEJ det gör jag inte. Tjejer verkar oftare vara lite mer smyggay än vad killar är. Det kanske är så, helt enkelt? Er sexualitet är en glidande skala. Vår är vattentäta skott.

Caixa**
2006-05-13, 00:44
Någon kändis du fantiserar om?

Tänker inte säga Angelina Jolie iallafall..det är för uttjatat..även fast hon är snygg.. CharlizeTheron skulle jag nog inte säga nej till..

Sonny
2006-05-13, 00:46
Tänker inte säga Angelina Jolie iallafall..det är för uttjatat..även fast hon är snygg.. CharlizeTheron skulle jag nog inte säga nej till..ATTENZIONE

Bite
2006-05-13, 00:47
Jag kan svara ärligt för mig själv att NEJ det gör jag inte. Tjejer verkar oftare vara lite mer smyggay än vad killar är. Det kanske är så, helt enkelt? Er sexualitet är en glidande skala. Vår är vattentäta skott.
+1

Jag har funderat över vad som kan få en man att tända på en annan, och nej...jag kan inte se det.

Kwon
2006-05-13, 00:48
ATTENZIONE

:laugh:

Caixa**
2006-05-13, 00:48
Jag kan svara ärligt för mig själv att NEJ det gör jag inte. Tjejer verkar oftare vara lite mer smyggay än vad killar är. Det kanske är så, helt enkelt? Er sexualitet är en glidande skala. Vår är vattentäta skott.

Det är bara som det verkar;) Det är bara en sån tabu på det att killar inte vågar snacka om det. Finns garanterat massor av tjejer inte fantiserar om andra tjejer heller.. Tror faktiskt det där med kompishångel är lite av en trendgrej..det är "inne" att vara lite lesbian just nu.. Om det hade varit ascoolt med grabbhångel, och vad mysigt det hade varit på krogen då!

Rataxes
2006-05-13, 00:59
Bara lite löst spekulerande:

Tvekönighet (kvinna/man) är en sen evolutionär avstickare från enkönighet (kvinna), heterosexualitet likaså en evolutionär avstickare från unisexualitet som följde relativt parallellt. Så med avseende på kön och läggning är det mannen som har strövat längst från den enköniga "mallen".

Fast med tanke på hur extremt länge sen det var sen denna differentiering skedde verkar det lite suspekt.

Bolio
2006-05-13, 01:04
Fast med tanke på hur extremt länge sen det var sen denna differentiering skedde verkar det lite suspekt.

Ja, det tror jag med. Jag tror snarare att det i det här fallet enbart handlar om att sexualitet är en social konstruktion. Tror inte du?

Rataxes
2006-05-13, 01:34
Ja, det tror jag med. Jag tror snarare att det i det här fallet enbart handlar om att sexualitet är en social konstruktion. Tror inte du?
Jo, om du menar att sexuell anarkism uppmuntras lite mer socialt hos tjejer än hos killar, fast det där med skillnader i undermedvetna fantasier, förutsatt att det ens stämmer, verkar mer tveksamt.

Solros
2006-05-13, 01:57
Förfan. Har ni varit ute på krogen? Vad har flickorna att välja på?

Blekfeta, sminkade, trådsmala ölstinkande metrosexuella pojkar med redbull-vodka spillt på sina rutiga skjortor som försöker ragga upp någon donna efter att ha streckläst "The Game". Jag tycker fan synd om tjejer som måste umgås med oss. Inte konstigt att dom väljer att hångla med varandra.

Doctor Snuggles
2006-05-13, 02:06
Förfan. Har ni varit ute på krogen? Vad har flickorna att välja på?

Blekfeta, sminkade, trådsmala ölstinkande metrosexuella pojkar med redbull-vodka spillt på sina rutiga skjortor som försöker ragga upp någon donna efter att ha streckläst "The Game". Jag tycker fan synd om tjejer som måste umgås med oss. Inte konstigt att dom väljer att hångla med varandra.

Haha... precis... tjejer är lite äckliga som ens vill ha killar!

Nina L
2006-05-13, 05:39
En generell inställning hos tjejer är ifall tjejen är snygg så går det bra med sex.Det förklarar min uppfattning om att alla tjejer är bisexuella. :D

sissa
2006-05-13, 10:41
Är alla tjejer mer liberala till detta än killar? Enligt dem verkar som att bara för man är kille så är man livrädd för beröring av andra killar.


Jag tror att det dels kan bero på att tjejer oftast är mera kroppsliga med varandra så steget att tänka sig kyssar,hångel och sex blir inte så långt som det blir vad gäller män. Tjejer som håller varann i handen på stan är inte helt ovanligt, men två killar som gör det? Eller pussas och kramas för den delen.

Det här borde dock kunna ställa till det lite om man är bi eller homo som tjej. "Åh, vad gulligt, de hånglar. Ja, ja, det var kul. Vadå är det på allvar? Ne..."

Att två tjejer hånglar kan många tycka är :naughty:
Men är man dessutom bi eller homo på riktigt, då är det inte lika :naughty:


:)

sissa
2006-05-13, 10:53
under mina yngre dar då man festade och höll på,så fick man se flera ggr att tjejer stog och tokhånglade med varandra och alla stog ohc tittade på och skrattade(tom tjejerna),precis som att det skulle vara en kul sak bara,inget lesbiskt utan just en kul sak....förstår det inte riktigt,det är ju inte bara nån kul sak,det är ju en lesbisk handling dom utför,men ingen verkar bry sej på det sättet....nått är det som inte går ihop


tja, för en del är det mest en kul grej. man betraktar sig inte som bi eller homo, men man tycker inte det är äckligt eller vedervärdigt att hångla med en tjej för det så man gör det för att man får positiv respons och uppmärksamhet av det.

(snackar om de nu som inte skulle göra det om det inte fanns en publik.)

Baan
2006-05-13, 10:55
När man snackar så verkar dom flesta tycka att det inte skule vara lika stötande/motbjudande/whatever som om två killar råhånglade, men praktiskt sätt så verkar det inte jättepopulärt heller (bland killar) med råflator heller. Att det är mer accepterat att vara bisexuell som tjej är väl ingen nyhet, men jag tror även dte här är mer accepterat "teooretiskt" än praktiskt, går man till handling så vette fan om lika många killar hade uppskattat det.

babbett
2006-05-13, 10:56
Jag tror det hela beror på att tjejer är ärligare och skäms inte för att berätta om/leva ut sina fantasier.
Hur många killar törs däremot berätta om att dom har en hemlig sexfantasi där dom blir påsatta av två killar från jobbet/gymet??

Baan
2006-05-13, 10:58
Jag tror det hela beror på att tjejer är ärligare och skäms inte för att berätta om/leva ut sina fantasier.
Hur många killar törs däremot berätta om att dom har en hemlig sexfantasi där dom blir påsatta av två killar från jobbet/gymet??

lika många som tjejer, ifall kilarna du vill ska spänna på dig inte är homosexuella. du kan ju tänka dig hur uppskattat det hade varit som tjej att berätta för dom andra på jobbet att man alltid drömt om att ha sex med två andra kärringar på jobbet.

babbett
2006-05-13, 11:00
lika många som tjejer, ifall kilarna du vill ska spänna på dig inte är homosexuella. du kan ju tänka dig hur uppskattat det hade varit som tjej att berätta för dom andra på jobbet att man alltid drömt om att ha sex med två andra kärringar på jobbet.


Nu skrev jag väl inte att man skulle berätta det just på jobbet då men...man tolkar som man vill.
Jag tänkte mera på vad man berättar för polarna..

Callister
2006-05-13, 11:00
Tjejen har extrema behov att bli oralt tillfredställd. Jag tycker det är mindre kul att göra det. Ett hett tips var att ha trekant där tjejerna kunde slicka varandra medan jag tar den ena, i akt, so to speak. :D Förslaget var välkommet. :)

sissa
2006-05-13, 11:02
varför?

sen en till sak,det är typ bara på fester detta händer..skulle 2 nyktra tjejer stå och tokhångla mitt ute på stan så skulle folket titta snett på dom,men på fester så är det helt acceptabelt*screwy* ...why?


Om man nu skulle känna för att hångla med en tjej för att trigga killarna så skulle förmodligen ingen begripa det om man gjorde det mitt på dan i stan. Man skulle betrakta de som ett lesbiskt par. Man kan förvisso finna det :naughty: , men kanske inte på samma sätt.

Eftersom "hångla-med-tjej-i-fyllan-utan-att vara- bi - eller- lesbisk" finns så är det nog bättre att man tar det på krogen så fattar folk...

Baan
2006-05-13, 11:02
Nu skrev jag väl inte att man skulle berätta det just på jobbet då men...man tolkar som man vill.
Jag tänkte mera på vad man berättar för polarna..

Principen är väl samma för killar: man flyr inte fältet bara för en kompis visar bögtendenser.

babbett
2006-05-13, 11:04
Principen är väl samma för killar: man flyr inte fältet bara för en kompis visar bögtendenser.


Om det verkligen är så som du skriver så borde flera killar våga berätta sina hemlisar :naughty:

sissa
2006-05-13, 11:06
ok,men om nu alla är fulla och är frisläppta,varför kan inte då bögar också accepteras såsom dom lesbiska blir?


Jag tror inte att lika många tjejer eller killar bli triggade av två killar som hånglar som när tjejer gör det därför finns inte "fenomenet"

Detta är vad jag tror, det kanske inte är så, men det räcker ju med att vi tror att det är så ;)

Baan
2006-05-13, 11:06
Om det verkligen är så som du skriver så borde flera killar våga berätta sina hemlisar :naughty:

Jag tror det är mer invecklat än att tjejer skulle ha lättare att ta nyheten att tjejkompisen skule vilja ha lite homosexuell sex än killar, utan snarare att ni kvinnofolk måste berätta allt ni tänker eller har tänkt senaste tiden. Vi män nöjer oss med några kalla och man ska ju inte tjöta under matchen! ;)

Lite mer seriöst så vet jag inte vad för gott det hade lett till att berätta för sina heterosexuella polare att man har våta drömmar om dom.

sissa
2006-05-13, 11:09
Jag tror det hela beror på att tjejer är ärligare och skäms inte för att berätta om/leva ut sina fantasier.
Hur många killar törs däremot berätta om att dom har en hemlig sexfantasi där dom blir påsatta av två killar från jobbet/gymet??


Åandrasidan; hur svårt är det att vara ärlig och inte skämmas om det man ska berätta är accepterat jämfört med om det är inte är det?

babbett
2006-05-13, 11:18
Lite mer seriöst så vet jag inte vad för gott det hade lett till att berätta för sina heterosexuella polare att man har våta drömmar om dom.

Man vet aldrig, det kanske döljer sig ett bi (en bi?) även i kompisarna....

Nate
2006-05-13, 12:17
Är alla tjejer mer liberala till detta än killar? Enligt dem verkar som att bara för man är kille så är man livrädd för beröring av andra killar. Men jag menar, jag är MINST bögfobi och även om jag tycker en kille är extremt snygg så vill jag inte ens röra på denne. En generell inställning hos tjejer är ifall tjejen är snygg så går det bra med sex. Både min bästa tjejkompis och flickvän skulle ha sex med Angelina Jolie. :D Jag sa att de kunde ju ha sex med varandra, så kan jag kolla på. ;) Fick dock ett snabbt erbjudande om jag inte ville vara med istället, där kom flickvännen in och stoppade dock. ;)

jag skulle aldrig ha sex med en tjej, ****** är äckliga... *spy*

Kwon
2006-05-13, 12:22
jag skulle aldrig ha sex med en tjej, ****** är äckliga... *spy*

Nicely said Nate! :laugh: Men har du kysst en tjej på fyllan då?

Nate
2006-05-13, 13:07
Nicely said Nate! :laugh: Men har du kysst en tjej på fyllan då?

jag erkänner mig skyldig :em:

När jag var 14 så tränade jag och en bästis på mig på hur man skulle hångla som bäst. Vi ville ju impa på killarna så att de inte skulle tro att vi var några newburgers :D

Sheogorath
2006-05-13, 13:13
jag skulle aldrig ha sex med en tjej, ****** är äckliga... *spy*

****** är det smaskigaste som finns. I can eat for hours ;).

Janna
2006-05-13, 13:14
Kanske är så för vissa tjejer men jag tror inte det är generellt vedertaget. Personligen är jag inte intresserad av tjejsex alls.

mangemani
2006-05-13, 13:22
ok,jag köper kanske att det är en "kul grejj" för vissa samt att dom vill "impa",men förstår dessa mäniskor inte vad dom håller på med?dricker dom sej så packade att dom ej fattar att dom blir någonting som dom egentligen i nyktert tillstånd säger/tänker "uää,vad äckligt" åt?
kan också köpa att dom vill expermitera 1 gång för att känna hur det känns,men när dom gör det flera ggr om,på olika fester med olika personer,då är det deffinitvt nått mer än bara "en kul grejj","ville bara impa","ville bara testa på",då är dom innerst inne lesbisk.

eller?

Nate
2006-05-13, 13:27
jag erkänner mig skyldig :em:

När jag var 14 så tränade jag och en bästis på mig på hur man skulle hångla som bäst. Vi ville ju impa på killarna så att de inte skulle tro att vi var några newburgers :D

det där blev konstigt... jag menar förstås en bästis till mig. Och vi var förresten helt nyktra hemma i hennes flickrum ;)

Me_Myself
2006-05-13, 13:47
Jag har aldrig haft något intresse av att ha sex med en annan tjej men det händer att jag tycker kroppar är väldigt vackra.

Kwon
2006-05-13, 14:19
jag erkänner mig skyldig :em:

När jag var 14 så tränade jag och en bästis på mig på hur man skulle hångla som bäst. Vi ville ju impa på killarna så att de inte skulle tro att vi var några newburgers :D

Och att folk uppfattar en som newburger är ju det VÄRSTA som finns här i livet! :laugh:

Cilia
2006-05-13, 14:22
Kanske är så för vissa tjejer men jag tror inte det är generellt vedertaget. Personligen är jag inte intresserad av tjejsex alls.
så jag har ingen chans på dig då? *besviken*

bear.flowertwig
2006-05-13, 14:59
Det är under långa singelperioder man upptäcker hur sällan man faktiskt rör vid någon. Handslag räknas ej.

*cry*

nidas
2006-05-13, 16:07
Tjejsex=popcorn och videokamera

manlig kärlek=leka tåg och folk som går som pingviner i ett par dagar efteråt.

Nate
2006-05-13, 16:58
Och att folk uppfattar en som newburger är ju det VÄRSTA som finns här i livet! :laugh:

ja, när man var 14 var det ju viktigt att vara häftig. First impression lasts - fick inte du lära dig det utav loreal-reklamen redan som liten fjåårtis? *kissass* ;)

Tolkia
2006-05-13, 18:13
Är det inte så att det är en stor andel "heterosexuella" tjejer som har en viss del bisexualitet i sig som visar sig mer eller mindre (no inhibitions) pga berusningen / alkoholen?
Jag tror att det är en inte så liten andel heterosexuella som inte är så "hetero" som de tror sig vara, både bland tjejer och bland killar. Men det sitter längre in för killar att "upptäcka" det, eftersom de "sociala konstrutiorna" manligt resp. kvinnligt kön ser ut som de gör. Men att vara bisexuell betyder ju inte att man tänder på allt och alla, så om man inte träffar någon av samma kön som man upplever som tillräckligt intressant lär man inte odla den sidan.

egge
2006-05-13, 18:56
nått som förvånar mej är att när det är 2 tjejer som står och hånglar med varandra på en fest så är det inget mer med det,inge lesbiskt eller nått,det är bara fylle hångel,men om 2 killar skulle hångla så skulle det vara jordens undergång för vissa,då är det bög stämpling direkt.
varför?varför blir inte tjejerna stämplade som homosexuella när dom gör nått liknande?
bara en tanke som slagit mej.

Du ställer fel fråga. Frågan är varför killarna blir "stämplade"? Ska man behöva bli "stämplad" överhuvudtaget?
Låt folk göra vafan de vill.

stridis
2006-05-13, 19:53
Jag tror att det är en inte så liten andel heterosexuella som inte är så "hetero" som de tror sig vara, både bland tjejer och bland killar.

Är väl rätt enkelt att veta hur hetero man är? Män konsumerar porr (tex glor på xxx-sidor på nätet, ingen kommer att tycka att du är konstig om ingen vet om just precis vad det är du kollar på), om du tycker wow rocco är en *drägel* snubbe så voila!

babbett
2006-05-13, 19:56
Är väl rätt enkelt att veta hur hetero man är? Män konsumerar porr (tex glor på xxx-sidor på nätet, ingen kommer att tycka att du är konstig om ingen vet om just precis vad det är du kollar på), om du tycker wow rocco är en *drägel* snubbe så voila!


Fast ibland måste man smaka på det som bjuds innan man vet om man giller det eller inte...

Vissa saker har man för sig att man inte skulle gilla, därför provar man inte *rolleyes*

Trance
2006-05-13, 19:57
Du ställer fel fråga. Frågan är varför killarna blir "stämplade"? Ska man behöva bli "stämplad" överhuvudtaget?
Låt folk göra vafan de vill.

Det är skoj att stämpla folk, hur skulle man annars mobba dem?

Tolkia
2006-05-13, 19:59
Vissa saker har man för sig att man inte skulle gilla, därför provar man inte.
Instämmer. Trots allt finns det ju inte så få exempel på homo/bisexuella av båda könen som levt i heterosexuella förhållanden eller äktenskap innan de "upptäckte" eller "erkände" sin dragning åt andra hållet.

Kwon
2006-05-13, 19:59
ja, när man var 14 var det ju viktigt att vara häftig. First impression lasts - fick inte du lära dig det utav loreal-reklamen redan som liten fjåårtis? *kissass* ;)

Fanns L'oreal-reklamen när jag var fjårtis?

Fanns inte ens reklamfilm ffs :D

Trance
2006-05-13, 20:01
Jag tror att det är en inte så liten andel heterosexuella som inte är så "hetero" som de tror sig vara, både bland tjejer och bland killar. Men det sitter längre in för killar att "upptäcka" det, eftersom de "sociala konstrutiorna" manligt resp. kvinnligt kön ser ut som de gör. Men att vara bisexuell betyder ju inte att man tänder på allt och alla, så om man inte träffar någon av samma kön som man upplever som tillräckligt intressant lär man inte odla den sidan.

Men frågan är väl också hur mycket sexual konstruktion homosexualitet är. Vore intressant att se absoluta nummer på homosexuella genom tiderna. Men det finns ju ingen sådan information så klart.

babbett
2006-05-13, 20:02
Instämmer. Trots allt finns det ju inte så få exempel på homo/bisexuella av båda könen som levt i heterosexuella förhållanden eller äktenskap innan de "upptäckte" eller "erkände" sin dragning åt andra hållet.

Ja annars är det något konstigt att så många som lever i homosexuella förhållanden har barn ;)

Tolkia
2006-05-13, 20:22
Ja annars är det något konstigt att så många som lever i homosexuella förhållanden har barn ;)
Nja. Är man lesbisk tjej har man ju rätt stora möjligheter att "skaffa sig" barn utan att leva i ett seriöst, heterosexuellt förhållande (lite svårare för killar där, dock).
Men frågan är väl också hur mycket sexual konstruktion homosexualitet är.
Givetvis. När jag påstår att sexualiteten har en stark "social/kulturell komponent" gäller det ju hela spektrat, inte enbart den ena eller den andra riktningen. Antalet öppet homo/bisexuella har ju varierat genom tiderna (och på olika sätt för de olika könen), det vet vi ju, men frågan är om antalet "verkligt" homo/bisexuella har gjort det? Jag är böjd att tro "inte", men det är ju omöjligt att göra annat än gissa.

Bronkitkorv
2006-05-13, 20:37
Killar som hånglar är äckliga och fan tjejer med. Alla som hånglar bland folk är ju fan vidriga as *screwy* Slicka på varandras tungor *spy* Nu är jag förbannad som fan. Jag hatar allt...

Metal_boy_
2006-05-13, 21:18
Fast ibland måste man smaka på det som bjuds innan man vet om man giller det eller inte...

Vissa saker har man för sig att man inte skulle gilla, därför provar man inte *rolleyes*


Känns nog om man har en sån dragningskraft till att prova nått sånt. Har man inte det, varför ska man då utsätta sig?

Tolkia
2006-05-13, 21:48
Känns nog om man har en sån dragningskraft till att prova nått sånt. Har man inte det, varför ska man då utsätta sig?
Det skall man naturligtvis inte. Det lär ju inte bli vidare kul ändå, om man inte vill. Jag tror dock att det kanske kan sitta väldigt långt in att erkänna på ett eller annat sätt "otillåtna" känslor ens för sig själv när de är så till den grad otillåtna som de känslor vi diskuterar här. Vem vill vara "äcklig", "konstig" eller "motbjudande" liksom? Över lag tror jag att vi skulle tjäna på att var lite mer toleranta (Egentligen fattar jag inte vad som är "problemet" med homosexuella; om jag är heterosexuell berörs jag ju överhuvudtaget inte av det, eller? Det är ju inte så att homosexuella är übersexuella sexmonster som överfaller och våldtar alla de ser eller något.). "Mer lööv åt folket :love: ", som Diana skulle uttrycka det.

Metal_boy_
2006-05-13, 21:55
Det skall man naturligtvis inte. Det lär ju inte bli vidare kul ändå, om man inte vill. Jag tror dock att det kanske kan sitta väldigt långt in att erkänna på ett eller annat sätt "otillåtna" känslor ens för sig själv när de är så till den grad otillåtna som de känslor vi diskuterar här. Vem vill vara "äcklig", "konstig" eller "motbjudande" liksom? Över lag tror jag att vi skulle tjäna på att var lite mer toleranta (Egentligen fattar jag inte vad som är "problemet" med homosexuella; om jag är heterosexuell berörs jag ju överhuvudtaget inte av det, eller? Det är ju inte så att homosexuella är übersexuella sexmonster som överfaller och våldtar alla de ser eller något.).


Klart att det kan sitta förträngt på ett eller annat sätt, men jag tror inte att man har en äcklande känsla av tanken, på det sättet en heterosexuell har. Även om det är något man då påstår.

"Mer lööv åt folket :love: ", som Diana skulle uttrycka det.

Nej, mer Diana till Metal_boy_ ska det stå!:naughty:
*innocent*

Sniggel
2006-05-13, 23:24
Jag tror att tjejer är mer benägna att begå homosexuella handlingar än vad killar är, och jag att det faktiskt är genetiskt och inget kulturellt.
Det handlar inte om att killar inte vågar erkänna sina homosexuella tendenser utan det handlar helt enkelt om att killar i de flesta fallen saknar helt sådana tendenser.
Jag kan bara prata för mig själv, men jag har aldrig någonsin inte blivit äcklad av tanken att begå något sexuellt med en person av mitt kön.
Som Nate skrev här i tråden så testade hon som ung tonåring att kyssas med sin kompis för att öva så att hon sen skulle vara ett proffs när det gällde ;)
En kille skulle aldrig få för sig att öva på sina killkompisar, hur populär han än hade blivit med sina "skills" och hur accepterat det än varit med killar som hånglade med varandra.

Och för att ni inte ska tro att jag är någon feg kille som försöker dölja sina homosexuella tendenser så kan jag erkänna att jag har kysst en kille som följd av en lek "sanning och konsekvens" och regler är ju regler ;)
Det var ingen trevlig upplevelse men det var bara att stålsätta sig. Det är ju faktiskt inget märkvärdigt egentligen.

Trance
2006-05-14, 01:48
Givetvis. När jag påstår att sexualiteten har en stark "social/kulturell komponent" gäller det ju hela spektrat, inte enbart den ena eller den andra riktningen. Antalet öppet homo/bisexuella har ju varierat genom tiderna (och på olika sätt för de olika könen), det vet vi ju, men frågan är om antalet "verkligt" homo/bisexuella har gjort det? Jag är böjd att tro "inte", men det är ju omöjligt att göra annat än gissa.

Jag tror inte det eftersom jag inte tror att homosexualitet är genetisk eller bara delvis genetiskt. Tror antalet har varierat rätt mycket genom tidsåldrarna beroende på vad som är mode. Men det spelar ju ingen större roll direkt för den som faktiskt är homosexuell eller hur man behandlar dem.

Nate
2006-05-17, 20:58
Fanns L'oreal-reklamen när jag var fjårtis?

Fanns inte ens reklamfilm ffs :D

Vafan, jag som trodde att du var lika ung och viril som mig. Betyder det att du är typ i klimakterieåldern nu? :MrT:

hultman
2006-05-17, 21:03
Fy fan. Aldrig i livet.

Doctor Snuggles
2006-05-17, 21:13
Killar som hånglar är äckliga och fan tjejer med. Alla som hånglar bland folk är ju fan vidriga as *screwy* Slicka på varandras tungor *spy* Nu är jag förbannad som fan. Jag hatar allt...

:laugh:

haiduc
2006-05-18, 14:05
Det handlar inte om att killar inte vågar erkänna sina homosexuella tendenser utan det handlar helt enkelt om att killar i de flesta fallen saknar helt sådana tendenser.

Så att man kan bli mobbad, utfryst, misshandlad, förföljd eller t.o.m mördad har inte med saken att göra? De flesta har enorma problem med att komma ut och det är inte för att de är osäkra på sin läggning utan för att de är rädda för konsekvenserna...

Okunskapen om homosexuella är stor, och jag förstår inte hur folk tänker när de tar sig rätten att öppet se ner på andra människor oavsett anledning?

Bögar ska finna sig i att höra bögskämt, ständigt få signaler från omgivningen att det är "fel" Jag tror inte att folk kan sätta sig in i situationen att hela sin uppväxt känna sig annorlunda, inte bli accepterad och resten av livet alltid tänka sig för vad man säger när man pratar med folk osv... :furious:

Och om två tjejer vill hångla med varandra så kan de väl få göra det, vem fan orkar bry sig om varför?

Jag skiter i vad du äter till frukost och jag skiter i vem du knullar.. Hur svårt kan det vara...

AngelLove
2006-05-18, 14:26
Varför det syns på olika sätt tror jag mest beror på två saker.
Porrfilmens inträde i början på 70-talet och mentaliteten vi växt upp med.
Porren (eller speglingen gentemot porr) har gjort att lesbisk sex inte är något som du höjer på ögonbrynen för, det är något du matas med nästan konstant. Hur ofta visas det filmer där män får känslor för varandra merän nu senast i Brokeback ?

Om jag skulle kunna tänka mig ha sex med en annan kille. Jag är uppväxt i en familj och släkt där vi kramas när vi träffas och när vi säger hejdå eller ex om man ger varnadra något, jag har killlompisar som jag kramar för det är ibland längre tid mellan gångerna man träffar dem och man blir glad när man ses, har heller inte problem att kunna se på en kille och säga att han har en snygg kropp eller tilltalande utseende men jag skulle definitivt inte någonsin ha sex med en kille.

Kwon
2006-05-18, 14:31
Vafan, jag som trodde att du var lika ung och viril som mig. Betyder det att du är typ i klimakterieåldern nu? :MrT:

Viril är jag, dock inte lika ung som dig! Önskar att jag vore!

Fast mentalt är jag en fjortis! :hbang: :thumbup:

Nina L
2006-05-18, 14:32
Så att man kan bli mobbad, utfryst, misshandlad, förföljd eller t.o.m mördad har inte med saken att göra? De flesta har enorma problem med att komma ut och det är inte för att de är osäkra på sin läggning utan för att de är rädda för konsekvenserna...Tråkigt att det är så. Den här tråden är ju full av bögfobi också. Iofs tyckte jag också att det var äckligt en gång, men det gick över. Det gick över helt. :D

Egentligen borde man tycka att det var mycket äckligare när fula människor har sex med varandra, men det är konstigt nog socialt accepterat...

haiduc
2006-05-18, 14:40
Tråkigt att det är så. Den här tråden är ju full av bögfobi också. Iofs tyckte jag också att det var äckligt en gång, men det gick över. Det gick över helt. :D


Ja det är verkligen tråkigt, särskilt för oss som är homosexuella kan jag lova.

Nina L
2006-05-19, 06:26
Ja det är verkligen tråkigt, särskilt för oss som är homosexuella kan jag lova.Det kan jag verkligen tänka mig. Undras hur lång tid det skall ta innan tabut försvinner. Själv tycker jag att jag har sett en stor attitydsförändring under mitt liv hittills. Inte stor nog, givetvis, men ändå stor. Vilken är din teori ang reaktionerna? Beror det på ovana? Vi människor har ju en tendens att slå ner på allt som inte är som det brukar.

Hur känner du inför alla ghey-skämt på kolozzeum?

Nina L
2006-05-19, 06:35
En kille skulle aldrig få för sig att öva på sina killkompisar, hur populär han än hade blivit med sina "skills" och hur accepterat det än varit med killar som hånglade med varandra.Jag kan i princip garantera att du har fel. Det enda som skulle hindra övandet vore det där med att killar ofta skall vara bäst på grejer inför sina kompisar, och då kanske man inte kan tillstå att det behövs övning. Att var och varannan tjej nu för tiden har testat nått litet sexigt med någon av samma kön har inte med någon medfödd böjelse att göra. Tvärtom så borde killar (som ju har lite mer testo i omlopp, inte sant) vara mer sugna på att testa lite allt möjligt. Dock är det inte lika socialt accepterat.

Jay-Z
2006-05-19, 06:53
Hur känner du inför alla ghey-skämt på kolozzeum?

Likadant som många känner över alla blatteskämt på Kolozzeum, gissar jag.

haiduc
2006-05-23, 13:52
Själv tycker jag att jag har sett en stor attitydsförändring under mitt liv hittills. Inte stor nog, givetvis, men ändå stor. Vilken är din teori ang reaktionerna? Beror det på ovana? Vi människor har ju en tendens att slå ner på allt som inte är som det brukar.

Hur känner du inför alla ghey-skämt på kolozzeum?

Att det går åt rätt riktning är det ju ingen tvekan om, i flera andra länder är det ju dödsstraff för homosexuella handlingar så man får väl vara glad för att vi ändå har kommit längre här i sverige.

Och allmänt så tycker jag att ungdomar har mindre problem med homosexualitet än äldre..

Jag tror det beror på att dagens unga växer upp i ett multikulturellt samhälle där man mer eller mindre "måste" lära sig att acceptera att människor inte är lika på ett eller annat sätt. Sen så tror jag media gjort mycket då man ger plats för homosexuella i tidningar, på film och tv (som alla andra människor)

Sen så finns ju de som inte tycker att människor ska vara lika värda eller ha samma rättigheter, dock är de en minskande minoritet.

Så jag tycker att mycket går i RÄTT RIKTNING men det är långt ifrån bra.

Gay-skämt på kolozzeum tar jag inte så allvarligt på då de oftast inte är menade för att såra någon, och just på ett sådant här forum så förstår jag ju jargongen på ett sätt, även om man kanske kunde tycka att det finns betydligt roligare sätt att "skämta" på..

Tolkia
2006-05-23, 14:11
Jag kan reta mig på den här "men-attityden": "Jag har inget emot homosexuella, MEN ..." och så kommer det en massa, typ "de behöver väl inte hålla på och homosexa sig på stan", "bara jag slipper ha någon i MITT fotbollslag", "men det vore ju för jävligt om man skulle upptäcka att man hade en på luckan" osv. osv. I översättning ungefär: "Jag har visst en hel massa emot homosexuella, men jag vill ju inte verka inskränkt."

Fjod0r
2006-05-23, 14:13
"I only support gay marriage if both chicks are hot"

Tricklev
2006-05-23, 14:26
Är det därför det är fler killar än tjejer som kysst ngn av samma kön? :D


http://www.kolozzeum.com/forum/poll.php?do=showresults&pollid=1624


;)

haiduc
2006-05-23, 16:41
Jag kan reta mig på den här "men-attityden": "Jag har inget emot homosexuella, MEN ..." och så kommer det en massa, typ "de behöver väl inte hålla på och homosexa sig på stan", "bara jag slipper ha någon i MITT fotbollslag", "men det vore ju för jävligt om man skulle upptäcka att man hade en på luckan" osv. osv. I översättning ungefär: "Jag har visst en hel massa emot homosexuella, men jag vill ju inte verka inskränkt."

Exakt! Två män ska väl kunna hålla varandra i handen på stan eller kyssas offentligt mm som vanliga hetrosexuella par utan att för den sakens skull bli beskyllda för att "skylta med sin läggning"