handdator

Visa fullständig version : Konstnär gör egna köttbullar (verkligen egna)


boinnk
2006-05-11, 08:23
Taget från TT:

Konstnär gjorde köttbullar av eget fett
Blandfärs dög inte åt den dansk-chilenske konstnären Marco Evaristti. I stället gjorde han köttbullar av sitt eget fett. Efter att ha gjort en fettsugning i Frankrike - inga danska kliniker ville göra det - rullade han köttbullar av fettet. Köttbullarna finns nu att köpa i små dosor, och de smakar riktigt bra enligt konstnären. - Ju mer vi ingriper i vår kropp, desto mer fjärmar vi oss från Gud, säger Marco Evaristti till Danmarks Radio. Arbetet med fettsugningen och rullandet av köttbullarna har även blivit en film, som ska sändas av brittiska BBC i sommar. Marco Evaristti har tidigare ställt ut en matmixer med levande guldfiskar i, som besökarna fick sätta igång om de ville.

Skulle du kunna tänka dig att käka en av bullarna?
Själv är jag lite tveksam, dels är kannibalism olagligt i sverige dels så känns det väl lite makabert.

Och om du gjorde dina "hemmagjorda" köttbullar, skulle du ätit av dem då?

Juliette
2006-05-11, 08:35
Usch vad gross..

Man kan tydligen kalla vad som helst konst..

För att svara på din fråga så skulle jag aldrig kunna tänka mig att smaka av hans köttbullar.

Inte av mina egna heller (inte för att jag nånsin skulle komma på tanken att göra såna köttbullar själv, men men..)

tp_88
2006-05-11, 08:45
Estetare...:D

wreka
2006-05-11, 08:49
Tycker det var en ganska skoj idé. Dock så trodde jag inte att det man sög ut vid en fettsugning skulle vara något man kunde göra bullar av. Skulle nog kunna tänka mig att smaka om jag bara visste att det var tillagat korrekt.

hahavaffan
2006-05-11, 09:30
Estetare...:DHaha! :D

Nej fan heller att jag skulle äta nån dansk idiots fettbullar. Sjukt äckligt.

skaparn
2006-05-11, 09:50
Det blir väl snarare svålbullar? Mig veterligen suger man inte ut någon muskelmassa vid fettsugning, så det kan knappast vara särskilt "nyttiga" köttbullar.

Makk
2006-05-11, 09:54
Vafan, jag sitter och äter frukost *grr*

grisbil3n
2006-05-11, 11:00
Vafan, jag sitter och äter frukost *grr*

Jag me, dricker mjölk. Blev sugen som fan på köttbullar :(