handdator

Visa fullständig version : Sagt fel sak vid fel tillfälle nån gång?


TrasMannen
2006-05-11, 12:17
Läste denna tråd http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=69758&page=2

Kom å tänka på en incident som hände för ett par år sedan:

Jag och min flickvän åkte tunnelbana hem, vi sitter ned mittemot varandra på sätet närmast gången och vagnen är smockfull, står folk överallt. Vi småpratar lite om allt möjligt. Jag är astrött, har inte sovit bra på en vecka. Har en tendens att sluddra lite då.

I alla fall så frågar hon mig
"har du ätit något gott till lunch idag"
jag svarar
"absolut, jag åt raggmuff!" (skulle säga raggmunk)

När killen som sitter bredvid min flickvän hör det här tittar han snabbt in i fönstret och avger diverse läten (ni vet när man försöker hålla inne skrattet fast det inte riktigt går) Jag får såklart väldigt mycket ögon på mig och vissa småskrattar lite sådär.

Jag tyckte aldrig det var pinsamt, utan väldigt roligt. För killen som satt och försökte hålla sig för skratt, hade "problem" hela vägen hem :D

Så man satt ju å småretades lite med honom...
som att säga

"vill du äta något gott när vi kommer hem?" till flickvännen.

Så, har ni något kul att berätta?

Metal_boy_
2006-05-11, 12:27
Under en hockeymatch på tv för nått år sedan, så var det antingen Håkan Södergren eller Wikegård som råkade säga "omknullkuffad" istället för "omkullknuffad".:laugh:

mangemani
2006-05-11, 12:35
har la sagt "det som inte härdar,det dödar" när en person var orolig att han skulle göra illa sej i knäböjen.
sa lite fel men vet inte om det var fel sagt vid fel tillfälle.

Pata
2006-05-11, 12:37
Bästa felgappet i svensk TV är ju på TV4 nyhetsmorgon när dom pratar om stålmannen och han råkar säga " Du har inte lite grön kryptonit i fittan" istället för "Du har inte lite grön kryptonit i fickan"

:laugh: :laugh: :laugh:

Hittade länken*!

Kryptonit (http://www.cs.helsinki.fi/u/mpmattil/shittii/TV4%20Nyhetsmorgon%20Bloopers-%20Lite%20Gr%f6n%20Kryptonit%20i%20Fittan.avi)

Mental
2006-05-11, 12:41
Bästa felgappet i svensk TV är ju på TV4 nyhetsmorgon när dom pratar om stålmannen och han råkar säga " Du har inte lite grön kryptonit i fittan" istället för "Du har inte lite grön kryptonit i fickan"

:laugh: :laugh: :laugh:

Hittade länken*!

Kryptonit (http://www.cs.helsinki.fi/u/mpmattil/shittii/TV4%20Nyhetsmorgon%20Bloopers-%20Lite%20Gr%f6n%20Kryptonit%20i%20Fittan.avi)

Det där är iof inte en rikig blooper, utan spelat som en sketch för nått i stil med agnetas nyårskarameller där tv4 visar massa roliga klipp.
Vore mycket roligare om det vore på riktigt dock.

Dumleman
2006-05-11, 12:46
Det där är iof inte en rikig blooper, utan spelat som en sketch för nått i stil med agnetas nyårskarameller där tv4 visar massa roliga klipp.
Vore mycket roligare om det vore på riktigt dock.
Hmm var det medvetet? "Källa på det"

vassle
2006-05-11, 12:50
Hmm var det medvetet? "Källa på det"

det finns video på det

Metal_boy_
2006-05-11, 12:54
Hmm var det medvetet? "Källa på det"


Nej det var det inte, jag såg det själv i direktsändning när han gjorde bort sig precis när det skulle gå över till barnprogram. Sen har klippet blivit populärt.

Snake
2006-05-11, 12:58
Nej det var det inte, jag såg det själv i direktsändning när han gjorde bort sig precis när det skulle gå över till barnprogram. Sen har klippet blivit populärt.

Naaaawwww satt metal och väntade på barnploglammen ;)

kreator
2006-05-11, 12:59
Hmm
tänkte på när tjejen var gravid och vi satt och åt på en restaturang..
Pratade lite om att snart är det dags att föda...
Säger då nåt liknade...Fy f-n.. Tänk om de ploppar ut en neger när det är dags..
(Tänkte ju inte rasistiskt, bara att man då bli snopen över attnån annan är pappan)

Givetvis satt det en svart tjev i bortder bredvid..
Hoppas hon inte hörde..

Metal_boy_
2006-05-11, 13:00
Naaaawwww satt metal och väntade på barnploglammen ;)


Latjolajban ju!:em:

Pata
2006-05-11, 13:07
Det där är iof inte en rikig blooper, utan spelat som en sketch för nått i stil med agnetas nyårskarameller där tv4 visar massa roliga klipp.
Vore mycket roligare om det vore på riktigt dock.

Trodde det var på riktigt. Har dock bara sett klippet. Aja, kul var det i alla fall!:)

Dumleman
2006-05-11, 13:07
Nej det var det inte, jag såg det själv i direktsändning när han gjorde bort sig precis när det skulle gå över till barnprogram. Sen har klippet blivit populärt.
Jo jag såg det också men det kan ändå ha varit medvetet :).

Metal_boy_
2006-05-11, 13:09
Jo jag såg det också men det kan ändå ha varit medvetet :).


Tror inte det faktiskt. Speciellt inte eftersom han presenterade barnprogram och att det ska vara ett seriöst program.

aitamaa
2006-05-11, 13:13
när jag var yngre och åkte skolbuss.. kommer en polare och sätter sig brevid mig när jag ser att han färgat håret svart skriker jag utan att tänka "DU SER JU UT SOM EN JÄVLA SVARTSKALLE!!!!!" (inte heller rasist..) samtidigt sitter en av skolans mobboffer (har varit med i tv m.m. angående mobbning rasism..) 2 säten bort.. :(

kom på det sekunden jag sagt det.. perfuckinfekt!

tenchi
2006-05-11, 13:14
Gick på stan och såg att Snook skulle spela senare på kvällen. Sa nåt i stil med "JA DE ÄR JU BRA....." med en väldigt ironisk röst. Precis då gick en av medlemmarna förbi.

mathor
2006-05-11, 13:37
Nej, jag har alltid full kontroll över mig själv, både i ord och handling.

WheyProtein
2006-05-11, 15:17
Något nyhetsankare på 4an kallade ju Arne Karlefors(tror han hette så) för Arne Falukorv i direktsändning.

Lilly
2006-05-11, 15:25
Något nyhetsankare på 4an kallade ju Arne Karlefors(tror han hette så) för Arne Falukorv i direktsändning.

haha såg den, var jååå rolig:laugh:

MasterChief
2006-05-11, 15:32
När jag hade en liten kurs för 15 sjukgymnaststuderande (alla var flickor) så sa jag med tydlig auktoritär stämma: " Om tjejer ska bli f***a så är styrketräning bäst". Det var faktiskt oväntat pinsamt. :em:

Jense
2006-05-11, 15:36
magnus samuelsson i world strongest arms eller vad hans senaste video heter.

"the weakest chain in the link"

Helena B
2006-05-11, 16:22
Var nere på Grand Kanaria med några tjejpolare och en av mina kompisar kan bli riktig pinsam när hon dricker. Jag och en kompis satt och snackade med några tyskar utanför en nattklubb och så kommer min fulla kompis farande. Hon är inte så duktig på engelska så jag förklarar för henne att killarna är från Tyskland. Då utbrister hon - Heil hitler! Vet inte vad hon tänkte men jag tror hon trodde hon sa hej på tyska eller nåt sånt. Det var måttligt pinsamt.

Sen om det var samma kväll eller en annan så har samma kompis fått i sig en del, tjejen halsande 50 % Absolut...Iaf det natten/morgonen slutade med att hon dansade runt med en ros i munnen och sjöng - I can see the music and I can hear the colours. Folk trodde seriöst att hon gick på nåt (annat än alkohol alltså) Detta har vi inspelat på band och det är så himla kul, visade det på möhippan vi anordnade för henne :D

Saker jag har sagt har jag förträngt, det är andras pinsamheter man minns.

Hades
2006-05-11, 16:39
När jag hade en liten kurs för 15 sjukgymnaststuderande (alla var flickor) så sa jag med tydlig auktoritär stämma: " Om tjejer ska bli f***a så är styrketräning bäst". Det var faktiskt oväntat pinsamt. :em:
Bwahahahahahah! Så jäkla bra :thumbup:

ugglan
2006-05-11, 16:54
Nej, jag har alltid full kontroll över mig själv, både i ord och handling.

Att stå på sveavägen mitt i natten och skrika okvädningsord. Full kontroll ja.

Lilly
2006-05-11, 17:00
När jag hade en liten kurs för 15 sjukgymnaststuderande (alla var flickor) så sa jag med tydlig auktoritär stämma: " Om tjejer ska bli f***a så är styrketräning bäst". Det var faktiskt oväntat pinsamt. :em:


Vet inte om jag ska känna min lite blåst, vi får se men jag e inte med på vad f***a står för???

Scratch89
2006-05-11, 17:02
Vet inte om jag ska känna min lite blåst, vi får se men jag e inte med på vad f***a står för???
F-I-T-T-A.
Fitness, om man har den formen är man fit. i plural... ja... ;)

Jay-Z
2006-05-11, 17:03
Vet inte om jag ska känna min lite blåst, vi får se men jag e inte med på vad f***a står för???


Fit i pluralis, är min gissning.

EDIT: Jaha, Scratch-my-ass hann före. ;)

Lilly
2006-05-11, 17:06
Haha ok killar tack!

Garnax
2006-05-11, 17:53
Jag och polaren hade vart och tränat och han skulle följa med mig upp för att
hämta en platta öl. Vi snackar brudar och fester och vi kommer in på tiden
då vi träffades första gångerna, vi festade mycket höll på med flera tjejer osv.
Jag försökte komma på namnen på dom 4 jag höll på med då men jag hade glömt 1. Så jag upprepar namnen på dom första 3 och försöker minnas vad den 4:e hette men det går inte...efter flera försök så kom jag på det. Vi tjötar vidare lite han tar plattan med öl och går. Jag tar av mig skona och går in i vardagsrummet.

Där sitter flickvännen som jag inte trodde var hemma, som jag också var
tillsammans med under den här tiden av hårt festande och mindre noga med
troheten.

Där kan man snacka om att välja fel ämne vid fel plats, hennes blick var inte
att leka med..

babbett
2006-05-11, 18:50
I min ungdom jobbade jag i ett trädgårdscenter...
En man kom in och frågade vad han skulle göra med sin Benjaminficus som börjat tappa blad.. Jag svarade att det var normalt för växter att tappa lite blad, precis som oss människor som tappar hår varje dag.
Då svara han: -inte så lite heller...
Jag kollar upp och ser att han är helt flint, hade inte sett det innan :em:

mathor
2006-05-11, 18:51
Att stå på sveavägen mitt i natten och skrika okvädningsord. Full kontroll ja.

Lögner.

kneger
2006-05-11, 19:03
Gick på stan och såg att Snook skulle spela senare på kvällen. Sa nåt i stil med "JA DE ÄR JU BRA....." med en väldigt ironisk röst. Precis då gick en av medlemmarna förbi.
min polare har slagit snook.. sparkat nån av dom i huvet

dom är sämst håll med om det folk o fä.

själv så träffade jag en ex flikcvän för första gången efter vi gjort slut och det va lagom pinasmt.. vi satt på bussen och hade inget att säga till varnadra.. jag sa då plötsligt utan att tänka mig för "vet du vad vibrationsmassage är?"... hon kollade konstigt på mig och sa nej

kom på senare att jag menade vibrationsträning.

oyeah
2006-05-11, 19:15
Jag satt och spelade en turnering på malmö pokersällskap och åkte ut precis innan finalbordet på en sjuk bad beat (andra snubben spelar dåligt och har tur) mot chipettan och jag är chiptvåa. Så jag ställde mig upp och skrek horneger, klart det sitter en neger vid mitt bord som jag iofs visste, men inte tänkte på...

Det blev lite lagom pinsamt så tog min jacka och drog därifrån.

HellCat
2006-05-11, 19:46
Har lyckats med att kalla dåvarande pojkvännen för ett annat namn, mitt under allt det roliga... Han tittade snett på mig o jag skämdes som en hund o blev jätteledsen.. efter lite tårar o gos o mys, så börjar vi om.. Tror ni inte att det bara tar 5 minuter innan jag kallar honom för samma namn igen =/
(nej jag tänkte inte på nån annan under tiden!! Lovar o svär!)

Men med facit i handen så kanske det var ngt undermedvetet, eftersom det andra namnet, den andra killen.... är min pojkvän idag =)

timoat
2006-05-11, 19:57
Förra sommaren brukade jag powerwalka mellan jobbet och hemmet, kånkandes på min "bärbara" dator. detta utan vanliga träningskläder på en ganska hårt trafikerad väg, mitt ute på landet där jag nästan fick gå i diket en lång bit. Denna dag blev jag bara mer och mer irriterad (som man kan bli ibland ni vet, allt gick fel och man blev mer och mer förbannad på sig själv) Det var svinvarmt, skosnöret hade gått upp för andra gången (jag HATAR att behöva stanna när jag promenerar) svetten lackade så där obehagligt i ryggslutet och datorn blev bara tynger och tyngre. Jag lyssnar på min mp3 på slipknot, och när en sten hamnar i skon tappar jag besinningen och skriker allt var jag kan

"FÖRBANNADE JÄVLA HORFITTA!!!"

Precis då cyklar en tjej förbi bakifrån på andra sidan och jag ser hur hon nästan kör ner i diket i ren förskräckelse. Det var en uppförsbacke så det var ett par långa sekunder innan hon var förbi mig...

Nina L
2006-05-12, 06:24
har la sagt "det som inte härdar,det dödar" när en person var orolig att han skulle göra illa sej i knäböjen.
sa lite fel men vet inte om det var fel sagt vid fel tillfälle.:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Spawn
2006-05-12, 07:03
Latjolajban ju!:em:
äger:hbang: