handdator

Visa fullständig version : CoC's totalsågning av creationismen!


Arne Persson
2006-05-10, 19:53
Kollos CoC är i farten på Grip Board! Han totalsågar bit för bit det forumets stackars överreligösa amerikanare som uppenbarligen tycks sätta skapelseberättelsen framför modern evolutionslära. Pallar ni regga er så väntar mycket underhållande läsning!

http://www.gripboard.com/index.php?showtopic=19060&st=60

:bow:

Jense
2006-05-10, 19:54
Kollos CoC är i farten på Grip Board! Han totalsågar bit för bit det forumets stackars överreligösa amerikanare som uppenbarligen tycks sätta skapelseberättelsen framför modern evolutionslära. Pallar ni regga er så väntar mycket underhållande läsning!

http://www.gripboard.com/index.php?showtopic=19060&st=60

:bow:


haha, coc, alltid kul att läsa det han skriver

Kebab-Arne
2006-05-10, 19:55
Du kan inte kopiera in texterna?

christian
2006-05-10, 19:56
Orka regga sig för det.. ingen som kan quota in det ist? :)

Arne Persson
2006-05-10, 20:02
Orka regga sig för det.. ingen som kan quota in det ist? :)


Det är en skön följetång på 10 sidor, så det får nog någon mer ambitiös göra.:)

Jorgen
2006-05-10, 20:09
Orka regga sig för det.. ingen som kan quota in det ist? :)
Lev i ovisshet. :cool:

Zakath
2006-05-10, 20:10
Här kommer en skön quote av Mikael:

"(austinslater @ May 7 2006, 08:38 PM) *

Mikeal again how can numerous scientists including nobel peace prize winners in paleantology be ignorant by your judging standards?

Austin




There is no special paleontology category for the Nobel Prize.


......peace prize in paleontology???
"

Jishuku
2006-05-10, 20:11
Hm.. man måste ju bli "accepterad" av en moderator där först också, så tills dess får jag bara "You do not have permission to view this board".. oh well.

Tricklev
2006-05-10, 20:31
Medlem sedan längesedan:thumbup:

Pudzianovski
2006-05-10, 20:50
:D Kristna amerikaner.....:hbang:

Arne Persson
2006-05-10, 20:54
Några små guldägg!:D

"QUOTE(austinslater @ May 8 2006, 08:40 PM) *

"If I knew of any Evolutionary transitional's, fossil or living, I would certainly have included them in my book, 'Evolution' "

(Dr. Colin Patterson, evolutionist and senior Paleontologist at the British Museum of Natural History, which houses 60 million fossils)


Austin,"



"The late Dr Patterson was supervisor for one of my colleagues. I can easily find out exactly what Colin thought about creation vs evolution."


"QUOTE(austinslater @ May 8 2006, 08:40 PM) *

"My attempts to demonstrate evolution by an experiment carried on for more than 40 years have completely failed.....It is not even possible to make a caricature of an evolution out of paleobiological facts...The idea of an evolution rests on pure belief."

(Dr. Nils Heribert-Nilsson, noted Swedish botanist and geneticist, of Lund University)"



Notera CoC's helt underbara svar!
"And also very dead. For ... sake the guy was born in 1883 and got his PhD in 1915. Don't you have slightly more updated research to prove your point?"


"QUOTE(austinslater @ May 8 2006, 08:40 PM) *

"The more one studies paleontology, the more certain one becomes that evolution is based upon faith alone; exactly the same sort of faith which is necessary to have when one encounters the great mysteries of religion....The only alternative is the doctrine of special creation, which may be true, but irrational."

(Dr. Louis T. More, professor of paleontology at Princeton University)"



"Another fresh quote, this time from around 1925 I think, when he wrote his most well known book on evolution/creation."

Några axplock! :thumbup:

MasterChief
2006-05-10, 21:14
Jag hade våta drömmar om att CoC skulle dyka upp i kollos enorma tråd om kreationism och mörbulta men det hände aldrig. :(

Arne Persson
2006-05-10, 21:20
Jag hade våta drömmar om att CoC skulle dyka upp i kollos enorma tråd om kreationism och mörbulta men det hände aldrig. :(


Han sover nog gott just nu, klockan är väl 04.20 på natten i Perth.:sleep:

MasterChief
2006-05-10, 21:32
Han sover nog gott just nu, klockan är väl 04.20 på natten i Perth.:sleep:

Jamen den tråden höll på i veckor:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=63949&highlight=kreationism

Synd att han inte muckade med cohort.

Arne Persson
2006-05-10, 21:42
Jamen den tråden höll på i veckor:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=63949&highlight=kreationism

Synd att han inte muckade med cohort.


Ha ha! Den hade jag helt glömt bort! Pallade själv inte att ge mig in där.

Zakath
2006-05-10, 21:46
Ha ha! Den hade jag helt glömt bort! Pallade själv inte att ge mig in där.

Nej precis, det går ju inte att argumentera mot någon som kallar evolution för en samling slumpartade mutationer som alla blir perfekta *rolleyes* Det är ju måttligt tröttsamt när folk inte ens känner till de grundläggande principerna i darwinismen.

Dumleman
2006-05-10, 22:21
Orka regga sig för det.. ingen som kan quota in det ist? :)
Regga dig, gripboard är ett grymt bra forum :).

btw. haha jag har inte vågat kolla i den tråden för jag krigade här ett tag i gud eller inte tråden och blev trött.