handdator

Visa fullständig version : Att träna fm. innan jobb.


robba_86
2006-05-12, 09:45
Tjenare allt kolo-folk!

Har lite "problem" med min träning just nu, allt går på halvfart milt uttryckt!

Fram tills denna veckan så har jag vart arbetslös sen jag gick ut skolan förra våren/sommaren bortsett från 5veckor, så under den här tiden har jag haft all tid i världen att lägga upp träningen som jag ville, och då blev det ofta så att jag hade mina fasta träningsdagar och så gick jag till gymmet när jag kände för det, oftast mellan 16-20 någon gång.
Nu är problemet det att jag jobbar mellan 16-20 och har en cykeltid på ungefär 40minuter(enkel resa), så på vardagarna är det fm. jag har på mig att träna men problemet är att under den tiden så känner jag mig helt "off" och har därför ingen större motivation att ta mig till gymmet. Och problemet är inte att ta mig upp på morgonen, är uppe innan 8 i stort sett varje dag.

Någon mer som känner samma sak? Hur har ni löst det?
Det är väl förmodligen bara en vanesak, men det finns ju ingen motivation att ta sig dit som sagt var.

Har lagt bänkpasset på helgen därför att det är lite mer prioriterat...

Vesseldahl
2006-05-12, 10:17
Någon mer som känner samma sak? Hur har ni löst det?
Det är väl förmodligen bara en vanesak, men det finns ju ingen motivation att ta sig dit som sagt var.



Är alternativet att lägga ner träningen helt?


Borde inte det vara nog med motivation? Att få träna eller inte göra det.

King Grub
2006-05-12, 10:19
Du har ju inte ens ett problem i och med att du har tid att träna. Det är bara att ta sig i kragen och göra det. Är det så hemskt att du inte kan motivera dig, kanske det är dags att hitta en motionsform du trivs med?

myggan
2006-05-12, 10:28
Jag jobbar alltid kvällar (15.30 - 23.15), och tränar därför endast förmiddagar.

Se det som att du är lyckligt lottad.

Du får träna när gymmet är i stort sett helt tomt, alla maskiner är lediga och ibland är man till och med själv i hela gymmet.

Du har träningen avklarad redan på förmiddagen.
Underbar känsla att efter ett hårt pass äta en god bit mat och sen kanske åka ut till havet eller få något annat trevligt gjort som man vill göra.

Tolle
2006-05-12, 10:41
Jag jobbar alltid kvällar (15.30 - 23.15), och tränar därför endast förmiddagar.

Se det som att du är lyckligt lottad.

Du får träna när gymmet är i stort sett helt tomt, alla maskiner är lediga och ibland är man till och med själv i hela gymmet.

Du har träningen avklarad redan på förmiddagen.
Underbar känsla att efter ett hårt pass äta en god bit mat och sen kanske åka ut till havet eller få något annat trevligt gjort som man vill göra.

håller med så hårt man kan hålla med :cool:

Überbiffen
2006-05-12, 10:55
Jag känner igen det där. Fick nya arbetstider i höstas.. jobbar 15.00-23.30 så nu är jag tvungen att träna vid 11-12tiden istället för som tidigare efter jobb ~20.00 tiden. Har mer eller mindre noll i motivation så tidigt om dagarna vilket knappast är kul men där är inte mycket till val än att ta sig dit och köra på så gott det går.

Rockhard
2006-05-12, 11:07
Jag tränar alltid på morgen om jag har möjlighet. Man slipper trängas och så är jag iaf piggare, kanske inte alltid starkare i kroppen men betydligt piggare i skallen än på kvällen. Mitt problem brukar vara tvärt om, motivationen är på topp på morgonen, om jag varit i skolan hela dagen och sen ska iväg till gymmet vid 8 på kvällen går det lite segare.....

Antosh
2006-05-12, 11:47
Det e ju grymt skönt!

Vakna ordentligt utsövd, äta en gedigen frukost och njuta lite av tillvaron, åka iväg till gymmet och inse att det är högst 5 andra där :thumbup: Ingen stress eller störningsmoment på gymmet bara du och vikterna.. :naughty:

robba_86
2006-05-12, 12:00
Du har ju inte ens ett problem i och med att du har tid att träna. Det är bara att ta sig i kragen och göra det. Är det så hemskt att du inte kan motivera dig, kanske det är dags att hitta en motionsform du trivs med?

Problemet är ju det att jag inte känner mig på top på fm. , och då är det ju inte roligt att komma till gymmet och lyfta tunga vikter som annars brukar vara lätta, har svårt att få igång kroppen.

Min kropp har vant sig vid att inte behöva göra något speciellt förrens kl 15-16 tror jag och därför har jag svårt att få igång skiten. ;)

Gimp
2006-05-12, 12:47
Min kropp har vant sig vid att inte behöva göra något speciellt förrens kl 15-16 tror jag och därför har jag svårt att få igång skiten. ;)

Jag älskar folk som kan besvara sina egna frågor. :thumbup:

1986
2006-05-12, 16:46
Jag var arbetslös under vintern och fram till maj. Under den tiden kunde jag precis som du träna när jag ville, det var fett soft. Nu jobbar jag 07-16 varje dag, vilket inte ger alls samma frihet. Tiderna är egentligen inte problemet, det är snarare så att man/jag är så jävla trött efter jobbet att det är svårt att orka. Fast å andra sidan skulle jag ju inte välja att vara arbetslös igen :)

Och klart som fan att man blev småsjuk när man började jobba så att man inte kan träna överhuvudtaget.:furious: :furious:

Sniggel
2006-05-12, 17:20
Min kropp har vant sig vid att inte behöva göra något speciellt förrens kl 15-16 tror jag och därför har jag svårt att få igång skiten. ;)

Är det en anledning till att slöa då?
Vänj din kropp att komma igång på förmiddagen!

mangemani
2006-05-12, 17:56
en som går på mitt gym jobbar från 7-17 varje vardag där det är mycket fysiskt arbete,han cyklar sen från jobbet direkt till gymmet(tar typ 25-30 min och det är då mest uppförsbackar)..
frågade honom hur han egentligen kan orka att träna efter en sån hård dag och han svarar att han käkar väldigt mycket under dagen samt att han trycker i sej lite mat innan han åker till gymmet.

hur som helst,det jag vill säga är att om du käkar mer under dagen så kanske du är mer laddad inför gymmet.

Fettecke
2006-05-12, 20:14
jag jobbar skift, varannan vecka jobbar jag 14.00-00.00... de dagar jag jobbar eftermiddag ser min dag ut såhär:

09.00 - Frukost
10.30 - ett litet mål för att slippa hungerkänslan under passet
11.00 - vassle/malto TRÄNING
12.30 Lunch
13.45 proteindrink eller proteinbar
16.00 matlåda
18.30 matlåda
21.00 matlåda
22.30 banan

Skippar jag något "viktigt" mål om dagen så är morgondagens pass halvt förstört. har mindre ork osv, så jag ser till att bunkra dagen innan för att ha energi dagen efter. men det är så jag funkar.