handdator

Visa fullständig version : Träning Mage


TIMPA
2006-05-11, 23:22
Tänker vara lite lat och bara fråga rakt upp och ner, några effektiva magövningar för att träna bort lite magfett? utan att behöva deffa, vad vet jag, man kanske måste ta till deffen, men det ligger tyvärr inte mig i tiden, snarare tvärtom!

Tacksam för alla svar!

Pez
2006-05-11, 23:26
Tänker vara lite lat och bara fråga rakt upp och ner, några effektiva magövningar för att träna bort lite magfett? utan att behöva deffa, vad vet jag, man kanske måste ta till deffen, men det ligger tyvärr inte mig i tiden, snarare tvärtom!

Tacksam för alla svar!
Träna magen kan du ju göra hur som helst.. men det kommer inte bli nåt värst synligt resultat av det om BF% ligger på nån högre siffra.

TIMPA
2006-05-11, 23:27
Haha, alltså, jag är inte tjock eller någesådant, börjat till komma lite fett på sistone, hört lite om att man inte kan få bort så mkt fett av att enbart träna magen, utan att det är mycket som ska till. vet inte om de stämmer dock

Pez
2006-05-11, 23:41
Haha, alltså, jag är inte tjock eller någesådant, börjat till komma lite fett på sistone, hört lite om att man inte kan få bort så mkt fett av att enbart träna magen, utan att det är mycket som ska till. vet inte om de stämmer dock
Ja, det stämmer. Punktförbränning är en myt.

Da2
2006-05-11, 23:42
Haha, alltså, jag är inte tjock eller någesådant, börjat till komma lite fett på sistone, hört lite om att man inte kan få bort så mkt fett av att enbart träna magen, utan att det är mycket som ska till. vet inte om de stämmer dock
Det går ej att punktförbränna. Vill du få magmusklerna mer synliga föreslår jag att du motionerar i kombination med diverse magövningar, crunches exempelvis. Magrutorna gömmer sig bakom all fett, dvs. om dom finns där från början.

Sniggel
2006-05-11, 23:44
Bara för man inte ser magrutorna behöver inte det betyda att man är tjock, bara att man behöver bli smalare.

Da2
2006-05-11, 23:57
Bara för man inte ser magrutorna behöver inte det betyda att man är tjock, bara att man behöver bli smalare.
Jo, det är klart.

Halldin
2006-05-12, 05:57
Magen kanske dock inte putar ut fullt lika mycket, fett eller ej, om man tränar den bättre.

bulldoggen
2006-05-12, 13:24
Tänker vara lite lat och bara fråga rakt upp och ner, några effektiva magövningar för att träna bort lite magfett? utan att behöva deffa, vad vet jag, man kanske måste ta till deffen, men det ligger tyvärr inte mig i tiden, snarare tvärtom!

Tacksam för alla svar!

Här kommer ett tips på en magövning jag tycker tar otroligt bra, nämligen s.k "kneeling crunches" i cable.

http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html

Hjälper dig iofs inte med att slippa deff, men ger dig bra magmuskler iaf.