handdator

Visa fullständig version : Kost under Deff?


Da2
2006-05-12, 23:07
Någon som kan bidra med ett kostschema som gett resultat i kombination med styrketräning, under deff?

Spannmål
2006-05-13, 00:02
Poängen med ett forum är att man samlar på sig en massa information (t.ex. vad som är bra och nyttig mat och vilka övningar som bygger stora bröst) och sen skapar man egna tränings- och matscheman med avseende på sig själv med hjälp av de kunskaperna.

Även om du får ett program som kolopanelen beskriver som optimalt måste du ju ändå räkna om alla värden för att få de att passa in på dig (din kroppsvikt och din aktivitetsnivå). Så det är inte direkt tidsbesparande.

Bättre är att bygga ett schema med matvaror som du gillar och som du tror kan hjälpa dig att härda ut dieten.

muffe85
2006-05-13, 10:27
Variation!!!
Jag äter olika mat varje dag, men Kcal, protein, Kolhydrat och fett- mängderna är ungefär lika varje dag.

Enligt mig bra utgångspunkter PER DAG under deff:
~2-2.5g protein per kilo kroppsvikt
~0.5-1.0g fett per kilo kroppsvikt
Resten kolhydrater.

Cerberus
2006-05-13, 10:37
Fettsnål mat e bra om man äter 5-6 eller flera mål per dag, det blir ändå några gram fett. Lite jordnötssmör, omega 3-tillskott e bra.

Variation är nyckeln tycker jag. Just nu äter jag fiberhavregryn, krossade linfrön, 2 tsk honung, kanel och så tog jag en liten slev jordnötssmör o käkade innan ;).

Sen tar jag alla kosttillskott, multivitamineraler, omega 3, zinc med frukosten.

En bra frukost(tycker jag iaf).