handdator

Visa fullständig version : Någon som äger ett Calvin Klein Pro Stretch linne? Hjälp med strl!


Kimball
2006-05-11, 12:19
funderar på att beställa några såna linnen att ha i sommarvärmen. Men frågan är vilken storlek man vågar ge sig på? Bröstvidden ligger bara på runt 100cm avslappnat, har small i deras "365"-modells tshirt, och den sitter tajt och fint. Vågar man dra small i linnet med måntro? Ngn som har erfarenheter av linnet?

nínían
2006-05-11, 13:54
Tyvärr inga erfarenheter så jag känner inte till storlekarna. Testa i butik innan?

Men innan du köper CK kan jag rekommendera att ta en titt på Dolce&Gabbanas sortiment. Jag köpte en modell som är riktigt skön och sitter snyggt. Ska kolla upp modellnamnet när jag kommer hem. Är du på Åhlens/Sthlm finner du kollektionen vid underkläderna.

nemd
2006-05-11, 13:58
Sen så funkar lite billigare "nonames-märken" också mycket bra. Bara gå in i lite butiker och prova. Fast iofs är man en sån märkesdåre funkar det ju inte alls.

Kimball
2006-05-11, 15:13
Dessvärre bor jag i Oskarshamn, där utbudet av sådana/liknande linnen är obefintligt tyvärr. Såg DGs linnen på uppercut, men de modellerna hade inte T-ryggen som jag föredrar.

nemd: Jag kan få tag i de för ca 120:-/st isåfall, därför jag var intresserad. Märket spelar ingen roll, men de på HM/JC osv håller passformen så fruktansvärt dåligt.

Löjtnant Blank
2006-05-11, 15:31
Sen så funkar lite billigare "nonames-märken" också mycket bra. Bara gå in i lite butiker och prova. Fast iofs är man en sån märkesdåre funkar det ju inte alls.
Oftast betydligt sämre kvalitét på billiga linnen.

Sebbe_H
2006-05-11, 15:57
Dessvärre bor jag i Oskarshamn, där utbudet av sådana/liknande linnen är obefintligt tyvärr. Såg DGs linnen på uppercut, men de modellerna hade inte T-ryggen som jag föredrar.

nemd: Jag kan få tag i de för ca 120:-/st isåfall, därför jag var intresserad. Märket spelar ingen roll, men de på HM/JC osv håller passformen så fruktansvärt dåligt.

Köp en smal och en medium då om du är osäker, de är ju så billiga..

hahavaffan
2006-05-11, 16:09
Hur sitter den där "356"-modellen? Denna -> http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=4|27&BrandID=0&DisplayItemID=15727&Position=1&ListType=0

Hur pass uringad är den? Är den som en vanlig t-shirt eller är den mer uringad? Hatar linnen som ser ut som t-shirts utan armar. H&M har bara sånna =/

Hades
2006-05-11, 16:31
Något sånt här kanske funkar? :D
http://img132.imageshack.us/img132/4429/023av.jpg

nemd
2006-05-11, 16:33
Oftast betydligt sämre kvalitét på billiga linnen.

Oftast, det kan jag hålla med om. Men ach vilka klipp man kan göra bland de billigas djungel.

hahavaffan
2006-05-11, 16:34
Något sånt här kanske funkar? :D
[IM21G]http://img132.imageshack.us/img132/4429/023av.jpg[/IMG]Hegre-archives :hbang:

nemd
2006-05-11, 17:16
Dessvärre bor jag i Oskarshamn, där utbudet av sådana/liknande linnen är obefintligt tyvärr. Såg DGs linnen på uppercut, men de modellerna hade inte T-ryggen som jag föredrar.

nemd: Jag kan få tag i de för ca 120:-/st isåfall, därför jag var intresserad. Märket spelar ingen roll, men de på HM/JC osv håller passformen så fruktansvärt dåligt.

Ok, ja det var väll inte så jättefarligt pris, hehe. :)