handdator

Visa fullständig version : Smärre chock...


timoat
2006-05-09, 20:52
Fick en liten chock idag när farsan out of the blue kom hem med följande

http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/CT6070_large.jpg

Kul är det givetvis, att denne smärre överviktiga herrn på 55 år inte tycker att det är kul att vara andfådd efter en trappuppgång längre, men... hans motivation är "att jag inte vill vara andfådd när vi åker till Moskva och går på museum" Om en och en halv vecka...

Finns det nån annan här som chockats av att en närståenden helt plötsligt bestämmer sig för att träna, och hur hanterar ni denne helt plötsliga fitnessexperten?

mathor
2006-05-09, 20:54
Jag tycker det är lite gulligt, ungefär som när ett litet barn försöker bygga en rymdraket i kartong.

Larsson
2006-05-09, 20:57
Du får se till att hålla hans motivation uppe så att han inte slutar efter nån vecka.

Scratch89
2006-05-09, 21:00
Jag tycker det är lite gulligt, ungefär som när ett litet barn försöker bygga en rymdraket i kartong.
Vilken liknelse. ;)

timoat
2006-05-09, 21:06
Du får se till att hålla hans motivation uppe så att han inte slutar efter nån vecka.

Precis, det är det jag är rädd för... Nu är det ju iofs så att han är den värsta typen av tävlingsmänniska man kan tänka sig, och söker bekräftelse överallt, på precis vad som helst, och cykeln har en massa konditionsgränser han kommer att vilja slå. Dock ska vi inte ens snacka om hans kost och dryckesvanor, så jag är rädd att när träningsresultaten uteblir pga dem, så kommer han att tröttna snabbt på det.

Larsson
2006-05-09, 21:17
Precis, det är det jag är rädd för... Nu är det ju iofs så att han är den värsta typen av tävlingsmänniska man kan tänka sig, och söker bekräftelse överallt, på precis vad som helst, och cykeln har en massa konditionsgränser han kommer att vilja slå. Dock ska vi inte ens snacka om hans kost och dryckesvanor, så jag är rädd att när träningsresultaten uteblir pga dem, så kommer han att tröttna snabbt på det.

Du får se det positivt, börjar han cykla lär det inte bli sämre iaf :)

Baan
2006-05-09, 21:19
Jag skulle väl själv bli lite sur för dom inte rådfrågar lite med mig först om träningsform och så. Klart det är bra föräldrarna håller igång på äldre dagar, men man tar åt sig lite om dom inte frågar om tips, ungefär som dom inte litar på en alls. Inget som hänt mig egentligen, snarare tvärtom men skulle väl tänka så.

Mental
2006-05-09, 21:26
tja, har man kass grundkondition kan man åstakomma ganska radikala förändringar på ett par veckor...

Jense
2006-05-09, 21:54
alla i min omgivning tränar, morsan går mycket, joggar mycket och cyklar ngt jävulskt mycket.
farsan tränar på gym och joggar några mil i veckan
brossan tränar på gym
jag tränar på gym
mina vänner tränar på gym

sen har jag en skara fyllekompisar som jag skulle bli väldigt chockad om dom började träna

grisbil3n
2006-05-09, 22:27
Jorå hehe, morsan brukar få ett ryck ibland. Farsan drog med mig på ett par pass styrketräning för många år sedan, det var jävligt najs. Synd att man inte fick mersmak just då.