handdator

Visa fullständig version : Vart ska man köpa rent vasslepulver?


Firebutt
2006-05-11, 11:03
Hej Alla Muskelknuttar och Andra!

Det snackas mycket här på siten om att blanda sina egna proteindrinkar, med
vasslepulver som man separat har köpt, och då lyder min fråga , vart kan/borde man köpa rent vasslepulver?

Kvalitet är att föredra framför kvantitet.
Och för att spara in på ca 3 hypotetiska spalter så frågar jag på en och samma gång , Om någon skulle tycka att jag borde köpa något annat istället för vasslepulver av något skäl, Varför och vart kan jag isåfall köpa detta?

Jag förstår att det förstås kan handla väldigt mycket om åsikt och uppfattning vad man tycker är bäst , men jag uppskattar alla råd då jag för tillfället inte har en susning vart jag ska börja min jakt.
Tack på förhand!
:eating:

King Grub
2006-05-11, 11:04
vart kan/borde man köpa rent vasslepulver?

http://www.kolozzeum.com/index.php?cPath=21

Firebutt
2006-05-11, 11:50
Tack för det snabba svaret!

Jag antar att Whey hydro 1600 inte innehåller sötningsmedel då det är "smak naturell" men jag undrar huruvida det innehåller andra tillsatser typ uppåttjack såsom kanske taurin eller liknande grejor, vill ha proteinet i så ren form som möjligt.

Vidare vet du om man kan tjäna in några pengar på att köpa in större förpackning eller kanske förhoppningsvis säck för att kunna spara lite på kostnaderna då jag måste erkänna att det blev lite mer än jag var beredd att betala med 600 spänn för 1,6 kg. Eller är det bara att bita ihop och välja mellan kvantitet och kvalitet som gäller?

Pez
2006-05-11, 12:06
Tack för det snabba svaret!

Jag antar att Whey hydro 1600 inte innehåller sötningsmedel då det är "smak naturell" men jag undrar huruvida det innehåller andra tillsatser typ uppåttjack såsom kanske taurin eller liknande grejor, vill ha proteinet i så ren form som möjligt.
Taurin är väl knappast "uppåttjack".. men nej - det innehåller enbart hydrolyserat vassleprotein.

Vidare vet du om man kan tjäna in några pengar på att köpa in större förpackning eller kanske förhoppningsvis säck för att kunna spara lite på kostnaderna då jag måste erkänna att det blev lite mer än jag var beredd att betala med 600 spänn för 1,6 kg. Eller är det bara att bita ihop och välja mellan kvantitet och kvalitet som gäller?
Storpack = bättre pris per enhet, är väl en generell sanning som gäller här också.
Ska du ha hydrolyserat vassle som är lite creme de la creme av vassleprotein så är det bara att slanta upp.. men om du "nöjer dig" med vasslekoncentrat, den billigaste formen av förädlat vassle för tillskottsbruk, så kommer du mkt billigare undan.
Ett tips - vänta med att handla tills nästa vecka och kolla in på www.kolozzeum.com igen då.. ;)

Firebutt
2006-05-11, 13:02
Stort tack för hjälpen! ska göra det!

Jag har alltid trott att Taurin är den "uppiggande" delen i Red Bull?

subliminal
2006-05-11, 13:09
Storpack = bättre pris per enhet, är väl en generell sanning som gäller här också.
Ska du ha hydrolyserat vassle som är lite creme de la creme av vassleprotein så är det bara att slanta upp.. men om du "nöjer dig" med vasslekoncentrat, den billigaste formen av förädlat vassle för tillskottsbruk, så kommer du mkt billigare undan.
Ett tips - vänta med att handla tills nästa vecka och kolla in på www.kolozzeum.com igen då.. ;)

Antyder du att det kommer en ersättare till Exell? Jag har nämligen slut på protein just nu. :cryout:

Fairing
2006-05-11, 13:35
Under nästa vecka händer det en del på kolozzeum:rolleyes:

King Grub
2006-05-11, 13:48
Jag har alltid trott att Taurin är den "uppiggande" delen i Red Bull?

http://repositories.cdlib.org/cgi/viewcontent.cgi?article=1096&context=uclabiolchem/nutritionbytes

Pez
2006-05-11, 13:53
Antyder du att det kommer en ersättare till Exell? Jag har nämligen slut på protein just nu. :cryout:
Va!? Vem?! HUR?! VAR?!

Jag väljer att åkalla min rätt som småtöntigt enerverande moderator och säger som Lasse -"Under nästa vecka händer det en del på kolozzeum". ;)

Jay-Z
2006-05-11, 13:55
Va!? Vem?! HUR?! VAR?!

Jag väljer att åkalla min rätt som småtöntigt enerverande moderator och säger som Lasse -"Under nästa vecka händer det en del på kolozzeum". ;)

Vilda rykten sprids på msn. *innocent*