Visa fullständig version : Mat som är lätt att äta vid körtelfeber
Har nu med 3 kg kvar av deffen åkt på körtelfeber vilket känns jävligt surt.
Någon som har tips på mat som går att svälja realtivt lätt när man har så mycket problem med halsen?
har inte haft körtelfeber, me när jag får problem med halsen brukar varma drycker var skönt -eller soppa
Du har körtelfeber och orkar sitta uppe vid datorn? :) Själv låg man i sängen helt utslagen i 1-2 veckor utan att kunna äta knappt nått.
3 veckor vart jag utslagen, och hade utan problem kunnat betala 1000 spänn för att få kunna dricka ett glas vatten utan smärta. Varje gång man svalde något så fick man förbereda sig mentalt och fysiskt... Fast föra var det inte ens tal om. Då ulkade jag ner diverse kalla soppor, samt glass i stora lass. Hade jag haft det nu hade jag hållt mig till isande kalla bananprottedrinkar. Och stanken, yes the stench... jag lider med dig!
Nu vet du om att du inte får träna på 6 månader va? Det är livsfarigt att anstränga sig efter körtelfeber, pga att mjälten tagit så mycket stryk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mononucleosis
Kommer ihåg när jag hade det när jag var på semester..
Hade det bara i 7 dagar..
Och gick ner 12 kilo... Fattar fortfornade inte hur .. men fick dropp tillslut och ligga på sjukhus :(
Te är bra då det blir lättare för varje klunk du tar.. Var så för mig i alla fall.
Syndberg
2006-05-11, 12:07
Körtelfeber kan verkligen te sig olika för folk. Jag t ex förstod jag inte ens att jag hade det förrän en läkare påpekade det 6 månader efter mitt insjuknande (enligt honom). Visst, jag var lite mer vissen än vanligt under det halvåret men hade aldrig några större problem.
Men som tidigare sagt, soppor måste ju vara en höjdare för dig nu!
hahavaffan
2006-05-11, 14:15
Du har körtelfeber och orkar sitta uppe vid datorn? :) Själv låg man i sängen helt utslagen i 1-2 veckor utan att kunna äta knappt nått.Jag hade 40c feber i 3½ vecka. Min föda bestod av Festis. Ibland lite yoghurt. Men mest Festis. Jag var redan sjukligt smal, men gick trots det ner 8kg typ. Vägde väl 62kg på 182-183cm.
Körtelfeber är bajs. Men testa yoghurt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.