handdator

Visa fullständig version : Har du msn?


Nina L
2006-05-12, 08:28
http://ideas.live.com/

En trevlig nyhet för oss msn-användare.

Obs! Ni som vill skriva i tråden och visa er viktiga bara för att ni inte använder msn kan starta en egen tråd.

Jay-Z
2006-05-12, 08:29
Woho. Mer amatörporr på nätet.

Vad är delade mappar?
Delade mappar är ett nytt och enkelt sätt för dig att dela personliga bilder, dokument och filer med dina Messenger-kontakter.

Piranha
2006-05-12, 08:31
Woho. Mer amatörporr på nätet.


:thumbup:

jakke
2006-05-12, 08:34
Jag har använt betan i några månader nu, och jag gillar den skarpt.. MSN känns på något sätt mer vuxet och dom har äntligen fixat stöd för offline mess, samt fildelning mellan kontakter..

Piranha
2006-05-12, 08:36
Är live och 8.0 samma sak ?

jakke
2006-05-12, 08:39
Är live och 8.0 samma sak ?
jo..

Nina L
2006-05-12, 08:47
Jag har använt betan i några månader nu, och jag gillar den skarpt.. MSN känns på något sätt mer vuxet och dom har äntligen fixat stöd för offline mess, samt fildelning mellan kontakter..
Det enda som fattas är flikar, så det får man fortfarande vända sig till msn plus för. (När de nu fixar kompabiliteten) Flikar i msn-fönster är lika praktiskt som flikar i webbläsaren.

Larsson
2006-05-12, 09:12
Tog hem betan av live versionen förut, men tyckte inte alls om den. När jag skulle klicka på ett medeleande jag fått, startade datorn om sig. Mycket jobbigt och tidskrävande.

Cilia
2006-05-12, 09:13
jag måste leva i stenåldern.
jag hajar ingenting här på jobbet har jag bara messenger och känner eg inga begränsningar jämfört med typ msn 7 som jag har hemma. Ser inte de avancerade smilisarna men jag är ju inte direkt smilisguden #1 ändå

varför blir mitt liv bättre med den där versionen?

Yankeee
2006-05-12, 09:16
Har de fixat så att man kan använad custom names?

Nina L
2006-05-12, 09:22
Har de fixat så att man kan använad custom names?Japp. Bara att skriva det direkt i fönstet till och med. (Lägg till smeknamn kallar de funktionen)

Inzza
2006-05-12, 10:09
använder GAIM så ofta jag kan istället, jevlar mycket bättre.

bear.flowertwig
2006-05-12, 10:16
Om man bortser från floskler som "Den digitala onlinevärlden blir bättre om alla komponenter är byggda för att fungera tillsammans.", vad är egentligen funktionaliteten? Ge mig ett praktiskt exempel?

Är skepisk mot att knyta mig hårdare mot win/microsoft... Trivs utmärkt med Firefox.

MilkmaN
2006-05-12, 10:56
Om man bortser från floskler som "Den digitala onlinevärlden blir bättre om alla komponenter är byggda för att fungera tillsammans.", vad är egentligen funktionaliteten? Ge mig ett praktiskt exempel?

Är skepisk mot att knyta mig hårdare mot win/microsoft... Trivs utmärkt med Firefox.

Vad har firefox med msn messenger att göra?

bear.flowertwig
2006-05-12, 11:03
Vad har firefox med msn messenger att göra?

Att inte använda microsoftprodukter...? *rolleyes*

Nina L
2006-05-12, 11:11
Inzza & bear.flowertwig: Läs första inlägget igen plz

Gimp
2006-05-12, 11:13
Att inte använda microsoftprodukter...? *rolleyes*

*HOST*Obs! Ni som vill skriva i tråden och visa er viktiga bara för att ni inte använder msn kan starta en egen tråd.*HOST*

Achryl
2006-05-12, 11:15
Men fan vad det känns "microsoft goes gestapo". Man borde byta till linux snart. Särskilt när Vista kommer

Nina L
2006-05-12, 11:20
*HOST*Obs! Ni som vill skriva i tråden och visa er viktiga bara för att ni inte använder msn kan starta en egen tråd.*HOST* *host igen* Achryl *host*

MilkmaN
2006-05-12, 11:24
Bear.flowertwig.

Firefox och msn messener fyller väl inte RIKTIGT samma funktion, right right?

För övrigt tycker jag att msn bara blir bättre och bättre. Snart är det lika bra som alla andra chattprogram varit ett bra tag. Typ ICQ och Trillian. Använder dock msn så inget klagande här nina!

Helena B
2006-05-12, 11:49
Gillar inte beta, folk som kör beta kan inte se mina smileys (ni vet vilka ni är). En bild säger mer än 1000 ord.

JJ
2006-05-12, 11:58
Jag har MSN, men eftersom mitt jobb har en brandvägg som blockar använder jag den inte. Intressant va?

bear.flowertwig
2006-05-12, 12:20
Inzza & bear.flowertwig: Läs första inlägget igen plz

Hade ju varit enklare att svara på min riktiga fråga istället för att whina.
O vad är egentligen funktionaliteten? Ge mig ett praktiskt exempel?

Ja jag använder msn. Firefox var en parentes apropå att använda microsoftprodukter som täcker allt mer användningsområden och däremed knyta sig hårdare till det företaget. Men det kanske var heeelt off topic.... *rolleyes*

Nina L
2006-05-12, 12:22
Hade ju varit enklare att svara på min riktiga fråga istället för att whina. Vad har din fråga i min tråd att göra? Det är frågan. ;)

bear.flowertwig
2006-05-12, 12:25
Vad har din fråga i min tråd att göra? Det är frågan. ;)

1. Jag är msnanvändare.
2. Följer man länken blir man inte så mkt klokare om man inte laddar ner och installerar programmet, vilket jag inte vill.

Varför var frågan om hur det funkar irrelevant?

Nina L
2006-05-12, 12:34
1. Jag är msnanvändare.
2. Följer man länken blir man inte så mkt klokare om man inte laddar ner och installerar programmet, vilket jag inte vill.

Varför var frågan om hur det funkar irrelevant?Ok, då är jag med.

Det ser snyggare ut, man kan välja att slippa ljud när en kontakt loggar in men ändå få ett ljud när man har fått ett meddelande, man kan skicka filer till en offlinekontakt genom delade mappar, man kan byta folks namn, man kan välja att få tidsangivelse på raderna, man kan ändra storleken på fönstret bättre, det finns automatiskt virusscan. Mer har jag inte märkt än.

aliquis
2006-05-12, 14:42
Ofta

aliquis
2006-05-12, 14:45
Ok, då är jag med.

Det ser snyggare utInte så svårt, MSN ser ju ut som skit.man kan välja att slippa ljud när en kontakt loggar in men ändå få ett ljud när man har fått ett meddelandeWOW!!! Galet tufft... Du har aldrig provat miranda, trillian eller gaim? Jag har inget ljud i MSN, inga smileys heller.man kan skicka filer till en offlinekontakt genom delade mappar, man kan byta folks namnAnvändbart men bara rätt bajs att man inte kan det från början, hata alla nötter på msn som heter något i stil med "kakburksnisse sitter o skiter"man kan välja att få tidsangivelse på radernaÄn en gång: Wow...
Inse hur jävla sämst MSN är med tanke på att ni inte har det där för flera år sedan.. man kan ju inte ens skicka meddelanden när folk har dragit.
man kan ändra storleken på fönstret bättreRotfldet finns automatiskt virusscan. Mer har jag inte märkt än.

Nina L
2006-05-12, 14:47
alkis ffs. starta en egen tråd eller nått.

tuben
2006-05-12, 14:51
använder trillian för jag gillar det mycket bättre.
Har testat betan till live men var inte nått för mig iaf.
Använde Miranda förr men Trillian passade mig bättre.

aliquis
2006-05-12, 14:53
Det enda som fattas är flikar, så det får man fortfarande vända sig till msn plus för. (När de nu fixar kompabiliteten) Flikar i msn-fönster är lika praktiskt som flikar i webbläsaren.Ok, gick visst med offline messages enligt någon, flikar har jag också redan ;/

Wow, msn kan det valfri annan klient kan, shiet! Tänk var vi vore utan microsoft.

aliquis
2006-05-12, 14:55
Om man bortser från floskler som "Den digitala onlinevärlden blir bättre om alla komponenter är byggda för att fungera tillsammans.", vad är egentligen funktionaliteten? Ge mig ett praktiskt exempel?

Är skepisk mot att knyta mig hårdare mot win/microsoft... Trivs utmärkt med Firefox.Gaim, trillian o miranda kan nog allt hon har sagt förutom möjligtvis delade mappar. Om det är MSN du inte vill köra så kan väl ovanstående klienter göra rubbet med ICQ o Jabber också.

aliquis
2006-05-12, 14:56
Men jabber/gtalk kommer man åt sin användare i gmail också utifall att man är någonstans där man inte har något program installerat.

aliquis
2006-05-12, 14:57
Men fan vad det känns "microsoft goes gestapo". Man borde byta till linux snart. Särskilt när Vista kommerOpenSUSE 10.1 kom igår, inkl beagle (sökfunktion) och xgl (vajande fönster, roterande kubvirtueldesktopsbajs, transparenta fönster o annan dynga.)

bear.flowertwig
2006-05-12, 14:57
Gaim, trillian o miranda kan nog allt hon har sagt förutom möjligtvis delade mappar. Om det är MSN du inte vill köra så kan väl ovanstående klienter göra rubbet med ICQ o Jabber också.

Visst men sen hänger det ju ihop med vad bekantskaperna sitter på för prog. Messenger är inkört numera. Känns som att ICQ hade sin storhetstid för 5-6 år sen.

sgtbarnes
2006-05-12, 15:06
Trillian och miranda är det också msn?

tankade precis 8.0

verkar klockrent hittills iaf!

aliquis
2006-05-12, 15:06
Visst men sen hänger det ju ihop med vad bekantskaperna sitter på för prog. Messenger är inkört numera. Känns som att ICQ hade sin storhetstid för 5-6 år sen.Spelar ju ingen roll vilket av programmen du kör sålänge det stödjer msn.

aliquis
2006-05-12, 15:08
Trillian och miranda är det också msn?

tankade precis 8.0

verkar klockrent hittills iaf!
http://www.ceruleanstudios.com/
Trilligan stödjer: "AIM, ICQ, MSN, Yahoo Messenger, and IRC"

http://www.miranda-im.org/
Miranda stödjer: " * ICQ
* AIM
* MSN
* Jabber
* Yahoo
* IRC
* Gadu-Gadu
* Tlen
* Netsend
* And more..."

Googles GTalk är egentligen jabber, http://www.google.com/talk/

Yankeee
2006-05-12, 16:17
Jag tycker faktiskt att msn's programvara är bäst (med msn plus), gillar inte alls miranda, amsn, trilian osv. Det är alltid något som jag stör mig på på de andra programmen.

dynamo
2006-05-12, 16:21
Jag har kört betan nån månad och tycker den funkar bra.

Det är en sak jag irriterar mig över som kom med senaste uppdateringen för nån dag sen. Det är att meddelanden man skriver efter varandra (tror inom samma minut, utan att ha fått nått svar) skrivs ihop i det redan skickade meddelandet. Så det blir inte ett nytt meddelande, utan bara en ny rad i det gamla meddelandet.. Känns helskumt och har inte hittat var man kan slå av det.

jakke
2006-05-12, 16:46
sedan.. man kan ju inte ens skicka meddelanden när folk har dragit.
Rotfl
Jo det kan man.. Du kanske ska läsa vad jag postat tidigare i tråden..
Jag har använt gaim förut och det suger PUNG. Läs PUNG. Opensource är inte alltid bättre.

aliquis
2006-05-12, 17:29
Jo det kan man..Kunde inte förr, och hon skrev det inte.Du kanske ska läsa vad jag postat tidigare i tråden..Redan gjort, redan kommenterat.
Jag har använt gaim förut och det suger PUNG. Läs PUNG. Opensource är inte alltid bättre.Gaim är bra, men fönsterhanteringen för det fungerar inte så bra i Windows som det gör i gnome.

Bönne
2006-05-12, 18:34
mirandaÄr värdelöst för MSN, funkar väldigt dåligt.


Gillar MSN live, helt OK, patchar man dessutom det så kan man få det riktigt hemtrevligt!

http://bearny.no-ip.org/MSn.JPG
Så ser mitt ut, trivs väldigt mycket med det.



Har någon invite över, kan skicka till några av de som bidrar till Kolozzeum.

jakke
2006-05-12, 18:40
Kunde inte förr, och hon skrev det inte.Redan gjort, redan kommenterat.
Gaim är bra, men fönsterhanteringen för det fungerar inte så bra i Windows som det gör i gnome.
Den är lika kass för gnome i mina ögon, fast det ska inte denna tråd handla om.

internethjälten
2006-05-12, 19:13
Inte så svårt, MSN ser ju ut som skit.WOW!!! Galet tufft... Du har aldrig provat miranda, trillian eller gaim? Jag har inget ljud i MSN, inga smileys heller.Användbart men bara rätt bajs att man inte kan det från början, hata alla nötter på msn som heter något i stil med "kakburksnisse sitter o skiter"Än en gång: Wow...
Inse hur jävla sämst MSN är med tanke på att ni inte har det där för flera år sedan.. man kan ju inte ens skicka meddelanden när folk har dragit.
Rotfl

hahahaha, allt som är revolutionerande i msn är "old-school" i
alla andra klienter -like you said

Genesis
2006-05-12, 19:14
Kommer den till Mac OS? :D

aliquis
2006-05-12, 20:07
Som av en slump hade den MSN klient de flesta kör i macos TABBAR!!! Uj!
http://www.adiumx.com/images/screenshots/tabs.jpg
http://www.adiumx.com/

Diggler
2006-05-12, 20:09
Nej, men jwzrd fixade ngn google-talk grej till mig. :bow:

aliquis
2006-05-12, 20:16
Nej, men jwzrd fixade ngn google-talk grej till mig. :bow:Yay, dags för en jabbertråd ;D