handdator

Visa fullständig version : Vägen tillbaks


Fricken
2006-05-10, 12:31
Hej!
Mitt namn är Johan och inte frick, fast ingen människa har
kallat mig Johan på en sisådär 3-4 år.. knappt morsan säger Johan längre.
HUR som HELST - Startar en journal här på Kolo också nu,
för mycket folk som inte hänger på Body hänger här verkar det som och
jag behöver mkt stöd just nu alltså..

Bakrund:
Lidigt svårt av anorexia nervosa sedan jag kom i puberteten, alltså har jag gått miste om mycket av min tonårstid redan. Man skulle kunna säga att jag har gett kroppen stryk praktiskt taget hela tiden sedan
sjuan.. Jag har varit nere på 46-47 kilo som minst,
men beslutade mig nu i Januari att satsa på allvar, lägga ätstörningen åt sidan för gott och göra mig grov som en karl ska vara!

Har varit inlagd på Barn o ungdomspsyk två gånger för att jag inte klarade av att hantera maten själv. En gång var jag så farligt nära att dö att man tillsatte dropp under 24 timmar och sövde mig för att jag svält mig så..
Usch, det är verkligen inget jag brukar blicka tillbaka på, men nu vet ni lite om bakrunden, hur långt nere jag har varit, hur envis och målmedveten jag är och också var min utgångspunkt är.

Jag har som sagt redan smygstartat tillfrisknadsprocessen och kör för fullt nu.
Här kommer lite fakta svart på vitt:

Oktober och bakåt i tiden:
Kalorimängd: 1200kcal/dygn
Vikt: 50-51kg

Januari, då jag beslutade mig för att ge anorexian på nöten..
Kalorimängd jag började på: 1500kcal/dygn
Vikt: 51

Ökade succesivt på med styrketräning, kalorimängd (200+ varje vecka från den 12 januari tills jag nådde 2100) och har nu även så smått börjat med promenader.

Maj, 4 månader senare ungefär:
Kalorimängd: 2300-400+
Vikt: 58
PB stats:
- Bänk: 65kg med stång i skolan (klarade inte många reps iofs.. men iafl 2-3 ärliga. Stången vägde 20kg (!)
- Armhävningar: 68
- Löpning: 39min /milen

Träningsbakrund:
Spelat fotboll sedan jag var 5 år, slutade i våras.
Tränat friidrott för Ymer i Borås, löpte då ca 6-7 mil i veckan om allt gick enligt planerna. Hade en karriär på G men misskötte 2 av de 3 gyllene principerna för framgång; Kost - träning - vila
Gissa vilket som gick åt helvete..

Ökar på med matmängden, men är mer försiktig med att belasta kroppen rent träningsmässigt än det ser ut nu.
Schemat ser ut ungefär såhär nu:

Måndag: Vila,
Tisdag: Armar, bröst
Onsdag: Mage, ben
Torsdag: Vila
Fredag: Axlar, rygg
Lördag: Vader, mage
Söndag: Vila /ev nåt pass

Har fått klartecken från läkare att i.om. mina framsteg och hur de fortlöper så skadar 1h promenad om dagen ingalunda i mitt nuvarande läge.
Det är dock den enda motionen jag får, då mina intressen i övrigt är minst krävande fysiskt; teckning, oljemålning, poesi, novellförfattande, politik, skolan, matte, filosofi, piano, gitarr, uppfinningar/mekanik, kvantmekanik m.m.

Bilder följer snart..

Delmål: 62kg i augusti + 70 x armhävningar och 70kg bänk
(O)realistiskt mål: Body fitness någon gång i framtiden,
Humör: Känner mig grymt energisk och fylld av motiviation sedan jag började mitt "nya" liv. Mycket i livet rullar på faktiskt, trots att jag nyligen "skilde" mig från frugan efter 10 månader tillsammans.

Övrig kommentar: Säga vad man vill om min bakrund, min hårdförda träning eller om mitt på snudden till otänkbara mål - men envis och stark är jag - även fast jag nog är bland de minsta här..

Fricken
2006-05-10, 12:41
30190

30191

30192

DE TVÅ ÖVERSTA ÄR FÖRE BILDER -
Viktdifferensen mellan dessa bilder är
cirkus 6-7 kilon, dock har jag fått tillbaks mycket vätska
vilket kanske syns - som också behövs.
4 månader ganska precis mellan bilderna.
Fler kommer..
Kommer säkerligen bli spännande att blicka tillbaka på dessa
bilder om.. tja.. ett år eller två. :)
DE TRE NEDRE ÄR RELATIVT NYTAGNA -

30193

30194

Fricken
2006-05-10, 13:10
Gårdagens träningspass:
Armar och bröst

Hantelflyes

10kg x 9reps
10kg x 9reps
10kg x 9reps
10kg x 9reps <---- det känns.. det känns fortfarande idag, dagen efter :P

Bänkpress (PB 65kg x 7 reps, men klarar inte så många reps med den vikten så jag sänker när jag "tränar" på det)

50kg x 10reps
45kg x 10reps
50kg x 10reps
45kg x 10reps
50kg x 10reps
45kg x 10reps

Hammercurl

10kg x 8reps
10kg x 8reps
10kg x 7reps
10kg x 7reps
7kg x 12reps
7kg x 12reps

Koncentration-curl

10kg x 11
10kg x 11
10kg x 11
10kg x 11

Uppvärmde med 5 min löpning stegrande tempo
/ Nedvärvade på samma sätt

Cardio: 1.5h lugn promenad i skogen med far, senare ikväll

Lägger upp kosten senare ikväll, när dagen är över så att säga.
Då kommer också mag-ben passet publiceras.

Bye so long! Ska snart packa väskan..

polaren
2006-05-10, 13:40
Roligt att läsa att du kommit över dina problem, ska bli kul att följa den här journalen! :) Lycka till!

Oskis
2006-05-10, 13:43
Lycka till :thumbup:

mela
2006-05-10, 13:59
Ser skitbra ut ju :) Keep it up! :thumbup:

Fricken
2006-05-10, 14:05
Tack som fan alla.. har haft uppe journalen i knappt en timme och redan såhär mycket supporting :bow:

You make my way!

Xecc
2006-05-10, 16:06
Det där var inte illa! Så klen som du ser ut på dem första bilderna så ser det ut som om du gjort bra stora framsteg, grymt jobbat! Har precis börjat träna själv, är inte speciellt stor heller, men efter besök här på forumet fick jag motivation att kämpa vidare :)

stahlberg
2006-05-10, 16:10
Anorexi lär inte vara en sjukdom som är lätt att besegra. Så det är MYCKET BRA att du bestämt dig för att göra det. Det kommer säkert att kräva en hel del beslutsamhet och envishet. Men det verkar du ha. Så kämpa på!

Du ska styrketräna 4 ggr/vecka. Det är säkert mycket bra. Träning kombinerad med bra - och tillräckligt mycket - näring kan ge dig mera massa (utan att du blir fet), vilket du behöver.

Det är inte utan att man blir förvånad när man läser företckningen över dina intressen. Den är mycket mångsidig. Hoppas du kan ta en del av alla dessa intressen "på skoj", så att det inte leder till stress och krav att hinna med allt.

Att ha höga mål för styrketräningen, någongång i framtiden, är bara positivt. Men här gäller förstås samma sak som för de andra hobbierna. Det viktiga är att det är roligt att träna, att det ger resultat på kort sikt, och att strävan efter resultat inte leder till psykisk press. Styrketräning är en långsiktig verksamhet, med både upp- och nedgångar.

Din träning tangerar INTE mitt område inom styrketräning. Därför kommenterar jag inte din träning desto mera. Ett par frågor ska jag dock ställa av ren nyfikenhet :
1. Du tränar först hantelflyes och sedan bänkpress, dvs pre-exhaustion för bröstet. Är detta ett medvetet val?
2. Du ska träna bröst och armar. I din armträning tränar du dock bara biceps (samt i viss mån underarmar, genom hammercurlen). Men du har inte med någon triceps-övning. Varför inte?
3. Du tränar mest isolerande övningar (3 st) och bara en basövning (sammansatt övning). Är detta medvetet?

Dessa frågor ska du inte ta som kritik mot din träning. Hade jag haft något att kritisera så hade jag hållit käften helt och hållet, och inte sagt något alls. För det är mycket viktigt att du uppfattar träningen som något positivt, något roligt, något du vill ha - och får - resultat av.

Fricken
2006-05-10, 16:12
Det där var inte illa! Så klen som du ser ut på dem första bilderna så ser det ut som om du gjort bra stora framsteg, grymt jobbat! Har precis börjat träna själv, är inte speciellt stor heller, men efter besök här på forumet fick jag motivation att kämpa vidare :)

Detsamma gäller här.
Jag satt hemma hos en kompis en eftermiddag och var rastlös, då kompisen gått på toa och lämnat kvar mig i hans rum.
Honom har jag allt att tacka för. Nyfikenheten och en tidning fick mig att vilja veta lite vad byggning handlar om - Jag läste mina första rader i tidningen "Body" och vips gick det upp för mig att
träning visst kan bli framgångsrik om man sköter de två lika viktiga delarna för resultat: Vila och kost.
Jag såg i tidningar, hörde på forumet och läste om personer med ännu sämre förutsättningar än mig hur de byggt upp sig från 50 kg till 80kg serious mass på några år och tänkte:

"Kan dem kan väl jag" Och insåg att de enda begränsningarna vi har är våra egna och att inga förutsättningar är dåliga.

Nu ska jag iväg o köra ben och mage.. bye so long!

Fricken
2006-05-10, 18:36
Din träning tangerar INTE mitt område inom styrketräning. Därför kommenterar jag inte din träning desto mera. Ett par frågor ska jag dock ställa av ren nyfikenhet :
1. Du tränar först hantelflyes och sedan bänkpress, dvs pre-exhaustion för bröstet. Är detta ett medvetet val?
2. Du ska träna bröst och armar. I din armträning tränar du dock bara biceps (samt i viss mån underarmar, genom hammercurlen). Men du har inte med någon triceps-övning. Varför inte?
3. Du tränar mest isolerande övningar (3 st) och bara en basövning (sammansatt övning). Är detta medvetet?

1. Jag får faktiskt erkänna att jag inte har den blekaste om vad pre-exhaustion för bröst betyder, men jag antar väl att det är medvetet.. hur ska ja göra bättre? vill gärna veta!

2. Mm, men alltså det är inte sant.. jag glömde av att skriva ned att jag även körde "Triceps extensions bakom nacken". Fast on the other hand, så trodde jag att Hammercurl involverade även triceps.

3. Nej, det är inte medvetet :/ jag måste bli bättre på det där med praktisk kunskap..

Tack som f*n för de tankeställare som du gav mig nu!
Alla tips och råd välkommnas!
:bow:


Glömde av att skriva ned att jag körde triceps extensions i passet (otroligt hur jag kunde missa det.

Fricken
2006-05-10, 18:42
Dagens pass:
Ben och mage

Ben extensions
10kg + Maskinbelastning (MB) x 10reps
10kg + MB x10reps
10kg + MB x10reps
10kg + MB x10reps
10kg + MB x10reps

Abdominal Max
30kg + MB x11reps
30kg + MB x11reps
30kg + MB x11reps
30kg + MB x11reps
30kg + MB x11reps

Sittande mage (maskin)
30kg + MB x10reps
30kg + MB x10reps
30kg + MB x10reps
30kg + MB x10reps

Abd Crunches i maskin
50kg + MB x13
50kg + MB x13
50kg + MB x13

Ben curl
30kg x 11reps
30kg x 11reps
30kg x 11reps
30kg x 11reps

Kommentar: Gööött och långt pass. Var ensam där även idag.
Precis när jag skulle gå så dök det dock upp en hel hord av
pensionärer och jag flydde med ord bakom mig som "Kom igen nu bettan, nu ger vi järnet i sit ups bänken!"..

Kände mig energifylld igenom hela passet och
det smakade bra med mat efteråt!

Imorgon är det vila.
Hej svej!

Fricken
2006-05-10, 21:37
Vill bara tillägga det som avslutande kommentar denna afton,
att jag har en FRUKTANSVÄRD träningsvärk sen gårdagens
bröstpass.
Det är inte alls några känningar av ondo eller värk, utan
endast den där sköna känslan av "efterpump" är det som känns..

Haft en lite höjjardag idag. Har ätit nyttigt, men i mängder..
Brukar sköta det ganska strikt annars.
Aja, viktuppgången går ju inte för fort fram iallafall.
Har ökat i en takt av ca. 0.4kg per vecka har jag räknat ut..

18-19 veckor och 7kg+

Fast den pendlar mellan 57.1 - 57.9 just nu och har gjort så
i två-tre veckor.

Dagens käk:

Frukost:
200g äggvita -92
15g olivolja-lätta -38
½ äpple nedskivat i gröt -30
2st sesamknäckbröd -62
50g havregryn på gröt -170
200g minikeso -140
3msk sötningsmedel + 1-2gkakao -16
------------------------------------548kcal /lite, men bra fetter och bra sammansättning kolhydrater och protein

Förmiddag:
1 burk minikeso -175
3msk sötn. -12
2g kakao -6
25g osötad musli -83
--------------------------------276kcal/lite fett, proteinrikt och mättande, för att inte tala om näringssrikt.

Lunch
200g kycklingfilé bröst -205
50g fullkornspasta -170
15g olivolja -135
200g isb. sallad -24
300g vitkål stekt i.. -69
5g olivolje lättmargarin -19
1 glas lättmjölk -40
--------------------------------662kcal/bra fetter, energirikt och någorlunda fattigt på kolhydrater som oroade inför träningspasset närinpå

2½ timme senare körde jag ett intensivt Ben/arm pass i 1h

Därefter:

300g milbona m. funlight och kanel -204
10g äpplemos -5
100g mellanmjölk -50
20g osötadmusli -66
------------------------------------------335/dålig med vassleprotein, men rikt på protein hur som helst och med en lagom mängd kolhydrater också.
brukar annars köra med MaltoDext..

Middag:
90g skinfilé -100
50g fullkornspasta -170
10g pesto -33
15g olivolja -135
300g sallad -36
10g osötad ketchup -6
----------------------------------------480kcal/Bra fetter, mättande och grymt gott!

Kvällsmål:
1 burk minikeso -175
3msk sötn. + 1tsk kakao -15
100g äggvita -46
1 sesamknäcke -31
10g olivolje-lätta -38
----------------------------------------305kcal/Kasein proteiner, lagom fettmängd och ganska snålt på kolhydrater.


Kommentar: är inte alltid lika strikt i min kosthållning, men idag ville jag leka mr optimalo. trots detta räknade jag inte fettprocent idag på maten, men antar att denna dag var rätt bra ändå.

Total kalorisumma: 2606
Cardio: 1h lugn skogspromenad
Styrketräning: 1h intensivt ben & mag-pass

Nöjd!

Princy
2006-05-10, 21:47
Vad kul att du skaffat dig en journal! Det syns att du mår mycket bättre nu, du ser både friskare och starkare ut. :)

Fricken
2006-05-10, 21:50
Vad kul att du skaffat dig en journal! Det syns att du mår mycket bättre nu, du ser både friskare och starkare ut. :)

Vad härligt att utsidan också avspeglar hur insidan mår :D
Ja, känner mig mer på G än någonsin just nu.. men låter mig inte luras nu eller ger mig in i något som jag inte kan ta mig ur nu. det här känns rätt!

shadowfire
2006-05-10, 22:04
fan detta blev jag impad av nu då jag läste, härlig inställning och håller du bara fast vid den så kommer det ta dig hur långt som helst grabben!.. kör på det där jävlar anamat du har i dig nu o visa vem vinnaren i dig är!!

Fricken
2006-05-10, 22:07
fan detta blev jag impad av nu då jag läste, härlig inställning och håller du bara fast vid den så kommer det ta dig hur långt som helst grabben!.. kör på det där jävlar anamat du har i dig nu o visa vem vinnaren i dig är!!

Känner mig så peppad och motiverad nu när jag läser dina ord alltså..
Har sagts förr men likväl nöter man aldrig denna repliken:

You make my way back, back on track!:hbang:

Danne89_
2006-05-10, 22:15
Jävligt härligt att det går bra för dig, men du får inte svika dina trogna läsare på body nu ;) Jag är en av dom, du är faktiskt lite av en förebild för mig :D
Inte många jag blivit så imponerad av.

Fricken
2006-05-10, 22:18
Jävligt härligt att det går bra för dig, men du får inte svika dina trogna läsare på body nu ;) Jag är en av dom, du är faktiskt lite av en förebild för mig :D
Inte många jag blivit så imponerad av.

Damn.. av alla gånger jag känt mig smickrad och fått höra de allra mest motiverande orden av folk som kikat in här idag så slår fan du allt ;)
Betyder grymt mycket..
Jag sviker ingendera av forumena, I promise.
Du rockar också ska du veta! :hbang:

Danne89_
2006-05-10, 22:28
Hehe :) Nu när du verkar så peppad så vill jag se ett nytt personbästa imorgon, svik mig inte! ;)

Fricken
2006-05-11, 07:50
Hehe :) Nu när du verkar så peppad så vill jag se ett nytt personbästa imorgon, svik mig inte! ;)

Idag vilas det, enligt schema. Imorgon blir det dock hardcore i gymmet.
Axlar och rygg ska få smaka starkt... :whipped:

Dagens frukost:
200g äggvita -99 /21,7p 2,6k
8g olivoljesmör -30 /0.4k, 3,2f
3.5hk sallad -42 /3,9p 9.8k 3,6f
13g minilätta -33 /0.3p 0,5k
1st sesam -31 /1.1p, 5.4k, 0.6f
288g keso -202 /32p, 7.2k, 4,3f
22g leverpastej -26 /1,5p, 1.8k 1,1f
½st medvurst måbra -7 /1p, 0.5f
10g bröd -20 /1p, 4k, 0.5f <---- snacka om småät-varning
Sötnm. och kakao -25
------------------------------------515

48.5% Protein: 62,5g
24,6% Kolhydrater: 31.7g
28,3% Fett: 16.2g

Kommentar: På tok för mycket protein.
Det var tänkt att jag skulle käka äggen bara och lite gröt,
men så föll jag för den läckra keson i kylen och tänkte vafan..
Får bli mer kolisar till lunch! Hejdå!

Fricken
2006-05-11, 16:58
En kort fråga bara.. ingen som har några invändningar
på mitt träningsupplägg/schema?

Tacksam som alltid för all respons :hbang:

Edit: Det är imorgon jag levererar Danne_89 those PB of mine ;)

Danne89_
2006-05-11, 17:28
Måndag: Vila,
Tisdag: Armar, bröst
Onsdag: Mage, ben
Torsdag: Vila
Fredag: Axlar, rygg
Lördag: Vader, mage
Söndag: Vila /ev nåt pass

Är det ditt nuvarande schema?
Kan du skriva ned vilka övningar du gör osv?

Jag håller helt klart med om att du borde börja med bänkpress och sedan avsluta med flyes.

Jag gillar basövningar som fan, du kanske kan testa triceps pushdowns
eller liggande triceps press ist för triceps extension?
Kör du triceps med en hantel bakom huvudet nu eller?

Fricken
2006-05-11, 21:54
Måndag: Vila,
Tisdag: Armar, bröst
Onsdag: Mage, ben
Torsdag: Vila
Fredag: Axlar, rygg
Lördag: Vader, mage
Söndag: Vila /ev nåt pass

Är det ditt nuvarande schema?
Kan du skriva ned vilka övningar du gör osv?

Jag håller helt klart med om att du borde börja med bänkpress och sedan avsluta med flyes.

Jag gillar basövningar som fan, du kanske kan testa triceps pushdowns
eller liggande triceps press ist för triceps extension?
Kör du triceps med en hantel bakom huvudet nu eller?

Japp.
Nae d kan ja inte för jag vet inte riktigt vilka övningar jag planerat köra än. har bara vart på gymmet 2 gg i mitt liv hittills och får helt enkelt pröva mig fram denna första vecka. men alla pass / efter veckans slut så har ni ett fullkomligt schema med bra överblick som jag skrivit ned :D

skriver nämligen efter varje pass.
har ätit som en gris idag.
Bara nyttigt, men ingen koll.. det har nog blivit runt en 2500-2700iafl..
Imorgon ska jag ha bättre koll o öka kolisarna..
Gått mycket idag.
100minuter raskt och idrott i skolan =(:em:

Japp, det är triceps extensions med 1 hantel bakom nacken liggandes som jag kört hittills. ska försöka hitta en annan övning då
tack för tipset.

ska prioritera om hantelflyes med.
danke!! :bow:

Danne89_
2006-05-11, 22:13
Hehe =) Det kmr bli riktigt bra tillslut ska du se. Kör aldrig något du inte tycker känns bra. Eller något som gör ont osv. Det kmr bli riktigt bra ska du se *flex*

Fricken
2006-05-11, 22:20
Hehe =) Det kmr bli riktigt bra tillslut ska du se. Kör aldrig något du inte tycker känns bra. Eller något som gör ont osv. Det kmr bli riktigt bra ska du se *flex*

Kör på känsla ;)
Mer bilder kommer! håll ut!

stahlberg
2006-05-12, 13:08
Jag har som princip att inte kommentera bodybuilding-program. Den principen ska jag hålla fast vid (jag måste ju hålla kvar min image).

Basövningar/sammansatta övningar är - mycket enkelt uttryckt - övningar där flera muskelgrupper samarbetar. Exempel på basövningar är bänkpress (primärt arbetande muskelgrupper = bröst, (främre) axlar, triceps. Sedan kan - beroende på sättet att utföra övningen - andra muskelgrupper (t.ex latsen) arbeta sekundärt/stabiliserande). Med isolerande övningar (exempel : flyes) försöker man "isolera" (arbeta med) någon enstaka muskelgrupp (t.ex flyes : bröst). Fördelen med att träna med basövningar är att man kan ha större träningsvikter, att man tränar flera muskelgrupper, att basövningar är lättare att utföra.

Pre-exhaustion = "för-uttröttning". Om du tränar flyes (och anstränger bröstmusklerna) före bänkpress, så har du tröttare bröstmuskler, och kan få bänken att ta mer på bröstet. Men du kan ha mindre vikt på stången. Tränar du axelpress (eller någon annan axelövning) före bänkpress har du trötta axlar, och bänkpressen tar mer ut av axlarna (men den blir en dålig bröstträning). Tränar du t.ex triceps extension före bänkpress, så tröttar du ut triceps osv. Man ska inte träna uttryckligen mindre och svagare inblandade musklegrupper och trötta ut dem innan man tränar dem i en basövning (alltså ska man t.ex inte träna först korsryggen tungt och sedan marklyft). Tränar man pre-exhaustion i bänkpress så är det bröstet som ska "föruttröttas". (Tycker alltså jag, men jag är ingen bodybuilder)

Fricken
2006-05-12, 21:41
Jag har som princip att inte kommentera bodybuilding-program. Den principen ska jag hålla fast vid (jag måste ju hålla kvar min image).

Basövningar/sammansatta övningar är - mycket enkelt uttryckt - övningar där flera muskelgrupper samarbetar. Exempel på basövningar är bänkpress (primärt arbetande muskelgrupper = bröst, (främre) axlar, triceps. Sedan kan - beroende på sättet att utföra övningen - andra muskelgrupper (t.ex latsen) arbeta sekundärt/stabiliserande). Med isolerande övningar (exempel : flyes) försöker man "isolera" (arbeta med) någon enstaka muskelgrupp (t.ex flyes : bröst). Fördelen med att träna med basövningar är att man kan ha större träningsvikter, att man tränar flera muskelgrupper, att basövningar är lättare att utföra.

Pre-exhaustion = "för-uttröttning". Om du tränar flyes (och anstränger bröstmusklerna) före bänkpress, så har du tröttare bröstmuskler, och kan få bänken att ta mer på bröstet. Men du kan ha mindre vikt på stången. Tränar du axelpress (eller någon annan axelövning) före bänkpress har du trötta axlar, och bänkpressen tar mer ut av axlarna (men den blir en dålig bröstträning). Tränar du t.ex triceps extension före bänkpress, så tröttar du ut triceps osv. Man ska inte träna uttryckligen mindre och svagare inblandade musklegrupper och trötta ut dem innan man tränar dem i en basövning (alltså ska man t.ex inte träna först korsryggen tungt och sedan marklyft). Tränar man pre-exhaustion i bänkpress så är det bröstet som ska "föruttröttas". (Tycker alltså jag, men jag är ingen bodybuilder)



Tack! Värdefulla råd!

Fricken
2006-05-12, 21:44
30293

30294

30295

30296

30297

Lite bilder..
de tre översta från dagens pass

imorgon blir det mage och vader :D
seeya!!

ps. skriver ned axel och rygg övningarn som jag körde idag IMORGON
eftersom jag måste kolla upp vad det var för övningar först :P
får ta med mig penna o papper te gymmet imorgon.. godnatt!

Fricken
2006-05-12, 23:18
Just köpt:
Kre-alkalyn. hos Farmaccia nåt.. as bra pris enligt mig.
100 gram pulver (motsvarar 133 vanliga Kre-Alkalynkapslar á 750 mg).

+

100% Whey Protein Goldstadard - 2273g
Opitmalt!

Aminosyreprofil (per portion)

Alaline 1340 mg Lysine ** 2110 mg
Arginine 490 mg Methionine ** 440 mg
Aspartic Acid 2470 mg Phenylalanine ** 680 mg
Cystine 450 mg Proline 1530 mg
Glutamine 3880 mg Serine 1220 mg
Glycine 520 mg Threonine ** 1700 mg
Histidine ** 400 mg Tryptophan + 260 mg
Isoleucine ** 1520 mg Tyrosine 600 mg
Leucine ** 2450 mg Valine ** 1430 mg


krama kudde nu.. imorgon mag o vad pass, som sagt :P

Fricken
2006-05-14, 13:23
Vågen stod på 56 idag och har stått på 56+ decimal hela veckan nästan.
Mådde skit pga detta hela dagen idag så ja har
verkligen grisat sönder idag.. på nyttig mat.
inte gått någonting idag utan bara lagt in ett magpass på eftermiddagen :)

Imorgon börjar jag och höjjer med 200kcal till 2800..
tror det är som en polare på ett annat forum skrev till mig;
att nu har kroppen börjat koncentrera sig på att bygga muskler OCKSÅ
inte bara att reparera, därför så kräver den ÄNNU mer energi, lite ovanligt mycket.. därför har jag gått ned i vikt med en något försänkt förbränning, med en kropp på 56kg lite muskler och på ett intag av 2600kcal +
med den enda motionen: 1h lugn promenad

annars sitter jag bara vid datorn. nu får det fan bli ändring på det här katabola tillståndet.. aja.. hare gött alla

det kommer bilder senare

skriver också ned förra rygg/axel passet och eftermiddagens
magpass i övningar senare också.

bye bye!

puccini
2006-05-14, 13:32
Ville bare si at jeg følger med på denne trenings- og matjournalen, den er veldig inspirerende for meg! (Som selv sliter med konsekvenser etter anorexia, og som sliter med motivasjon til å spise nok!)

Absinteh
2006-05-14, 13:37
Hur gammal är du btw?

Fricken
2006-05-14, 13:49
16 år =)

ps.
kan retas me de som läser detta o går på deff:
har ätit hittills:

2 port havregrynsgröt
240g vaniljglass
35g crunchmusli
50g havrefras
4 burkar keso (á 250g) med en massa kakao o sötnm i
1 burk milbona som blev sås, dipp och annat smått o gott
En fjärdedels kyckling som stod i ugn med pressad potatis
2 mackor med smör och skinka (ett halvt påläggspaket, tog en, tog en till, tog en tredje.. kunde inte sluta)
några nävar valnötter i keso

och nu är det dags för middag 2:
fullkornspasta, pannbiffar och brunsås

edit: såja klar
det blev också några msk pesto, lite hamburgekött, o tog ett fyrpar knäckebrödmackor till.

puccini
2006-05-14, 13:57
16 år =)

ps.
kan retas me de som läser detta o går på deff:
har ätit hittills:

2 port havregrynsgröt
240g vaniljglass
35g crunchmusli
50g havrefras
4 burkar keso (á 250g) med en massa kakao o sötnm i
1 burk milbona som blev sås, dipp och annat smått o gott
En fjärdedels kyckling som stod i ugn med pressad potatis
2 mackor med smör och skinka (ett halvt påläggspaket, tog en, tog en till, tog en tredje.. kunde inte sluta)
några nävar valnötter i keso

och nu är det dags för middag 2:
fullkornspasta, pannbiffar och brunsås

edit: såja klar
det blev också några msk pesto, lite hamburgekött, o tog ett fyrpar knäckebrödmackor till.


Og klokken er jo ikke blitt 15 engang? Når våknet du i dag da??

Fricken
2006-05-14, 14:01
Og klokken er jo ikke blitt 15 engang? Når våknet du i dag da??

07.00,
steg upp o drog o handlade lite frukost åt familjen inkl mig själv
sen dess har ja bara pluggat, käkat och rapat

snart ska ja till gymmet och köra ett litet pass för gluttarna ^^

haha fan va ja har ätit idag.. men 1.5kg viktnedgång är aldrig välkommet.. så här hälsar jag på den nya vikten

polaren
2006-05-14, 16:28
snart ska ja till gymmet och köra ett litet pass för gluttarna ^^

haha fan va ja har ätit idag.. men 1.5kg viktnedgång är aldrig välkommet.. så här hälsar jag på den nya vikten

Röven är nog det trevligaste stället att ha träningsvärk i, hur sjukt det än låter :)

Gött att du äter på bra :)

Absinteh
2006-05-14, 17:35
Jag hade väll själv lite dragningar mot anorexi.
absolut inte fullt ut, men komplex för min kropp, först för fet, sedan för liten.
Men träning har löst det, tror jag *rolleyes*
Så det kan vara kul att följa detta :)

puccini
2006-05-14, 18:17
Forresten - 1 kg keso blir vel en hel del salt? Eller tenker du kanskje ikke så mye på akkurat det?

Fricken
2006-05-14, 19:53
Forresten - 1 kg keso blir vel en hel del salt? Eller tenker du kanskje ikke så mye på akkurat det?

Nej ger fullkomligt fan i salt denna dag.
1 dag är ingen dag - idag äter ja så mycket ja vill och orkar

Gjorde en EXTREM sak idag..
när jag var på gymmet idag träffa ja en polare faktiskt..
vi börja snacka o han höll på me löpning o sprang
medan ja satt i magmaskinen o tryckte..
då tänkte ja. ."får ta o visa den här killen hur man springer, ja har ändå käkat mö idag o mer ska det bli"

tog då på mig lurarna. rammstein - strippet (spelade om o om)
sprang 1.8mil på löpbandet.
slog NÄSTAN personbästa
1.8 mil = 76.554min
Dividerat / med 18 = 4.253 min per 1km x 10 (1mil) = 42.53 min

personbästa var förra sommaren = 38. ?? min

haha fan va ja har ätit idag.. men 1.5kg viktnedgång är aldrig välkommet.. så här hälsar jag på den nya vikten

update kl 18.40

ska till mcdonalds och frossa nu morsan betalar:D:D

update 19.53
det blev:
2 bigmac
1 vanlig hamburgare
1 chokladmuffins
1 milkshake (hade med mig laktostabletter.. inte smakat mjölk på åratal)
1 liten pommes
raaap^*

Snart lite keso och gröt igen.. börjar bli hungrig igen..
har pluggat idag också

fan vikken extrem dag.. aldrig vart me om nåt liknande
det är också därför som ja skriver ner den ;)
gör detinte för skojsskull..
men jag är ju en extrem människa säger dem..

fan jag vill ha pizza :P

sen har ja ju sprungit nästan 2mil i jävligt snabbt tempo också
styrketränat i en timme och tvättat bilen
o pluggat som fan..
tror ja kan äta hur mö som helst denna dagen

imorgon är det skärpning!
säkert blivit uppmot en 4000-5000 kcal idag

godnatt..

OBS!
Ni som läser den här journalen för första gången -
SNÄLLA! Döm inte mig efter den här dagen. Det har vart en helt sjuk
dag men jag älskar mat, jag älskar att träna och jag älskar
att överträffa mig själv o slå rekord.
den här dagen har vart greit
fått gjort massa skolarbete också..

peace..

Fricken
2006-05-14, 19:58
Bild: Vadå suddig??
Bild 2: Egen variant Side-chest
Bild3: Sam jr eller jag?
Bild4: Suddig..
Bild5: 7 dar gammal magbild

30359

30360

30361

30362

30363

stahlberg
2006-05-15, 08:18
Det viktiga är väl att man äter regelbundet, ofta och tillräckligt mångsidigt. På det sättet ökar kroppsvikten EFTERHAND. En orsak till att du förbränner mycket är säkert det att du är i farten hela tiden (men detta tycks höra till din livsstil och går knappast att ändra på).

Säkert är det bra med "ätardagar" (i synnerhet som kroppen har en viss tendens att anpassa ämnesomsättningen efter kostintaget). Men som sagt så är det viktigare att äta regelbundet, ofta och mångsidigt, med ett energiintag som konstant är något större än vad man gör av med.

Jag tror INTE att en person som du borde springa flera mil om dagen, ifall ditt mål är att gå upp i vikt. Styrketräningen borde vara grundstenen i träningen, och eventuell aerobisk träning borde anpassas efter den.

Fricken
2006-05-15, 12:10
Det viktiga är väl att man äter regelbundet, ofta och tillräckligt mångsidigt. På det sättet ökar kroppsvikten EFTERHAND. En orsak till att du förbränner mycket är säkert det att du är i farten hela tiden (men detta tycks höra till din livsstil och går knappast att ändra på).

Säkert är det bra med "ätardagar" (i synnerhet som kroppen har en viss tendens att anpassa ämnesomsättningen efter kostintaget). Men som sagt så är det viktigare att äta regelbundet, ofta och mångsidigt, med ett energiintag som konstant är något större än vad man gör av med.

Jag tror INTE att en person som du borde springa flera mil om dagen, ifall ditt mål är att gå upp i vikt. Styrketräningen borde vara grundstenen i träningen, och eventuell aerobisk träning borde anpassas efter den.

Tack så jättemycket för råden :)
Uppskattas alltid.

Tyvärr har du nog inte läst riktigt noggrant i tråden.
Jag äter nämligen otroligt regelbundet, sköter näringsintag och utkomster på grammet och överäter sällan.
Gjorde det någon gång när jag var överviktig i 4an fyran på mcdonalds
då det var tävling om vem som kunde trycka i sig flest burgare, och så
gjorde jag det igår.
Styrketräning utgör grunden för min träning, och det var första och förmodligen enda gg på 1 halvår som jag sprang överhuvudtaget.
Updaterar senare, efter arm+bröst passet.

Kosttillskotten är fortfarande inte hemma.. :(

stahlberg
2006-05-15, 13:06
Angående kosten så förstår jag - såväl på basen av vad jag läst i din journal som vad man kan tänka sig pga din (tidigare) problematik - att du är MYCKET NOGA med din kost. Detta är iof mycket bra. Man frågar sig ändå för det första om du möjligen är för noga och för det andra om du ändå inte fördelar kosten riktigt jämnt (om du inte på lång sikt ökar i vikt). Ändå tror jag du tack vare din noggrannhet säkert äter tillräckligt.

Det är bra att styrketräning är grunden för din träning. Styrketräning är nämligen överlägsen andra idrottsformer då det gäller att bygga muskelmassa och att gå upp i vikt. Detta utesluter inte en viss aerobisk träning, anpassad efter styrketräningen. Fastän för just dig - som annars är väldigt aktiv - kanske inte annan träning än styrketräning är fördelaktig. (Med detta menar jag förstås inte att denna ena gång skulle ha någon som helst betydelse)

De råd (eller den information) jag skrivit i denhär journalen är ganska allmänt hållna. Överlag skriver jag huvudsakligen om SL. Orsaken till att jag överhuvudtaget skriver här är den att jag uppskattar att du kämpar för att övervinna dina tidigare problem. Kan du göra det - delvis med hjälp av styrketräning - tycker jag det är värt en eloge.

Danne89_
2006-05-15, 17:57
update 19.53
det blev:
2 bigmac
1 vanlig hamburgare
1 chokladmuffins
1 milkshake (hade med mig laktostabletter.. inte smakat mjölk på åratal)
1 liten pommes
raaap^*

Haha saaaaaatan vad mycket du åt :D Riktigt bra, tror bara det är till godo för dig =)
Kör hårt!
Ps. *yourock*

Danne89_
2006-05-15, 18:02
update 19.53
det blev:
2 bigmac
1 vanlig hamburgare
1 chokladmuffins
1 milkshake (hade med mig laktostabletter.. inte smakat mjölk på åratal)
1 liten pommes
raaap^*

Haha saaaaaatan vad mycket du åt :D Riktigt bra, tror bara det är till godo för dig =)
Det syns att du gått upp i vikt, ser mkt bättre ut nu!
Kör hårt!
Ps. *yourock*

Oj blev en dubbelpost, skulle egentligen ändra o lägga till att det ser jävligt bra ut nu =)

Fricken
2006-05-15, 19:08
Tack danne och Tack föregående talare för MYCKET kloka ord!

Dages armpass/bröstpass

Superset 1a
Bänkpress ´
45kg x 11
45kg x 11
50kg x 10
55kg x 6
55kg x 5 <--- avled för några korta sekunder..

30-50sek vila mellan övningar. Nästan ingen vila mellan bänk-hantelflyes

Hantelflyes
10kg x 11
10kg x 12
10kg x 10
10kg x 8
10kg x 8

Superset 2aScottcurls mot bänk
8kg x 11
8kg x 11
8kg x 11
10kg x 8
10kg x 9 <--- hm.. kommer inte ihåg dessa sekunderna av mitt liv..
10kg x 10 <--- de sista hade inte ni godkänt asså..

Stående hantelcurls
10kg x 10
10kg x 9
10kg x 8
10kg x 9
10kg x 10

Koncentrationscurl
12kg x 9
12kg x 9
12kg x 9

Hammercurl
10kg x 7
10kg x 7
10kg x 7
10kg x 4
10kg x 1-2 :P

DÖD

Körde 2 superset med fallande reps antal, (drop-set) + våg.

Bröst

- Bänkpress (basövning, värmde upp bröstet och andra muskelgrupper)
"Börja alltid med den mest effektiva övningen först! Detta är den övning där du orkar mest vikt."

- Hantelövning (isoleringsövn typ.. koncentration: bröst)

Biceps, braichails (eller vad nu den där jävla muskeln emellan bi-tri heter..)

Första tredjedelen och stretchreflexen:- Scottcurl på lutande bänk ca 40grader

Mellan läget:- Stående hantelcurls

Övre läget:- Koncentrationscurl

Brachialis:
- Hammercurls (tar på i princip hela armen.. även underarmen får jobba enligt moi..)

Såja!

Värmde upp och ned på ett rullband idag 5 min.
Hann bara värma upp i 2 min sen kom det en fet kärring med pippi långstrump hår och gnällde "jag har bokat tid, unge man.."
Orkade inte tjafsa så jag gav henne en dödlig blick och sade:
"Det var som fan" och gick av..

Kommentar: Skönt biceps-pass.
Sprang land och rike runt för en portion vassle -80 så att återhämtningen skulle bli maximal efter detta minst sagt krävande passet.
Smaken var dock odrägligt äcklig.. Tur att jag beställde choklad och inte
nån j*vla banan smak.. äter hellre varghonans avföring med sked och kvarg.

Ps.
Kärringen gick ändå bara på rullbandet hela tiden och sprang inte ens..
Sådana borde gå ut istället för att ta upp plats på ett gym.. hon var säkert moderat också.. svettet luktade helt klart små borgeligt och gammalt..

Gårdagens pass och förr-förrgårdagens pass kommer snart i övn. beskrivning!

Coming up next!
Dagens +, respektive -
Kommentarer; kost, träning, det allmänna befinnandet
Dagens vikt
m.m..

Fricken
2006-05-16, 10:34
Viktig rättelse
Jag verkligen tillbaks det jag skrev om "den feta moderat kärringen".
Det var ett skämt heltigenom och inget annat.
Det ligger inte den minsta realitet i historien för fem öre och det trodde jag stod ganska klart.
Jag överdramatiserade det hela en aning kan man säga.. men hon tog nog lika illa vid sig som jag gör när jag fått höra hennes kommentar om mig..Jag medger att även om mitt inlägg om "moderat-kärringen" inte var
illa menat så hör det inte hemma här på ett sånt här forum.
Tyvärr tog dock några illa vid sig så det här var nog det bästa..
Ursäkt/

Idag blir det vila eller Ben+magpass

Beror på om proteinpulvret kommit än, då blir jag boostad ;)

polaren
2006-05-16, 11:56
Fyra olika bicepsövningar är rätt mycket :) Jag skulle valt 1 eller 2 övningar, och sen kört de 2 andra efter en tid (några månader), för att få lite variation.

Danne89_
2006-05-16, 12:16
Och jag hade kört 2st övningar, stående rak skivstångscurl och stående / sittandes hantelcurl. Och sedan lägga in någon extra övning när man känner för det / har energin. Jag ökade otroligt bra när jag körde såhär. Från att pumpa med 10kg hantlar till att träna med 24.5kg hantlar.

Fricken
2006-05-16, 15:24
Och jag hade kört 2st övningar, stående rak skivstångscurl och stående / sittandes hantelcurl. Och sedan lägga in någon extra övning när man känner för det / har energin. Jag ökade otroligt bra när jag körde såhär. Från att pumpa med 10kg hantlar till att träna med 24.5kg hantlar.

Tack polarn och danne - det låter ju grymmt..
får ta o skära ned på dessa o lägga in nån iso-övning på triceps i framtiden.
tack..

Fricken
2006-05-16, 15:25
Förra axelpasset - Nytt pass imorgon, då hoppas jag på PB

Rowing
45kg x 10
45kg x 10
45kg x 11
45kg x 10

Front pulldown
40kg x 8
40kg x 8
40kg x 7
40kg x 7
40kg x 7

Axelpress
30kg x 11
30kg x 11
30kg x 12 (yeah!)
30kg x 10

En hands hanteldrag upp (med en hand i bänken som stöd)
15kg x 10
15kg x 10
15kg x 11 <-- kommer ihåg att ja skrek som den vilding jag är just detta setet.. :P
15 x 11
15 x 12
15 x 12 (lite osäker på antal reps här..)


Kommentar: Första axel/rygg passet på gymmet.. kändes grymt kul.
Ändå har ja inte prövat ½ av alla spännande maskiner som finns att tillgå..

Fricken
2006-05-16, 15:28
Dagens pass:
Ben och mage

Uppvärmning

Crunches på lutande bänk
60 reps
70 reps
80 reps
..död..

Ben extensions
10kg x10
10kg x10
10kg x10
10kg x11 (10)
10kg x11 (10)

Ben curls (tungt o köra denna så nära inpå.. men superset is superset..)

30kg x 11
30kg x 11
30kg x 10 (blev arg o höjjde..)
32.5kg x 10 (..o klara!)
32.5kg x 8 (.. men dog..)

Abdominal Max
30kg x 11
30kg x 11
30kg x 11
30kg x 11
30kg x 11

Sittande mage (maskin)-- ska fixa bild..
30kg x 10reps
32.5kg x 11reps
35kg x10reps
35kg x10reps
32.5kg x 10 reps (ökade med lite i nästan alla setet jämfört med förra passet..)

Abd Crunches i maskin50kg x 15 (13)
52kg (50) x 15
52kg x 15
52kg x 14
52kg x 15

Ståendebenpress
20kg x 11reps
20kg x 11reps
20kg x 11reps
20kg x 11reps



http://www.bodybuilding.com/fun/2002/kneeraisefront2.jpg

Vill också ha en sån maskiiin!! nu nu! :boredom:

polaren
2006-05-16, 15:58
Ett litet tips är att försöka få med iaf 1 basövning på benpasset, tror det kommer ge mycket mer i längden faktiskt!

Pröva knäböj! Mycket trevlig övning! :)

För att citera King Grub (som kan en hel den):


Stimulansen av anabola hormoner som uppkommer vid tung styrketräning som involverar stora muskelgrupper är heller inte att förakta, vare sig under uppbyggnadsperiod eller deff, och samma princip gäller här: ju fler och större muskelgrupper som aktiveras, desto större effekt.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=772267&postcount=2

EDIT: Såg nu att du kör något du kallar för "stående benpress", kan det vara knäböj du menar? Eller är det någon slags maskin?

polaren
2006-05-16, 16:01
Bra pass förövrigt! Tror du kommer ha rejäl träningsvärk i magen :D

Jag ska spela lite bänkpress idag :)

Fricken
2006-05-16, 16:05
Ett litet tips är att försöka få med iaf 1 basövning på benpasset, tror det kommer ge mycket mer i längden faktiskt!

Pröva knäböj! Mycket trevlig övning! :)

För att citera King Grub (som kan en hel den):



http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=772267&postcount=2

EDIT: Såg nu att du kör något du kallar för "stående benpress", kan det vara knäböj du menar? Eller är det någon slags maskin?

Det är en maskin. Man står i en ställning och håller händerna
i axelhöjd om varsitt handtag som bär upp en tyngd, sedan böjer man benen och liksom "lyfter" vikten..
Svårt o förklara..tar bild imorgon ;)

Har redan lite värk :P

polaren
2006-05-16, 16:08
Tror jag förstår hur du menar, som den här vadpressen (http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastrocnemius/LVStandingCalfRaise.html) ungefär, fast för benen (låren)? :)

Fricken
2006-05-16, 16:12
Tror jag förstår hur du menar, som den här vadpressen (http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastrocnemius/LVStandingCalfRaise.html) ungefär, fast för benen (låren)? :)


Japp och man står med kroppen/huvudet vänt utåt från maskinen och böjer på benen :)
Shit..imponerad över att du förstod vad för övning som åsyftades med min taskiga beskrivning :bow:

polaren
2006-05-16, 16:47
Haha, jag tyckte det var en bra beskrivning ;)

Fricken
2006-05-17, 16:28
30441

Sannerligen har man något att se fram emot..
Om 2 timmar sitter jag här och intar gott kvalités protte :D

Nu ska axlar och rygg piskas..
/Skriver/updaterar mer senare.
Adjö!!

polaren
2006-05-17, 16:36
Har också en såndär burk! Whey 100, Jordgubbssmak. Gott första 5 gångerna sen blir man lite less :D

Fricken
2006-05-17, 16:42
Har också en såndär burk! Whey 100, Jordgubbssmak. Gott första 5 gångerna sen blir man lite less :D

:D
But i got Choko-taste..
Hur som helst. Ska dra mig om 2 min o köra passet.. kan
du rådge mig om 1-2 övningar som tkr ja ska köra?
har annars tänkt:

Rowing
Front pulldown
Axelpress
En hands hanteldrag upp (med en hand i bänken som stöd)

polaren
2006-05-17, 16:45
Det ser bra ut! Tycker du har valt bra övningar :thumbup:

Fricken
2006-05-17, 20:13
Dagens pass
Axlar och Rygg

(*) = Personbästa

Rowing i maskin
45kg x 12 (11)
45kg x 12 (11)
45kg x 11
45kg x 14 (12) :D

Front pull i maskin (supinerat grepp) = handflatorna mot mig)
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/LVSeatedHighRow.html

40kg x 12 (8)
45kg x 8 (40kg)
45kg x 8
45kg x 8

Shoulder press (pararellt grepp)
20kg x 6
20kg x 6
20kg x 6½
20kg x 7

Latsdrag bakom nacken
5kg x 8
5kg x 9
5kg x 10
5kg x 14
7kg x 5
6kg x 9
6kg x 8
6kg x 8

Hantelrodd
15kg + 2kg (fet hantelstång?) = 17kg x 9 (pb: 14.7kg var förra vikten)
17kg x 9
17kg x 8

Kommentar: Skönt pass.. nya övningar många utav dem.. mycket pb och jag hade energi genom hela passet :)
Formen: Kände mig lite trött i förmiddags. Piggnade dock till inför passet och gjorde bra ifrån mig tycker jag.
Att tänka på: Köra övningarna långsammare. Inte för att jag skyndar eller kastar upp vikterna precis, men
långsamma, utförliga rörelser känns bättre.

Maten idag: Käkat mycket men nyttigt och energirikt. Känner mig mätt och ser fram emot sängen..
Träning idag: Sprang till bussen, örfilade en tygdocka febrilt i 4 minuter pga rastlöshet innan svenskan, 1h promenad + 10 min till och från gymmet.
Kalorimängd: 2300 ca..

Dagens +
Träningspasset helt klart.. fick mitt prottepulver och det smakade wunderbaum..
Hämtat ut NOPG biljetten och fått mitt kre-alkalyn hemskickat..

Dagens -Vet inte riktigt.. inget har varit direkt bad.. om möjligen kunde jag käkat lite mer fett idag. hamnde på 20% ca.. inte för lite men ändå..

Ser verkligen fram emot o träffa lite goa påågar nu i helgen!
Imorgon blir det vila :)

30451

Me goes lunarbild ftw, - kul att jämföra med sedan :)

Fricken
2006-05-19, 14:25
För ungefär ett årsen när jag försökte tillfriskna från sjukdomen, då gick jag upp 16kilo på 4 månader.. då med hjälp av dietister, kosttlistor och regelbundna besök hos läkare.
"Ja, men lite fett får du räkna med ju.. det här är helt normalt.."
Så lät det.. då tycker jag faktiskt att det var som att bädda
för ännu en anoretisk fas..

Nä! Den här gången har jag inte haft den minsta kontakt med läkare eller dietist (säger inte att jag är stolt över det eller något, bara att) utan den här gången tar jag hand om den biten.

Men visst tillkännager sig en viss oro då och då.. någonstans i det undermedvetna.. aja..

Scen?? Ja, det är väl kanske lite tidigt o fundera så långt än
Men uppriktigt sagt, - Jag har faktiskt funderat LITE på det.. Rättare sagt har jag funderat kring kroppsbyggning som en tänkbar sysselsättning.
Vad jag har förstått så krävs det framförallt att man är grymt
påläst, kunnig och benägen att kunna dra egna slutsatser beträffande de råd, tips och kunskaper man tar in och kunna överföra dem på sig själv på ett förståndigt sätt.

Den kunskapen är ovärderlig och kan utvidgas i ofantlig utsträckning.

När jag ser på en väldeffad, enorm och muskulös byggare på scen så tänker jag inte: HERREGUD! Den här killen kan ju inte ha mått särskilt bra den senaste tiden, och vem f*n vill se ut så egentligen?

Nej, jag tänker att: Här står en målmedveten sund människa med ett lika sunt och strikt förhållande till sin kost, sin träning och han lyssnar till sin kropp och lever i samklang - harmoni med sin kropp.
Denne har skött sin diet och vet vad kroppen behöver. Således kan jag dra följande slutsatser;
Hans utseende nimmer alltså om:
- Diciplin, ansvar, ordning & reda, kunnande, tävlingsinstinkt, framgång, självförtroende, självkänsla, attraktion och prestige - för att inte tala om den charmiga, välutvecklade och väldefinerade fysik han/hon glänser med


Fricken på scen?
Njae, ni får la vänta ett bra tag på det isåfall.. butt pärhäps
Själv kommer jag försöka sätta mig in i fitnessvärlden så mycket jag bara kan. För av alla de platser jag besökt, alla föreningar och sällskap jag varit en del av, alla hobbies jag intresserat mig för men nött dess innehåll, alla vetenskaper jag försökt förstå mig på och av alla personer jag träffat eller kommunicerat med såväl över nätet som IRL så är
Fitnessvärlden, byggarfolket och de träningsmedvetna de absolut trevligaste folket

Det är dessutom smart folk.
Att kunna planera i vardagen, tidsanpassa aktiveter på ett effektivt och rymmligt sätt gör att man får tid för MER - vilket förebygger stress bland annat.. Ofta utgör idrottare i allmänhet den intelligentare samhällsgruppen.

Aja.. ska bli så förbannat kul o träffa forumfolket i helgen alltså!
Jag kommer vara där från 14 tiden någon gång på söndagen vid Arenan, så håll utkik efter en liten gosse med ett nästan lika stort hår som hans kroppsbyggnad! Adjö!

Fricken
2006-05-20, 12:28
Dagens träningspass
Armar, bröst och mage - en salig blandning..

Bänkpress i maskin
25kg + maskinbelastning 10x
10x
11x
10x
12x

Triceps extensions
15kg m stångvikt
8x

12.5kg m stångvikt
10x
11x
10x
12x
10x

Nordic Gym abs maskin
35kg x 12 (10)(PB!)
35kg x 14 (PB!)
35kg x 11 (10)
40kg x 9 ( :) )
40kg x 8

Stångcurls
10kg + stång (tung stång)
10x
10x
11x
12x
13x (här verkade kre-alkalynet o gav mig monsterpump..fejk..:P)

Abs-crunches i maskin

(52kg x 15) <--- förra passet
70kg x 14
70kg x 11
70kg x 12

Kommentar: Jag gör fina ökningar every single pass nu för tiden :D
Kändes grymt gött idag.. orkade igenom hela passet på MAX.
Grym pump på stångcurlsen.. testade ju med Kre-alkalyn idag
men gud vet om det inte.. a, jag ska inte säga mer.
Det gick inte sämre iallafall :)

Fricken
2006-05-22, 11:14
fria vikter slog man ett slag för i nåt Body nummer för inte så länge sen.
Nu blire inga mer maskiner

Fick en t-shirt gratis av TW.. det stod "T-shirt fuel" på den.. jag skratta haha
Fick också 3 weider bars för 50 ynka spänn (30 rek. pris)
Lyckat! Men satingen vad stora..
Snacka om motiverande


Idag: Rygg & Axlar

Förr-förra veckans snitt vikt: 57.0
Förra veckans snitt: 57.4
Dagens vikt: 56.9

Förslag på nya/effektivare övningar, än de som jag brukar köra, välkomnas!

stahlberg
2006-05-22, 17:46
Den feta moderatkärringen, eller hur var det? Var är det inlägget? Det måste jag läsa. Inlägg som folk ångrar efteråt måste ju vara intressanta. (Tyvärr har jag inte ångrat inlägg på kolo, eller annat jag gjort, på många år. Som följd av detta misstänker jag - logiskt? - att många av mina egna inlägg är ointressanta)

Vilka övningar som är effektiva beror på vad man har för mål med träningen. JAG tycker du borde satsa på att bygga allround-massa, gärna kvalitet (kan du få annat) men utan att fundera på DELAR av de olika muskelgrupperna. Detta betyder i sin tur att du borde ha ett byggarprogram uppbyggt på så gott som enbart basövningar. Dessutom tycker jag att nybörjare borde supersetta antagonistmuskler (t.ex triceps-biceps) och att superset (triset etc) för en och samma muskelgrupp är en mer avancerad träningsmetod.

Men det hjälper inte vad jag tycker. Det är DU som ska tycka, dvs bestämma hur du bygger upp din träning.

Fricken
2006-05-22, 20:54
Den feta moderatkärringen, eller hur var det? Var är det inlägget? Det måste jag läsa. Inlägg som folk ångrar efteråt måste ju vara intressanta. (Tyvärr har jag inte ångrat inlägg på kolo, eller annat jag gjort, på många år. Som följd av detta misstänker jag - logiskt? - att många av mina egna inlägg är ointressanta)

Vilka övningar som är effektiva beror på vad man har för mål med träningen. JAG tycker du borde satsa på att bygga allround-massa, gärna kvalitet (kan du få annat) men utan att fundera på DELAR av de olika muskelgrupperna. Detta betyder i sin tur att du borde ha ett byggarprogram uppbyggt på så gott som enbart basövningar. Dessutom tycker jag att nybörjare borde supersetta antagonistmuskler (t.ex triceps-biceps) och att superset (triset etc) för en och samma muskelgrupp är en mer avancerad träningsmetod.

Men det hjälper inte vad jag tycker. Det är DU som ska tycka, dvs bestämma hur du bygger upp din träning.

Asså grejjen är att det var ett missförstånd med "den feta moderatkärringen". Hon var varken särskilt fet och moderat vet jag heller inte om hon var, - det var heltigenom bara ett skämt, men min humor är inte alltid som alla andra här. Man hade behövt sätta sig in i sammanhanget för att förstå men aja.. det är glömt nu.
Hur som helst så menade jag ju inget illa mot någon med det så bla bla..

Förstår hur du tänker, men jag är faktiskt väldigt nöjd med mitt nuvarande upplägg, då jag ökar efter praktiskt taget varenda pass.
Har gått från 4kg x9reps i hantelrodd i januari, till 18.5kg x 10 i hantelrodd. Det är jag faktiskt stolt över.
Men visst..
Jag är ändå väldigt okunnig fortfarande, eller rättare sagt oerfaren, så säkert har du rätt, det betvivlar jag inte en sekund..
Jag får helt enkelt försöka lägga in lite fler basövningar då
och tack för det heta tipset ;) :hbang:

Fricken
2006-05-22, 20:55
ajjamän!

nu har det tränats o grejjer
blev axlar o ryggar o grejjer ida vettni

Dagens träningspass
Axlar och rygg

Rowing (45 x 14 pb, förra veckan) = allt i parantes; förra veckans record
45 x 9
45 x 10
45 x 9
45 x 9

Front Pulldown (45kg x 8)
45 x 9 (8)
50 x 7½ (!)50 x 5
45 x 9
45 x 9

Axelpress i maskin (jag vet.. skulle kört fria vikter :()
20kg x 7 (7)
20kg x 6½
20kg x 6
20kg x 7

Latsdrag (6kg x 9)
5kg x 8
5kg x 9
6kg x 8
6kg x 9
6kg x 8

Hantelrodd (15+2kg hantelstångvikt x 9)
18.5kg x 9 (!PB vikt)
18.5kg x 8
18.5kg x 8
18.5kg x 8
18.5kg x 7 (v) - 10 (h) <--- wieho

Kommentar: Glömde ta mitt kre-alkalyn vilket förstörde allt och jag kände mig nedskruvad till max! Skojja bara! Var visserligen trött, men jag tror inte det berodde på den uteblivna supplementeringen av Kre-alkalyn inte..
Aja, blev några PB idag iafl.

Konstaterat nu att jag ökat från 4kg x 9 i hantelrodd till 18.5kg x 10 på drygt 4 månader.

Alltid är det nåt :)

Imorgon blire mage o ben o grajjer

jepp jepp, så äre..

Dagens +
Skött kosten exemplariskt idag och fått gått min en-timmars promenad
och humöret + formen är som sig bör!

Dagens -Är allvarligt koffein-beroende.. glömde fota på träningen idag och
skar mig på A4 papper idag i skolan, vilket gjorde att jag fick svårt med
vissa maskiner idag / hantag.

Kommentar - övrigt: Ingen kommentar. Adjö!!

Princy
2006-05-22, 22:37
Kul att se att träningen går framåt! :thumbup: Vi började ju nästan styrketräna samtidigt i år, och dessutom så har vi köpt samma proteinpulver! Jag har dock jordgubbssmak – som polaren – och jag kan starkt rekommendera att mixa i hallon i drinken. :D

stahlberg
2006-05-23, 14:18
Synd att jag missade historien om den feta moderatkärringen. Du har å andra sidan missat alla mina historier om EN VERKLIGT FET MODERATKÄRRING, nämligen kejsarinnan Bonaparte. Mina historier är inte sanna, så det gör inget.

Jag är en ganska "råddig" person. Förra gången jag såg min (ganska gamla och rynkiga) mamma så trodde jag hon var en annan, och sa : "Hej, Lordi" (finsk eurovisionsschlagervinnare). Men hon känner mig, så hon tog inte alls illa upp (jag tror t.om hon blev lite stolt). Det var tur. (Jag kan inte berätta min mammas ålder, för då skulle den väl bevarade hemligheten med min egen ålder - som bara Jompi har lyckats räkna ut - avsöljas. Den enda ledtråd jag ger om min ålder är att jag sysslat med styrketräning i ganska exakt 30 år. Som tur är - eftersom styrketräning som alla vet gör att man blir dummare - ids jag inte träna själv mera, utan tittar bara på när andra gör det).

Oj vilket spammande. Till sak!

Jag är inte säker på att man ska ändra program om man är nöjd med det man håller på med. Då är det oftast bara att köra vidare. Å andra sidan tror jag du "söker din stil" ännu. Dessutom är det väl muskelmassa, och inte PR i isolerande övningar, du är ute efter? Jag föreslår att du tränar ditt nuvarande program ännu en tid (4-6 veckor). SEDAN tycker jag du ska byta till ett program med mera basövningar. En sak i gången!!

Fricken
2006-05-25, 09:13
Jag är inte säker på att man ska ändra program om man är nöjd med det man håller på med. Då är det oftast bara att köra vidare. Å andra sidan tror jag du "söker din stil" ännu. Dessutom är det väl muskelmassa, och inte PR i isolerande övningar, du är ute efter? Jag föreslår att du tränar ditt nuvarande program ännu en tid (4-6 veckor). SEDAN tycker jag du ska byta till ett program med mera basövningar. En sak i gången!!

Japp it's muscles i want not just records - men ofast följs det ena upp av det andra ;)

Fricken
2006-05-25, 09:14
Gårdagens pass
Bröst och mage

Abdominal Max (en rolig maskin på gymmet som inte avger samma lättsamma miner vid använding. otroligt jobbig.)

40kg x 11
40kg x 11
50kg x 8
50kg x 12
60kg x 12

Nordic mag maskin /crunches med vikt liggandes

35kg x 15
35kg x 16
35kg x 13
40kg x 10
40kg x 10
45kg x 9
45kg x 8

Bänkpress

45kg x 9
45kg x 9
45kg x 8
45kg x 9
40kg x 9
40kg x 6

Hantelflyes

10kg (x2 för varje hand) = 20 kg x 10
20kg x 10
20kg x 10

Crunches
70 reps

Raka cable pulldowns med rep

Läge 5 x 9
Läge 5 x 8
Läge 5 x 7
Läge 5 x 10
Läge 5 x 7
Läge 5 x 11

Stående bicep cable curls

Läge 5 x 9
Läge 5 x 9
Läge 5 x 8
Läge 5 x 8

Kommentar: var faktiskt skitkul på gymmet idag.
gjorde lite ökningar i magövningarna och fick bra tryck i bröstet.
glömde dock av bilderna som tidigare utlovat :(
blir nästa pass. vilket blir på fredag och då är det armarna som ska få sig en omgång. imorgon ska man på bio vilket ska bli kul! :D Gute nacht!

Fricken
2006-05-26, 15:05
.. och såhär blev det.

Dagens träningspass
Armar

Hammercurls (10kg x 7)
10kg x 7
10kg x 7
10kg x 7
10kg x 7

Triceps Extensions b. nacke (15kg x 8)
15kg x 11 (8)
15kg x 9
15kg x 9
15kg x 9

Stångcurls med hår i ansikte (10kg x 13)
10kg x 10
10kg x 11
14kg x 5
12kg x 8 (:D)
12kg x 8
12kg x 8

Pushdowns med rep (Läge 5 x 11) - höjde direkt. :D
Läge 6 x 7reps
Läge 6 x 8reps
Läge 6 x 9reps
Läge 6 x 9reps
Läge 6 x 8 reps

Scottcurls (10kg x 10)
10kg x 7
10kg x 7 <--- var typ avliden här.. så jag slutade här!

Kommentar: Soooft pass.
Testade mina gratis prover; "Shock Terapy" och "Storm".
Niiiiice 0_0 eller så var det sam jrs chokladröra timmarna innan som gjorde susen. Föga bryr jag mig - ´gött tryck fick jag likväl, oavsett.


Det kommer en film - Ska snart länka upp den...

http://www.badongo.com/vid/126183

http://www.yousendit.com/transfer.ph...848F932FAA8487

Fricken
2006-05-26, 15:09
Mystisk kod när jag tog av mitt exhale band efter duschen..

30651

30652

30653

30654

Dagsformen för en vecka sen ungefär

30655

KIKA FÖRRA SIDAN FÖR ATT SE FÖRRA PASSET, (det blev visst en ny sida nu med alla bilder..tokigt tokigt.)

Fettecke
2006-05-26, 15:31
vad har dina syskon för telefonnummer?

nejdå, men seriöst... vad har du för mål osv med din träning?... det verkar ju finnas lite grejjer på kroppen som har krypit fram av träningen iaf.

PS: sexig frilla på kort nr. 3 (villig kortet) :D

Fricken
2006-05-26, 21:26
vad har dina syskon för telefonnummer?

nejdå, men seriöst... vad har du för mål osv med din träning?... det verkar ju finnas lite grejjer på kroppen som har krypit fram av träningen iaf.

PS: sexig frilla på kort nr. 3 (villig kortet) :D


Haha, här var en romantiserande beundrare *kissass*

Läs i början av min journal så lovar jag dig att du kommer till insikt om målen och syftet med min träning. Infinner sig inte orken för detta mycket kraftansträngande ågörande kan jag vara lite schysst idag..
Jag vill bli starkare och lägga på mig mer massa, serious mass, - och kämpar dessutom upp mig från en anorexia och har gjort så i 6 månader.
Vikten bryr jag mig föga om. Låt oss säga att jag går upp 5 kilo muskler och går ned 6 kilo i fett, då blir slutsumman 1 kilo ned, så jag försöker inte väga mig så mycket utan kör på spegeln och vad den har att säga mig.

Hare!
ps. tack. lite gansteraktig thåström look på den där..

Fricken
2006-05-29, 10:21
Veckans träningsupplägg
Ja, kommentarer går alltid bra.

Kost: 2.5k; kcal
Supplement: Kre-alkalyn, storm, shock-terapy, Opti-Nutr 100% Gold Standard
Inställning: Nu jävlar fortsätter jag
Vikt: Orelevant, kör på spegeln (Hade gått upp 1 kg nyss och känner mig hårdare)
Cardio: Orka.. Promenerar när jag har lust och när vädret tillåter

Axlar och mage (Today)

Front pullups
Hantelrodd båda armarna
Nordic Magmaskin
Arnolds sittande Hantelpressar
Crunches med vikt
Maskinrodd
Hantellyft åt sidan

Armar (Imorgon)

Växlande hantelcurls
Triceps Extensions bakom nacke
Stångcurls
Hammercurls:whipped:
Pushdowns med rep
Scottcurls

Framsida och baksida lår, vader (Torsdag)
Knäböj
Raka marklyft
Bencurl
Benspark
Stående vadpress
Nordic Magmaskin
Crunches med vikt

Traps och rygg (Fredag)

Uppright rows med skivstång
Shrugs med rakstång
Latsdrag smalt grepp
Marklyft:naughty:
Latsdrag bakom nacken
Hantelrodd med båda armar

Bröst och mage (Söndag)
Bänkpress
Nordic Magmaskin
Incline bänkpress
Hantelrodd med båda armarna
Cablecross over
Crunches med vikt
Liggande hantelpressar
Ev. Hantelflyes

Efter varjepass kommer jag skriva ned övningar ändå, och även notera antal reps/set. Kommer köra med såväl dropset, vågset som med superset - ibland till failure; varierat med höga och låga reps för att aldrig låta nervsystemet vänja sig.- Och för att försöka aktivera så många sorters muskelfibrer som möjligt, tex: Typ 1, vilka är långsamma och drar ihop sig lååångsamt - Typ IIB som är kraftullare men inte lika uthålliga - och Typ IIA, som tycks vara något slags mellanting..
Mig veterligen finns det fler sorter av slags fibrer, men dessa är endast de jag känner till. Givetvis kanske jag ändrar på någon övning, men isåfall rapporteras det efter varje pass.

Har ingen skola idag. *kissass*
Har börjat gilla skolan nu ju!
/Mvh, allas ederan Frick.

Ps. Vill ni ha bilder eller fler videos?
Ps2. Vill ni ha PB's efter dagens pass? :naughty:

stahlberg
2006-06-01, 12:52
Eftersom jag inte kom in på kolozzeum igår reggade jag mig på Body-forumet. Har varit med där förut. Numera är själva utformningen av forumet modernare och enligt min åsikt bättre än förut. Forumet är dock inte för mig - som är "styrkelyftare" (kan man vara det, om man inte tränat själv sedan 1987?) - med mycket bodybuilding, en del rätt avancerade, en del nybörjare och en del som verkar vara rena rama lögnarna (finns här också, men i mindre utsträckning).

När jag gick igenom forumet kom jag dock av en slump (idag) in i din träningsjournal. Som jag ser det (eller har jag sagt det redan?) är du ännu lite av en "sökare" när det gäller träningsupplägg. Du prövar nytt, och skaffar nya kunskaper, både teoretiskt och praktiskt.

Jag tycker dock du har gått träningsmässigt i rätt riktning. I början sysslade du nästan med uthållighet : 60-reppare i push-ups och liknande. Detta närmar sig mer uthållighets- än styrketräning (även om man kan se det som träning för uthållighetsstyrka). Efter detta har du gått till kortare serier och mera basövningar. Grattis till detta.

Som styrkelyftare tycker jag det är extra roligt att du tagit med alla styrkelyften - knäböj, bänkpress, marklyft - i ditt program. De är bra basövningar och fungerar väl som både styrke- och massabyggare.

Sedan jag slutade som instruktör på gym (1986 - gudskelov, det är ju jämnt 20 år sedan) har jag försökt att inte blanda mig i bodybuildingträning. En skomakare ska vara vid sin läst. Och man borde prata om det man vet om. För mig är det styrkelyft, och mitt rykte som specialist skulle hastigt bli lidande om jag började prata om annat. Jag kan ändå inte låta bli att komma med två kommentarer och ett par frågor gällande det senaste, riktigt trevliga upplägget :

Kommentar 1. Mitt råd till dig - trots att jag inte vill blanda mig i någon bodyträning - är att köra dropseten sparsamt, och inte varje pass. Samma gäller andra (delvis motsvarande) principer, typ forced reps, burns etc. Dessutom tycker jag fortfarande att det är effektivast för NYBÖRJARE att supersetta ANTAGONISTmuskler, och då företrädesvis armarna (som enligt min erfarenhet reagerar BÄST på den metoden). Det har du också möjlighet i ditt nuvarande program.
Kommentar 2. Det är bra att träna knäböjning och marklyft med "raka" ben. De muskelgrupper som arbetar i dessa övningar är dock I STORT SETT samma som de som arbetar i marklyft. Detta betyder att det är mindre lyckat att träna knäböjning en dag, marklyft följande. Risken för överträning (och kanske skador) ökar.

Fråga 1. Enligt min erfarenhet är ÖVRE RYGGmusklerna primärt arbetande muskel i roddövningar. Är det någon annan typ av rodd du har med de dagar du inte har ryggdag?
Fråga 2. I "upright rowing" (om vi menar samma övning) arbetar traps OCH axlar. Har du med flit satt in upright rowing på just trapsdagen?

Som helhet tycker jag som sagt dina upplägg har utvecklats till det bättre.

Fricken
2006-06-01, 22:04
Eftersom jag inte kom in på kolozzeum igår reggade jag mig på Body-forumet. Har varit med där förut. Numera är själva utformningen av forumet modernare och enligt min åsikt bättre än förut. Forumet är dock inte för mig - som är "styrkelyftare" (kan man vara det, om man inte tränat själv sedan 1987?) - med mycket bodybuilding, en del rätt avancerade, en del nybörjare och en del som verkar vara rena rama lögnarna (finns här också, men i mindre utsträckning).

När jag gick igenom forumet kom jag dock av en slump (idag) in i din träningsjournal. Som jag ser det (eller har jag sagt det redan?) är du ännu lite av en "sökare" när det gäller träningsupplägg. Du prövar nytt, och skaffar nya kunskaper, både teoretiskt och praktiskt.

Jag tycker dock du har gått träningsmässigt i rätt riktning. I början sysslade du nästan med uthållighet : 60-reppare i push-ups och liknande. Detta närmar sig mer uthållighets- än styrketräning (även om man kan se det som träning för uthållighetsstyrka). Efter detta har du gått till kortare serier och mera basövningar. Grattis till detta.

Som styrkelyftare tycker jag det är extra roligt att du tagit med alla styrkelyften - knäböj, bänkpress, marklyft - i ditt program. De är bra basövningar och fungerar väl som både styrke- och massabyggare.

Sedan jag slutade som instruktör på gym (1986 - gudskelov, det är ju jämnt 20 år sedan) har jag försökt att inte blanda mig i bodybuildingträning. En skomakare ska vara vid sin läst. Och man borde prata om det man vet om. För mig är det styrkelyft, och mitt rykte som specialist skulle hastigt bli lidande om jag började prata om annat. Jag kan ändå inte låta bli att komma med två kommentarer och ett par frågor gällande det senaste, riktigt trevliga upplägget :

Kommentar 1. Mitt råd till dig - trots att jag inte vill blanda mig i någon bodyträning - är att köra dropseten sparsamt, och inte varje pass. Samma gäller andra (delvis motsvarande) principer, typ forced reps, burns etc. Dessutom tycker jag fortfarande att det är effektivast för NYBÖRJARE att supersetta ANTAGONISTmuskler, och då företrädesvis armarna (som enligt min erfarenhet reagerar BÄST på den metoden). Det har du också möjlighet i ditt nuvarande program.
Kommentar 2. Det är bra att träna knäböjning och marklyft med "raka" ben. De muskelgrupper som arbetar i dessa övningar är dock I STORT SETT samma som de som arbetar i marklyft. Detta betyder att det är mindre lyckat att träna knäböjning en dag, marklyft följande. Risken för överträning (och kanske skador) ökar.

Fråga 1. Enligt min erfarenhet är ÖVRE RYGGmusklerna primärt arbetande muskel i roddövningar. Är det någon annan typ av rodd du har med de dagar du inte har ryggdag?
Fråga 2. I "upright rowing" (om vi menar samma övning) arbetar traps OCH axlar. Har du med flit satt in upright rowing på just trapsdagen?

Som helhet tycker jag som sagt dina upplägg har utvecklats till det bättre.


Tack!
Det var snälla ord och, som jag ser det, förnuftiga också.

Svar 1: Faktiskt inte, jag har bara med den sortens maskinrodd, ev hantelrodd (båda armarna). Något att förelså?

Svar 2: Hm, nej det är inte med flit. Jag är väldigt kär i den övningen, så jag kanske borde kombinera axlar och trapz? Tack åter.

Fricken
2006-06-01, 22:07
Dagens pass
Armar & Mage

Stångcurls
12kg + stångens vikt x 9
12kg + stångens vikt x 9
14kg + stångens vikt x 7 (PB)
14kg + stångens vikt x 6
14kg + stångens vikt x 6

Hammercurls
10kg x 6 / 7
10kg x 6
10kg x 6
10kg x 6

Nordic magmaskin
40kg x 15
45kg x 9
45kg x 9 (PB)
45kg x 9
45kg x 8

Pusdowns t-bar
Läge 6 x 9
Läge 6 x 9
Läge 7 x 7 (PB)
Läge 7 x 7
Läge 7 x 9
Läge 7 x 8

Tricep extensions bakom nacke, sittande
5kg x 9
5kg x 8

Crunches m. vikt
65kg 5D-läge -20reps
80kg 5D-läge - 8reps + 9reps + 9reps + 9reps

Kommentar: Suveränt pass som vanligt. Är aldrig orkelös när jag kör styrketräning. Fick mig ett snack med en PT på gymmet idag, men han verkade lite knepig..

Vägde mig faktiskt idag, igår och även i förrgår, och samtliga gånger har pekat på över 58; 58.2, 58,1 58,5 - Så vikten går uppåt :smile-tb:

Dagens +
Käkat som en häst och livnärat mig på jordnötssmör vid vartenda mål.
Det är en suverän fettkälla ju! Hemmagjorde också..

Dagens -
Hänt nåt skummt med min häl. Har as ont.. har haltat omkring hela dagen som en skadeskjuten korean från 70-talet..
Sedan har jag lyckats sätta i mig 2 kvargburkar :'( Bara 5 kvar nu ju.. Farsans polare köper hem lass åt oss, då vårt Lidl ligger hela 45 min ifrån Borås.

Bottomline
Bodys forum är segt nu... möös på dem! Allt som inte infaller eller blir som jag tänkt mig är "mööh!". Alla som inte tycker, tänker eller allierar med mig är också "mööh!". Dagens själviska kolumn - Signerat mig själv.
Kan man bli mer flummig (trött) än vad jag är just nu?
Btw, skolan är skit.. tröttnat..

Ge mig utmaningar!
Har jobbat med min uppfinning; låsmekanism i trä idag heeela dagen.
Måste slänga upp en bild på ritningen snart.
Ritade även av norsk_gadd's kropp i krita under mattelektionen idag.
Slänger upp bild på det med sedan.

Bara för att solen skiner, bara för att jag gjorde så mycket PB's på passet idag, bara för att jag återupptagit tecknandet igen, bara för att jag fick grymma slutbetyg, bara för att min farsa är fräckast i stan, bara för att jag spårar ur just nu när det gäller att vara seriös i sitt skrivande - så slänger jag upp en bild på mina fläskiga vader nu!!

30816

30817

stahlberg
2006-06-03, 16:59
Såg att du citerat mig i Body-forumet. Inget fel på det. Du hade lämnat bort mina kommentarer. Inget fel på det heller. Men kom iaf ihåg att kommentar 2 är en mycket viktig kommentar.

Fricken
2006-06-03, 20:56
Såg att du citerat mig i Body-forumet. Inget fel på det. Du hade lämnat bort mina kommentarer. Inget fel på det heller. Men kom iaf ihåg att kommentar 2 är en mycket viktig kommentar.

Sorry :/ Fanns ingen baktanke eller nåt med att jag inte gjorde det.. glömde helt enkelt av det. Editerar det så snart jag kommer hem ;) E på lite fest nu. Återigen, tack för kloka ord.

Imorgon blir det uppskjutna trapz/rygg-passet av! :hbang:

stahlberg
2006-06-04, 12:00
Det var en RIKTIG fest : du besöker träningsforum mitt i festen.

Fricken
2006-06-05, 22:37
Stahlberg: menare.. haha var tväär fett..

Kan meddela samtliga att vikten för femte dagen irad före frukost är 58.5 idag (58+ har det varit under hela veckan), så helt klart är det 1 kilo upp.

Vet att jag inte borde ägna mig åt den här sortens matematiskt tänkande, men 7 kg / 21 veckor ca = 0.3333.. kg i veckan. Helt OK för mig. Inte som förra gången iafl

Det är ju uppåt jag ska. Vet redan att skulle jag gå upp "för fort" nu, så skulle jag kunna "deffa" bort det om 6-7 år (Har lovat mig själv att om jag ska satsa på byggningen eller annat fitness i framtiden så är det INGEN deff före 20 års åldern iafl, och då ska jag vara återställd på alla tänkbara plan först. Bara en liten tumregel jag har).

jag har dragit på mig en senhinneinflamation i hälen, men vad gör det?
Frick kommer igen!
Inte tränat idag så det blev bara 2 ynka pass förra veckan.
(Det sägs ju att man växer i vila..)

Denna veckan går jag ut hårt som fan.
Mycket mat, mycket vila, mycke träning - Det går att kombinera, så att det blir bekvämt också, tro mig.

Under nationaldagen är jag arg, upprorisk och rebellisk.
Ingen träning då.

Nästa pass kommer inkludera de tre basic övningarna som GrandM och övriga rekommenderat.

Fricken
2006-06-05, 22:38
Dagens pass
Rygg och rygg

Front pull-downs(50 kg x 7)
50kg x 9 (PB reps antal)
55kg x 6 (PB vikt)
55kg x 6
55kg x 5
55kg x 6

Maskinrodd (50kg x 8)
50kg x 9 (PB reps antal)
55kg x 6 (PB vikt)
55kg x 5
55kg x 5
55kg x 6

Hantelrodd (18.5kg x 9)
21 kg x 6 (PB!!)
21 kg x 6
21 kg x 6
18.5 kg x 7
18.5 kg x 7
21 kg x 5

Latsdrag bakom nacke
Läge 5 x 9
Läge 5 x 9
Läge 5 x 11
Läge 5 x 10

Crunches m. vikt
70kg 5D läge x 20, 13, 20, 25

Värmde ned på cykel - det klarade foten :)

Kommentar: skönt pass.. snacka om ökningar jag gör nu..
tog tag i en 13kgs hantel och gjorde 4 reps hammercurl med den :P
började ju med 4kg för 2-3 månadersen.

Dagens låt: Ebba Grön - Vad pojkar vill ha
"Jag närmar mig djungeln nu, och snart är jag inuti pungen.. en liten bit längre in.. en liten bit.. aah.. " - "Stora starka pojkar blir till barn!"