handdator

Visa fullständig version : varför går jag upp i vikt???


Ung_kille_snygg
2006-05-09, 19:41
har försökt gå ner lite överflödigt fett nu de senaste tre månaderna. har dragit ner på maten. äter inte lika ofta, och i mindre portioner. har helt dragit ner på chips och annat snask. äter mycket grönsaker och frukt. tycker själv att jag äter väääldigt lite, och har gjort det i tre månader nu. det har varit tufft, för det är ju inte alltid lätt att stå emot hungern. MEN! jag förlorar inget överflödigt fett. jag har snarare fått mer fett, främst i midjan.

hur kan det komma sig, att jag inte förlorar fett trots min bantning????

jag kan även nämna att jag inte tränar något. jag känner inte att jag har tid just nu. har bara dragit ner på maten rejält.

har nyligen köpt en motionscykel, kan nämnas, så jag ska börja cykla som en tok.

Anonym112
2006-05-09, 19:42
har försökt gå ner lite överflödigt fett nu de senaste tre månaderna. har dragit ner på maten. äter inte lika ofta, och i mindre portioner. har helt dragit ner på chips och annat snask. äter mycket grönsaker och frukt. tycker själv att jag äter väääldigt lite, och har gjort det i tre månader nu. det har varit tufft, för det är ju inte alltid lätt att stå emot hungern. MEN! jag förlorar inget överflödigt fett. jag har snarare fått mer fett, främst i midjan.

hur kan det komma sig, att jag inte förlorar fett trots min bantning????

jag kan även nämna att jag inte tränar något. jag känner inte att jag har tid just nu. har bara dragit ner på maten rejält.

har nyligen köpt en motionscykel, kan nämnas, så jag ska börja cykla som en tok.


Ät mindre och rör dig mer!

keffat_liv
2006-05-09, 19:49
Ät mindre och rör dig mer!

jepp. Antagligen äter du fortfarande för mycket. Ska tilläggas att det är genetiskt det där med gå ner och upp med.

tinkerbell
2006-05-09, 19:50
Du ger för lite information om dig själv, men för att gå ner i vikt bör du äta mindre och röra på dig mer som Anonym skrev.

Vad äter på en dag (skriv...)?, Ålder? Vikt? Längd?

tinkerbell

Kaboffastar
2006-05-09, 19:55
Du ger för lite information om dig själv, men för att gå ner i vikt bör du äta mindre och röra på dig mer som Anonym skrev.

Vad äter på en dag (skriv...)?, Ålder? Vikt? Längd?

tinkerbell

Han ger väl mer än nog med info om sig själv. Han är en ung snygg kille.

tinkerbell
2006-05-09, 20:01
Han ger väl mer än nog med info om sig själv. Han är en ung snygg kille.

Då ska han ju inte ner i vikt :cool:

Tolkia
2006-05-09, 22:09
Han ger väl mer än nog med info om sig själv. Han är en ung snygg kille.
Avundsjuk?

shadowfire
2006-05-09, 22:12
har försökt gå ner lite överflödigt fett nu de senaste tre månaderna. har dragit ner på maten. äter inte lika ofta, och i mindre portioner.
Vore trevligt o se hur de portionerna ser ut och vad "inte ofta" är? Om det är så att du är typ blåhungrig för att du inte ätit ett smack på 7 timmar o nästan sitter o skakar, så har blodsocker/insulin det lite roligt med din kropp sedan.

bear.flowertwig
2006-05-09, 22:35
Avundsjuk?

Intresserad?

Jacksatan
2006-05-10, 06:12
Du äter garanterat mer än du tror. Har du inte tappat vikt på 3månader så är det så det ligger till. Det är bara att sänka ännu mer och kör lite motionscykel så ska det nog gå bra.

Jay-Z
2006-05-10, 06:33
Avundsjuk?

You'd hit it?

Ung_kille_snygg
2006-05-10, 07:09
Han ger väl mer än nog med info om sig själv. Han är en ung snygg kille.heheh.. mitt användarnamn var menat lite som ett skämt, va. ;)

jag är egentligen inte så jättefet. är 184 cm lång och väger 81 kg. det är främst fettet vid midjan som jag vill ha bort. det sticker ut på ett mycket fult sätt vid sidorna. är som bredare där nere än vad jag är över ryggen.

kan även nämna att jag levt som vegetarian i 6 månader. det var också ett steg i att gå ner ett par kilo i vikt, men inte fan.. :/

får väl motionsscykla 20 min. varje morgon och kväll. det borde ju hjälpa.

Ung_kille_snygg
2006-05-10, 07:21
Ska tilläggas att det är genetiskt det där med gå ner och upp med.ja, jag har många släktingar som är riktigt tjocka. jag vill inte bli en av dem. :( det är väl inte oundvikligt att bli fet om man har såna gener? måste ju gå att hålla sig i form ändå, trots att allt man stoppar i sig sätter sig som fett. har tänkt börja på ett gym till hösten, och springa ute nu under sommaren. det känns så jävla jobbigt att jag inte gått ner trots att jag ätit lite mat.

AlexGBG
2006-05-10, 08:43
ja, jag har många släktingar som är riktigt tjocka. jag vill inte bli en av dem. :( det är väl inte oundvikligt att bli fet om man har såna gener? måste ju gå att hålla sig i form ändå, trots att allt man stoppar i sig sätter sig som fett. har tänkt börja på ett gym till hösten, och springa ute nu under sommaren. det känns så jävla jobbigt att jag inte gått ner trots att jag ätit lite mat.

tydligen för mycket mat ändå.. som dom sa förut, ät mindre mat och motionera mer så ska du nog se att du går ner i vikt.
sen kanske man i princip ska hoppa över allt vad godis/chips heter om man gör en seriös satsning på att gå ner i vikt. speciellt om man har anlag för att lägga på sig fett.

tano
2006-05-10, 08:58
ja, jag har många släktingar som är riktigt tjocka. jag vill inte bli en av dem. :( det är väl inte oundvikligt att bli fet om man har såna gener? måste ju gå att hålla sig i form ändå, trots att allt man stoppar i sig sätter sig som fett. har tänkt börja på ett gym till hösten, och springa ute nu under sommaren. det känns så jävla jobbigt att jag inte gått ner trots att jag ätit lite mat.

Jag måste pusha för att du gör som du tänkt, röra dig!
Om du åt dåligt förut och ändå inte är jätte fet, så bör du väl inte ha så dåliga gener. Fast eftersom jag inte vet din ålder, kan sådant bero på att du har växt mycket, då kan man slänga i sig mycket. Att hela familjer är feta kan tror jag ofta beror på att alla äter lika dåligt.

Nä men stirra dig inte blind på maten, motionerar du kommer det lösa sig, plus du kommer må bättre överlag. Fast en sak, det är bara dumt att gå in med inställningen att köra ihjäl sig hela tiden. Folk som gör det brukar inte orka länge.

Simson
2006-05-10, 09:08
Hur du vill lägga upp din diet är ju lite upp till dig men motion kommer definitivt att hjälpa dig. Om du skär bort all energi du får från drycker (bara light, vatten & funlight)och allt godis/chips etc så är du på god väg om du inte gjort det redan.
Ett tips är att under iaf en period väga & räkna allt du sätter i dig för att få grepp om hur du äter. Det är en nyttig läxa.

Fed up
2006-05-10, 09:17
Om du nu börjar röra på dig mer så kommer det säkert börja lossna. Det är skonsamare för psyket att röra på sig mer istället för att dra alltfär mycket på ksoten, tycker jag. Försök att äta så som du gör nu då och sen röra på dig tex cykla 1 h om dan i 2 veckor(tar lite tid innan det märks), händer inget då så får du cykla 1 h och springa 30 min och händer inget då får du springa 1 och cykla 1 och händer inget då, ja då måste du äta helt sjukt mycket.

Tänk på att försöka äta mindre måltider, men oftare, ungefär var 3'e timme. Försök äta bra mellanmål mellan de vanliga målen. Finns ett par bra trådar om bra mellanmål här på kolo, sök.

Lycka till.:thumbup:

AlexGBG
2006-05-10, 09:44
Om du nu börjar röra på dig mer så kommer det säkert börja lossna. Det är skonsamare för psyket att röra på sig mer istället för att dra alltfär mycket på ksoten, tycker jag.

Lycka till.:thumbup:

det tycker verkligen jag åxå.. provade att "deffa" i 2,5 dygn, sen la jag ner skiten, tråkigare får man leta efter i min värld... blev wasa sport med smör å 3 ostskivor plus salami den kvällen..=)

armbrytarn
2006-05-21, 22:05
heheh.. mitt användarnamn var menat lite som ett skämt, va. ;)

jag är egentligen inte så jättefet. är 184 cm lång och väger 81 kg. det är främst fettet vid midjan som jag vill ha bort. det sticker ut på ett mycket fult sätt vid sidorna. är som bredare där nere än vad jag är över ryggen.

kan även nämna att jag levt som vegetarian i 6 månader. det var också ett steg i att gå ner ett par kilo i vikt, men inte fan.. :/

får väl motionsscykla 20 min. varje morgon och kväll. det borde ju hjälpa.

men är det i fett ist för muskler så ser du mycke större ut än vad du egentligen är *rolleyes* de du behöver är en ny kostvana och köra ett lite mer intensivt träningsschema. cykla gärna 1 timme per dag i sträck, och jag antar att du vill ha högre definition ? blanda då gärna seten med låga och überhöga reps såsom bodybuilders gör ;)

Scratch89
2006-05-23, 10:52
men är det i fett ist för muskler så ser du mycke större ut än vad du egentligen är *rolleyes* de du behöver är en ny kostvana och köra ett lite mer intensivt träningsschema. cykla gärna 1 timme per dag i sträck, och jag antar att du vill ha högre definition ? blanda då gärna seten med låga och überhöga reps såsom bodybuilders gör ;)
OMG?