handdator

Visa fullständig version : Heroes of might and magic V


Mental
2006-05-10, 23:22
Är det bara jag som är fast i träsket? Jag spelar det som en dåre, fast jag lovar mig att "bara en strid till sen ska jag spara och sova"

Usch vad jag hatar när det kommer bra spel...
Skall stödköpas när det kommer!

Tigerkotten
2006-05-10, 23:28
Har inte installerat det ännu, måste plugga fast varför gör jag det aldrig?

Papi
2006-05-10, 23:30
Jaså, har det kommit en 5:a nu?
Spelade 2:an och 3:an som en dåre när det begav sig. Är det nån större skillnad på 5:an?

Mental
2006-05-10, 23:33
Jaså, har det kommit en 5:a nu?
Spelade 2:an och 3:an som en dåre när det begav sig. Är det nån större skillnad på 5:an?

Ja och nej, upplägget är det samma, men det är snyggare nu, och det är bättre än 4:an för de har återgått mycket till 3:ans regelsystem mm

Zakath
2006-05-10, 23:39
Har testat demot, helgrymt! Minst lika bra som trean :hbang:

Dumleman
2006-05-10, 23:40
Ja och nej, upplägget är det samma, men det är snyggare nu, och det är bättre än 4:an för de har återgått mycket till 3:ans regelsystem mm
Oh det där låter farligt bra, det får jag inte prova.

Kwon
2006-05-10, 23:56
Samma rules som 3:an fast i 3D, kan man sammanfatta det så? :D

Eller är det bättre än så Zakke et al?

Yankeee
2006-05-11, 04:41
Oj, visste inte att det hade kommit. Nu har jag något att göra i helgen :D

King Grub
2006-05-11, 04:41
Jag fick det i går förmiddags, men har inte haft tid att spela än. Men i dag gäller det.

keffat_liv
2006-05-11, 05:08
Har det kommit?! WAAAAAAAAAAAAAA. Och jag som tänkte gå till skolan idag... :D

tobbeg
2006-05-11, 07:54
Det här låter ju strålande. Fyran var ju en stor besvikelse, men om det är mer som trean så är min sommar räddad/skolan förstörd. osv.

Tack för tipset*yourock*

Mental
2006-05-11, 08:02
Det här låter ju strålande. Fyran var ju en stor besvikelse, men om det är mer som trean så är min sommar räddad/skolan förstörd. osv.

Tack för tipset*yourock*

Du kommer INTE bli besviken, eller tja, lite ledsen när du inser vad det gör med din fritid kanske. Men för att behålla lite social kontakt så kan man ju spela med polare :D

Runda Grodan
2006-05-11, 08:21
JIPPIE!!! Visste inte att det kommit en femma. :hbang:

Slimfit
2006-05-11, 08:27
Är det turordningbaserat nu eller är det sånt där realtidsskit?
Spelade II och III som fan iaf så om de behållt mycket därifrån är det intressant.

jim
2006-05-11, 08:32
har alla glömt bort 4an?

Papi
2006-05-11, 08:34
har alla glömt bort 4an?
Minns bara att jag testade det, men blev inte imponerad.

jim
2006-05-11, 08:36
Minns bara att jag testade det, men blev inte imponerad.

Jag har missbrukat 2, 3 och 4 och det senare är helt överlägset både i spelkänsla, balans och grafiska förutsättningar, det är precis samma sak som tidigare fast bättre och roligare, precis som skillanden mellan 2 och 3. Har dock inte än testat 5, ska bli spännande :)

Papi
2006-05-11, 08:50
Jag tror att jag bara var trött på spelkonceptet, det blir ju lite tjatigt efter ett tag.

skaparn
2006-05-11, 08:56
Jag som inte spelat något av de tidigare spelen. är det möjligt att hoppa in direkt i femman, eller måste jag kämpa mig genom några tidigare versioner? Jag är lite sugen på att ta upp en karriär nämligen, men inte om jag missar mycket av min brist på tidigare erfarenheter.

Papi
2006-05-11, 09:00
Jag har visserligen inte testat femman, men det är nog inga problem. Det är turn-based strategispel. Storyn i sig är nästintill oväsentlig.

jim
2006-05-11, 09:04
Jag som inte spelat något av de tidigare spelen. är det möjligt att hoppa in direkt i femman, eller måste jag kämpa mig genom några tidigare versioner? Jag är lite sugen på att ta upp en karriär nämligen, men inte om jag missar mycket av min brist på tidigare erfarenheter.

Nej då, men homm är ett sånt spel som alla tycker de är bra på tills de möter någon som är bättre... ;)

Scratch89
2006-05-11, 10:35
Oooh... det blir till att ... köpa :)

Mental
2006-05-11, 11:06
Är det turordningbaserat nu eller är det sånt där realtidsskit?
Spelade II och III som fan iaf så om de behållt mycket därifrån är det intressant.

Turbaserat, men det ryktas om andra möjligheter online, för att få upp tempo och minska dötid medans andra gör saker.

villemannen
2006-05-11, 11:28
Men va tusan! Sist jag kollade så va releasen satt tills om typ 1-2 veckor. Hur har jag kunnat missa?!?!

Mental
2006-05-11, 11:31
Men va tusan! Sist jag kollade så va releasen satt tills om typ 1-2 veckor. Hur har jag kunnat missa?!?!

Då är det ju tur att du kan läsa om det på kolozzeum då :D

Urk vad tungt det är på jobbet idag. VILL HEM!

jim
2006-05-11, 11:37
Turbaserat, men det ryktas om andra möjligheter online, för att få upp tempo och minska dötid medans andra gör saker.

Mmm jo de tidigare har varit lite småsega stundtals, men spelade man mot riktigt bra spelare så agerar de rätt fort och matcherna blir mycket mycket snabbare. Hoppas de inte sabbar konceptet med för mycket experimenterande, det är trots allt i multiplayer HOMM har sin storhet :)

Slimfit
2006-05-11, 12:04
Turbaserat, men det ryktas om andra möjligheter online, för att få upp tempo och minska dötid medans andra gör saker.
:bow:

Då måste jag ha det!!!!

King Grub
2006-05-11, 12:09
Klart underhållande! Jag har bara spelat två timmar än, men det har varit två roliga timmar.

Mental
2006-05-11, 12:13
Klart underhållande! Jag har bara spelat två timmar än, men det har varit två roliga timmar.

Jag tyckte det var väl segt i början, när man spelat demot och fått koll på det mesta så är tutoriallikande episoder tröttande, för dåligt motstånd, men sen jävlar tar det fart :D

Älskar skillsystemet, det kräver lite tänkande och planerande tidigt om man skall nå vissa färdigheter som kräver förkunskaper.

Elemental chainssystemet med combopoints och det är jävligt kul

Mental
2006-05-11, 12:20
Mmm jo de tidigare har varit lite småsega stundtals, men spelade man mot riktigt bra spelare så agerar de rätt fort och matcherna blir mycket mycket snabbare. Hoppas de inte sabbar konceptet med för mycket experimenterande, det är trots allt i multiplayer HOMM har sin storhet :)

Det är valbart.
Fins någon som heter dynamiska strider man kan slå på.
Då är striderna i nästanrealtid, dvs man måste ta snabba beslut och ge order snabbt, det baseras på truppernas initiativ.
Han kan ha en trupp som är långsammare, men hinna slå dig innan du slår han för att du är långsam i din styrning av truppen.

Svårförklarat, men går att läsa om i recentioner och på hemsidan.

Snake
2006-05-11, 12:27
Vad är det som skiljer mot tidigare versioner? Allting ser ju ut att ha samma struktur och idé bara det att grafiken är bättre.

Pata
2006-05-11, 12:30
Nice, gillande 2:an och 3:an som fasen. Fyran fastnade jag aldrig för. HOMM 5 ligger hemma och väntar men jag får inte spela förrän helgen *cry* Har ju lovat att gå på krogen idag*grr27*
Har knappt hunnit testat Oblivion heller. Men jag är mer för turnbased än rollspel. Om det är mer likt 3:an så är det jag som sitter hemma i helgen!!

Monkeyman
2006-05-11, 13:43
Skaffade Oblivion för ungefär en vecka sen.

Så snygga spel borde vara helt förbjudna, man blir ju helt paj i huvudet.
Spelade det oavbrutet under all fritid jag hade tre dagar i streck innan jag insåg vad det kunde göra med resten av mitt liv =).

Kommer inte köra det igen. (jag skojar inte!)...

Förresten , är det någon som vet exakt när Neverwinter nights 2 släpps?

Snake
2006-05-11, 14:18
Förresten , är det någon som vet exakt när Neverwinter nights 2 släpps?

September ;)

King Grub
2006-05-11, 14:22
September ;)

2009?

Snake
2006-05-11, 14:26
2009?

Yep.

King Grub
2006-05-11, 14:28
I knew it. *cry*

Callister
2006-05-11, 15:55
Undrar om det lär rulla bra på en 3200+ 1024 ram 9800 pro...

Scratch89
2006-05-11, 16:25
Var kan man ladda hem demot?

Yankeee
2006-05-11, 16:29
Någon annan som har strul med ljudet?

keffat_liv
2006-05-11, 17:05
lirat det nu 3 timmar med en kompis:) Men vad är det med alla banor? FFA allihop? Och där inte särskillt många. Finns det någon sida man kant anka på eller finns det helt enkelt inte fler? Tyckte det var riktigt snålt. Expansion snarast! Sen "very big" nu ver jag inte om d'är finns en undervärld men än så länge är inte banan särskillt "big" i alla fall..

Aeis
2006-05-11, 18:09
Satt och nötte 2:an och 3:an med kompisar. Spelar ni ensamma mot datorn?
Måste blir tråkigt efter ett tag ;)

Eller spelar ni på internet?
Minns att jag inte lyckades koppla upp mig med Heroes 3 av någon anledning. Är det enkelt att spela online/hitta spel i Heroes 5? (Med enkelt menar jag liknande battle.net som Warcraft 3)

jim
2006-05-12, 10:40
Satt och nötte 2:an och 3:an med kompisar. Spelar ni ensamma mot datorn?
Måste blir tråkigt efter ett tag ;)

Eller spelar ni på internet?
Minns att jag inte lyckades koppla upp mig med Heroes 3 av någon anledning. Är det enkelt att spela online/hitta spel i Heroes 5? (Med enkelt menar jag liknande battle.net som Warcraft 3)

Man började ju mot datorn, sen blir datorn för enkel och då vill man ha mer motstånd. Det konsekventa problemet med datorn i alla spelen (2, 3 och 4) är att de är aldelles för dåliga på att använda sina trupper på rätt ställe vid rätt tillfälle, och sprider ut sina styrkor aldelles för mycket. En annan människa är mycket bättre på att anpassa sig efter hur du spelar, förutsatt att de är duktiga då, de flesta på multiplayerservrarna bygger bara en stor skock trupper och när man slaktat dem har de inte så mycket att säga till om :D

5an kanske erbjuder mer motstånd från datorns sida?

jesse
2006-05-12, 10:59
Någon som vet vad det är för hårdvarukrav på femman?
Hittar inga spec på gamespot.

Scratch89
2006-05-22, 16:32
Jag bumpar tråden lite.

Är det någon som kör kampanjerna som följde med?
Jag är på tredje kampanjen, undead, och sista uppdraget. Jag ska ta över staden som den där tjocka killen belägrat inom en viss tid. Jag har två borgar, fast människoarmén försvinner lite hipp som happ, eftersom de inte litar på sin ledare.
Hur fan ska man klara den banan?
Jag väntade till sista dagen, men då hade han för stor armé. Jag testade även att sticka dit så fort som möjligt, men då hade han nästan lika stor ändå.
Någon som klarat den som kan ge mig tips? :em:

Tigerkotten
2006-05-22, 16:38
Jag avinstallerade spelet då jag märkte att jag hade svårt att sluta då jag väl hade börjat på en bana. Vissa jäkla banor tog ju upp till 10h.


Hur många kampajn var det förresten 5? Jag körde tills andra grejset och då man började med något båt grejs. Tyckte inte det var så speciellt svårt bara det tog en sådan lång tid, försökte vara rätt så offensiv och samla flest levels på 1 hero, fast om datan hade en stor armé så gick jag med en annan hero mot honom. Kvittade om jag dog typ, fast det skulle isåfall vara hårfint. Sen tog jag resterande med andra heroen.


Nu vart jag sugen o spela.. Men jag valde så jag inte ens skulle spara mina savningar :D

Kwon
2006-05-22, 16:41
Det där är vilja och disciplin Tigerkotten!

Vissa lir kan verkligen sabba ens träningsschema eller? :D

-

Hur bra lir är detta?

Grub, vad tycker du? Värt att testa?

skaparn
2006-05-22, 16:44
Jag avinstallerade spelet då jag märkte att jag hade svårt att sluta då jag väl hade börjat på en bana. Vissa jäkla banor tog ju upp till 10h.


Hur många kampajn var det förresten 5? Jag körde tills andra grejset och då man började med något båt grejs. Tyckte inte det var så speciellt svårt bara det tog en sådan lång tid, försökte vara rätt så offensiv och samla flest levels på 1 hero, fast om datan hade en stor armé så gick jag med en annan hero mot honom. Kvittade om jag dog typ, fast det skulle isåfall vara hårfint. Sen tog jag resterande med andra heroen.


Nu vart jag sugen o spela.. Men jag valde så jag inte ens skulle spara mina savningar :D

Ahh, jag blir hur sugen som helst. Måste bara stöka undan några grejer i skolan, sen blir det sommarens stora projekt.

Tigerkotten
2006-05-22, 16:55
Ahh, jag blir hur sugen som helst. Måste bara stöka undan några grejer i skolan, sen blir det sommarens stora projekt.

Saken e att spelet är så extremt enformigt, men det är så jädrans lätt att bara fortsätta spela endå.

Men dom flesta spelen antar jag är egentligen rätt enformiga, men jag var fast i mmorpg spel och där är det verkligen annorlunda saker som sker konstant. Visst i grund och botten handlar det om samma sak, fast man kan fortfarande inte vara beredd vad som kommer att ske när man väl spelar. Gäller vara alert konstant och anpassa sig till situationer.

Nee spela e nog inget för mig, blir för hooked :D

Tigerkotten
2006-05-22, 16:59
Det där är vilja och disciplin Tigerkotten!

Vissa lir kan verkligen sabba ens träningsschema eller? :D

-

Hur bra lir är detta?

Grub, vad tycker du? Värt att testa?


Alltså heroes hade jag inga problem att träna samtidigt, men när jag kört mmorpg spel (daoc) så har det blivit så jag haft uppehåll i min träning med. 2ggr på ca 3-4månader båda ggrna. Jag blir helt hooked och vill bara äga loss i spelet enormt :D Jag avskyr att förlora och ju mera man spelar desto bättre blir ens gubbe i spelet. Desto bättre en gubbe i spelet blir ju mera vinner man, ju mera man vinner desto roligare blir det :D

Jag vet jag har grymt dålig disciplin när det gäller att sköta andra saker än när det gäller att spela. Jag har alltid också tagit ledarrollen när jag väl spelar sådana spel med, då jag vill få saker och ting gjort.

Nu har jag babblat på rätt mycket märker jag... :)

Just ja när WoW kom ut så blev det 1månad uppehåll i träningen med tror jag, då skulle jag inte ens spela mycket utan ta de lugnt. Det slutade med att jag var en av dom högsta level i guildet. Men endå tog jag det lugnt mot vad jag gör när jag verkligen nöter spelet.

Kwon
2006-05-22, 17:02
Ja gillar man lir i allmänhet och då speciellt RPG's kan ju ett saftigt MMORPG riktigt störa både kosten och träningen.

Vilja och disciplin men det kan vara svårt ibland för vissa.

MMORPG's har även lyckats pajja relationer!

En polare fick akut flyta ut tex Vi fick akuthjälpa honom att flytta ut hans grejjer. Så farligt var det! :D

FD Flickvännen rasade!

Du bryr dig mer om spelet än om miiiiig

RassK
2006-05-22, 17:46
MMORPG'n har förstört så många liv...