handdator

Visa fullständig version : Bälte....


tequilla
2002-11-30, 01:04
TÄnkte kolla om de e en bra investering o köpa träningsbälte.
Vad tycker ni.. o e 400 kr dyrt för eiselt bältet?

tycker om o köra tufft o har haft problem me ryggen förut men pengarna kan användas till annat.. :eating:

drpepper
2002-11-30, 12:15
400kr låter mycket. tror t ex big boss/skip har billigare bällten, sen är det viktigt att det sitter som det ska, inget man köper på postorder utan prova ut det i en butik om du har möjlighet.
tycker generellt man inte ska köra med bälte, men det är klart kör du tungt i t ex marklyft eller liknande så kan det ju vara bra att sätta på sig i sista seten som en säkerhetsåtgärd. en del gym har ju att låna ut också (även om dom ofta är lite smårisiga så är det ju bättre än inget) men kolla www.skip.se eller om det är www.bigboss.se och se om dom har nåt där.

Muskelsmurfen
2002-11-30, 14:06
400:- låter ganska standard för ett styrkebälte.
Kör du på så tunga vikter att du tror du behöver bälte? Jag trodde att jag behövde bälte... köpte ett... nu hänger det bara på en krok och väntar på riktigt tunga vikter.

Om du haft problem med ryggen så betyder det bara att du måste vara ännu mer noggrann med att bygga upp den. Prioritera ryggträningen tills ryggen är stark nog att inte ge dig några problem.

Jag har själv s-rygg och ibland när den spökar så är det inte roligt men det är bara att träna vidare när den lugnat ned sig. :thumbup:

drpepper
2002-12-02, 00:20
ok 400 ja för styrkelyftarebälte, vanligt bälte ligger på en hundring mindre och det tycker jag räcker. det tar sin lilla tid att nöta in det med... styrkelyftarbälte är så jävla otympligt

Lillgrabben
2002-12-02, 00:21
Var ska du nöta in det Pepper? :booty:

Boven2k1
2002-12-02, 02:27
...men man behöver inte kunna göra bakåtvolter med styrkebältet! :smash: