handdator

Visa fullständig version : äta när man tränar boxning för bästa resultat?


pecson
2006-05-12, 14:39
vad ska man äta när man tränar boxning+ intervall/distanslöpning var och varannan dag för optimala resultat. vet att det är lite skillnad mot om man vill ha max hypertrofi.

apa_ola
2006-05-12, 15:11
vad ska man äta när man tränar boxning+ intervall/distanslöpning var och varannan dag för optimala resultat. vet att det är lite skillnad mot om man vill ha max hypertrofi.

har absolut ingen boxningserfarenhet, men om du distanslöper och intervalltränar bör du ju iaf ha gott om kolhydrater tillhands. Efter sådana träningspass (eller var det baa långdistans?) fyller du med fördel på glykogendepåerna med långsamma kolhydrater (obs! inte för mkt fruktos, basera på andra långsamma kolhydrater -pasta, ris osv.). Tar det lång tid emellan pass och mat bör du förmodligen få i dig snabba kolhydrater i form av pulver (eftersom det är smidigt att ta med, annars kan man ju ta med en matlåda om man vill) tätt efter passet...

delta_mats
2006-05-12, 15:20
Som sagt. Mycket kolhydrater så du orkar köra hårt och länge.

pecson
2006-05-12, 16:06
tack för tipsen ola och mats!

springer nog inte så långt när jag kör intervallen. jag tänkte mer på om man ska äta lika mycket protein (2g per kg kv) fortfarande för jag kör inte så mycket byggning på gymmet längre kanske 1 gång i veckan. vill bli mer allround tränad.