handdator

Visa fullständig version : cykling deff?


fredrik
2006-05-09, 16:09
Hörde för en tid sedan att vissa provat att i perioder deffa och öka samtidigt. Dvs 3 dagar deff 5 dagar off osv. Någon som provat eller läst något? Sökt som ett arshel men inte hittat.

Har inte mycket slask på kroppen men tråkigt att lägga på mer just nu. Kul å pröva något nytt åxå. Inser att det inte blir bra deff och ingen riktig tungkörning.

Tack på förhand.
Fredrik

Cykelmannen
2006-05-09, 16:34
Mjaaa, jag "bulkar" de dagar jag styrketränar (4-5 gånger i veckan) och "deffar" övriga dagar. Hemligheten är att nyttja den uppreglerade proteinsyntes som uppkommer främst timmarna efter styrketräningen. Cyklar gör jag dock alla dagar i veckan, om året, men det viktiga är energiöverskott kontra energiunderskott.

fredrik
2006-05-09, 16:56
Något sådant gör jag också ibland under ökning men oftast känner man då att man äter för dåligt, inte deffar. Med cykling menade jag att variera. Dvs omväxlande deffa och inte.

Ökar du med ditt system? Har inte legat "under" så många dager under ökning så jag märkt något.

fredrik
2006-05-09, 18:03
Fick mer info här, http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=69430 visste att jag hört nåt. Dietar nog lite till sedan tillväxt.