handdator

Visa fullständig version : behöver råd


toaletten
2006-05-12, 13:57
mitt "problem" är att jag inte riktigt vet hur ja ska klara av att lyfta 200 kg i mark imon 2 veckor de är en skol uppgift jag fick i idrotten det bästa jag lyft hitills är 190 finns de några kompliment övningar som e bra för att få lite extra fart i marken? är ju tänkt att ja skall manxa igen om 2 veckor å ta över 200. sist ja testade klarade jag 190 å köra då detta mark programet
har kört mark ca 8-10 gånger å tycker de är ett skön övning:hbang:

kör med överhands grepp med dragremmar på grund utav att jag inte kan hålla mixat de blir en låsning i armbågen som gör ont i flera dagar efter marken

info ålder nyss 17
vikt ca 105-110



60 kg 15 reps
80 kg 10 reps
100kg 8 reps dragremmar
120kg 5 reps dragremmar
140kg 6 reps dragremmar
160kg 4 reps dragremmar pb
190kg 1 rep dragremmar + bälte pb



tar gärna imot övningar som gör att ja kan stärka mina resultat i marken


skirv gärna förslag gärna hur ja skall träna för att ta mera

aja är taksam för alla svar

martin_vbg
2006-05-12, 16:30
mitt "problem" är att jag inte riktigt vet hur ja ska klara av att lyfta 200 kg i mark imon 2 veckor de är en skol uppgift jag fick i idrotten det bästa jag lyft hitills är 190 finns de några kompliment övningar som e bra för att få lite extra fart i marken? är ju tänkt att ja skall manxa igen om 2 veckor å ta över 200. sist ja testade klarade jag 190 å köra då detta mark programet
har kört mark ca 8-10 gånger å tycker de är ett skön övning:hbang:

kör med överhands grepp med dragremmar på grund utav att jag inte kan hålla mixat de blir en låsning i armbågen som gör ont i flera dagar efter marken

info ålder nyss 17
vikt ca 105-110



60 kg 15 reps
80 kg 10 reps
100kg 8 reps dragremmar
120kg 5 reps dragremmar
140kg 6 reps dragremmar
160kg 4 reps dragremmar pb
190kg 1 rep dragremmar + bälte pb



tar gärna imot övningar som gör att ja kan stärka mina resultat i marken


skirv gärna förslag gärna hur ja skall träna för att ta mera

aja är taksam för alla svar

Har du som skoluppgift att lyfta 200kg i mark? Vad händer om du inte klarar det får du IG då eller? :) Enligt mig så låter det isf. farligt.

Wider
2006-05-12, 16:33
Att träna ryggen (och eventuellt benen?) extra mycket borde väl öka dina reslutat. Kör hyperextensions och goodmornings ifall du känner att du behöver fler ryggövningar..

Guns n hoses
2006-05-12, 16:41
Skoluppgift? Tror nog du skall iväg till gymmet med skolan och vill imponera lite *flex*

bubbe
2006-05-12, 16:46
På två veckor hinner du inte göra så mycket, träna ett lagom tungt pass med enbart mark 1 vecka innan sen ett par dagar innan kör du ett väldigt lätt pass enbart marklyft och hoppas med hjälp av stärkt psyke får upp den önskade vikten.

Timme
2006-05-12, 23:13
Kol idrottslärare som ger dig en sådan uppgift! På min skola i högstadiet så visste inte mina idrottslärare vad styrketräning var för något.

Timme
2006-05-12, 23:17
hehe fin stavning av mig på ordet "cool"

BigForre
2006-05-12, 23:26
På två veckor hinner du inte göra så mycket, träna ett lagom tungt pass med enbart mark 1 vecka innan sen ett par dagar innan kör du ett väldigt lätt pass enbart marklyft och hoppas med hjälp av stärkt psyke får upp den önskade vikten.

Bubbe, du som är lite inne på sånt här, satt och läste och tycker även jag att det låter svårt att göra mycket åt styrkan på två veckor. MEN, det måste ju gå att göra många kilo fram och tillbaka dagarna innan genom att toppa formen odentligt med rätt kost, vila och träningsdos/sätt. Skillnaden mellan en bra och dålig dag kan ju utan tvekan vara 10kg. Kanske höra dig för om lite tipps från de tävlingsaktiva vad gäller uppladdning dagarna innan tävling? / Dr. Forsman

toaletten
2006-05-13, 15:58
jo kanske är lite mycket att få på 2 veckor men jag tror jag klarar de för innan mark lyften så hade jag kört marklyft med "raka" ben å körde de på 120 kg så var redan lite trött vid början av lyftet så ska göra det bästa för att ta 200 kg:)


ben skall tränas med lite benböjäre tänkt men vill inte belasta de så jäkla mycket nu då jag redan har lite benhinneinfalamation som ställer till de under fotbollen och så

men e tacksam för era svar och sådant å till er som undrar om uppgiften så var det att vi ska ha hemträning och efter som ja går på gym frågade han om ja kunde maxa nåt där å frågade efter mina tidigare bästa resutlat som ja sedan skulle höja