handdator

Visa fullständig version : Attitude


BB_81
2006-05-12, 18:53
Någon som testat detta "nya" tillskott från SAN?
Det verkar ha fått bra betyg på amerikanska forum.
:confused:

Xealswe
2006-12-09, 15:42
Jag köpte det idag på fitnessmässan, kan återkomma om jag tycker jag märker någon hormonell skillnad

Dr Nick
2006-12-09, 16:51
Jag köpte det idag på fitnessmässan, kan återkomma om jag tycker jag märker någon hormonell skillnad

Det funkar men gå inte över 50mg atd ed.

mystic[-_-]
2006-12-09, 16:56
Det funkar men gå inte över 50mg atd ed.

Why? Kan han drabbas av air lats?

Dr Nick
2006-12-09, 17:19
;1957575']Why? Kan han drabbas av air lats?

Libidon blir lidande och det är ju inte så bra att helt utplåna östrogenet i kroppen.

z_bumbi
2006-12-09, 17:31
Libidon blir lidande och det är ju inte så bra att helt utplåna östrogenet i kroppen.

Referenser?

Yes
2006-12-09, 18:06
Ännu ett tillskott som sägs lattja med hormonerna i kroppen för någon slags "positiv" effekt?

Yes
2006-12-09, 18:12
Attitude finns nu att tillgå i Sverige för första gången.
Attitude är speciellt avsett att öka testosteronnivåerna inifrån kroppen, utan att samtidigt öka östrogenet. De dåliga biverkningar som förekommer vid förhöjda testnivåer beror inte på ökat testosteron utan snarare på de förhöjda östrogennivåer som blir följden. Hittills har det varit ytterst svårt, ja nästan omöjligt, att hindra östrogennivåerna från att öka när testnivåerna höjdes... men dessa dagar är förbi.


Attitude innehåller branschens hetaste substanser, som är mest kända genom sina förkortningar ATD, 3-OHAT & UD. Dessa substanser fungerar synergistiskt för att hindra testosteronet från att omvandlas till östrogen och också genom att nedreglera serumhormonbindande globulin (SHBG, Serum Hormone Binding Globulin) och därmed orsaka en omedelbar frisläppning av FRITT (obundet) T i kroppen.

ATD är en oerhört effektiv hämmare av aromatasenzymet och eliminerar som sådan produktionen av östrogen i kroppen. Man känner vanligtvis denna effekt inom de första 10 dagarna genom en samtidig ökning av testosteronproduktionen och en total känsla av välbefinnande. ATD är en bra kompis när du använder tunga prohormon- eller syntetcykler, eftersom det minimerar biverkningar från östrogenet. ATD höjer på egen hand de endogena (produceras av kroppen) testosteronnivåerna genom att kontrollera aromatasenzymet.

*popcorn*

Handcuff
2006-12-09, 18:19
LOL :laugh:

Dr Nick
2006-12-09, 23:52
Referenser?

Gå in på vilket större usa forum som helst,sök på någon produkt som innehåller atd.
Rebound xt
Novedex xt
Attitued
mfl
Läs någon av de minst 100 användar loggar som finns.
Vad jag vet så finns det bara en studie och den är inte gjord på människor.
Sen har jag provat det själv med.
Men för dig måste det väll finnas studier på allt kanske?

Yes
2006-12-10, 01:15
Du tycker inte det är så viktigt med studier på saker som sägs trixa med hormonerna?

jwzrd
2006-12-10, 01:18
Gå in på vilket större usa forum som helst,sök på någon produkt som innehåller atd.
Rebound xt
Novedex xt
Attitued
mfl
Läs någon av de minst 100 användar loggar som finns.
Vad jag vet så finns det bara en studie och den är inte gjord på människor.
Sen har jag provat det själv med.
Men för dig måste det väll finnas studier på allt kanske?

Vad händer med ditt endokrina system om du äter något som gör att du sen har mer fritt testosteron än vad du normalt har?

Dr Nick
2006-12-10, 01:31
Använd det inte om ni inte vill.Jag säger att det funkar.Det var väl det som var frågan?
Borde veta bättre än att ens kommentera något sånt här på detta forumet,man blir bara hängd direkt..

jwzrd
2006-12-10, 01:45
Använd det inte om ni inte vill.Jag säger att det funkar.Det var väl det som var frågan?
Borde veta bättre än att ens kommentera något sånt här på detta forumet,man blir bara hängd direkt..

Du vet inte mao. Finns det andra saker du äter i medicin eller kosttillskottsväg som du inte vet hur det påverkar din kropp?

Clyde
2006-12-10, 02:32
Du vet inte mao. Finns det andra saker du äter i medicin eller kosttillskottsväg som du inte vet hur det påverkar din kropp?

:banned

Jarod
2006-12-10, 03:06
:banned

Vad menar du med det?

Arngrim
2006-12-10, 04:35
Fan vad knäckta alla användare av AAS blir nu, gyno m.m helt i onödan när dem kunde knaprat detta mirakelpiller istället... *rolleyes*

z_bumbi
2006-12-10, 06:50
Gå in på vilket större usa forum som helst,sök på någon produkt som innehåller atd.
Rebound xt
Novedex xt
Attitued
mfl
Läs någon av de minst 100 användar loggar som finns.
Vad jag vet så finns det bara en studie och den är inte gjord på människor.
Sen har jag provat det själv med.
Men för dig måste det väll finnas studier på allt kanske?

Inga vetenskapliga referenser med andra ord.

Ska vi gå in på dina egna erfarenheter, hur satte du upp testet?

Jag vill inte ha studier på allt för det går inte att testa allt, särskilt inom träning som är väldigt långa förlopp men när det är ännu en produkt som sägs påverka hormonnivåerna så vill jag i alla fall ha ett test som visar att det är säkert för människor. Vilket alltså inte finns.
Utan tester på biverkningar skulle jag tveka väldigt noga innan jag testar det, än mindre att rekommendera det till andra för att inte tala om att t o m sälja skiten.

mangemani
2006-12-10, 10:38
haha,ja credit ska SAN ha iaf för deras "hårda" namn på deras produkter samt deras marknadsförings taktik,"helt otrolig produkt som garanterat ger resultat på kort tid.."lägg på dej enormt mycket muskelmassa på kort tid"..."helt unik och fantastisk produkt"..:laugh: ..fattas bara trumpeter som blåses i bakgrunden:laugh:

Dr Nick
2006-12-10, 11:04
Inga vetenskapliga referenser med andra ord.

Ska vi gå in på dina egna erfarenheter, hur satte du upp testet?

Jag vill inte ha studier på allt för det går inte att testa allt, särskilt inom träning som är väldigt långa förlopp men när det är ännu en produkt som sägs påverka hormonnivåerna så vill jag i alla fall ha ett test som visar att det är säkert för människor. Vilket alltså inte finns.
Utan tester på biverkningar skulle jag tveka väldigt noga innan jag testar det, än mindre att rekommendera det till andra för att inte tala om att t o m sälja skiten.

Jag har aldrig sagt att jag satte upp något "vetenskapligt test"??
Jag varken rekommenderar det eller säger att det bygger en massa muskler däremot säger jag att atd fungerar som atd skall fungera.
Alltså det sänker östrogen nivån i kroppen.
Sen vill ni racka ner på alla som svarar på folks poster så ok,gör det.
Detta är troligen sista gången jag svarar på en sådan här fråga iaf.
Sen finns det nog inte så många tester gjorda "på biverkningar" på olika kosttillskott.

z_bumbi
2006-12-10, 11:21
Alltså det sänker östrogen nivån i kroppen.

Du har alltså mätt dina österogenvärden och det var det jag undrade över hur du gick tillväga?

Edit: Eller exakt hur har du märkt att det funkar?

Dr Nick
2006-12-10, 12:23
Edit: Eller exakt hur har du märkt att det funkar?

Fick lite finnar,tyckte jag hårdnade upp något och gjorde några extra reps på gymmet.

Dr Nick
2006-12-10, 12:33
Detta var vad jag hittade,nog för att det antagligen inte är ett oberoende test men det är alltid något.

Real-World Test

16 test subjects were monitored to observe the interaction between ATD and methyl testosterone compared to anastrozole and methyl testosterone, ATD only and placebo. ALRI's Ultra H.O.T. contains ATD and was used for this test.

o Four were given a placebo.

o Four were given an ATD analog once daily. (4 capsules of Ultra H.O.T.)

o Four were given 100mg methyl testosterone/1.5mg anastrozole daily.

o Four were given 100mg methyl testosterone/ATD analog once daily. (4 capsules of Ultra H.O.T.)

Results:

* Obviously the first four realized no significant changes in LH/FSH/estradiol/testosterone at two, four and eight week retesting periods

* The ATD analog only group showed an average 50% decrease in estradiol, and a significant increase in LH/FSH/testosterone.

* The anastrozole/methyl testosterone group all showed a significant increase in testosterone (gee, are you surprised?) and a descending decrease in LH/FSH over the eight week period until near zero, and estradiol levels increased an average of 1.6 times normal.

* The ATD analog/Methyl testosterone group of course had a major increase in testosterone. LH/FSH decreased after the first two weeks an average of 34% but remained constant until termination of the project at week eight. Estradiol was an average of 1.9 times normal.


Also... ATD and Rats:

http://technologyorgasm.com/upload/atd1.jpg
http://technologyorgasm.com/upload/atd2.jpg
http://technologyorgasm.com/upload/atd3.jpg
http://technologyorgasm.com/upload/atd4.jpg
http://technologyorgasm.com/upload/atd5.jpg

Dr Nick
2006-12-10, 12:42
Synd att det är på råttor bara...
Men dom här studierna + alla användar loggar som finns därute gör att ingen behöver tveka på atd fungerar iaf.
Det var ju det som var frågan i den första posten?eller hur?

Exp Brain Res. 1986;64(3):407-10. Related Articles, Links


Effect of an inhibitor of aromatization, 1,4,6 androstatriene-3,17-dione (ATD) on LH release and steroid binding in hypothalamus of adult female rats.

Slama A, Gogan F, Sarrieau A, Vial M, Rostene W, Kordon C.

Prevention of testosterone aromatization in the female rat pups by perinatal treatment with 1,4,6 androstatriene-3,17-dione (ATD) induces an important defeminization as shown by a reduction of fluctuations of LH release after castration and estradiol implantation. The fact that, under our in vitro experimental conditions, ATD is able to displace testosterone binding in the hypothalamus whereas estradiol does not, confirms the hypothesis that ATD acts on aromatase. The most attractive explanation for the defeminization effect of ATD is then an estrogen-like action of ATD.

PMID: 3803480 [PubMed - indexed for MEDLINE]

jwzrd
2006-12-10, 12:45
Detta var vad jag hittade,nog för att det antagligen inte är ett oberoende test men det är alltid något.

Real-World Test

16 test subjects were monitored to observe the interaction between ATD and methyl testosterone compared to anastrozole and methyl testosterone, ATD only and placebo. ALRI's Ultra H.O.T. contains ATD and was used for this test.

o Four were given a placebo.

o Four were given an ATD analog once daily. (4 capsules of Ultra H.O.T.)

o Four were given 100mg methyl testosterone/1.5mg anastrozole daily.

o Four were given 100mg methyl testosterone/ATD analog once daily. (4 capsules of Ultra H.O.T.)

Results:

* Obviously the first four realized no significant changes in LH/FSH/estradiol/testosterone at two, four and eight week retesting periods

* The ATD analog only group showed an average 50% decrease in estradiol, and a significant increase in LH/FSH/testosterone.

* The anastrozole/methyl testosterone group all showed a significant increase in testosterone (gee, are you surprised?) and a descending decrease in LH/FSH over the eight week period until near zero, and estradiol levels increased an average of 1.6 times normal.

* The ATD analog/Methyl testosterone group of course had a major increase in testosterone. LH/FSH decreased after the first two weeks an average of 34% but remained constant until termination of the project at week eight. Estradiol was an average of 1.9 times normal.


Also... ATD and Rats:

http://technologyorgasm.com/upload/atd1.jpg
http://technologyorgasm.com/upload/atd2.jpg
http://technologyorgasm.com/upload/atd3.jpg
http://technologyorgasm.com/upload/atd4.jpg
http://technologyorgasm.com/upload/atd5.jpg

Så det vi kan se här är att någon som ersätter anti-aromatasen anastrozole med ditt flumpiller ger sämre effekt än den riktiga varan. Vi kan även se hur doping påverkar ditt endokrina system - det slår ut det. Enligt va de beskriver som ATDs effekt så liknar det andra andra preparat som är lite off topic på det här forumet.

Gällande ditt eget resultat sen. Alltså, jag blir besviken och börjar skruva på kost, sömn och schema om jag _inte_ ökar på gymmet snudd på varje pass och det inte för närvarande är så att jag vilar eller tränar en lugnare period. Finnar?! Vad är det ett mått på menar du? Om jag käkar skräpmat och godis så får jag finnar, betyder det att jag plötsligt fått mer fritt T?

Dr Nick
2006-12-10, 12:54
Så det vi kan se här är att någon som ersätter anti-aromatasen anastrozole med ditt flumpiller ger sämre effekt än den riktiga varan. Vi kan även se hur doping påverkar ditt endokrina system - det slår ut det. Enligt va de beskriver som ATDs effekt så liknar det andra andra preparat som är lite off topic på det här forumet.

Gällande ditt eget resultat sen. Alltså, jag blir besviken och börjar skruva på kost, sömn och schema om jag _inte_ ökar på gymmet snudd på varje pass och det inte för närvarande är så att jag vilar eller tränar en lugnare period. Finnar?! Vad är det ett mått på menar du? Om jag käkar skräpmat och godis så får jag finnar, betyder det att jag plötsligt fått mer fritt T?

Jag har koll på min mat,träning etc.
Ok,men är det ok för dig om min åsikt är att det fungerar som atd påstås skall göra?
Kan du inte posta en studie då på att det inte fungerar och att alla användar loggar som finns därute på forumen är rena lögnerna?
Eller vart vill du komma?

jwzrd
2006-12-10, 12:59
Jag har koll på min mat,träning etc.
Ok,men är det ok för dig om min åsikt är att det fungerar som atd påstås skall göra?
Kan du inte posta en studie då på att det inte fungerar och att alla användar loggar som finns därute på forumen är rena lögnerna?
Eller vart vill du komma?

Lägg dina pengar på bra produkter som ger dig finnar och får Något att hända till skillnad från inget. Lycka till! :)

Dr Nick
2006-12-10, 13:05
Lägg dina pengar på bra produkter som ger dig finnar och får Något att hända till skillnad från inget. Lycka till! :)

Håller absolut med om att det är mycket pengar för knappt någon effekt som ger något i gymmet,det var inte det jag hävdar,utan att atd fungerar som det skall göra.Det har jag ingen som helst tvekan över.
Det var 3 år sedan jag testade en burk atd som stand alone.

Jag lägger mina pengar på bra produkter.

mangemani
2006-12-10, 13:13
SAN är inget bra val att lägga sina pengar på,just för att dom tar typ dubbelt så mycket betalt.
finns märken som är dubbelt så billiga och ger samma resultat(om inte bättre).

så jag personligen ser inte poängen med just märket SAN eller andra dyra märken.

Dr Nick
2006-12-10, 13:17
SAN är inget bra val att lägga sina pengar på,just för att dom tar typ dubbelt så mycket betalt.
finns märken som är dubbelt så billiga och ger samma resultat(om inte bättre).

så jag personligen ser inte poängen med just märket SAN eller andra dyra märken.

Håller med till 100%.
Finns andra märken med samma eller bättre innehåll än just san´s som är billigare.

Bucyrus
2006-12-10, 17:50
Håller med till 100%.
Finns andra märken med samma eller bättre innehåll än just san´s som är billigare.
Bättre innehåll?
Just därför handlar jag på www.kolozzeum.com :thumbup:

Yes
2006-12-10, 20:08
OM det nu funkar, är det inte lite vanskligt att pilla med hormonerna i kroppen? Jag är på intet sätt någon expert(eller ens lite kunnig) på området, men de som faktiskt vet något brukar ju påpeka att det är ett komplicerat system att pilla med och som inte låter sig "luras" särskilt lätt.

Gränsen till AAS blir ju jäkligt tunn när man börjar leka med hormoner. Skillnaden är egentligen bara hur potenta medlen är...

Dr Nick
2006-12-10, 20:23
OM det nu funkar, är det inte lite vanskligt att pilla med hormonerna i kroppen? Jag är på intet sätt någon expert(eller ens lite kunnig) på området, men de som faktiskt vet något brukar ju påpeka att det är ett komplicerat system att pilla med och som inte låter sig "luras" särskilt lätt.

Gränsen till AAS blir ju jäkligt tunn när man börjar leka med hormoner. Skillnaden är egentligen bara hur potenta medlen är...

Hur får du det till att gränsen blir jäkligt tunn?
Så du menar att enda skillnaden mellan atd och aas är att dom är olika potenta??

Du har ingen som helst aning om vad du pratar om här.
Det är stor skillnad på att tillsätta hormoner utifrån än att få kroppen att producera mindre östrogen själv.

jwzrd
2006-12-10, 20:27
Hur får du det till att gränsen blir jäkligt tunn?
Så du menar att enda skillnaden mellan atd och aas är att dom är olika potenta??

Du har ingen som helst aning om vad du pratar om här.
Det är stor skillnad på att tillsätta hormoner utifrån än att få kroppen att producera mindre östrogen själv.

Jag tycker att just DU är den person i den här tråden som bör lugna dig lite med hur du pekar med okunskapens långa pekpinne. Vad jag kan läsa i den här tråden så kände du inte till vad "endokrina systemet" är ens, då bör du vara, ska vi säga, återhållsam.

En annan upplysning är att även aromatas-hämmare är dopingklassade.

Trance
2006-12-10, 20:30
Du har ingen som helst aning om vad du pratar om här.
Det är stor skillnad på att tillsätta hormoner utifrån än att få kroppen att producera mindre östrogen själv.

Vad är skillnaden?

Yes
2006-12-10, 20:35
Hur får du det till att gränsen blir jäkligt tunn?
Så du menar att enda skillnaden mellan atd och aas är att dom är olika potenta??

Du har ingen som helst aning om vad du pratar om här.
Det är stor skillnad på att tillsätta hormoner utifrån än att få kroppen att producera mindre östrogen själv.
Skillnad ja, men det handlar fortfarande om att lattja med hormonerna - även om det görs på olika sätt. Du tycker inte gränsen är tunn mellan olika sätt att pilla på hormonerna?

Kostillskottsföretagen är ju också alldeles uppenbart ute efter att sälja "lagliga AAS", och kanske framförallt marknadsföra produkter som det(även om det mesta är verkningslöst).

Dr Nick
2006-12-10, 20:42
Jag tycker att just DU är den person i den här tråden som bör lugna dig lite med hur du pekar med okunskapens långa pekpinne. Vad jag kan läsa i den här tråden så kände du inte till vad "endokrina systemet" är ens, då bör du vara, ska vi säga, återhållsam.

En annan upplysning är att även aromatas-hämmare är dopingklassade.

atd finns inte med på listan.
Det står luddigt men visst antagligen så är dom doping klassade,dock inte olagliga det är endast dom recept belagda.
Och du bör lugna dig med dina förolämpningar om vad jag känner till och inte,det är du som gått på om olika saker när jag endast svarade på vad trådskaparen frågade.Du verkar säker på att jag inte ens vet vad det endokrina systemet innebär?Jasså?

Det enda jag har sagt i den här tråden från början är att atd fungerar.
Snacka om vilken skit jag fått pga det från dig om allt möjligt som inte hört till tråden,du har dragit upp allt möjligt som inte har med mina inlägg att göra,visst med ämnet men inget som jag påstått,Du gillar verkligen att gå på folk va?Jag försökte svara på frågan i första posten,och gjorde det utifrån mina egna erfarenheter och mina egna kunskaper.
Sen så får man sådana här svar och påhopp??!!

jwzrd
2006-12-10, 20:45
atd finns inte med på listan.
Det står luddigt men visst antagligen så är dom doping klassade,dock inte olagliga det är endast dom recept belagda.
Och du bör lugna dig med dina förolämpningar om vad jag känner till och inte,det är du som gått på om olika saker när jag endast svarade på vad trådskaparen frågade.Du verkar säker på att jag inte ens vet vad det endokrina systemet innebär?Jasså?

Det enda jag har sagt i den här tråden från början är att atd fungerar.
Snacka om vilken skit jag fått pga det från dig om allt möjligt som inte hört till tråden,du har dragit upp allt möjligt som inte har med mina inlägg att göra,visst med ämnet men inget som jag påstått,Du gillar verkligen att gå på folk va?Jag försökte svara på frågan i första posten,och gjorde det utifrån mina egna erfarenheter och mina egna kunskaper.
Sen så får man sådana här svar och påhopp??!!

Vadå inte olagliga? Har ATD någon som helst effekt så är det dopingklassat, var så säker. Det är inte alls så att det endast är receptbelagd medicin som är dopingklassat.

Tolkia
2006-12-10, 20:54
Real-World Test

16 test subjects were monitored to observe the interaction between ATD and methyl testosterone compared to anastrozole and methyl testosterone, ATD only and placebo. ALRI's Ultra H.O.T. contains ATD and was used for this test.

o Four were given a placebo.

o Four were given an ATD analog once daily. (4 capsules of Ultra H.O.T.)

o Four were given 100mg methyl testosterone/1.5mg anastrozole daily.

o Four were given 100mg methyl testosterone/ATD analog once daily. (4 capsules of Ultra H.O.T.)

Jag skulle vilja se en betydligt större studie för att överhuvudtaget uttala mig om ett preparats effekt, positiv eller negativ; fyra personer är i sammanhanget ingenting. Definitivt inte i en studie av hormonell påverkan, där den individuella variationen är väldigt stor.

Dr Nick
2006-12-10, 20:58
Vad är skillnaden?

Att tillsätta tex testosteron utifrån eller att förmå kroppen att producera mer testosteron.
Man kan aldrig få kroppen att producera dom mängderna som man får av att tillsätta testosteron utifrån.
Även tveksamt,troligen omöjligt att man kan få kroppen att producera mer testosteron äv vad doping testerna gör utslag på.
Det ena är lagligt det andra olagligt.

Dr Nick
2006-12-10, 21:00
Jag skulle vilja se en betydligt större studie för att överhuvudtaget uttala mig om ett preparats effekt, positiv eller negativ; fyra personer är i sammanhanget ingenting. Definitivt inte i en studie av hormonell påverkan, där den individuella variationen är väldigt stor.

Jag skulle aldrig lita på en sådan här "studie" själv men det är bara att göra en sökning på loggar och dagböcker om folk som använt atd.
Det finns hundratals.
Synd att man inte får länka till andra forum.
Om 10 personer skulle sagt att det funkar(som atd skall funka) så ok,men om 100 säger att det funkar så...

Dr Nick
2006-12-10, 21:04
Vadå inte olagliga? Har ATD någon som helst effekt så är det dopingklassat, var så säker. Det är inte alls så att det endast är receptbelagd medicin som är dopingklassat.

DU gick ju på mig om att jag var okunnig,du själv då?

Det är stor skillnad på något som är doping klassat och något som är olagligt,eller visste du inte det?
Du borde vara återhållsam med att peka med kunskapens finger eller vad var det du skrev?

jwzrd
2006-12-10, 21:21
DU gick ju på mig om att jag var okunnig,du själv då?

Det är stor skillnad på något som är doping klassat och något som är olagligt,eller visste du inte det?
Du borde vara återhållsam med att peka med kunskapens finger eller vad var det du skrev?

Vadå själv då? Du påstod att det enda på listan som var olagligt var det som var receptbelagt. Androstenedion är inte receptbelagt ELLER ens en medicin, det är däremot dopingklassat. Du hade alltså fel i det du sa.

Vidare påstår du att ATD klarar sig fint eftersom det inte är en AAS; nå det är inte andra anti-aromatas-mediciner heller men de är likförbannat dopingklassade.

Intressant sen med valet av just metyltesto i dina tester med tanke på dess egenskaper vad gäller just... aromatisering. Kunskapslucka där med herr Dick?

Dr Nick
2006-12-10, 21:27
Vadå "mina" tester??!
Det enda jag säger är att atd är säkert doping klassat och ger utslag på test men det finns inte med på wadas doping lista över recept belagda ai´s och serms som är olagliga att köpa utan recept.
Förstår du någonting överhuvudtaget eller ingår läs svårigheter i ditt cv?
Och ja,det var en förolämpning,o du forums ägglare nr 1.:smash:

Dr Nick
2006-12-10, 21:29
Jag har ju knappast "valt" in m-test i något eller du kanske tror att det är "mina" tester som jag själv gjort?
Nej,så är det inte.jag hittade det bara på nätet när jag gjorde en enkel sak som kallas för sökning.

jwzrd
2006-12-10, 21:31
Jag har ju knappast "valt" in m-test i något eller du kanske tror att det är "mina" tester som jag själv gjort?
Nej,så är det inte.jag hittade det bara på nätet när jag gjorde en enkel sak som kallas för sökning.

Jag påstod inte att du valt in m-testo, jag berättade för dig att de saker du visar här har stora brister.

Dr Nick
2006-12-10, 21:32
Vidare påstår du att ATD klarar sig fint eftersom det inte är en AAS;

Var påstår jag detta?
Självklart behöver det inte vara en aas för att vara dopingklassat eller olagligt.

Dr Nick
2006-12-10, 21:35
Jag påstod inte att du valt in m-testo, jag berättade för dig att de saker du visar här har stora brister.

Det vet jag redan.Därför skriver jag också att man inte bör gå efter dessa tester.
Skrev jag in över den posten som du hänvisar till nu.

Men Studier som själva företagen gjort,blod tester på privat personer som gjort sk produkt tester åt företagen och 100 personers utsagor +att jag teasta det själv gör att jag drar slutsatsen till att atd fungerar som atd skall fungera.

Fanns det bara tester som företagen gjort själva och inga loggar och om jag inte provat själv osv så skulle naturligtvis jag med vara tveksam.

Dr Nick
2006-12-10, 21:38
Intressant sen med valet av just metyltesto i dina tester med tanke på dess egenskaper vad gäller just... aromatisering. Kunskapslucka där med herr Dick?

Vad påstår du här då?

Jag påstod inte att du valt in m-testo, jag berättade för dig att de saker du visar här har stora brister.

Konstigt?
Vet du inte vad skriver själv?herr dick-lös

jwzrd
2006-12-10, 21:41
Vad påstår du här då?



Konstigt?
Vet du inte vad skriver själv?herr dick-lös

Dina tester som i testerna du lägger fram för att stödja dina påståenden.

jwzrd
2006-12-10, 21:41
Det vet jag redan.Därför skriver jag också att man inte bör gå efter dessa tester.
Skrev jag in över den posten som du hänvisar till nu.

Men Studier som själva företagen gjort,blod tester på privat personer som gjort sk produkt tester åt företagen och 100 personers utsagor +att jag teasta det själv gör att jag drar slutsatsen till att atd fungerar som atd skall fungera.

Fanns det bara tester som företagen gjort själva och inga loggar och om jag inte provat själv osv så skulle naturligtvis jag med vara tveksam.

Exakt hur märkte du att du hade lägre nivåer av östrogen i kroppen?

Dr Nick
2006-12-10, 21:46
Dina tester som i testerna du lägger fram för att stödja dina påståenden.

Som inte är mina tester,då hade jag knappast haft med m-test?
Tyckte en del av det skrivna var relevant,då naturligtvis det om atd.
Sen så eftersom det var ett företag som säljer atd själva så kan man inte gå enbart efter ett sådant test.Då det kan vara manipulerat.
Men om 10 företag gör egna tester,nu har mig veterligen dom inte gjort det men om,då kunde man iaf kosta på sig att titta på produkten och söka efter mer användar info.
Atd är flera år gammalt så det finns hur mycket som helst.

Dr Nick
2006-12-10, 21:49
Exakt hur märkte du att du hade lägre nivåer av östrogen i kroppen?

Det har jag inte sagt att jag har märkt.
Hur skulle jag kunna märka att jag har låga östrogen nivåer?
Särskillt eftersom jag inte har någon som helst aning om hur det endocrina systemet funkar enligt dig?!
Jag har dock sagt att det är så atd skall fungera.
Jag har dock skrivit ner "vad" jag märkte för effekt av produkten.
Eller dom effekter jag fick under tiden jag använde atd.
Återigen,lär dig läsa.

jwzrd
2006-12-10, 22:06
Det har jag inte sagt att jag har märkt.
Hur skulle jag kunna märka att jag har låga östrogen nivåer?
Särskillt eftersom jag inte har någon som helst aning om hur det endocrina systemet funkar enligt dig?!
Jag har dock sagt att det är så atd skall fungera.
Jag har dock skrivit ner "vad" jag märkte för effekt av produkten.
Eller dom effekter jag fick under tiden jag använde atd.
Återigen,lär dig läsa.

Men ATD:s effekt är just som anti-aromatas, vad finns det för dig att märka annars? Ett par procent högre testosteron?

Dr Nick
2006-12-10, 22:18
Men ATD:s effekt är just som anti-aromatas, vad finns det för dig att märka annars? Ett par procent högre testosteron?

Atd är en ai.
Exakt,ett par procents högre test nivå,hur stor är omöjligt att säga naturligtvis men den naturliga nivån har stora gräns värden,en regäl höjning behöver inte vara utanför några onormala gränsvärden.
Jag tyckte mig dock märka att jag såg något "hårdare" ut i kroppen och jag fick lite finnar (som jag aldrig haft problem med i varesig ton åren eller efteråt)
och jag ökade med några extra reps på gymmet.
Detta var vad jag märkte under den perioden(månaden) som jag provade en atd produkt.

Alltså varför låter du mig inte bara ha min åsikt? (som jag delar med alla människor på usa forumen) att atd fungerar?

Det är ju ett fritt land osv,du får ju ha vilken åsikt du vill.
Sen eventuella framtida bieffekter osv,olagligt,doping klassat,det var väl inget tråd skaparen frågade om eller?
Förstår fortfarande inte vad det är du vill få fram?säg det istället så kan jag svara?sluta äggla

Dr Nick
2006-12-10, 22:21
Effekten att jag såg något "hårdare" ut skulle kunna obs herr ord märkare,nu gissar jag,skulle kunna innebära att jag höll mindre vatten som en effekt av mindre östrogen i kroppen.men Det får du citera mig för som en ren gissning.
Men dock en möjlighet.

Dr Nick
2006-12-10, 22:28
Sen så borde du verkligen inte anklaga folk för att vara okunniga när du själv så sent som tills idag trodde att tribulus fungerar.

Bucyrus
2006-12-10, 22:42
Effekten att jag såg något "hårdare" ut skulle kunna obs herr ord märkare,nu gissar jag,skulle kunna innebära att jag höll mindre vatten som en effekt av mindre östrogen i kroppen.men Det får du citera mig för som en ren gissning.
Men dock en möjlighet.

Jag gissar att du såg något "hårdare" ut pga. ett lägre vätskeintag...men det är som sagt en gissning...

jwzrd
2006-12-10, 22:46
Jag gissar att du såg något "hårdare" ut pga. ett lägre vätskeintag...men det är som sagt en gissning...

Tja, eller att han... tränat. Jag förväntar mig att såna saker händer mig när jag tränar, jag vet inte hur herr Nick gör.

Dr Nick
2006-12-10, 23:03
Tja, eller att han... tränat. Jag förväntar mig att såna saker händer mig när jag tränar, jag vet inte hur herr Nick gör.

Sorry,jag hade koll på mitt kalori intag osv.
Det var samma träning som vanligt,samma diet.
Har gymmat i 7 år så jag märker skillnader rätt så enkelt.
Vad grundar ni eran åsikt på att atd "inte" fungerar?
Ni låter ju inte mig ha en åsikt så då har väl jag rätt att fråga också?
Ni måste ju ha studier eller annan info som jag och hela det amerikanska forums folket missat?

Bucyrus
2006-12-10, 23:04
Tja, eller att han... tränat. Jag förväntar mig att såna saker händer mig när jag tränar, jag vet inte hur herr Nick gör.
Kanske en kombination av träning och ett lägre vätskeintag.... gissningsvis en skopa extra malto också..

Dr Nick
2006-12-10, 23:06
Kanske en kombination av träning och ett lägre vätskeintag.... gissningsvis en skopa extra malto också..

En hårdare look skulle kräva väldigt mycket lägre vätske intag eller lägre kropps fett,vilket jag inte tränade eller åt för att få just då.
Inget av detta var fallet för mig.

Yes
2006-12-11, 02:20
Jag kan se hårdare ut av att äta chips eller lite godis, så det känns lite löst att basera att kosttillskotts verkan på det...

Dr Nick
2006-12-11, 06:51
Jag kan se hårdare ut av att äta chips eller lite godis, så det känns lite löst att basera att kosttillskotts verkan på det...

Det gör jag inte om det är det du syftar på.

Dr Nick
2006-12-11, 06:57
Jag kan se hårdare ut av att äta chips eller lite godis, så det känns lite löst att basera att kosttillskotts verkan på det...

Ni är ju otroligt säkra på att atd inte fungerar,jag har lagt fram anledningarna till att jag är övertygad om att det gör det.
Jag listar dom sakerna igen:Dom tester på råttor som finns,dom blod testerna på vanligt folk som ligger ute på bb.com,dom minst 100 användar loggar som finns ute på alla usa forum +att jag provat själv och märkt skillnad.
Du måste ju veta något som jag och alla människor på us forumen missat?
Det är ju uppenbarligen helt solklart att jag ljuger och att atd inte funkar för er så då är det väl en helt ok fråga att undra vad grundar Yes och jwzrd det på?Referenser?

z_bumbi
2006-12-11, 08:36
Ni är ju otroligt säkra på att atd inte fungerar,jag har lagt fram anledningarna till att jag är övertygad om att det gör det.
Jag listar dom sakerna igen:Dom tester på råttor som finns,dom blod testerna på vanligt folk som ligger ute på bb.com,dom minst 100 användar loggar som finns ute på alla usa forum +att jag provat själv och märkt skillnad.
Du måste ju veta något som jag och alla människor på us forumen missat?
Det är ju uppenbarligen helt solklart att jag ljuger och att atd inte funkar för er så då är det väl en helt ok fråga att undra vad grundar Yes och jwzrd det på?Referenser?

Inget av det du lägger upp visar ju något som helst bevis för att det funkar.

Råtttesterna är publicerade 1980 och det i den oerhört respekterade medicinska tidskriften "Steroid" (??). Råttester går självklart sen inte att föra över på människor utan det är ett förtest för att i alla fall kunna försöka gissa hur det verkar. I många fall så märker man vid nästa steg i forskningen att det inte ens är någon mening att gå över till människor.

bb.com (Jag gissade att det var den sidan) är känd för att ha de mest skruvade resultaten på de senaste undermedlen, av någon anledning säljer de oftast samma produkterna själva. Använder du användarjournaler där som referens när du försöker visa på att ett medel funkar så bör du vara mer källkritisk.

Jag har redan frågat vilket upplägg du hade när du märkte att det funkde men det har du inte svarat på så jag räknar med att du inte har koll på tillräckligt många variabler för att kunna notera om din österogenhalt går ner pga ett tillfört ämne. Det kräver iofs att man tar blodprov men det finns även mycket annat som man måste kontrollera innan man kan räkna med att blodprovet visar något något så när säkert värde.

dr ozz
2006-12-11, 09:30
Pinsam intelligent häxjakt av inkompetenta notoriska ifrågasättare är verkligen en fröjd för ögat. Den klassiska reaktionen av miffon som ni som bara vill skapa debatt utan att tillföra något är studier? studier? studier? Jag håller med om att studier är viktigt men man kan inte totalt borse från resultat från personer som testat. Jag hittade till exempeö ingen studie på att plåster är effektivt för att stoppa blödning och hålla sår skyddat, dock finns miljarder nöjda användare och ingen är dum nog att ifrågasätta. Jag har grävt fram lite studier på ATD varav jwzrd kanske uppskattar den sista som är på apor! Det som trots allt är intressant är ju att hormoner är i princip identiska i olika djur(ex insulin från grisar, T3 från nötkreatur, Testosteron & östrogen i råttor & apor) vilket på inget sätt talar för att en hämning av aromatas inte skulle gälla i människor när den göre det i råttor. Jag har själv testat ATD med liknande resultat som Dr Nick och det råder i min lilla okunniga värd inga tvivel på att ATD gör det som utlovas. Dock med det vill jag inte ha sagt att ATD är mitt favorít tillskott då det har negativa effekter på libido etc som Dr Nick så vänligen upplyst om men som även nämns i nedan studier för er som inta kan lita på vad andra människor säger om det inte finns i skrift mitt framför näsan på er(ingen nämnd ingen glömd). Tråden började med en enkel fråga som Dr Nick besvarade utifrån fakta och andra användares åsikter vilket denna tråden handlade om, sen kommer ett stort gäng bakåtsträvare och ska jävlas, idioter!

Tack för ordet!

Ozz


Horm Behav. 1989 Mar;23(1):10-26. Links
Effects of ATD on male sexual behavior and androgen receptor binding: a reexamination of the aromatization hypothesis.Kaplan ME, McGinnis MY.
Department of Anatomy, Mount Sinai School of Medicine, CUNY, New York 10029.

The aromatization hypothesis asserts that testosterone (T) must be aromatized to estradiol (E2) to activate copulatory behavior in the male rat. In support of this hypothesis, the aromatization inhibitor, ATD, has been found to suppress male sexual behavior in T-treated rats. In our experiment, we first replicated this finding by peripherally injecting ATD (15 mg/day) or propylene glycol into T-treated (two 10-mm Silastic capsules) or control castrated male rats. In a second experiment, we bilaterally implanted either ATD-filled or blank cannulae into the medial preoptic area (MPOA) of either T-treated or control castrated male rats. With this more local distribution of ATD, a lesser decline in sexual behavior was found, suggesting that other brain areas are involved in the neurohormonal activation of copulatory behavior in the male rat. To determine whether in vivo ATD interacts with androgen or estrogen receptors, we conducted cell nuclear androgen and estrogen receptor binding assays of hypothalamus, preoptic area, amygdala, and septum following treatment with the combinations of systemic T alone. ATD plus T, ATD alone, and blank control. In all four brain areas binding of T to androgen receptors was significantly decreased in the presence of ATD, suggesting that ATD may act both as an androgen receptor blocker and as an aromatization inhibitor. Competitive binding studies indicated that ATD competes in vitro for cytosol androgen receptors, thus substantiating the in vivo antiandrogenic effects of ATD. Cell nuclear estrogen receptor binding was not significantly increased by exposure to T in the physiological range. No agonistic properties of ATD were observed either behaviorally or biochemically. Thus, an alternative explanation for the inhibitory effects of ATD on male sexual behavior is that ATD prevents T from binding to androgen receptors.

PMID: 2925181 [PubMed - indexed for MEDLINE]



Estrogen antagonists. Aromatase inhibitors, their pharmacology and application.Brodie AM, Garrett WM, Hendrickson JR, Tsai-Morris CH, Williams JG.
Aromatase inhibitors, 4-OHA, 4-acetoxy-A and ATD cause competitive inhibition and inactivation of aromatase in vitro. The latter property may account for sustained aromatase inhibition observed in vivo, even though 4-OHA is cleared rapidly from the circulation. Thus, all 3 compounds inhibit the prosestrus oestrogen surge in rats. Treatment with 4-OHA for one oestrus cycle is sufficient to block ovulation for at least 10 additional days. Although ovarian oestrogen production was reduced by long-term inhibitor treatment, gonadotrophins remained at basal levels, suggesting a direct effect of 4-OHA on gonadotrophins. Marked regression of DMBA-induced mammary tumours occurred in rats treated with aromatase inhibitors. The compounds were more effective alone against these tumours than when combined with the antioestrogen, tamoxifen. Sustained antitumour effects of 4-OHA were observed in rats treated twice daily (50 mg/kg/day) for 9 days and twice weekly thereafter for 20 weeks. Tumours regressed during the first 9 days and 18/19 tumours remained suppressed for 20 weeks. The results in animal models suggest that highly potent aromatase inhibitors may be useful for breast cancer treatment and for other oestrogen related clinical problems.

PMID: 6887872 [PubMed - indexed for MEDLINE]


1: J Clin Endocrinol Metab. 1984 Dec;59(6):1088-96. Links
Inhibition of aromatization stimulates luteinizing hormone and testosterone secretion in adult male rhesus monkeys.Ellinwood WE, Hess DL, Roselli CE, Spies HG, Resko JA.
Experiments were conducted to examine the role of aromatization in the control of LH and testosterone secretion in adult male rhesus monkeys. Treatment of male monkeys (n = 7) with sc Silastic packets containing the aromatase inhibitor 1,4,6-androstatriene-3,17-dione (ATD) resulted in 1.5- to 3-fold elevations in serum LH and testosterone concentrations in six of seven animals. Concurrent treatment of ATD-treated monkeys with small quantities of estradiol-17 beta (n = 4) abolished the stimulatory effect of ATD. During ATD treatment, peripheral estradiol levels were reduced by 30% and hypothalamic aromatase activity, as determined in vitro, was reduced 80-90%. The lack of androgenic or antiandrogenic activity of ATD was demonstrated by its inactivity in either a mouse seminal vesicle bioassay or a highly sensitive penile spine bioassay. Furthermore, ATD did not react with rat prostatic or hypothalamic cytosol androgen receptors. 1,4,6-Androstatriene-17-ol-3-one, a possible metabolite of ATD in vivo, did react with prostatic and hypothalamic androgen receptors, but possessed no antiandrogenic activity in either bioassay. Thus, treatment of adult males with an aromatase inhibitor that inhibits both peripheral and central aromatization, and which has no apparent antiandrogenic activity, results in stimulation of LH and testosterone secretion. These data demonstrate that aromatization of androgens to estrogens plays an important role in negative feedback regulation of LH secretion and maintenance of normal testosterone levels in adult male primates.

PMID: 6541658 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Dr Nick
2006-12-11, 12:19
En helt sanslös hex jakt..
Bara för att man besvarar en fråga så blir man helt hängd?
Tråkigt att det skall vara så på ett sådant här stort forum.

Inget av det du lägger upp visar ju något som helst bevis för att det funkar.


Jag har redan frågat vilket upplägg du hade när du märkte att det funkde men det har du inte svarat på så jag räknar med att du inte har koll på tillräckligt många variabler för att kunna notera om din österogenhalt går ner pga ett tillfört ämne. Det kräver iofs att man tar blodprov men det finns även mycket annat som man måste kontrollera innan man kan räkna med att blodprovet visar något något så när säkert värde.
Ok?men du är ju också så säker på att det inte fungerar så då kan du väl lägga fram dina bevis eller det som du och ni andra grundar eran åsikt på att det inte fungerar?
Referenser?
Och vad fan vet du om min träning kost etc för att dömma ut mig så att jag inte skulle kunna avgöra om en produkt har någon effekt eller inte????!!
Och du skall vara moderator,skandal.

jwzrd
2006-12-11, 12:29
Pinsamt att du/ni väljer att kalla det hetsjakt för att ni blir tvungna att lägga fram belägg för det ni påstår. Vad jag kan läsa här så pratar jag och du ungefär lika mycket, finns det en hetsjakt/debatt så existerar den lika mycket från mig som från dig. Varför slutar du inte tjafsa? Varför detta behov hos dig att tillskriva just ATD egenskapen som orsaken till att du på EN JÄVLA MÅNAD lyckades öka ett par reps och bli lite hårdare.

Två personer som heter Dr något och som skriver med samma förskolesvenska i samma tråd är även det intressant.

dr ozz
2006-12-11, 12:39
Förskolesvenka det här*kissass* Oj två personer med två gemensamma bokstäver i sitt "namn", vi måste vara samma person. Jag har 5-årig medicinsk utbildning om det är det du undrar. Själv? Dina smarta påhopp och personangrepp är mer intressant. Nu förstår jag varför du har en reptil som avatar. Oj jag är sen till förskolan.

Dr Nick
2006-12-11, 12:39
bb.com (Jag gissade att det var den sidan) är känd för att ha de mest skruvade resultaten på de senaste undermedlen, av någon anledning säljer de oftast samma produkterna själva. Använder du användarjournaler där som referens när du försöker visa på att ett medel funkar så bör du vara mer källkritisk.

Du måste verkligen tro att alla är korkade och du är den enda som förstår saker och ting va??
För det första så säljer bb.com dom flesta kosttillskott som finns ute på marknaden,sen så grundar jag verkligen inte mina åsikter bara på några användarjournaler utan på helheten.
Jag har räknat upp allt jag grundat mina åsikter på ang atd men bara fått skit för det.
Självklart finns det företags representanter på bb.com som mirakel förklarar sina produkter,det finns det på kolo med.
Jag har väldigt svårt att tro att olika företag lägger upp 100 tals falska loggar bara för att sälja atd?
Sen finns det ju inte bara atd loggar på bb.com utan på alla stora forum,men det kanske är lögn där med?
Du har ändå rätt till din åsikt och det skulle jag gärna respekterat men ni i den här tråden vägrar att respektera min,utan drar igång en låg häx jag,sen att du är moderator med gör ju inte saken bättre,snacka om att vara ett uselt föredömme!!?

En moderator som utan att veta något om mig,kritiserar och ifrågasätter min träning,kost och mina kunskaper att bedömma om en produkt jag testar fungerar eller inte??Det har inte du den blekaste aning om??
Fy fan vilket ruttet bemötande jag har fått i den här tråden!!
Allt jag gjorde vara att svara på trådskaparens fråga,sen blir jag genast hängd med frågor om bieffekter osv,det hörde knappast till topic och har inte varit något jag disskuterat här.
Fy fan!

jwzrd
2006-12-11, 12:41
Förskolesvenka det här*kissass* Oj två personer med två gemensamma bokstäver i sitt "namn", vi måste vara samma person. Jag har 5-årig medicinsk utbildning om det är det du undrar. Själv? Dina smarta påhopp och personangrepp är mer intressant. Nu förstår jag varför du har en reptil som avatar. Oj jag är sen till förskolan.

Du har den utbildningen men du höjer ändå inte ett ögonbryn när det gäller att äta slumpvis valda delar ur the testicular axis, att ändra lite enzymer på måfå för att man tror sig få bättre träningseffekt eller att dra slutser av studier gjorda på 16 personer sponsrade av ett bodybuilding-forum som säljer samma tillskott. Säg mig, skämtar du eller finns du på ett sjukhus nära mig?

Dr Nick
2006-12-11, 12:43
Pinsamt att du/ni väljer att kalla det hetsjakt för att ni blir tvungna att lägga fram belägg för det ni påstår. Vad jag kan läsa här så pratar jag och du ungefär lika mycket, finns det en hetsjakt/debatt så existerar den lika mycket från mig som från dig. Varför slutar du inte tjafsa? Varför detta behov hos dig att tillskriva just ATD egenskapen som orsaken till att du på EN JÄVLA MÅNAD lyckades öka ett par reps och bli lite hårdare.

Två personer som heter Dr något och som skriver med samma förskolesvenska i samma tråd är även det intressant.

Har du överhuvudtaget läst tråden??jag svarade bara på trådskaparens fråga,enkelt,vad hände sen?
Givetvis är vi två dr samma personer,du verkar faktiskt inte vara så värst gammal heller.

Dr Nick
2006-12-11, 12:44
Du har den utbildningen men du höjer ändå inte ett ögonbryn när det gäller att äta slumpvis valda delar ur the testicular axis, att ändra lite enzymer på måfå för att man tror sig få bättre träningseffekt eller att dra slutser av studier gjorda på 16 personer sponsrade av ett bodybuilding-forum som säljer samma tillskott. Säg mig, skämtar du eller finns du på ett sjukhus nära mig?

Men fattar du trögt??!!! detta har aldrig varit frågan??Har du läst trådskaparens fråga?
Han undrade om attitued fungerar?
Vad jag tycker om atd är orellevant.

jwzrd
2006-12-11, 12:47
Har du överhuvudtaget läst tråden??jag svarade bara på trådskaparens fråga,enkelt,vad hände sen?
Givetvis är vi två dr samma personer,du verkar faktiskt inte vara så värst gammal heller.

Alla dina inlägg i tråden innehåller attacker och vevningar åt något håll, du och din dr-polare verkar ha något investerat i den här produkten.

jwzrd
2006-12-11, 12:49
Men fattar du trögt??!!! detta har aldrig varit frågan??Har du läst trådskaparens fråga?
Han undrade om attitued fungerar?
Vad jag tycker om atd är orellevant.

Om det inte är relevant vad du tycker om ATD så ser jag inte vad du gör i tråden.

dr ozz
2006-12-11, 12:51
Du själv har kanske intagit kreatin nån gång? Slumpvis utvalda delar av cellen energikomponenter för att förbättra träningsresultat? Jag har inte citerat nån BB artikel heller vad jag vet och hurvida jag höjde ögonbrynet första gången jag sprang över ATD kan du inte uttala dig om. Det gjorde jag med kreatin också i början. Allt jag påstår är att ATD genom att modulera testosterons amvandling till östrogen kan höja total-testo med några enheter och totalt strypa din libido. Ökat test i 6 av 7 apor klassas i allafall som ett ganska starkt argument för att det skulle funka i andra primater också(vi är inte så olika råttor dom man tror heller). Jag skulle kunna tänka mig att sponsra dig en månad på ATD 100 mg /dag för att se sig förvandlas till en finnig enuck, vad sägs?

dr ozz
2006-12-11, 13:10
Om det inte är relevant vad du tycker om ATD så ser jag inte vad du gör i tråden.

Vad gör du i tråden? Du har inte testat, vet inget om ATD, har ingen forskning som styrker dina teorier om ATD skulle sakna funktion(inte ens på råttor). Ändå tycker du att du hör hemma i tråden? Om nån frågar dig om anabola steroider fungerar, svarar du då Nej av ren princip bara för att du inte gillar steroider själv? Intressant resonemang att bara svara på frågor som man själv gillar svaren på. Jag vill inte att det ska ha effekt, då har det inte effekt?

Dr Ozz

Tolkia
2006-12-11, 13:25
Du har inte testat, vet inget om ATD, har ingen forskning som styrker dina teorier om ATD skulle sakna funktion(inte ens på råttor). Ändå tycker du att du hör hemma i tråden?
Som regel är det ju så att den som kommer med ett påstående om att det förhåller sig på ett visst vis (ATD fungerar) som måste kunna backa upp det. Att jämföra med att man för att dömas skyldig måste kunna bevisas skyldig, inte bevisas oskyldig, eller att framhållandet av att man inte kunnat visa att gud inte finns inte är detsamma som att bevisa att det finns någon gud (med hänvisning till ett antal långdragna diskussioner i just den senare frågan).

Innan jag rekommenderar ett preparat till någon, det må vara läkemedel, hälsokost eller något annat, vill jag nog ha referenser på att det fungerar (själv gillar jag att få dem på människor, nog för att vi är nära släkt med aporna - vi är genetiskt sett nära släkt även med nematoder, menjag skulle inte extrapolera det till att säga att det som är bra för nematoder alltid är bra för människor). Inte bara referenser på att ingen har visat att det inte fungerar . Det låter mer som religion än vetenskap.

jwzrd
2006-12-11, 13:28
Du själv har kanske intagit kreatin nån gång? Slumpvis utvalda delar av cellen energikomponenter för att förbättra träningsresultat? Jag har inte citerat nån BB artikel heller vad jag vet och hurvida jag höjde ögonbrynet första gången jag sprang över ATD kan du inte uttala dig om. Det gjorde jag med kreatin också i början. Allt jag påstår är att ATD genom att modulera testosterons amvandling till östrogen kan höja total-testo med några enheter och totalt strypa din libido. Ökat test i 6 av 7 apor klassas i allafall som ett ganska starkt argument för att det skulle funka i andra primater också(vi är inte så olika råttor dom man tror heller). Jag skulle kunna tänka mig att sponsra dig en månad på ATD 100 mg /dag för att se sig förvandlas till en finnig enuck, vad sägs?

Nej om du skulle sponsra mig så ser jag hellre att du köper riktiga varor så att jag åtminstone får någon effekt om jag ändå ska dra på mig biverkningarna.

jwzrd
2006-12-11, 13:30
Vad gör du i tråden? Du har inte testat, vet inget om ATD, har ingen forskning som styrker dina teorier om ATD skulle sakna funktion(inte ens på råttor). Ändå tycker du att du hör hemma i tråden? Om nån frågar dig om anabola steroider fungerar, svarar du då Nej av ren princip bara för att du inte gillar steroider själv? Intressant resonemang att bara svara på frågor som man själv gillar svaren på. Jag vill inte att det ska ha effekt, då har det inte effekt?

Dr Ozz

Jo, jag vet faktiskt en del om det jag pratar om, därför är _jag_ i den här tråden. Och nej, frågar någon mig om steroider eller relaterade ämnen så svarar jag så bra jag kan utifrån min kunskap och helt sanningsenligt - givetvis utifrån min egen kunskap/uppfattning där också.

Mycket intressant det du själv säger om att gilla svar. Du ogillar starkt alla mina svar i den här tråden, det är mycket tydligt. Om du nu, som den kämpe för att få uttrycka sin åsikt som du vill vara, vill uttrycka din åsikt så ser jag inte varför jag inte ska få uttrycka min. Klarar du bara av andras svar så länge du själv gillar dem?

dr ozz
2006-12-11, 13:35
Vem har rekomenderat ATD? Jämför tex tribulus där otaliga studier visar att det inte fungerar så visst finns det sådana studier. Håller med om att man ska vara kritisk men inte av pur jävelskap. Jag säger bara att om något hämmar aromatas i apor så talar mer för att det gör så hos människor än vad som talar emot, Hur bra detta är förteller inte historien. Finns ju inte jättemycket allmänintresse i sådana studier så det tar alltid lång tid innan de kommer. Hade tråden handlat om tex 6-oxo så hade reaktionerna varit detsamma. Trots avsaknad av studier så har wada fått upp ögonen för 6-oxo och jag skulle tippa på att det är olagligt inom ett år. Verkningslöst? Tumregeln lagligt = verkningslöst är långt ifrån alltid sann.

jwzrd
2006-12-11, 13:36
Vem har rekomenderat ATD? Jämför tex tribulus där otaliga studier visar att det inte fungerar så visst finns det sådana studier. Håller med om att man ska vara kritisk men inte av pur jävelskap. Jag säger bara att om något hämmar aromatas i apor så talar mer för att det gör så hos människor än vad som talar emot, Hur bra detta är förteller inte historien. Finns ju inte jättemycket allmänintresse i sådana studier så det tar alltid lång tid innan de kommer. Hade tråden handlat om tex 6-oxo så hade reaktionerna varit detsamma. Trots avsaknad av studier så har wada fått upp ögonen för 6-oxo och jag skulle tippa på att det är olagligt inom ett år. Verkningslöst? Tumregeln lagligt = verkningslöst är långt ifrån alltid sann.

Var säger jag att ATD saknar effekt? Varför argumenterar du med den utgångspunkten?

Handcuff
2006-12-11, 13:41
Alla dina inlägg i tråden innehåller attacker och vevningar åt något håll, du och din dr-polare verkar ha något investerat i den här produkten.

Denne Dr. N har länge propagerat för liknande produkter på diverse forum, om hur bra dessa produkter med namn (och egenskaper som "öka 17kg fettfri vikt/månaden osv) som endast kan tilltala finniga killar i årskurs 8...och ALLTID med hänvisnig till dessa USA forum...klart det blir svårt ta dig på allvar Dr!

dr ozz
2006-12-11, 13:45
Vadå inte olagliga? Har ATD någon som helst effekt så är det dopingklassat, var så säker. Det är inte alls så att det endast är receptbelagd medicin som är dopingklassat.

Jag gillar åsiktsutbyte. Jag gillar inte hur du gör dina inlägg där du själv talar som om du sitter inne med all kunskap i världen. Vill inte förstöra din världsbild men det gör du inte. Oavsett vad vi kommer fram till i denna tråden(absolut ingenting) så kan inte du sia om morgondagens studieresultat och kan mycket väl få käka upp denna tråden inom snar framtid. Finns många sätt att lägga fram sin åsikt och ditt är väl inte direkt ödmjukt med tanke på att du inte lyckas motbevisa något med andra medel än kaxighet och förtal. Och om du nu skulle köpa "riktiga" varor kan du ge dig fan på att ATD kommer rekomenderas av säljaren för att skippa e-bieffekter.

jwzrd
2006-12-11, 13:48
Jag gillar åsiktsutbyte. Jag gillar inte hur du gör dina inlägg där du själv talar som om du sitter inne med all kunskap i världen. Vill inte förstöra din världsbild men det gör du inte. Oavsett vad vi kommer fram till i denna tråden(absolut ingenting) så kan inte du sia om morgondagens studieresultat och kan mycket väl få käka upp denna tråden inom snar framtid. Finns många sätt att lägga fram sin åsikt och ditt är väl inte direkt ödmjukt med tanke på att du inte lyckas motbevisa något med andra medel än kaxighet och förtal. Och om du nu skulle köpa "riktiga" varor kan du ge dig fan på att ATD kommer rekomenderas av säljaren för att skippa e-bieffekter.

Du ser spöken min gode dr ozz, jag sitter inte inne med särskillt mycket kunskaper MEN det är mycket tydligt ändå hur de står sig i förhållande till Dr Nick.

Det finns ingenting av det jag påstår i den här tråden som handlar om saker som kan komma att ändras. Åsikterna i den här tråden är Dr Nicks och dina, min insats här handlar om att få fram belägg från er.

dr ozz
2006-12-11, 13:53
Mr handboja! Jag har aldrig propagerat för tillskott som utlovar 17 kg muskler i månaden även om dessa periodvis varit lagliga i USA. Är det inte längre JUST för att de var steroidanaloger. Finns inga studier på superdrol o Co men jag hade aldrig tagit dom men jag är säker på att dom fungerar. Däremot sätter jag mig inte emot alting som aviker från kreatin & esa-pro bara för att det inte finns studier på dom. Du satsar 5 kr på att forza.T inte fungerar utan någon som helst kunskap om ämnet, det gör inte jag. Det skiljer oss två.

jwzrd
2006-12-11, 13:58
Mr handboja! Jag har aldrig propagerat för tillskott som utlovar 17 kg muskler i månaden även om dessa periodvis varit lagliga i USA. Är det inte längre JUST för att de var steroidanaloger. Finns inga studier på superdrol o Co men jag hade aldrig tagit dom men jag är säker på att dom fungerar. Däremot sätter jag mig inte emot alting som aviker från kreatin & esa-pro bara för att det inte finns studier på dom. Du satsar 5 kr på att forza.T inte fungerar utan någon som helst kunskap om ämnet, det gör inte jag. Det skiljer oss två.

Det finns ingenting du kan äta öht i några doser öht som ger dig 17kg muskler på en månad.

dr ozz
2006-12-11, 14:00
Citat
-har ATD någon som helst effekt är det dopingklassat.

Nej om du skulle sponsra mig så ser jag hellre att du köper riktiga varor så att jag åtminstone får någon effekt om jag ändå ska dra på mig biverkningarna.

Jag tolkar detta som att du hävdar att ATD saknar effekt?

ATD är inte dopingklassat. Jag anser att det har effekt och tycker mig kunnat styrka detta hyffsat om än med studier på apa. Dock tror jag att ATD, 6-oxo etc KOMMER bli dopingklassade. Av det du sagt är dessa saker sånt som kan ändras.

dr ozz
2006-12-11, 14:02
Det finns ingenting du kan äta öht i några doser öht som ger dig 17kg muskler på en månad.

Ok! 17 kg är noh en smärre överdrift. Men det finns nog saker du kan trycka och öka 10 kg.

jwzrd
2006-12-11, 14:07
Ok! 17 kg är noh en smärre överdrift. Men det finns nog saker du kan trycka och öka 10 kg.

10kg i vikt, visst. 10kg i muskler, nej.

jwzrd
2006-12-11, 14:09
Citat
-har ATD någon som helst effekt är det dopingklassat.

Nej om du skulle sponsra mig så ser jag hellre att du köper riktiga varor så att jag åtminstone får någon effekt om jag ändå ska dra på mig biverkningarna.

Jag tolkar detta som att du hävdar att ATD saknar effekt?

ATD är inte dopingklassat. Jag anser att det har effekt och tycker mig kunnat styrka detta hyffsat om än med studier på apa. Dock tror jag att ATD, 6-oxo etc KOMMER bli dopingklassade. Av det du sagt är dessa saker sånt som kan ändras.

Ja och det är sant det jag påstår. Anastrozole är dopingklassat såväl som Arimidex; vad får dig att tro att ATD inte skulle bli detsamma när/om det visar sig att även det har den effekt som påstås om den?

dr ozz
2006-12-11, 14:12
Konstigt! Tycker precis att det är det jag skrev att jag trodde?

jwzrd
2006-12-11, 14:17
Konstigt! Tycker precis att det är det jag skrev att jag trodde?

Påstår du att ATD ger mig samma effekt som om jag hade stängt ner mitt hormonsystem med vanligt testosteron?

dr ozz
2006-12-11, 14:28
Tar du testosteron stänger du av din egen produktion. Hämmar du bildningen av östrogen innebär det att för att motverka detta skulle kroppen bilda MER testosteron till östrogenomvandling. ATD slulle alltså i teorin hämma den negativa feedback som ökat test skulle leda till. Så Nej det påstår jag inte. Jag påstår att jag angett att tror dessa preparat blir doping-klassade liksom anastrozol.

Handcuff
2006-12-11, 14:33
Det finns ingenting du kan äta öht i några doser öht som ger dig 17kg muskler på en månad.

Nu var ju "17kg" en förtydligande överdrift (syftar på tillverkarnas fåniga utlovanden)..dumt gjort att vara oseriös i denna övrigt korrekta diskussion..:)

Sen den "Dr" jag syftade på var inte Ozz utan den andre...

jwzrd
2006-12-11, 14:41
Tar du testosteron stänger du av din egen produktion. Hämmar du bildningen av östrogen innebär det att för att motverka detta skulle kroppen bilda MER testosteron till östrogenomvandling. ATD slulle alltså i teorin hämma den negativa feedback som ökat test skulle leda till. Så Nej det påstår jag inte. Jag påstår att jag angett att tror dessa preparat blir doping-klassade liksom anastrozol.

Testosteron motverkar även det sin egen produktion. Den effekt du får är utrymmet östrogen "tar" från testosteronet när de tävlar om att få binda till hypotysen och hypotalamus för att ge "Stoppsignal.". Det står även att ATD skulle motverka en ökning av SHBG som annars är ett annat system som ser till att hålla fritt T på Rätt nivå(tm). Hur som helst läste jag en studie om just användadet av vanliga aromatashämmare för något år sedan, jag minns att kontentan i den var negativ, men jag minns inte var jag läste den. (Förutom att både arimidex och anastrozol har _allvarliga_ effekter på ett par andra system i kroppen, t ex får du sinnessjukt dåliga blodfettsvärden).

Dr Nick
2006-12-11, 17:05
Tror knappast jag har snackat om någon produkt som skulle ge 17 eller 10kg ren massa på nån månad..isf var det någon ironisk mening med det.
Vad har den anklagelsen med den här tråden att göra då?
Ännu mer hex jakt från herr handboja.

Snacka om urflippad tråd..
Allt bara för att man svarade på en fråga ärligt vad man har för åsikt,även vad man grundade det på.
Då blev man hängd,även av forumets moderator.
Seriöst forum!

Dr Nick
2006-12-11, 17:09
Denne Dr. N har länge propagerat för liknande produkter på diverse forum, om hur bra dessa produkter med namn (och egenskaper som "öka 17kg fettfri vikt/månaden osv) som endast kan tilltala finniga killar i årskurs 8...och ALLTID med hänvisnig till dessa USA forum...klart det blir svårt ta dig på allvar Dr!

Bara av nyfikenhet?vilken produkt har jag proppagerat för som gör att det blir svårt att ta mig på allvar?Nämn gärna någon som jag tippsat om som tilltalar finniga killar i 8an och som man ökar 10kg på en månad på?
Nu har du fått ett erbjudande att fortsätta din smutskastning som har jätte mycket med atd att göra.
Snacka om skitsnack.

jwzrd
2006-12-11, 17:09
Tror knappast jag har snackat om någon produkt som skulle ge 17 eller 10kg ren massa på nån månad..isf var det någon ironisk mening med det.
Vad har den anklagelsen med den här tråden att göra då?
Ännu mer hex jakt från herr handboja.

Snacka om urflippad tråd..
Allt bara för att man svarade på en fråga ärligt vad man har för åsikt,även vad man grundade det på.
Då blev man hängd,även av forumets moderator.
Seriöst forum!

Men vad skriker du om? Vad är det du härjar om egentligen? Läs igenom vad folk skriver. Lägg en quote på inlägget du tycker är så läskigt, skriv varför, bete dig som folk i en debatt och berätta vad det är du tycker är fel.

Dr Nick
2006-12-11, 17:11
Denne Dr. N har länge propagerat för liknande produkter på diverse forum, om hur bra dessa produkter med namn (och egenskaper som "öka 17kg fettfri vikt/månaden osv) som endast kan tilltala finniga killar i årskurs 8...och ALLTID med hänvisnig till dessa USA forum...klart det blir svårt ta dig på allvar Dr!

Ok,här.
En gång till då om du inte såg den förra quoten.

dr ozz
2006-12-11, 17:14
Testosteron motverkar även det sin egen produktion. Den effekt du får är utrymmet östrogen "tar" från testosteronet när de tävlar om att få binda till hypotysen och hypotalamus för att ge "Stoppsignal.". Det står även att ATD skulle motverka en ökning av SHBG som annars är ett annat system som ser till att hålla fritt T på Rätt nivå(tm). Hur som helst läste jag en studie om just användadet av vanliga aromatashämmare för något år sedan, jag minns att kontentan i den var negativ, men jag minns inte var jag läste den. (Förutom att både arimidex och anastrozol har _allvarliga_ effekter på ett par andra system i kroppen, t ex får du sinnessjukt dåliga blodfettsvärden).


SHBG är inget system det är ett protein och en hämmning av det skulle i teorin vara positivt i byggarsammanhang då fritt test är verksamt test.
Efter hur lång tids användande fick man dåliga blodfetter i studien du inte hittar? Jag själv bifogade en artikel i en tidigare test-höjare tråd där äldre män åt anastrazol. De höjde sitt test och fick inga dsinnessjukt dåliga blodfetter vad jag minns? Cykling är ju alltid en bra ide när det gäller hormonella tillskott om man nu vill ta dom.

Allan
2006-12-11, 17:16
Vilken moderator? Jag vill bara påpeka att även om man får skriva det mesta på Kolozzeum så finns det också ett allmänintresse av konsumentupplysning. Att överhuvudtaget propagera för något som eventuellt kan störa hormonnivåerna är ansvarsöst. Att pröva det är dumt. Jag tycker det låter som en lågbudgetvariant på prohormoner - man får alla bieffekterna men är inte i närheten av ens de modesta resultat som sådant kan ge.

jwzrd
2006-12-11, 17:19
SHBG är inget system det är ett protein och en hämmning av det skulle i teorin vara positivt i byggarsammanhang då fritt test är verksamt test.
Efter hur lång tids användande fick man dåliga blodfetter i studien du inte hittar? Jag själv bifogade en artikel i en tidigare test-höjare tråd där äldre män åt anastrazol. De höjde sitt test och fick inga dsinnessjukt dåliga blodfetter vad jag minns? Cykling är ju alltid en bra ide när det gäller hormonella tillskott om man nu vill ta dom.

Häng inte upp dig på semantik. Det är en del i det större systemet som reglerar nivån av fritt T.

Alltså anastrozol är inte ett tillskott utan en medicin. Slå upp både anastrozol och arimidex i FASS och se vad de skriver. Detta är inte leksaker vi snackar om herr doktor även om du, precis som alla andra snorungar, gärna tror det där ni sitter och smytajjar till annonser för det ena exotiska hormon-påverkande kostillskottet efter det andra. På inlägg tidigare ser det ut som om ni har respekt för AASs' biverkningar, hur missarna ni riskerna med dessa läkemedel? Den här debatten borde ha tagit slut INNAN ni började snacka i den.

Dr Nick
2006-12-11, 17:20
Vilken moderator? Jag vill bara påpeka att även om man får skriva det mesta på Kolozzeum så finns det också ett allmänintresse av konsumentupplysning. Att överhuvudtaget propagera för något som eventuellt kan störa hormonnivåerna är ansvarsöst. Att pröva det är dumt. Jag tycker det låter som en lågbudgetvariant på prohormoner - man får alla bieffekterna men är inte i närheten av ens de modesta resultat som sådant kan ge.

Vem har proppagerat för dom då?
Inte jag iaf,fick inte ut tillräckligt från atd för att jag skulle använda det igen iaf.
Frågan jag har besvarat var om det fungerar eller ej.
Det var den åsikten som jag inte fick ha tydligen.

jwzrd
2006-12-11, 17:24
Vem har proppagerat för dom då?
Inte jag iaf,fick inte ut tillräckligt från atd för att jag skulle använda det igen iaf.
Frågan jag har besvarat var om det fungerar eller ej.
Det var den åsikten som jag inte fick ha tydligen.

Du måste vara den största dramadrottningen sen 50-talet. Vem påstår att du inte får ha den åsikten och var?

Dr Nick
2006-12-11, 17:28
Du måste vara den största dramadrottningen sen 50-talet. Vem påstår att du inte får ha den åsikten och var?

tror det var på något forum,hmm

jwzrd
2006-12-11, 17:30
tror det var på något forum,hmm

Ta all tid du behöver på dig för att leta fram inlägget.

Dr Nick
2006-12-11, 17:42
Ta all tid du behöver på dig för att leta fram inlägget.

Jag hade en åsikt,du och bambi eller vad han heter började äggla direkt bara för att ni inte kännde till ämnet i fråga.
Kan inte DU svara på vad du tyckte var så fel att du började tjata emot?
Jag har aldrig proppagerat för atd,bara skrivit min åsikt som är att det funkar och varför jag är övertygad om det.
Då fick jag kritik om att jag inte var kapabel till att dra en sådan slutsats.
Tror dom flesta hade blivit sura,sen är det lite väl dåligt att en moderator uppför sig så.

jwzrd
2006-12-11, 17:44
Jag hade en åsikt,du och bambi eller vad han heter började äggla direkt bara för att ni inte kännde till ämnet i fråga.
Kan inte DU svara på vad du tyckte var så fel att du började tjata emot?
Jag har aldrig proppagerat för atd,bara skrivit min åsikt som är att det funkar och varför jag är övertygad om det.
Då fick jag kritik om att jag inte var kapabel till att dra en sådan slutsats.
Tror dom flesta hade blivit sura,sen är det lite väl dåligt att en moderator uppför sig så.

Betyder detta att du inte hittar något inlägg där någon påstår att du inte har Rätt till din åsikt(tm) och att du har svårt att klara av att alla inte tycker som du - att vissa rent av ställer krav på det de tänker stoppa i kroppen?

Dr Nick
2006-12-11, 17:46
Betyder detta att du inte hittar något inlägg där någon påstår att du inte har Rätt till din åsikt(tm) och att du har svårt att klara av att alla inte tycker som du - att vissa rent av ställer krav på det de tänker stoppa i kroppen?

Nej.Du får ha vilken åsikt du vill.Men ni bad mig backa upp min och jag ber dig backa upp din då ,varför det inte fungerar,som är frågan här?

Lindstein
2006-12-11, 17:49
Jag är i alla fall helt säker på att kreatin inte fungerar, den som säger att det funkar har fel! Rent hokus pokus... Vill i alla fall se minst 467 studier innan jag kan överväga lite på att gå med på att det funkar! *whistle*






Så inte den här intressanta tråden dör ut...:laugh:

jwzrd
2006-12-11, 17:52
Nej.Du får ha vilken åsikt du vill.Men ni bad mig backa upp min och jag ber dig backa upp din då ,varför det inte fungerar,som är frågan här?

Var säger jag att det inte fungerar? Vi har gått igenom det här en gång redan Dr Nick, du hittade lika mycket då som du kommer att hitta när du letar en gång till. Besattheten ligger helt hos dig, tråden är inte din utan trådstartarens. Du kom med dina synpunkter, jag och z_bumbi med våra. Du nöjer dig med ytterst bristfälliga studier och hörsägen, jag och z_bumbi gör det inte. Du stoppar gärna i dig medel vars effekt beskrivs som analog till andra anti-aromatas-preparat - mediciner man inte leker med hur som helst - jag gör det inte och min gissning är att inte heller z_bumbi skulle göra det.

Vidare försökte jag förklara för dig att om det är så, eftersom jag inte vet, att ATD har samma, om än kanske inte lika stark, effekt som t ex anastrozol så kommer det att påverka ditt hormonsystem. I MIN värld är en sådan påverkan inte värd risken utan att samtidigt vara garanterad stora samtidiga förbättringar - exempelvis i form av ett komplett dopingprogram. Min åsikt - om jag har någon i det här sammanhanget - är just den att det vore pantat att utsätta sig för stora risker utan något särskillt rafflande resultat. Det är liksom pantat redan att använda AAS som "åtminstone" ger dig i princip gratis muskler.

jwzrd
2006-12-11, 17:53
Jag är i alla fall helt säker på att kreatin inte fungerar, den som säger att det funkar har fel! Rent hokus pokus... Vill i alla fall se minst 467 studier innan jag kan överväga lite på att gå med på att det funkar! *whistle*






Så inte den här intressanta tråden dör ut...:laugh:

Det finns många studier som visar på kreatins effekt. Starta en tråd om det så kan vi nog hjälpa dig hitta dem.

Lindstein
2006-12-11, 18:02
Det finns många studier som visar på kreatins effekt. Starta en tråd om det så kan vi nog hjälpa dig hitta dem.

Ja hoppas du skämtade där...i annat fall blir jag nog lite oroad över dig...:confused:

Dr Nick
2006-12-11, 18:05
Var säger jag att det inte fungerar? Vi har gått igenom det här en gång redan Dr Nick, du hittade lika mycket då som du kommer att hitta när du letar en gång till. Besattheten ligger helt hos dig, tråden är inte din utan trådstartarens. Du kom med dina synpunkter, jag och z_bumbi med våra. Du nöjer dig med ytterst bristfälliga studier och hörsägen, jag och z_bumbi gör det inte. Du stoppar gärna i dig medel vars effekt beskrivs som analog till andra anti-aromatas-preparat - mediciner man inte leker med hur som helst - jag gör det inte och min gissning är att inte heller z_bumbi skulle göra det.

Vidare försökte jag förklara för dig att om det är så, eftersom jag inte vet, att ATD har samma, om än kanske inte lika stark, effekt som t ex anastrozol så kommer det att påverka ditt hormonsystem. I MIN värld är en sådan påverkan inte värd risken utan att samtidigt vara garanterad stora samtidiga förbättringar - exempelvis i form av ett komplett dopingprogram. Min åsikt - om jag har någon i det här sammanhanget - är just den att det vore pantat att utsätta sig för stora risker utan något särskillt rafflande resultat. Det är liksom pantat redan att använda AAS som "åtminstone" ger dig i princip gratis muskler.

Besatthet?
Jag skrev att atd fungerar det baserar jag på helheten av vad jag läst genom åren.Alla över hundra loggar och användar rapporter kan knappast vara hörsägen.
Studierna må vara bristande men helheten har gjort att jag dragit slutsattsen för längesedan att atd fungerar.
jag fick effekt själv när jag provade en burk atd för några år sedan.

Jag håller med om att prepparatet sannolikt skulle visa sig på en doping test även om det inte finns med på listan än som tex 6oxo gör.
Inget av dom är olagliga som dom recept belagda ai´s som du nämner är.

Enligt mig så är ai´s inte värda att tas stand alone för att bygga muskler nej.

Detta är mina åsikter.
Det som gjorde mig sur var den ton du/ni höll direkt efter att jag svarat på trådskaparen post,ni gick på direkt.
Efter att jag skrivit in mina grunder för mina åsikter kunde ni bara skrivit er åsikt med era belägg så hade det varit bra sen.
Istället för att hitta fel på mitt sätt att testa en produkt osv??
Ingen kan ju veta något om min tränings/kost erfarenhet osv.
Det tyckte jag var lågt.
Tyckte det var riktigt tråkig disskusion här.

jwzrd
2006-12-11, 18:07
Ja hoppas du skämtade där...i annat fall blir jag nog lite oroad över dig...:confused:

Du ville antingen göra dig lustig över mitt och z_bumbis sätt att vilja se studier, eller peka på det absurda i att herrarna doktor inte förstår varför. 50/50, jag valde den ena.

jwzrd
2006-12-11, 18:09
Besatthet?
Jag skrev att atd fungerar det baserar jag på helheten av vad jag läst genom åren.Alla över hundra loggar och användar rapporter kan knappast vara hörsägen.
Studierna må vara bristande men helheten har gjort att jag dragit slutsattsen för längesedan att atd fungerar.
jag fick effekt själv när jag provade en burk atd för några år sedan.

Jag håller med om att prepparatet sannolikt skulle visa sig på en doping test även om det inte finns med på listan än som tex 6oxo gör.
Inget av dom är olagliga som dom recept belagda ai´s som du nämner är.

Enligt mig så är ai´s inte värda att tas stand alone för att bygga muskler nej.

Detta är mina åsikter.
Det som gjorde mig sur var den ton du/ni höll direkt efter att jag svarat på trådskaparen post,ni gick på direkt.
Efter att jag skrivit in mina grunder för mina åsikter kunde ni bara skrivit er åsikt med era belägg så hade det varit bra sen.
Istället för att hitta fel på mitt sätt att testa en produkt osv??
Ingen kan ju veta något om min tränings/kost erfarenhet osv.
Det tyckte jag var lågt.
Tyckte det var riktigt tråkig disskusion här.

Det kallas hörsägen det som inte visas genom kontrollerade seriösa studier utan är något du själv upplever och/eller låter berätta om någon annans upplevelser.

Att posta ren kostillskottsreklam och kalla det belägg eller studier är så uppåt väggarna ruttet att det inte förtjänar annat än pekande och skrattande.

Dr Nick
2006-12-11, 18:16
Det kallas hörsägen det som inte visas genom kontrollerade seriösa studier utan är något du själv upplever och/eller låter berätta om någon annans upplevelser.

Att posta ren kostillskottsreklam och kalla det belägg eller studier är så uppåt väggarna ruttet att det inte förtjänar annat än pekande och skrattande.

Vem är det nu som gapar osv?
Du har uppenbara attityds problem...
kosttillskotts reklam??!

jwzrd
2006-12-11, 18:23
Vem är det nu som gapar osv?
Du har uppenbara attityds problem...
kosttillskotts reklam??!

Hur är det med din förmåga att föra ett normalt samtal? Är det så att du inte förstår vad "kosttillskott" respektive "reklam" är så att du inte förmår räkna ut vad "kosttillskottsreklam" kan vara? Jag fick förklara vad hörsägen innebär i det här sammanhanget så jag antar att jag får hjälpa dig med reklam också.

Du läser saker på bb.com, en site och ett forum som finns - precis som detta - för att sälja kosttillskot BLAND ANNAT. Det betyder att information som finns där SANNOLIKT inte är så trovärdig. Precis som det ligger till här, någon som konstant spottar ur sig: Fairing FTW ökar inte direkt det företagets trovärdighet, studier, undersökningar eller t ex labresultat från oberoende organsiationer som visar på kvaliteten hos deras produkter, däremot, gör det. Att referera till ett forum som källa till någots kvalitet kan, beroende på hur seriöst forumet är, givetvis ge en högre trovärdighet än att inte ha något annat att visa än vad man själv anser, men så mycket bättre är det inte.

Det finns hur många som helst som svär vid Tribulus Terrestris grymma effekt trots att ingen studie visar någon som helst effekt. Hur förklarar du det? Hur kommer det sig att man aldrig kan upptäcka något när studierna sker under mer kontrollerade former?

Dr Nick
2006-12-11, 18:24
Detta var min ursprungliga post,visst det är tester på råttor men ingen kosttilsskott reklam.

Detta var vad jag hittade,nog för att det antagligen inte är ett oberoende test men det är alltid något.

Real-World Test

16 test subjects were monitored to observe the interaction between ATD and methyl testosterone compared to anastrozole and methyl testosterone, ATD only and placebo. ALRI's Ultra H.O.T. contains ATD and was used for this test.

o Four were given a placebo.

o Four were given an ATD analog once daily. (4 capsules of Ultra H.O.T.)

o Four were given 100mg methyl testosterone/1.5mg anastrozole daily.

o Four were given 100mg methyl testosterone/ATD analog once daily. (4 capsules of Ultra H.O.T.)

Results:

* Obviously the first four realized no significant changes in LH/FSH/estradiol/testosterone at two, four and eight week retesting periods

* The ATD analog only group showed an average 50% decrease in estradiol, and a significant increase in LH/FSH/testosterone.

* The anastrozole/methyl testosterone group all showed a significant increase in testosterone (gee, are you surprised?) and a descending decrease in LH/FSH over the eight week period until near zero, and estradiol levels increased an average of 1.6 times normal.

* The ATD analog/Methyl testosterone group of course had a major increase in testosterone. LH/FSH decreased after the first two weeks an average of 34% but remained constant until termination of the project at week eight. Estradiol was an average of 1.9 times normal.


Also... ATD and Rats:

http://technologyorgasm.com/upload/atd1.jpg
http://technologyorgasm.com/upload/atd2.jpg
http://technologyorgasm.com/upload/atd3.jpg
http://technologyorgasm.com/upload/atd4.jpg
http://technologyorgasm.com/upload/atd5.jpg

jwzrd
2006-12-11, 18:25
Detta var min ursprungliga post,visst det är tester på råttor men ingen kosttilsskott reklam.

Var hittade du den? Vem har gjort den? Vem har betalt för den?

Dr Nick
2006-12-11, 18:32
Hur är det med din förmåga att föra ett normalt samtal? Är det så att du inte förstår vad "kosttillskott" respektive "reklam" är så att du inte förmår räkna ut vad "kosttillskottsreklam" kan vara? Jag fick förklara vad hörsägen innebär i det här sammanhanget så jag antar att jag får hjälpa dig med reklam också.

Du läser saker på bb.com, en site och ett forum som finns - precis som detta - för att sälja kosttillskot BLAND ANNAT. Det betyder att information som finns där SANNOLIKT inte är så trovärdig. Precis som det ligger till här, någon som konstant spottar ur sig: Fairing FTW ökar inte direkt det företagets trovärdighet, studier, undersökningar eller t ex labresultat från oberoende organsiationer som visar på kvaliteten hos deras produkter, däremot, gör det. Att referera till ett forum som källa till någots kvalitet kan, beroende på hur seriöst forumet är, givetvis ge en högre trovärdighet än att inte ha något annat att visa än vad man själv anser, men så mycket bättre är det inte.

Det finns hur många som helst som svär vid Tribulus Terrestris grymma effekt trots att ingen studie visar någon som helst effekt. Hur förklarar du det? Hur kommer det sig att man aldrig kan upptäcka något när studierna sker under mer kontrollerade former?

Jag gjorde klart att jag inte går enbart efter dom studier eller den företags infon som postats på bb.com,jag gick efter helheten.
Sen finns det inte en chans att all info skulle vara vinklad på bb.com´s forum.
Självklart den som företags representanterna sprider.
Tror inte du vet omfattningen om den användar information som finns ute om atd,fruktansvärt mycket mer än tribulus.
Skulle näst intill säga att det är lika självklart att atd fungerar som att kreatin fungerar på utländska brädor.
Kan verkligen säga att det är en hel del mer människor som berättar om deras effekter från atd än tribulus.

Jag håller med om att oberoende studier är tveklöst det mest avgörande,men vi säger att du hör otroligt mycket om kreatin,du läser det runt på forumen sen vill du testa själv.
Om det inte funnits oberoende studier på kreatin,hade inte du testat ändå då?

Dr Nick
2006-12-11, 18:36
Var hittade du den? Vem har gjort den? Vem har betalt för den?

Jag har redan gjort klart vad jag anser,även om dessa inte fanns så skulle jag inte ändra åsikt ändå.
Finns alldeles för mycket användar info därute,varför gör du inte en enkel sökning själv?
Du kommer att få så mycket att läsa så du har att göra rätt lång tid,sen bildar du dig en egen uppfattning.
Sen så håller jag en normal ton.Gör du?
Jag har min åsikt,du har din ,det är helt ok för mig.

Nilsjohan
2006-12-11, 18:53
:MrT: jag har tillräckligt med naturlig attityd redan, jag behöver inte Attitude

The MANabolic
2007-06-29, 11:06
Jag har precis skaffat attitude och andvänt det ett par dagar. Dom säger ju att man ska ta det på tom mage, o de är ju skitsvårt för jag äter mat i stort sett hela tiden :O :)

Hur länge ska man vänta efter senaste måltiden, och hur länge kan det dröja innan nästa måltid? Är det så noga?

Jag ska återkomma om jag känner att attitude fungerar på mig.

schabo-labo
2007-06-29, 13:03
Det blir spännande läsning.

EiseltUK
2007-06-29, 15:06
Tror inte det finns speciellt många pulbicerade studier med aromtashämmare och effekten på tränande. Ursprungligen är ju ATD och de andra aromatshämmarna ett led i utvecklingen av läkemedel mot östrogen-relaterad cancer.

Här är en i alla fall:

Eight weeks of aromatase inhibition using the nutritional supplement Novedex XT: effects in young, eugonadal men.
Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2007 Feb;17(1):92-108.

This study examined the effects of an aromatase-inhibiting nutritional supplement on serum steroid hormones, body composition, and clinical safety markers. Sixteen eugonadal young men ingested either Novedex XT or a placebo daily for 8 wk, followed by a 3-wk washout period. Body composition was assessed and blood and urine samples obtained at weeks 0, 4, 8, and 11. Data were analyzed by 2-way repeated-measures ANOVA. Novedex XT resulted in average increases of 283%, 625%, 566%, and 438% for total testosterone (P=0.001), free testosterone (P=0.001), dihydrotestosterone (P=0.001), and the testosterone:estrogen ratio (P=0.001), respectively, whereas fat mass decreased 3.5% (P=0.026) during supplementation. No significant differences were observed in blood and urinary clinical safety markers or for any of the other serum hormones (P>0.05). This study indicates that Novedex XT significantly increases serum androgen levels and decreases fat mass.


Hittade fullängd på: http://gasparinutrition.com/files/pdfs/NovedexArticle.pdf

Sverker
2007-06-29, 18:22
Nu är ju alla aromataspreparat dopningsklassade och alltså inte intressanta ur någon synvinkel.

EiseltUK
2007-06-29, 23:32
Nu är ju alla aromataspreparat dopningsklassade och alltså inte intressanta ur någon synvinkel.

Det finns en hel del ämnen som vi får i oss naturligt som har en aromatshämmande effekt, tex antocyanidin, resveratrol, tobak, cla... m fl så förbudet - som för övrigt bara är RFs regler och inte lagen - är lite flummigt om man ska vara petig rent juridiskt.

jwzrd
2007-06-29, 23:34
Det finns en hel del ämnen som vi får i oss naturligt som har en aromatshämmande effekt, tex antocyanidin, resveratrol, tobak, cla... m fl så förbudet - som för övrigt bara är RFs regler och inte lagen - är lite flummigt om man ska vara petig rent juridiskt.

Du får i dig testosteron om du äter tjurkulor också. Bon Appetite din lille hycklare :)

EiseltUK
2007-06-29, 23:37
Du får i dig testosteron om du äter tjurkulor också. Bon Appetite din lille hycklare :)

Jag syftade på ämnen de flesta får i sig via relativt vanligt kost. *gah!*

jwzrd
2007-06-29, 23:53
Jag syftade på ämnen de flesta får i sig via relativt vanligt kost. *gah!*

Antocynadin, resveratol? Ffs, kan inte stava grejerna ens. Varifrån får jag det?

Yes
2007-06-29, 23:58
Du får i dig testosteron om du äter tjurkulor också. Bon Appetite din lille hycklare :)
Aphjärna också(eller om det var GH man fick i sig den vägen...), verkar dock inte finnas i charkdisken hos ICA. :(

EiseltUK
2007-06-30, 00:14
Antocynadin, resveratol? Ffs, kan inte stava grejerna ens. Varifrån får jag det?

t ex rödvin. CLA har också visat sig hämma cyp19 och det får du i dig från mjölk. Förvisso kan IC50 variera kraftigt mellan de kraftigaste aromatshämmarna från de mildaste men det jag sytade på var mest av princip.

EiseltUK
2007-06-30, 00:16
Aphjärna också(eller om det var GH man fick i sig den vägen...), verkar dock inte finnas i charkdisken hos ICA. :(


Är inte GH artspecifikt...har för mig det. I så fall duger möjligen inte apa, det måste vara människa. :eating:

Testosteron finns även i västriket, bla i pollen från silvergran. Inget man brukar äta men möjligheten finns.

Sverker
2007-06-30, 08:07
Det finns en hel del ämnen som vi får i oss naturligt som har en aromatshämmande effekt, tex antocyanidin, resveratrol, tobak, cla... m fl så förbudet - som för övrigt bara är RFs regler och inte lagen - är lite flummigt om man ska vara petig rent juridiskt.

Jag tycker att RFs regler räcker långt.
Detta är ju ett forum för tränande. De flesta som tränar är anslutna till ett idrottsförbund som är medlem i RF eller som har som mål att följa RFs regler.


Lite taskigt att trilla dit på aromatashämmare när man lirar boll i div.6 eller springer Grabbhalvan;)

*anden*
2007-07-01, 02:12
Ok men back to track!
någon som tränat ett bra tag som prövat och fått någon effekt?
Vilken effekt?

Nitrometan
2007-07-01, 14:08
Är inte GH artspecifikt...har för mig det. I så fall duger möjligen inte apa, det måste vara människa. :eating:
Japp. Det är det.

Fast det finns byggare som tror att de växer på ko-GH. The power of placebo is strong.

Yes
2007-07-01, 14:39
Attans, så det var inte aphjärna som byggde Michalik's fysik? Jag känner mig lurad. :(

EiseltUK
2007-07-01, 17:40
Ok men back to track!
någon som tränat ett bra tag som prövat och fått någon effekt?
Vilken effekt?

Effekten är att mindre testosteron aromatiseras till östrogen. Följden blir att totaltestosteronet ökar. Vad följdeffekten av det blir är nog olika beroende på ålder och hur stor förändringen blir mot innan. T ex en person som har en stor omvandling till östrogen upplever nog en större effekt än en person med med relativt låg aromatisering redan innan. Aromatashämmare kan vara speciellt intressant i samband med att man tar vissa testoboosters eftersom med ökat testo kommer ökad risk för aromatisering.

Preparat som innehåler ATD ska man inte ta för stora doser av då detta ämne är kraftfullt, cirka 3 gånger starkare än t ex 6-oxo. För lågt östrogen då det kan påverka libido negativt, skelettuppbyggnaden och kan göra att man lättare får problem med leder. Så låg till lagom dos är det som gäller.

range1
2007-07-02, 15:43
jag har testat attitude och det funkade inte på mej. blev ingen effekt och blev ej större. v12 är mycket bättre

Animalistic
2007-07-02, 15:50
jag har testat attitude och det funkade inte på mej. blev ingen effekt och blev ej större

finns inga mirakelprodukter

The MANabolic
2007-07-24, 18:54
Jag åt 60 kapslar under 20 dagar och Attitude gav ingen märkbar effekt på mig.
Dock kan det ha påverkat libido negativt, men jag kanske bara var nojjig.

Handcuff
2007-07-24, 20:10
Jag åt 60 kapslar under 20 dagar och Attitude gav ingen märkbar effekt på mig.
Dock kan det ha påverkat libido negativt, men jag kanske bara var nojjig.

vad trodde du skulle hända? Bygga samma massa som det i vanliga fall tar ett år att bygga (dvs knappt märkbart ändå)?

The MANabolic
2007-07-24, 20:22
vad trodde du skulle hända? Bygga samma massa som det i vanliga fall tar ett år att bygga (dvs knappt märkbart ändå)?

okej?

Handcuff
2007-07-24, 20:26
okej?

Det jag menar är att "effekten" ändå skulle vart så marginell att du omöjligt skulle kunna veta om den haft med tillskottet att göra.

Xealswe
2007-12-19, 21:43
Den effekt jag fick av attitude efter att ha använt det i 2 mån är att jag fes något förjävligt varenda gång efter det. Knasiga gaspiller!