handdator

Visa fullständig version : Pollenallergi, förkylning eller motsv?


Yankeee
2006-05-12, 18:06
Jag blir galen på detta nu. Jag har känt av sympton i nästan en vecka nu. Hosta, huvudvärk (mer eller mindre beroende på hur mycket jag hostar) och andningsproblem när jag anstränger mig. Huvudet känns svullet på något sätt, ungefär som feber, fast ändå inte. Kroppen är helt fräsch, och jag inga problem att anstränga mig som vanligt. Slem/snor är genomskinligt, har inte ont i halsen, men det kliar (därav hostan).

Vad skulle ni tippa på? Skulle ni träna? Någon som har liknande problem i dessa pollentider? Jag har aldrig känt av pollenallergi förut, det är därför jag är tveksam, det känns inte alls som en förkylning eller motsv. Det är bara huvudet som känns "sjukt" sas.

Pepparkakssmurfen
2006-05-12, 18:09
Låter som pollenallergi.
Jag började själv få problem för 2-3 år sedan.
Samma symptom som du + trötthet/seg

shadowfire
2006-05-12, 18:10
Håller med smurf.
Du kan ha en lindrig pollenallergi o har inte märkt av något tidigare år, men eftersom doserna är höga nu så. På mitt jobb nyser typ 80% av alla mer än någonsin förr.

Yankeee
2006-05-12, 18:12
Tack grabbar, det är det jag misstänker också. Hittade denna sidan precis.


"Varningssignaler för att du kan ha pollenutlösta astmabesvär

· Du har torrhosta eller hostar på nätterna
· Du hostar när du anstränger dig måttligt, eller när du skrattar eller gråter
· Du blir fortare trött vid fysisk ansträngning eller träning
· Du har besvärliga förkylningsliknande symtom med hosta i mer än två veckor"

http://www.astrazeneca.se/5791_17294.aspx?year=2006&areaid=&l1=3&l2=5&l3=


Nu utgår jag ifrån att det är pollenallergi, och kommer att träna därefter.

Metal_boy_
2006-05-12, 18:13
Inte riktigt lika allvarliga och så många symtom som du har iof. Men jag har känt mig tung i skallen, frusen lite hit och dit. Torr i ögonen och det har småkliat lite med. Har ingen allergi vad jag vet för det är inte speciellt allvarligt och jag har nog alltid haft så när sommarn är påväg. Jag tror att det kanske kan vara lite mer nu när det bara sa pang, så blev det sommar.

Ursäkta min text, men jag är stressad, hockeyn börjar nu ffs!!

Antosh
2006-05-12, 18:37
Nu utgår jag ifrån att det är pollenallergi, och kommer att träna därefter.
symtomen stämmer in väldigt bra på mitt nuvarande tillstånd.

Är det alltså ofarligt att träna då?

keffat_liv
2006-05-12, 18:37
Tack grabbar, det är det jag misstänker också. Hittade denna sidan precis.


"Varningssignaler för att du kan ha pollenutlösta astmabesvär

· Du har torrhosta eller hostar på nätterna
· Du hostar när du anstränger dig måttligt, eller när du skrattar eller gråter
· Du blir fortare trött vid fysisk ansträngning eller träning
· Du har besvärliga förkylningsliknande symtom med hosta i mer än två veckor"

http://www.astrazeneca.se/5791_17294.aspx?year=2006&areaid=&l1=3&l2=5&l3=


Nu utgår jag ifrån att det är pollenallergi, och kommer att träna därefter.

De symtomen har jag med. Jag tränade idag. Har haft skiten i en vecka nu och jag börjar tröttna...

delta_mats
2006-05-12, 18:41
Jag har haft världens rethosta i snart en veckas tid. Den höll mig vaken halva denna natten. Antar att det är pollenallergi då.

Yankeee
2006-05-12, 18:42
De symtomen har jag med. Jag tränade idag. Har haft skiten i en vecka nu och jag börjar tröttna...

Jag kommer att köra på som vanligt imorgon, har varit hemma två dagar helt utan någon förbättring. En förkylning har ju olika stadier eller vad man ska säga, inte samma likadant hela tiden.

Bartman
2006-05-12, 18:42
symtomen stämmer in väldigt bra på mitt nuvarande tillstånd.

Är det alltså ofarligt att träna då?

Jag har haft pollenallergi sen jag var liten och det har aldrig varit några problem att träna, tycker jag brukar känna mig bättre när jag varit och tränat istället.

Antosh
2006-05-12, 18:49
Jag har haft pollenallergi sen jag var liten och det har aldrig varit några problem att träna, tycker jag brukar känna mig bättre när jag varit och tränat istället.

aha, får väl helt enkelt träna och se hur det går då :)

Ryska_raketen
2006-05-12, 18:51
Samma här brosan. I cirka en vecka. Det suger fet getpung *cry* Förhoppningsvis kanske det dämpas lite av regn i helgen :thumbup:

rolf
2006-05-12, 19:09
Jag lider med dig. Jag hade turen (nåja) att först dra på mig en förkylning, och precis när den börjar släppa och jag äntligen kunde leva igen så dränks jag i snor och tårar från ögonen. Pollenallergi, great. Allergin har varit som bortblåst under puberteten, men av någon anledning fick den för sig att komma tillbaka just nu i vår.

Förhoppningsvis kan jag vistas utomhus i september.:thumbup:

grisbil3n
2006-05-12, 20:45
Extra mycket i år tydligen, har hört flera säga att det är första sommaren dom känner av nåt.

AFanatic
2006-05-12, 21:08
OMG precis så har jag det nu. Fast jag hade iofs ont i halsen i några dagar, första veckan. OMGLOLZOR