handdator

Visa fullständig version : Rökning


Griip
2006-05-12, 12:44
..........

Baha
2006-05-12, 12:45
Känns onödigt och dyrt, men nästan allt man gör är ju onödigt och dyrt känns det som

tp_88
2006-05-12, 12:46
"Farligt och absolut onödigt".

Kaew
2006-05-12, 12:46
Gott

Tricklev
2006-05-12, 12:48
Farligt är väll ett faktum mer än en åsikt?

Dyrt och onödigt är det iaf, farligt likaså.

Griip
2006-05-12, 12:50
Farligt är väll ett faktum mer än en åsikt?

Dyrt och onödigt är det iaf, farligt likaså.


Faktum visst, men ifall man ignorerar det eller dissar rökning pga det är ju skillnad.

Trodde att alla som hade gått högstadiet visste att det var tufft att röka? *screwy*

Papi
2006-05-12, 12:51
Du glömde alternativet "Äckligt och avtändande jävla nasty-ass shit!" *spy*

Griip
2006-05-12, 12:52
Du glömde alternativet "Äckligt och avtändande jävla nasty-ass shit!" *spy*


Äckligare med folk som ska vara så pryyyyda? :booty:

Niclaaas
2006-05-12, 12:55
rökare luktar illa, det är min åsikt.

Papi
2006-05-12, 12:56
Pryd? Verkligen inte! Tycker illa om lukten bara.
Tjejer som röker luktar och smakar illa, konstigare än så är det inte.

dared
2006-05-12, 12:59
Gott! Själv röker jag inte men det händer att det blir en cigg/Cigarr/pipa nån gång ibland och tillsammans med en kall öl finns det nog ingenting som slår. (nästan iaf *kissass* )

Loke
2006-05-12, 13:05
Det är tufft. Jag är dock för snål för att röka.

OggeP
2006-05-12, 13:13
Korkat på alla plan imo.

apa_ola
2006-05-12, 13:27
Korkat på alla plan imo.

+1

timoat
2006-05-12, 13:34
Jag rökte i 10 år och slutade när jag fyllde 25. När jag började röka tänkte jag "Fan det är bara losers som röker efter 25, så då lägger jag ner"
Sagt och gjort, hade inga problem alls att sluta, har inte ens fått ett röksug, och ändå rökte jag 10-20 cigg om dan.

Skumt att när man är före detta rökare kan man verkligen se hur jävla patetiskt det ser ut med cigg, hur alla "tuffa och coola" försöker gömma sig bakom dom, tills de har blivit fast i skiten, och då ser det bara ännu mer löjligt ut. (Sjuksköterske syndromet eller tjejer i 24 - 30 årsåldern som står utanför jobbet och röker) fan det ser så illa ut och är för mig ett bevis på låg social status. Jag skulle seriöst få överväga att bli tillsammans med en rökare.

King Grub
2006-05-12, 13:34
Sämst.

jwzrd
2006-05-12, 13:37
Jag saknar:
(*) Gör vaffan du vill så länge det inte drabbar mig. Jag förbehåller mig rätten att kamma till din nästa om du blåser rök på mig.

Fartman
2006-05-12, 13:39
Löjligt/äckligt (fast jag tycker faktiskt att röka en cigg kan vara lite gott, men det är mer hur man luktar osv av det)
Typ som timoat sa, att det är typ lite loseraktigt på något vis

Piranha
2006-05-12, 13:40
Det är upp till var och en hur de ställer sig.

Jag skulle dock aldrig gnälla på en rökare som röker där det är okej.

Bite
2006-05-12, 13:41
Jag gillar cigarrer.

Griip
2006-05-12, 13:42
Jag saknar:
(*) Gör vaffan du vill så länge det inte drabbar mig. Jag förbehåller mig rätten att kamma till din nästa om du blåser rök på mig.


Ofta att squat-röv ligger över rökare i näringskedjan :laugh:

bluelight
2006-05-12, 13:47
Jäkligt dyrt och jäkligt onödigt, kallt på vintern osv.

Griip
2006-05-12, 13:48
Jäkligt dyrt och jäkligt onödigt, kallt på vintern osv.


Mmm på vintern är det bara missbrukare som röker. Som inte förstår att det inte är värt att gå ut i -10 bara för å få röka en ciggarett som inte ens är god om man inte har det bekvämt själv.

jwzrd
2006-05-12, 13:50
Ofta att squat-röv ligger över rökare i näringskedjan :laugh:

Ja. Varje gång.

Piranha
2006-05-12, 13:51
Ja. Varje gång.


Best of both worlds :thumbup:

Papi
2006-05-12, 13:53
Ofta att squat-röv ligger över rökare i näringskedjan :laugh:
Rökare är väl inte ens med i näringskedjan? Vem vill ha dem? *screwy*

jwzrd
2006-05-12, 13:53
Best of both worlds :thumbup:

Haha, ja undantagsfallen är farliga. Där kan man åka på en Propp(tm).

jwzrd
2006-05-12, 13:54
Rökare är väl inte ens med i näringskedjan? Vem vill ha dem? *screwy*

Nej dom ligger kvar, oätna och hungriga. Hur fan skulle dom orka jaga rätt på mat?

Dissector
2006-05-12, 13:55
Har inga problem med rökning eller rökare. Jag röker inte själv, p.g.a hälsoriskerna och "tvånget" att finna en lämplig plats att röka på. Snusar istället. Det kan jag göra nästan var jag vill och närsomhelst.

Nog är det tufft ibland i vissa lägen. Tänk en amerikansk soldat under Andra världskriget, sittandes på en stridsvagn med en cigarett i mungipan, eller en mafioso ;)

Tenzu
2006-05-12, 14:09
rökare luktar bajs

grisbil3n
2006-05-12, 14:34
Har ingenting emot rökning och röken luktar hemtrevligt. Alla som gnäller hoppas jag dör av lungcancer från all passiv rökning.

Toel
2006-05-12, 14:35
Helt idiotiskt.

Dock är en cigarr vid festliga tillfällen rackarns gött. Har faktiskt varit nere på tobaksaffären i stan och inhandlat en cigarr för grillkvällen idag. Jag är en idiot.

Krokodil
2006-05-12, 15:19
Jag slutade för ett halvår sen! :hbang:

skaparn
2006-05-12, 15:21
Jag valde "tufft". Har sett alldeles för mycket film antar jag, men det går inte att komma ifrån att Clintan är ganska hård med en cigg i munnen i bland andra de spaghettiwestern han var med i.

Lallle
2006-05-12, 16:06
Valde "tufft" lite på skoj.

hahavaffan
2006-05-12, 16:17
Du glömde alternativet jag tänkt rösta på: Fördjävla äckligt, vidrigt dyrt och dåligt för hälsan. Alltså, det mest onödiga en människa kan göra.

Destra
2006-05-12, 16:19
Dyrt är det första jag tänker på.

Mr. Moose
2006-05-12, 16:22
En cigarr men ett glas bra wisky sitter fint.

En Don Diego, robusto, är favoriten just nu, wiskyn spelar ingen roll så länge det är single malt av lite äldre modell.

Claes

sissa
2006-05-12, 16:25
Jag slutade för ett halvår sen! :hbang:

Jag firar snart 9 månader rökfri


http://bestsmileys.com/dancing/12.gif


Vad jag tycker om rökning; Det är ett jäkla skit.
Snyggt och tufft kan det def. vara dock. Det går ju inte att inte ha de associationerna (tycker inte jag). Det är så förankrat.

keffat_liv
2006-05-12, 16:29
rökare luktar illa, det är min åsikt.

och inte lite heller..

keffat_liv
2006-05-12, 16:31
Har ingenting emot rökning och röken luktar hemtrevligt. Alla som gnäller hoppas jag dör av lungcancer från all passiv rökning.

tja, för det finns ju ingen risk att dom som röker gör det? :laugh:

Är man fast i det fine, men förfan försök sluta. OCh varför man började *screwy*

Blir förbannad när min morsa röker, det luktar jävla avdankat as och rökare tycket det luktar gott.. :thumbup:

hahavaffan
2006-05-12, 16:33
Vad jag tycker om rökning; Det är ett jäkla skit.
Snyggt och tufft kan det def. vara dock. Det går ju inte att inte ha de associationerna (tycker inte jag). Det är så förankrat.Snyggt och tufft?! Visst fan var Clintan cool när han rökte i sina filmer, men han hade lika gärna kunnat tugga tuggumi, eller ha ett halmstrå i käften. Ciggaretter är äckligt, och fult.

Jorgen
2006-05-12, 16:35
Farligt och absolut onödigt

sissa
2006-05-12, 16:35
tja, för det finns ju ingen risk att dom som röker gör det? :laugh:

Är man fast i det fine, men förfan försök sluta. OCh varför man började *screwy*


Man börjar därför att man är typ 13 år. Då fattar man inte sånt. Jo, det finns säkert folks som är kloka redan då. Som inte börjar heller fast resten av klassen gör det. Men grattis till er då :booty:

hahavaffan
2006-05-12, 16:36
tja, för det finns ju ingen risk att dom som röker gör det? :laugh:

Är man fast i det fine, men förfan försök sluta. OCh varför man började *screwy*

Blir förbannad när min morsa röker, det luktar jävla avdankat as och rökare tycket det luktar gott.. :thumbup::bow:

sissa
2006-05-12, 16:37
Snyggt och tufft?! Visst fan var Clintan cool när han rökte i sina filmer, men han hade lika gärna kunnat tugga tuggumi, eller ha ett halmstrå i käften. Ciggaretter är äckligt, och fult.


Okej. Ja, jag tänker inte försöka omvända dig. :) Jag tycker det kan vara snyggt och/eller tufft.

keffat_liv
2006-05-12, 16:40
Man börjar därför att man är typ 13 år. Då fattar man inte sånt. Jo, det finns säkert folks som är kloka redan då. Som inte börjar heller fast resten av klassen gör det. Men grattis till er då :booty:

Men varför inte sluta? Eller iaf FÖRSÖKA som fan. Ser folk en luffare, eller om en luffare sätter sig på bussen så klagar alla åp att han luktar as, vilket han gör. Men hälften av de somk lagar är rökare och luktar precis lika illa själv.

hahavaffan
2006-05-12, 16:40
Okej. Ja, jag tänker inte försöka omvända dig. :) Jag tycker det kan vara snyggt och/eller tufft.Okej. Du är tjej, väl?
Låt säga att du är på ditt bästa ragghumör, och vill träffa en snygg kille. Framför dig står två PRECIS lika snygga/söta/sexiga killar. Kom ihåg, du KAN bara inte avgöra vem du helst vill ha. Men just då drar den ena killen fram ett paket cigg, och stoppar in en John Silver utan filter i käften. Den andra killen tittar lite småsnett på honom, och tar ett steg ifrån.

Är valet självklart nu? Tar du den rökande killen?

sissa
2006-05-12, 16:55
Men varför inte sluta? Eller iaf FÖRSÖKA som fan.


Därför att man inte vill? Därför att det är lättare att fortsätta? Därför att det är en oreflekterad grej som man bara gör? Därför att man inte tror att det går att sluta? Därför att man är rädd för abstinens och konsekvenser av att sluta?
Därför att man tycker om att vara rökare? Därför att man har hela framtiden på sig att sluta så varför just nu?

sissa
2006-05-12, 17:02
Okej. Du är tjej, väl?
Låt säga att du är på ditt bästa ragghumör, och vill träffa en snygg kille. Framför dig står två PRECIS lika snygga/söta/sexiga killar. Kom ihåg, du KAN bara inte avgöra vem du helst vill ha. Men just då drar den ena killen fram ett paket cigg, och stoppar in en John Silver utan filter i käften. Den andra killen tittar lite småsnett på honom, och tar ett steg ifrån.

Är valet självklart nu? Tar du den rökande killen?

Förmodligen skulle jag inte göra det av andra orsaker än snyggfrågan.

hahavaffan
2006-05-12, 17:12
Förmodligen skulle jag inte göra det av andra orsaker än snyggfrågan.Precis. Du vill inte ha en illaluktande kille som slänger en massa pengar på någonting äckligt. Men hur kan det då vara snyggt och tufft?

Det kan vara snyggt och tufft, på film, att råna en bank. Men är det så fräsigt egentligen?

Callister
2006-05-12, 17:14
"There’s nothing quite like tobacco: it’s the passion of decent folk..."
Självklart gäller detta basisk tobaksrökning som cigarr och pipa.
Att börja röka cigarett är en onödig bedrift, jag skulle i såna fall föredra lite gott snus för att få i sig nikotin.

Metal_boy_
2006-05-12, 17:45
Gott och njutningsfullt. Men utöver det; farligt och dyrt.

Bengan
2006-05-12, 18:21
För mig är rökning väldigt mycket högstadiet. Blir väldigt förvånad när jag ser vuxna människor som lägger pengar på cigg.

Jense
2006-05-12, 18:32
Socialt

keffat_liv
2006-05-12, 18:35
Därför att man inte vill? Därför att det är lättare att fortsätta? Därför att det är en oreflekterad grej som man bara gör? Därför att man inte tror att det går att sluta? Därför att man är rädd för abstinens och konsekvenser av att sluta?
Därför att man tycker om att vara rökare? Därför att man har hela framtiden på sig att sluta så varför just nu?

Tror man inte att man kan sluta då kan man ju inte ha mycket självförtroende och vilken frisk person tycker om att vara rökare? Helt sjukt egentligen att det rökning ens är förbjudet. Eller ja, de kunde ju byggt isolerade burare ute på stan som rökare kunde ställt sig i och rökt.

Pingu
2006-05-12, 19:25
Äckligt. vidrigt och 200% avtändande *spy*

Diggler
2006-05-12, 19:47
"Kinky fetish sexigt" klickade jag på.

Sultanen
2006-05-12, 20:02
håller på o sluta nu för det är dyrt o onödigt

keffat_liv
2006-05-12, 20:09
"Kinky fetish sexigt" klickade jag på.

säker på att det inte var på den andra sidan med Jenna och co?

Gandalf
2006-05-12, 20:11
Jag tycker det ser så jävla fattigt ut att röka och vill man se ut som en losers så ska man röka för så ser man ut då man röker.
Alla vet att det är farligt att röka och alla vet att man luktar apa och alla vet att det är dyrt så då måste man ju vara en losers om man börjar röka.
Själv har jag rökt men slutade då jag fick mitt första barn och det har jag aldrig ångrat, jag slängde ut ciggen ut ur bil fönstret och så var det bara slut med det, så jag tror det bara blir värre om man börjar med nikotintuggumin mm.

Löjtnant Blank
2006-05-12, 20:20
Tufft. Jag röker inte själv, men jag beundrar dem som gör det.

sissa
2006-05-12, 20:49
Jag har inte utvecklat ett starkt hat mot rökning som en del verkar göra när de slutar.

Visst, jag känner nu att det luktar starkt och illa tex, men just det där " Det är så jävla vidrigt och äckligt och idiotiskt" kan jag inte riktigt förstå.

Noll
2006-05-12, 22:18
Äh, rök å va glad, rök inte å va glad. Det kanske inte är så värst listigt att röka, men det är dock upp till var å en... Ickerökare får helt enkelt gilla läget.
Tänk om rökare skulle resonera på samma sätt som en del militanta ickerökare.. Männs, det skulle förmodligen inte bli många barn gjorda..
Hellre röka än att tex plåga djur eller tycka att Göran Persson gör ett bra jobb typ..

(Låter kanske skevt att som rökare tycka att rökförbudet på uteställen är najs, men det är det. Lite ska vi väl få "lida" för vår last.)

Jaja.

Kwon
2006-05-12, 22:22
Sämst.

De skulle lägga ner fler timmar under skolutbildningen på mellan och högstadie om hur dåligt/skadligt och onödigt rökning är.

Gimp
2006-05-12, 22:28
Här om dagen frågade en alkis mig på stan om jag hade cigaretter att bjuda på. Då svarade jag att det var '99 att röka och helt ute nu. Han kollade konstigt på mig och muttrade något som jag inte hörde/ville höra. :whipped:

Kwon
2006-05-12, 23:03
Här om dagen frågade en alkis mig på stan om jag hade cigaretter att bjuda på. Då svarade jag att det var '99 att röka och helt ute nu. Han kollade konstigt på mig och muttrade något som jag inte hörde/ville höra. :whipped:

Mkt bra! Det SKA vara helt ute att röka nu!

Princy
2006-05-12, 23:13
Jag har aldrig rökt, och kommer aldrig att göra det heller. :) Det finns inget positivt med det.